ZNW-spel |
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
@Mamsie: maakte een grapje toen ze beweerde dat je een grammofoonplaatje als thermometer kon gebruiken.bakplaat, plaatwerker, plakplaatje |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Op een bakplaat kan je beter geen plakplaatje plakken, want dan gaat ie stuk en moet er een plaatwerker aan te pas komen om het plaatje weer te restaureren.
koudwaterkraam, waterpomptang, waterplas. |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.758
|
Op de markt zag ik een koudwaterkraam, waar ze met een waterpomptang een waterplas beetpakten en voor een klant in een draagtasje deden.
biefstuk, theezakje, diabolo |
|
SilverWing Erelid
 WMRindex: 573 OTindex: 854 S |
De biefstuk zat in een theezak in een diabolo pot
dinges,#,3
Laatste edit 19-01-2014 18:06 |
|
nietmeer
|
Toen het dinges zag dat het hekje openstond, moest hij het getal drie zevenmaal indrukken op zijn telefoon voordat het hekje weer dicht ging  . criticus, uitgever, zeilboot |
|
SilverWing Erelid
 WMRindex: 573 OTindex: 854 S |
de criticus die een uitgever was ging op vakantie met zeilboot
Wie,Wat,Waneer ^^ |
|
Mamsie Oudgediende
|
Op de zeilboot zaten de uitgever en de criticus samen te vissen.
hengel, roeispaan, zwemvest.
shoaib2: Het is voor iedereen leuker als je je aan de spelregels houdt zoals Justist dat uitgelegd heeft. Misschien heb je dat gemist dus komt ie hier nog een keer.
shoaib2: Zelfstandig naamwoorden. Dat houdt in, zoals Soopje het al mooi zei: "Alles waar je 'de' of 'het' voor kan zetten. Dit betekent dus geen namen en andere woorden die niet aan de voorwaarde voldoen.
Laatste edit 19-01-2014 19:56 |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
Als je wilt gaan vissen, heb je niet alleen een hengel nodig, maar een roeispaan of twee en een zwemvest zijn ook handig.
vuilniszak, zandkasteel, eiland |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen hij klaar was met het maken van het zandkasteel, verliet hij het eiland met zijn emmertje en schepje verpakt in een grijze vuilniszak.
kippenvel, avond, slaperigheid. |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
In de avond werd Mamsie tijdens een kippenvel-verwekkende horrorfilm overmand door slaperigheid.
tandenstoker, winterdip, sapcentrifuge |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik probeer mijn winterdip te overwinnen door veel vers fruit uit de sapcentrifuge te drinken, maar moet dan altijd de sinaasappelsliertjes met een tandanstoker wegpeuteren.
nieuwjaarsborrel, parkeerplaats, lachsalvo. |
|
Justist Erelid
 WMRindex: 1.054 OTindex: 6.624 T |
Op de nieuwjaarsborrel op de volstrekt lege parkeerplaats klonk plots een onverklaarbare lachsalvo die al het geluid van vuurwerk overtrof.
Polsstok, goudvis, wolk. |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
De goudvis, die uitgekeken was op de glazen kom, sprong via een polsstok op een wolk en verdween.
woede, gas, ontploffing |
|
nietmeer
|
De menigte ontstak in woede toen zij hoorde dat de ontploffing te wijten was aan het anale gas van de buurman.
ster, ordner, massagestoel |
|
Justist Erelid
In al zijn woede draaide de werknemer de gaskraan open, vergat dat daardoor de kamer vol met gas kwam te staan, en stak na een kwartiertje met genoegen een sigaretje op. Het leverde een redelijke ontploffing op, hij kon het alleen niet navertellen.
Laatste edit 20-01-2014 15:19
|
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij stak de verkoopbevestiging van een massagestoel in zijn ordner, daarom zag hij helaas niet dat er buiten een vallende ster waarneembaar was.
geurtje, boerenkool, afwas.
|
|
Justist Erelid
Terwijl hij zijn boerenkool at, deed een vies geurtje hem vermoeden dat zijn vrouw het niet vers had klaargemaakt, maar gewoon de afwas had laten staan.
Rum, tafeltennistafel, gootsteenontstopper. |
|
Mamsie Oudgediende
|
De fles rum, die op de tafeltennistafel stond deed nog prima dienst als gootsteenontstopper.
doktersbezoek, auto, boodschappen. |
|
RockOpa Oudgediende
Tijdens mijn doktersbezoek werden mijn boodschappen uit de auto geroofd!
stethoscoop, kringspier, wind
Laatste edit 20-01-2014 16:33 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de onervaren HAIO met de stethoscoop mijn kringspier wilde beluisteren kreeg hij een knetterende wind te horen. HAIO=HuisArts In Opleiding.
rookworst, brand, knakworst. |
|
RockOpa Oudgediende
Door de felle uitslaande brand die in mijn huis woedde, was de knakworst die op m'n bord lag een echte lekkere rookworst geworden.
sneeuwschuiver, opblaaspop, ambulance |
|
nietmeer
|
Nadat de opblaaspop door de ambulance was aangereden, moest een sneeuwschuiver de restanten opruimen.
koffiedrab, strand, puntenslijper
Laatste edit 20-01-2014 17:00 |
|
RockOpa Oudgediende
Op het (naakt)strand liep een puntenslijper wellustig rond op zoek naar een geschikt potlood dat ingesmeerd was met koffiedrab.  walvis, hap, zwemster |
|
nietmeer
|
De zwemster nam een grote hap uit een voorbijzwemmende walvis.
kwal, kwelder, kwalijk |
|
RockOpa Oudgediende
Het was een kwalijke zaak dat er op de kwelder een dode agent lag, het was algemeen bekend dat hij echte kwal was.
boer, mest, vrouw |
|