ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Mijn eigengemaakte bami heeft een revolutie in de keuken ontketend, maar als ik bij het koken mijn hand brand, mag daar geen zalf op.  hint, viswinkel, succes. @allone: Inderdaad, dat gaan we zometeen samen doen, Papsie en ik. Naar de Lidl in Alblasserdam en daarna in de auto smikkelen! |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.141 OTindex: 95.654
|
na een kleine hint was de rit naar de viswinkel een groot succes @Mamsie: hihi, hoe raad ik het zo smakelijk eten  warmte slang vork |
|
nietmeer
|
De koudbloedige slang vond een laatste rustplaats in de warmte tussen mes en vork. (Smakelijk  ) visitekaartje, perforator, bloesem |
|
Mamsie Oudgediende
|
Terwijl ik vol verbazing naar de zeer vroege bloesem in de tuin keek, merkte ik niet dat ik per ongeluk het visitekaartje van Obama met de perforator vernield had.
schaamte, signatuur, schemerlamp. |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
De zelfgemaakte schemerlamp vervulde mij met enige schaamte zodat ik het signatuur maar heb weggelaten.  toilet, wind, bezoek |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.755
|
Na zijn bezoek aan het toilet stonk het kleine kamertje een uur in de wind.
ogen, wereld, bijtelling |
|
nietmeer
|
In de wereld van dikdoenerij, leek het alsof de verkoper de ogen van zijn collegae uit probeerde te steken met een grote nieuwe auto maar het ging hem alleen maar om de lage bijtelling voor zijn hybride.
routekaart, bodywarmer, ijssalon |
|
RockOpa Oudgediende
De ogen van de wereld waren gericht op Dijsselbloem in een verhit debat over bijtelling van ingeademde lucht.
rollator, Hells Angel, moderator
Laatste edit 14-01-2014 17:05
|
|
allone Oudgediende
|
met bodywarmer aan ging hij de ijssalon binnen, om er daar achter te komen, dat zijn routekaart niet klopte.
haar kaars intercity |
|
Mamsie Oudgediende
|
Door stroomstoring stond de intercity stil en was het helemaal donker waardoor ik bij het licht van één enkele kaars mijn haar nog kon fatsoeneren.
scannertje, boodschappen, computer. |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
Er zat een software fout in het scannertje van de cassiere waardoor al mijn boodschappen als "gratis" in de computer geregistreerd stonden.
kater, citroen, ontploffingsgevaar |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen hij zo'n formidabele kater had dat hij voor ontploffingsgevaar in zijn hoofd vreesde heeft hij maar een uitgeperste citroen gedronken om weer fris te worden.
ontkalker, afwasmachine, borrelnootje. |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
Ik had een hele fles ontkalker in de afwasmachine gegooid, maar de verstopping die door een borrelnootje was veroorzaakt, kon ik daarmee niet verhelpen.
Wrattenzwijn, mascara, boekenbal |
|
Mamsie Oudgediende
|
Zij had zich zorgvuldig met veel mascara opgemaakt om naar het boekenbal te gaan maar vanwege haar waterpokken leek ze wel een beetje op een wrattenzwijn.
natuurbeschermer, boswachter, strijd. |
|
RockOpa Oudgediende
De boswachter, die een fervent natuurbeschermer was, ging de strijd aan tegen het zwerfafval in het natuurgebied.
toiletjuffrouw, Porsche, bijbaan |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het beroep van toiletjuffrouw schijnt een lucratieve bijbaan te zijn als je ervan in een Porsche kunt rijden.
koudwatervrees, nieuwjaarsduik, heldendaad. |
|
RockOpa Oudgediende
Tijdens de nieuwjaarsduik hadden enkele deelnemers koudwatervrees, omdat het niet vroor verrichtten zij uiteindelijk toch hun heldendaad.
wasgoed, krimpen, poppenkleertjes |
|
Mamsie Oudgediende
|
Bij hoge temperatuur kan je wasgoed krimpen en het resultaat is dan dat je een stapel poppenkleertjes overhoudt die je echt niet meer aankan. @RockOpa: ervaringsdeskundige? kookprogramma, televisie, slaapkamer. |
|
RockOpa Oudgediende
De sexy vrouw had een saai kookprogramma op staan op de televisie in de slaapkamer, waardoor zij ongewild de man zijn lust ontnam. @Mamsie: Ik mag alleen aan de wasmachine komen als hij stuk iswasmachinemonteur, vrouw, rekening |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de wasmachinemonteur schromelijk in gebreke was gebleven, was de vrouw des huizes weer eens het kind van de rekening.
Of heb je liever deze?
Toen de wasmachinemonteur de wasmachine gerepareerd had viel mijn vrouw bijna flauw door het bedrag op de rekening.
of deze
Hij had er echt geen rekening mee gehouden dat de wasmachinemonteur een vrouw zou zijn.
Kies maar uit. Ik vond het leuk om met het woord rekening te spelen. drie keer anders.
spelletje, bedtijd, groetjes.
|
|
RockOpa Oudgediende
Voor vandaag is het spelletje afgelopen omdat het langzamerhand bedtijd is, de groetjes en tot morgen!
ontbijt, ochtendhumeur, koppijn |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
sommige mensen hebben bij het ontbijt zo een ochtendhumeur dat de anderen er koppijn van krijgen.
scheermes, wilgenkatjes, zuurkool |
|
Mamsie Oudgediende
|
Als je met een scheermes de wilgenkatjes afsnijdt en door de zuurkool mengt, krijg je een smerig stamppotje.  andijvie, potgrond, snoeischaar. |
|
allone Oudgediende
|
wie is er op het idee gekomen om de andijvie, die in de potgrond staat, meet een snoeischaar te oogsten?
schaduw sheik kolen |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.755
|
De sheik zat op hete kolen en daarom zocht hij de schaduw zoveel mogelijk op.
hamster, mandarijn, kaart |
|