ZNW-spel |
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
Eén vanillestokje is niet voldoende als je de kliko als vorm voor een pudding gebruikt.
Bijeneter, grasmaaier, vakantie |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Ik verlang nu alweer naar de vakantie, maar de grasmaaier laat ik thuis en een bijeneter wil ik ook niet onder de luifel, al heb er ik er nog nooit eentje gezien!
tweepersoonsbed, luifel, dissel. |
|
nietmeer
|
Het opzetten van de voortent door een stel beginners resulteerde in een bouwsel waar de luifel over de dissel stond en het tweepersoonsbed op het dak.
bangmakerij, e-sigaret, stoomstrijkijzer |
|
BatFish Oudgediende
|
Het bericht dat een stoomstrijkijzer gevaarlijker zou zijn dan een e-sigaret is pure bangmakerij.
Mijnbouw, kattenvel, snoepje |
|
nietmeer
|
Met een kattenvel over een ulevel (snoepje) wrijven, is in de mijnbouw, met het oog op ontploffingsgevaar, niet aan te raden.
koffiekopje, plotter, radiator |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik had mijn koffiekopje op de radiator gezet maar daar viel het van af, bovenop de plotter die hierdoor gelijk ter ziele was.
Schadepost, hilariteit, printer. |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Door de constante problemen met de printer gooide ik hem, tot hilariteit van de huisgenoten, dwars door het raam naar buiten wat een grote schadepost opleverde. Laatste edit 13-01-2014 02:13 |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.141 OTindex: 95.654
|
Door alle zorgen en kou, vergat @RockOpa zijn 3 ZNW  het schijnt aan de tijd te liggen, gisteren op 12-01-14 02:42:21 gebeurde hetzelfde  lepel, gehaktdag, eskimo Laatste edit 13-01-2014 12:21 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat woensdag gehaktdag is, zat een eskimo het gehakt met een lepel uit de pan te eten.
Inuit, iglo, slede. |
|
BatFish Oudgediende
|
Omdat de Inuit niets meer te eten in huis had, pakte hij zijn slede en ging naar de Lidl om een partij Iglo-maaltijden in te slaan.
machtswellusteling, spiekbriefje, hamster |
|
allone Oudgediende
|
 de machtswellusteling keek op zijn spiekbriefje om te kijken, hoe hij ook alweer een hamster moest uitschakelen lichtknopje uitzicht appel |
|
RockOpa Oudgediende
Het uitzicht op de appel werd belemmerd omdat iemand op het moment suprême op het lichtknopje duwde, waardoor Willen Tell zijn doel miste.
President, KGB, democratie |
|
BatFish Oudgediende
|
Uit respect voor de democratie stemde de KGB voor het voorstel om de president van de IMF af te luisteren.
Pimpelmees, gevechtsuitrusting, lachsalvo |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen hij moe van de strijd, even op een rustig plekje een gevechtsuitrusting hield, werd hij toch nog geraakt door een lachsalvo, veroorzaakt door het zuipende vogeltje Pimpelmees.
spruitjes, kookplaat, ongeduld.
|
|
nietmeer
|
Een moederkloek met haar schare jonge spruitjes stond vol ongeduld de kookplaat te boenen.
klokkenluider, carillon, vogelpoep |
|
Mamsie Oudgediende
|
De klokkenluider schrok zich een hoedje toen hij op het carillon een grote flats vogelpoep ontdekte.
bezigheid, schoenlepel, eindresultaat. |
|
RockOpa Oudgediende
Om wat bezigheid te hebben spitte de gepensioneerde met een schoenlepel z'n tuin om, het eindresultaat was bedroevend.  obstinaat, Oma, deegroller |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat @RockOpa zo obstinaat was, besloot Oma hem er met de deegroller van langs te geven! taartbodem, oven, keukendeur. |
|
RockOpa Oudgediende
Dat heb ik zelf uitgelokt.  Toen de keukendeur met een harde klap dichtsloeg vloog de taartbodem spontaan uit de oven. keukenmeid, slagersmes, moord Laatste edit 14-01-2014 00:20 |
|
Rie_Gormortis Erelid
 WMRindex: 115 OTindex: 3.379
|
Toen de keukenmeid geen nieuw slagersmes kreeg, pleegde ze spontaan een moord.
Boeket, Zijde, Water |
|
Mamsie Oudgediende
|
Met water en verf werd op de strakgespannen zijde een prachtig boeket geschilderd.
bed, wekker, verbazing. |
|
nietmeer
|
Met verbazing keek ik vanochtend naar mijn aflopende wekker en besloot dat ik nog best even in mijn bed kon blijven liggen.
toetsenbord, piano, vordering |
|
allone Oudgediende
|
ik maak al goede vordering, hoewel het toetsenbord van de piano een beetje plakkerig is van de honing..
kerk strik schil |
|
Mamsie Oudgediende
|
Voordat ik naar de kerk ging, heb ik mijn Zondagse hoed nog versierd met een oranje strik, die ik gemaakt had van een lange schil van een sinaasappel.
lekkerbekje, parkeerplaats, boodschappen. |
|
allone Oudgediende
|
toen Mamsie boodschappen deed, at ze op de parkeerplaats een lekkerbekje  bami zalf revolutie |
|