ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Door een onfortuinlijk misverstand ontstond er op de catwalk een regelrechte catastrofe die niet in de catalogus was aangekondigd.
bijeenkomst, inspectie, koffielepeltje. |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Tijdens de bijeenkomst van verdachte figuren kwam bij een inspectie een gestolen koffielepeltje aan het licht.
onderwereld, klabakken, informant |
|
Mamsie Oudgediende
|
Tussen de klabakken bleek een informant van de onderwereld zich schuil te houden.
gebeurtenis, bitterkoekjespudding, handboeien. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.141 OTindex: 95.654
|
Toen na die gebeurtenis bleek, dat hij een vijl in de bitterkoekjespudding had verstopt, werd hij meteen in de handboeien geslagen.
balsem hazelnoot vleermuis |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het was als balsem op mijn ziel, toen ik zag dat de hongerige vleermuis toch een hazelnoot gegeten had.
drukinkt, verwijdering, kip.
|
|
RockOpa Oudgediende
Tijdens de verwijdering van de drukinkt op mijn anders zo smetteloos wit pak, legde de smakelijke kip die op m'n bord lag een ei.
kosmos, straling, gekte |
|
Mamsie Oudgediende
|
De straling uit de kosmos zorgde voor een komplete gekte bij de amateur-astromomen. astronoom, gastronoom, kometen.  |
|
RockOpa Oudgediende
De astronoom weet alles over kometen. De gastronoom daarentegen weet alles over kommen met exclusief eten.
poppenkast, sterren, boegeroep |
|
allone Oudgediende
|
de astroloog die een lezing over de sterren wou geven, werd door de mensen die dat poppenkast vinden met boegeroep ontvangen
flos fles flater |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen ik een florissante flos uit de fles probeerde te halen bleek dat een flinke flater.
schietgebedje, jachtgeweer, haasje |
|
allone Oudgediende
|
toen de jager het jachtgeweer op hem richtte, deed hij snel een schietgebedje, en hoopte dat hij niet het haasje was
stuurlui uil kaars |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.755
|
Stuurlui hebben ogen als die van een uil, want ze moeten 's nachts, bij licht, niet sterker als dat van een kaars, het schip behoeden voor aanvaringen.
kado, kade, karabijn |
|
allone Oudgediende
|
toen hij op de kade een karabijn kado kreeg reageerde hij angstig
haas aas speld |
|
Mamsie Oudgediende
|
De jakhals die at van het aas waar een speld in verborgen zat, schrok hier zó van dat hij er als een haas vandoor ging.
middagdutje, overgang, overpeinzing. |
|
allone Oudgediende
|
na een overpeinzing besloot hij als overgang een middagdutje te doen
pizza cake verjaardag |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.755
|
Omdat hij toch al pizza als ontbijt had gehad, trakteerde hij op cake ter gelegenheid van zijn verjaardag.
peniskoker, waterkoker, eierwekker |
|
allone Oudgediende
|
in de jungle van nieuw-guinea weten ze wel wat een peniskoker is, maar een waterkoker of eierwekker kennen ze daar niet
concertgebouw slaap therapie |
|
einstein Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 182 Wnplts: urk T |
voor mijn slaap probleem ging ik als therapie naar een saaie muziekstuk in de concertgebouw bij ons op de hoek
pen laptop kat
Laatste edit 10-01-2014 13:31 |
|
allone Oudgediende
|
|
|
einstein Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 182 Wnplts: urk T |
|
|
allone Oudgediende
|
@einstein:  dank  de kat lag bovenop de laptop te slapen, zodat ik maar met mijn pen wat aantekeningen maakte woord lot lamp |
|
nietmeer
|
Er kwam een lelijk woord over zijn lippen toen hij zag dat het winnende lot op de lamp lag te verbranden.
onderwerp, pennenbakje, stroop |
|
allone Oudgediende
|
hij wilde net op een nieuw onderwerp overstappen, toen zijn boterham met stroop ondersteboven in het ppennenbakje viel
ontwerp gootsteen pont |
|
nietmeer
|
Zijn grootste uitdaging bestond uit het maken van een ontwerp van een gootsteen voor de nieuwe pont tussen Maastricht en Eindhoven.
Moeilijkheden, creditcard, schrijfwaren |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nadat ik bij de afdeling schrijfwaren een klassiek model vulpen had gekocht kreeg ik moeilijkheden bij het afrekenen omdat ik mijn creditcard niet bij me had.
dommigheid, pret, aardappelpuree. |
|