ZNW-spel |
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Door mijn eigen dommigheid waren de aardappelen kapotgekookt tot aardappelpuree. De kinderen daarentegen hadden de grootste pret want die lustten er wel pap van.
erwten, bed, bruiloft
Laatste edit 10-01-2014 23:34 |
|
nietmeer
|
De bruidegom had als test tijdens de bruiloft enkele erwten verstopt in het huwelijksbed.
doos, waarde, profiel |
|
RockOpa Oudgediende
De nymfomane vrouw met de mooie doos hechtte geen enkele waarde aan het profiel van de man. bacchanaal, vrouwen, seks Laatste edit 11-01-2014 01:54 |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Het lijkt wel of @RockOpa vandaag erg bezig is met vrouwen en sex, zou er een bacchanaal van komen???? Ingetogenheid, lachbui, standje. |
|
RockOpa Oudgediende
 In het eeuwenoude klooster waar een serene rust heerste en ingetogenheid voorop stond, probeerde de kok met de keukenmeid een ingewikkeld standje uit en schoten spontaan in een lachbui.  brommertje, vliegen, wegpiraat |
|
Mamsie Oudgediende
|
Soms zie je mij op mijn brommertje als een ware wegpiraat over de wegen scheuren, zo snel dat er allemaal vliegen tegen mijn helm aan vliegen.  voorvork, reparatie, belangstelling. |
|
RockOpa Oudgediende
De belangstelling i.v.m. de reparatie van de voorvork van mijn scootertje is overweldigend. Dat waardeer ik zeer maar ik mis hem steeds meer.  gefrustreerd, feest, afleiding |
|
Mamsie Oudgediende
|
Probeer wat afleiding te zoeken voordat je echt gefrusteerd raakt en denk maar wat een feest het zal zijn als je weer er op uit kan! lente, zonnetje, wegenkaart.  |
|
SilverWing Erelid
 WMRindex: 573 OTindex: 854 S |
in de lente waar de zonnetje schijn rijd ik in een auto met de wegenkaart |
|
Mamsie Oudgediende
|
@shoaib2: Prima, en nu nog even drie nieuwe woorden... |
|
SilverWing Erelid
@Mamsie: oww ja vergeten    Spelen Games Weetikveel |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
kinderen spelen tegenwoordig met games over van alles en weetikveel
krik, helicopter, parachute |
|
lepeltjes Oudgediende
 WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
Toen de helikopter ondersteboven vloog had ik niets aan de parachute tot ik de krik gebruikte.
troost,hakken,bamischijf
|
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
na het hakken van groente voor in de bamischijf, vond ik dat ik wel een bakkie troost had verdiend. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.141 OTindex: 95.654
|
en daar ging @botte bijl zo in op, dat ze de ZNWen vergat  wafel lawaai inktpot |
|
Mamsie Oudgediende
|
Met veel lawaai donderde de inktpot van de tafel toen ik er met een harde wafel tegenaan stootte.
zonneschijn, nagelknipper, paraplu.
|
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.748
|
Het viel verdorie niet mee om het lawaai van de wafel in verband te brengen met een inktpot, maar het is gelukt.
vorst, ruggenkrabber, nagelschaartje |
|
SilverWing Erelid
de vorst gebruikte de ruggenkrabber netals de nagelschaartje
Games Ik Houd
Laatste edit 12-01-2014 12:00 |
|
allone Oudgediende
|
ik houd van games, zei shoaib, terwijl hij met een nagelknipper in zijn zak en een paraplu in zijn hand de zonneschijn trotseerde.. zalf plafond schoorsteen shoaib2: Houd is geen ZNW, Ik ook niet Laatste edit 12-01-2014 12:05 |
|
SilverWing Erelid
de zalf van sinterklaas die op de plafond van het huis stond viel door de schoorsteen. hallo doei salut  (probeer het hier mee ens  ) |
|
allone Oudgediende
|
shoaib2: ook geen ZNW  ik kan er geen 'de' of 'het' voor zetten  'hallo' zeg je als je komt, 'doei' als je weggaat, en 'salut' als je uit Frankrijk komt land kwast plaat Laatste edit 12-01-2014 12:11 |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
In dit land laten ze de grootste kwast de plaat poetsen.
oorsmeer, boodschappenmandje, rijst |
|
Mamsie Oudgediende
|
In mijn boodschappenmandje ligt alleen maar een pak rijst, maar omdat er geen boenwas te koop is zal ik mijn meubels deze keer maar met oorsmeer moeten boenen.
alternatief, wekkertje, schoonheidsslaapje. |
|
allone Oudgediende
|
het alternatief van een wekkertje, als je je schoonheidsslaapje niet te lang wil laten duren, is een spinnende kater
blad mond teen |
|
Mamsie Oudgediende
|
Vroeger kon ik mijn grote teen naar mijn mond brengen maar tegenwoordig niet meer, maar ik las in een blad dat zulks heel mormaal is.
vanillestokje, kliko, pudding. |
|