ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
De boer en zijn vrouw gingen midden in de nacht mest uitrijden tot grote verontwaardiging van hun buren.
appeltje, eitje, trucje. |
|
nietmeer
|
De goochelaar vond het trucje van zijn collega appeltje eitje en deed het direct na.
Damp, vuur, muilkorf |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
De hond met de muilkorf kon niet tegen de damp van de ketel op het vuur en nam snel de benen.
schurft, jeuk, mummie |
|
Mamsie Oudgediende
|
De als een mummie verbonden patient had last van jeuk en omdat hij niet kon krabben had hij daar enorm de schurft aan.
Vlag, soeplepel, vraagje. |
|
RockOpa Oudgediende
Tijdens het hijsen van de vlag ging de soeplepel rechtop staan, dat gaf aanleiding tot een vraagje hierover.
nacht, horror, wolven
Laatste edit 20-01-2014 23:30 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Midden in de ijskoude nacht hoorde ik buiten een troep wolven huilen, dat gaf me een akelig gevoel van horror. linkwinterweer, lentebriesje, zomerzon. |
|
nietmeer
|
De wolven kijken elke nacht naar een film vol horror en ander ongerief.
Het winterweer van nu kenmerkt zich door af en toe een lentebriesje maar de zomerzon laat nog op zich wachten.
reis, punaise, magneet Laatste edit 21-01-2014 09:45
|
|
Mamsie Oudgediende
|
Aan het einde van de reis stapte ik met mijn blote voet op een punaise maar die kon ik gelukkig met behulp van een magneet weer verwijderen.
postbode, hondendrol, deurmat. |
|
einstein Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 182 Wnplts: urk T |
de postbode zag een hondendrol op de deurmat liggen
merel vraag antwoord |
|
Mamsie Oudgediende
|
Op de vraag van de merel wist ik geen antwoord.
ontbijt, wolkendek, raam. |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.758
|
Tijdens het ontbijt kwam er een heel wolkendek door het raam naar binnen. Wij gauw het raam dichtdoen, maar het was al te laat.
Straatkei, timmerman, kroketje |
|
Mamsie Oudgediende
|
Terwijl de timmerman smakelijk in een warm kroketje hapte, gooide een of andere onverlaat een straatkei door zijn raam.
omweggetje, boodschappen, recreatie. |
|
RockOpa Oudgediende
Toen wij boodschappen gingen doen zijn we via een omweggetje eerst even de struiken ingedoken voor de broodnodige recreatie.
hondje, drol, juffrouw |
|
Mamsie Oudgediende
|
En toen kwamen jullie terecht in de versgedraaide drol van een juffrouw met hoge nood die haar hondje net aan het uitlaten was?
toiletpapier, automat, schoenzool. |
|
RockOpa Oudgediende
Ik trapte er natuurlijk in en had de stront aan m'n schoenzool zo bleek even later, het zat al op de automat. Gelukkig had ik zo'n rolletje toiletpapier op de hoedenplank om de zaak enigszins schoon te maken.
woest, driftbui, handboeien |
|
Mamsie Oudgediende
|
De verdachte werd zo woest dat de politieagent ook een driftbui kreeg en hem met de handboeien een lel voor zijn kop gaf!
soepvlees, bakker, voorvork. |
|
RockOpa Oudgediende
Vandaag ben ik naar de bakker geweest en morgen ga ik soepvlees halen voor de snert, ook heb ik vandaag gebeld en opdracht gegeven er een andere voorvork in te zetten, ik ben het zat!
ijsbeen, snert, schaatser |
|
Mamsie Oudgediende
|
De schaatser had door de bittere koude en de harde wind aan het eind van de tocht een ijsbeen maar met een flinke kom warme snert kwam hij weer op temperatuur.
klapschaats, gebeurtenis, zolder.
Hebben ze dat dan nog altijd niet voor je geregeld? Dat is balen, net nu het nog vaak zulk lekker weer is om te rijden! Slechte service lijkt me dat. |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.758
|
Met één klapschaats en aan de andere voet een Friese doorloper de Elstedentocht uitrijden, dát lijkt me een gebeurtenis, maar nee: die blijft dus maar op zolder.
Knaagdier, barbecue, schatje |
|
Mamsie Oudgediende
|
Als wij karbonaadjes op de barbecue hebben, dan is mijn schatje net een knaagdier met die botjes.
pilsje, zomeravond, gedachten. |
|
RockOpa Oudgediende
In gedachten zit ik op een zwoele zomeravond een lekker koud pilsje naar binnen te werken.
koufront, aantocht, voorbereiding
Laatste edit 21-01-2014 23:34 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Zodra er een koudefront in aantocht is, beginnen de rayonhoofden al helemaal opgewonden met de voorbereiding van de Elfstedentocht.
kippenvel, koek, zopie.
Laatste edit 21-01-2014 23:37 |
|
RockOpa Oudgediende
Diegene die kippenvel krijgt kan zich opwarmen met koek en zopie.
ijspegels, baard, helden |
|
Mamsie Oudgediende
|
Sommige helden op de schaats hebben dan een hele baard van ijspegels van snot en kwijl.
winterjas, besteklade, aanloop.
|
|
RockOpa Oudgediende
Tijdens een aanloop naar mijn winterjas brak ik bijna m'n nek over de besteklade.  wekker, hamer, slaapmuts |
|