ZNW-spel |
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
in Zweden is de hoogte van sommige boetes afhankelijk van het inkomen van de overtreder
kaarsen, tube, hangjongere |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
De hangjongere zat bij kaarslicht een tube tandpasta in zijn mond uit te knijpen.
heftruck, snelheidsovertreding, vrouw |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.145 OTindex: 95.666
|
Deze vrouw heeft nog nooit een snelheidsovertreding begaan terwijl ze in haar heftruck reed
tomaat pindarots berg |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
Nadat ik een hele berg marsepein en een pindarots had gegeten kon er echt geen tomaat meer bij.
Ekster, monnikskap, lapzwans |
|
RockOpa Oudgediende
De notoire lapzwans, die de blauwe monnikskap moedwillig had platgetrapt, kreeg het aan de stok met een zwerm eksters die hem voorgoed uit het gebied verjaagden.
vis, friet, traditie |
|
allone Oudgediende
|
bij opa thuis is het traditie om zaterdags friet en vis te eten  kroeg vrouw avocado |
|
RockOpa Oudgediende
De beeldschone vrouw in een groezelige kroeg vroeg of ik bij haar thuis gezellig een avocado met haar wilde drinken, hetgeen ik onmogelijk kon weigeren.
geneugten, leven, stress |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Een teveel aan stress verhindert je om plezier te hebben in de geneugten van het leven.
feestje, pleziertje, somberheid. |
|
allone Oudgediende
|
en om de geneugten des levens zonder stress te genieten, neemt opa er ook nog een glaasje advocaat bij
krulspelt macaroni sinaasappel |
|
pizzabakker Erelid
 WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
Het vlechtbrood (gebakken van krulspelt) smaakte het lekkerst als het belegd was met macaroni en partjes sinaasappel.
teder, zachtaardig, buikloop |
|
Mamsie Oudgediende
|
Een slang, die je niet teder of zachtaardig zou kunnnen noemen, heeft wél een merkwaardige manier van voortbewegen, namelijk de buikloop.
voortzetting, haarlak, luizenkam.
|
|
RockOpa Oudgediende
Na een smakelijke voortzetting werd het met haarlak bespoten toetje met een luizenkam uitgeplozen.
familiebanden, fietspomp, tokkies |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie:  de voortzetting van het pruikenfestijn was te danken aan de luizenkam en een heleboel haarlak.. en dankzij de fietspomp werden de familiebanden versterkt, zelfs de tokkies deden mee adelaar veerboot muzikant Laatste edit 25-01-2014 19:55 |
|
pizzabakker Erelid
De adelaar verloor tijdens zijn vlucht over het water een veer, die door een krekel al tsjirpend werd gebruikt om aan de andere kant te komen, maar helaas voor die kleine muzikant werd zijn veerboot door een watermonster opgeslokt.
knikker, nikker, kikker |
|
RockOpa Oudgediende
De gifgroene kikker, die als uitsmijter aan de deur stond, brak zijn nek over een knikker die door een grote nikker was neergelegd.
postkoets, bende, vrouwen |
|
pizzabakker Erelid
De vrouwen vonden dat het in de postkoets zo'n bende was, dat ze besloten om hem eens grondig te gaan opruimen en poetsen.
kauwgom, niesbui, oerkreet |
|
RockOpa Oudgediende
Tijdens een heftige niesbui ontglipte me een rauwe oerkreet, de kauwgum die mijn mond ontsnapte trof met duizelingwekkende snelheid een toevallige passant die spontaan dood ter aarde zeeg.
scheet, geluidsbarrière, onschuld
Laatste edit 25-01-2014 20:56 |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
Vader Abraham waste zijn handen in onschuld nadat hij een scheet had gelaten die klonk alsof er een straaljgager door de geluidsbarrière ging.
orchidee, lachgas, muilkorf |
|
RockOpa Oudgediende
De bijtgrage hond met de muilkorf kreeg van zijn baas lachgas toegediend en zag z'n baas prompt aan voor een orchidee.
bosschage, vrijpartij, picknick
Laatste edit 25-01-2014 23:11 |
|
pizzabakker Erelid
De verkiezingscampagne van de vrijpartij bestond in een grote picknick, waarbij tot ergernis van de concurrenten bij GroenLinks hier en daar een bosschage sneuvelde.
kompas, sneeuwklokje, september |
|
RockOpa Oudgediende
In september loop ik altijd met een kompas een sneeuwklokje te zoeken in de oneindige deken van sneeuw.
Moulin Rouge, can can, amusement |
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij zei: ik kom pas in september, als ik mijn sneeuwklokje weer op wintertijd heb gezet.
gerecht, advocaat, uitspraak. |
|
pizzabakker Erelid
Na consumptie van een gerecht waarin veel advocaat verwerkt zat, was mijn uitspraak niet meer zo duidelijk.
pinda, kip, geit |
|
RockOpa Oudgediende
Het schitterend diner dansant onder kaarslicht met één exclusief gerecht en als toetje een advocaat, ontlokte bij mij een negatieve uitspraak.
orkaan, graan, boer |
|
RockOpa Oudgediende
In plaats van een ei legde de kip een pinda die werd opgevreten door de geit.
orkaan, graan, boer |
|