ZNW-spel |
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
In het smalle ongure steegje schuifelde een rare snijboon voort die het uiterlijk had van een monster.
gezichtsmasker, tandpasta, vergissing
Laatste edit 12-02-2014 16:10 |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.711 OTindex: 57.824
|
Een of andere stommerd had per vergissing haar gezichtsmasker met de tandpasta verwisseld. Nu heeft ze geen rimpeltjes meer in haar gebit.
deuk, boter, pleister |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.241 OTindex: 24.980
|
Ik ben zo'n watje dat ik een pleister nodig had, nadat ik had geprobeerd een deuk in een pakje boter te slaan.
heksenkring, ridderzwam, stoofpotje |
|
RockOpa Oudgediende
Voor mijn stoofpotje plukte ik een ridderzwam uit de heksenkring die al jaren op mijn gazon aanwezig was.
gehaktbal, Rutte, belastingdienst
Laatste edit 12-02-2014 17:14 |
|
Sjaak
Moderator
|
Rutte had zijn gekregen gehaktbal niet opgegeven aan de belastingdienst en nu heeft hij een motie van wantrouwen aan zijn broek.
spreeuw, schreeuw, leeuw |
|
BatFish Oudgediende
|
De leeuw gaf de schreeuw van de eeuw toen de spreeuw hem in zijn staart pikte.
hark, oogschaduw, lijsterbes |
|
Sjaak
Moderator
|
het meisje met de lijsterbes in haar haar bracht de oogschaduw aan met een flinke hark.
zuurkool, splijtstof, schapenkeutel |
|
RockOpa Oudgediende
Zuurkool vermengd met splijtstof en een schapenkeutel schijnt een zeer explosief gerecht te zijn en is zeker niet aan te raden voor thuisgebruik.
spinazie, mannetjesputter, energie |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.568 OTindex: 97.038
|
Wie verwacht dat ie van het eten van veel spinazie een mannetjesputter zal worden, kan zijn energie beter in andere zaken steken. televisie, ophangsteun, scherven.  |
|
RockOpa Oudgediende
Omdat Papsie de ophangsteun niet goed had bevestigd, kletterde de televisie op de grond uiteen in duizend scherven.
pret, verzekering, polis
Laatste edit 12-02-2014 23:56 |
|
nietmeer
|
Met oogjes, glimmend van de pret, zocht @Mamsie de polis van de verzekering die voor een nieuwe, nog grotere TV kon zorgen. Roddelaars, voorgevel, liedje Laatste edit 12-02-2014 23:58 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Tegen de voorgevel van Madonna, die net een liedje zong, leunden een paar roddelaars die lelijke dingen zeiden over de groep rodelaars die uit televisiejournalisten bestond.
Goud, klapschaats, beginnetje. |
|
RockOpa Oudgediende
Een fanatieke rijke schaatsfan liet van een baar goud een klapschaats maken, meer zeg ik niet in dit beginnetje.  alliteratie, anafoor, metafoor |
|
nietmeer
|
Zowel de anafoor als de alliteratie hebben als stijlfiguur met elkaar gemeen dat er delen van de zin worden herhaald (beginwoorden of beginletters), dit in tegenstelling tot de metafoor wat te beschrijven valt als beeldspraak of vergelijking.
haarstijl, stijlfiguur, hellingspercentage |
|
Mamsie Oudgediende
|
Als kind droeg ik altijd mijn haar stijl, dat was een haarstijl die toen zeer gebruikelijk was en op de gymnastiek vonden ze me niet erg lenig maar een stijl figuur maar dat heb ik altijd opgevat als stijlfiguur, daarentegen was het met mijn hellingspercentage altijd wel oké.
moeilijkheidsgraad, eenvoud, huisvrouw. |
|
Sjaak
Moderator
|
De moeilijkheidsgraad van het dictee was van dien aard dat de huisvrouw achteraf schreef dat ze slechts eenvoud had gemaakt, maar dat waren er sowieso al drie.
potloodje, smaakpapillen, klasgenoot |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het frambozensmaakje aan het potloodje was dermate lekker dat daarvan de hele klas genoot, uitgezonderd één klasgenoot die zijn smaakpapillen thuis had laten liggen. @Sjaak:  rokkenjager, jachtgeweer, haasje. |
|
RockOpa Oudgediende
De notoire rokkenjager was het haasje toen zijn vrouw hem opwachtte met een jachtgeweer bij zijn thuiskomst.
toyboy, diva, leeftijdsverschil |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het enorme leeftijdsverschil tussen de diva en haar toyboy bleek uiteindelijk toch een struikelblok toen de toyboy door een andere dame gepaaid werd.
pantoffels, valpartij, schoenenwinkel. |
|
nietmeer
|
Toen de zeven regelmatige spelers van dit topic elkaar op pantoffels in een schoenenwinkel ontmoetten, begroette iedereen elkaar zó enthousiast dat het geheel ontaardde in een reusachtige valpartij.
tegenvaller, wegdek, toneelstuk Laatste edit 13-02-2014 16:17 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het toneelstuk dat ik was gaan bekijken bleek een enorme tegenvaller en onderweg naar huis bleek plotseling het wegdek weg.
rijbewijs, zwemdiploma, vliegbrevet. |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik heb een rijbewijs en een zwemdiploma, maar geen vliegbrevet, dus als ik met de auto van de weg af raak, dan hoop ik maar dat hij in het water terecht komt en niet de lucht in vliegt.
nijptang, meeëter, etterstraal |
|
Mamsie Oudgediende
|
Had ik zo mijn best gedaan op dat dineetje, maar onze gast was geen aangename meeëter maar een regelrechte etterstraal en zijn vrouw die bij alles wat ze zei mij in de arm kneep, ter benadrukking van haar betoog, was dus een ouwe nijptang.
De puber die een enorme meeëter had probeerde die uit te knijpen met een nijptang, hetgeen resulteerde in een enorme etterstraal tegen de spiegel.
Het is dubbelop maar ik kon niet kiezen, vandaar!
giraffe, dierentuin, gorilla.
|
|
RockOpa Oudgediende
De gorilla wierp zich op als lijfwacht voor de giraffe die bij de directie van de dierentuin uit de gratie was geraakt.
leeuwen, directeur, tafereel |
|
BatFish Oudgediende
|
Ik keek in opperste verbazing naar het bizarre tafereel waar twee leeuwen de directeur van het circus strafregels lieten schrijven.
rietje, kraai, neushoorn |
|