ZNW-spel |
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Tijdens een terrasbezoek leende de neushoorn het rietje van de kraai omdat hij anders zijn glas niet leeg kreeg.
clochard, miljonair, dienstmeisje |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.712 OTindex: 57.829
|
Omdat hij incognito over straat wilde, beval de miljonair zijn dienstmeisje om de kleren van een clochard te kopen.
bougie, achterspatbord, stoeprand |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.241 OTindex: 24.983
|
Terwijl Sjaak de bougie van zijn motor aan het vervangen was, stuiterde een skateboarder van de stoeprand en vernielde zijn achterspatbord.
stoplicht, lichtekooi, verlichting |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
De gewilde lichtekooi plaatste een stoplicht voor haar deur om enige verlichting in de drukte aan te brengen.
walletjes, ramen, glazenwasser |
|
Sjaak
Moderator
|
Met walletjes onder zijn ogen lapt de recordbrekende glazenwasser al drie dagen onafgebroken ramen.
fietstas, helling, spaakbeen |
|
nietmeer
|
Toen de tourrenner plotseling met een zware fietstas de helling op moest fietsen, was dat te veel van het goede en dat heeft hij nog dagen daarna aan zijn spaakbeen gevoeld.
wintertenen, zomersproeten, herfstblaadjes |
|
Sjaak
Moderator
|
Als de herfstblaadjes naar beneden komen, worden de zomersproetjes ingeruild tegen wintertenen.
kampioen, kompaan, kompas |
|
nietmeer
|
De padvinder en zijn kompaan streden om de titel "kampioen met het kompas" en raakten zodoende hopeloos verdwaald.
sokken, stokken, slokken |
|
pizzabakker Erelid
 WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
Twee dronken kerels leunden op stokken, terwijl ze hun in alcohol opgeloste sokken in een paar grote slokken naar binnen werkten en zo de weddenschap wonnen.
rots, zweefvliegtuigje, scrotum |
|
nietmeer
|
Boven op een rots stond een snotaap met een zweefvliegtuigje te spelen dat hij niet echt onder controle had zodat het ding met een grote bocht tegen zijn scrotum aan vloog. Au!
stropdas, berenklem, dollekervel |
|
Sjaak
Moderator
|
Door de hoge dollekervel zag ik de berenklem niet, tot mijn stropdas erin vast kwam te zitten.
hachee, hondje, knalpijp |
|
nietmeer
|
Toen het hondje een bak vol hachee te eten kreeg, veranderde zijn achterwerk in een knalpijp.
spaghetti, server, handleiding |
|
lepeltjes Oudgediende
 WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
Toen de server de handleiding deed ontbranden heb ik er maar spaghetti op gekookt.
schimmel, stoeprand, soepgroente |
|
pizzabakker Erelid
 WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
Mijn bijziende buurvrouw stierf op de dag dat ze de groene schimmel op de stoeprand aanzag voor soepgroente.
tegenkracht, baaldag, muisarm |
|
Sjaak
Moderator
|
Op een baaldag is ons kantoor laptop- en muisarm, dat is de tegenkracht van het telewerken.
verbandtrommel, flessenschraper, bagagedrager |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.568 OTindex: 97.038
|
Toen ik met mijn flessenschraper op mijn bagagedrager vastgebonden de fanfare voorbij zag komen, viel het mij op dat er een gloednieuwe en luidklinkende verbandtrommel aan het instrumentarium toegevoegd was.
veiligheidsspeld, schoonheidsbehandeling, kroonkurk.
|
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
een veiligheidsspeld is altijd handig als je een schoonheidsbehandeling geeft aan een kroonkurk.
vliegenmepper, draaimolen, gasfornuis |
|
nietmeer
|
Mijn nieuwe beroep wordt vliegenmepper op een draaimolen en mijn belangrijkste taak wordt het vrijhouden van het gasfornuis.
tomatensoep, stofbril, bloemetjesjurk |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
tomatensoep in poedervorm bereid je het beste met een stofbril op, en een schort voor om je bloemetjesjurk te beschermen.
heipaal, klok, suikerspin |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen ik naar de klok keek zag ik daar een diabetisch insect, en die suikerspin heb ik dus met een heipaal vermorzeld.
folder, gêne, schoorsteenveger. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.166 OTindex: 95.704
|
zonder gene stopte de schoorsteenveger de folder stiekem in zijn zak
straaljager paard slak |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het had nogal wat voeten in de aarde toen het beroemde paard per straaljager vervoerd moest worden naar Amerika voor het renconcours en daar aangekomen bleek het beest van de stress zo traag geworden als een slak.
uitzicht, stratenmakers, overlast. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.166 OTindex: 95.704
|
de stratenmakers genoten van het uitzicht: ze zagen @Mamsie op haar brommertje langstuffen, en dat gaf geen overlast.. symfonie kou wet |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat het bij de wet was vastgesteld dat er in de concertzaal geen kou geleden mag worden, werd de Pastorale symfonie van Beethoven op onnavolgbaar mooie manier ten gehore gebracht. linkluistergenot, televisie, speakertjes. |
|
nietmeer
|
Het luistergenot wordt ernstig beperkt door de minieme speakertjes van de televisie.
gehoorapparaat, tennisarm, platvoeten |
|