ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.568 OTindex: 97.038
|
@Grouse: precies, dat dacht ik ook toen de nieuwe TV hier geplaatst was. Toen hij naast zijn platvoeten en tennisarm ook nog eens verblijd werd met een gehoorapparaat begon hij zijn leeftijd toch wel te voelen. verdwijntruc, goochelaar, pauze. |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.716 OTindex: 57.845
|
Tijdens de pauze en na het ontvangen van de recette deed de goochelaar zijn grote verdwijntruc.
wandelstok, tennisbal, waterpijp |
|
Mamsie Oudgediende
|
Onder zijn waterpijp had hij een tennisbal in duplo hangen en bovendien ook nog een wandelstok voor reserve.  dubbelzinnigheid, verlegenheid, geintje. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.170 OTindex: 95.708
|
die dubbelzinnigheid brengt ons niet in verlegenheid, want we weten dat het een geintje is  gelegenheid voorschot doel |
|
Sjaak
Moderator
|
Vraag je chef bij gelegenheid maar om een voorschot en zeg erbij dat het voor een goed doel is.
kapstok, schouderblad, knikkebenen |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de kapstok omviel en pijnlijk op mijn schouderblad terechtkwam, stond ik te knikkebenen van de schrik.
broodbakmachine, ontbijt, internist. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.170 OTindex: 95.708
|
ze zet de broodbakmachine al aan voor een vroeg ontbijt, want ze heeft een afspraak bij de internist  haan koning baas |
|
ananda Lid WMRindex: 24 OTindex: 9
|
zijn haan kraait koning, dus zal hij wel de baas zijn...
big lood ijzersterk |
|
Mamsie Oudgediende
|
Een big die lood eet, dat lijkt me een ijzersterk verhaal.
waterhoogte, toilet, dijkgraaf. |
|
Sjaak
Moderator
|
De dijkgraaf komt dagelijks in ons toilet de waterhoogte opmeten.
krachtveld, schapenkeutel, zweefmolen |
|
nietmeer
|
De paragnost riep met behulp van een oude schapenkeutel een enorm krachtveld op, genoeg om een zweefmolen te laten vliegen.
Fopspeen, wandelschoenen, oerknal |
|
Mamsie Oudgediende
|
De schapenkeutel die in de zweefmolen terechtgekomen was wekte door de middelpuntvliedende kracht een enorm krachtveld op.
Toen de baby de fopspeen kreeg liet zij een enorme scheet en door die oerknal vlogen mijn wandelschoenen de hele kamer door.
nagelknipper, mascara, vertwijfeling.
Laatste edit 21-02-2014 13:26
|
|
nietmeer
|
De vertwijfeling sloeg toe toen bleek dat de mascara enkel met een nagelknipper te verwijderen was.
Fopspeen, wandelschoenen, oerknal
Broodplank, keukengerei, maanzaad
Laatste edit 21-02-2014 13:28
Laatste edit 21-02-2014 13:35 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de heer Maan zichzelf in de keuken een plezier gedaan had zat de hele broodplank en ander keukengerei vol met maanzaad.
benzinekraantje, brommertje, legpuzzels?
Laatste edit 21-02-2014 13:57 |
|
Sjaak
Moderator
|
Op de rommelmarkt heb ik drie legpuzzels geruild tegen een benzinekraantje voor het brommertje van Mamsie.
slaatje, onderkaak, asbak |
|
Mamsie Oudgediende
|
Vanwege zijn extreem uitstekende onderkaak werd hij ook wel eens "de asbak' genoemd, zelf probeerde hij hier wel eens een slaatje uit te slaan.
rozenstruik, snoeischaar, regenbui.
Laatste edit 21-02-2014 14:17 |
|
Sjaak
Moderator
|
Ben je door Papsie weer eens met de snoeischaar naar buiten gejaagd om in een regenbui de rozenstruik te snoeien?
graftak, kleuterschool, binnenband |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen ik de kleine op de fiets naar de kleuterschool bracht, reed ik met mijn achterband over een stekelige graftak, hetgeen me een lekke buiten-en binnenband bezorgde.
fotoalbum, rijst, kookplaat.
Laatste edit 21-02-2014 14:51 |
|
nietmeer
|
Toen ik net rijstepap aan het koken was, viel mijn oog op een verloren gewaand fotoalbum waarin ik zo geboeid zat te kijken dat ik niet merkte dat alle rijst over de kookplaat heen liep.
voorbeeld, stukjes, bezorgdienst |
|
Mamsie Oudgediende
|
De man van de bezorgdienst liet het pakje per ongeluk uit zijn handen vallen waardoor de breekbare inhoud veranderde in wat stukjes glas, een voorbeeld van vette pech.
geschiedenis, wiskunde, verbazing. |
|
Sjaak
Moderator
|
Naast Geschiedenis en Wiskunde is er een nieuw vak Verbazing op de middelbare school, waarbij onderwezen wordt in het staren met geopende mond.
snijtand, koekenpan, ondersteek |
|
Mamsie Oudgediende
|
De verwarde verpleegster zette de patient op de koekepan en plaatste de ondersteek op de kookplaat nadat ze met een snijtand de sla fijngemaakt had.
vergelijking, grootheidswaan, terechtwijzing. |
|
nietmeer
|
De aan grootheidswaanzin lijdende wiskundedocent kreeg van een brugpieper een terechtwijzing nadat hij een vergelijking verkeerd had opgelost.
verkering, ontsteltenis, zwangerschap |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Na een prille verkering van amper 1 maand kreeg ik tot mijn ontsteltenis het onheilspellende bericht dat mijn kersverse vriendin zwanger was van een toevallige passant.
trouw, witte lever, draagmoeder |
|
Sjaak
Moderator
|
De man met de witte lever beloofde zijn echtgenotes steeds eeuwige trouw, maar daar had de draagmoeder vrij weinig mee op.
hondje, knaagdier, overeenkomst |
|