





+ dat je dan tegelijk op dat "raam" geografische en vlucht -gegevens kan laten zien 

In tegenstelling tot ganzen hebben vliegtuigen namelijk straalmotoren, die de lucht die ze achterlaten aanzienlijk verhitten. Zoals
bovendien wordt de "lift" erg onstabiel als er smalle banen hete lucht in het luchtruim hangen.. ik zat een keer in een vliegtuig die plotseling bijna 10 meter omlaag viel omdat het door een stuk lucht was gevlogen waar enkele minuten eerder een ander groot vliegtuig was gepasseerd. Daar ga je dus niet in vliegen, en al helemaal niet dicht bij andere vliegtuigen.. wordt veel te onstabiel en gevaarlijk
In tegenstelling tot ganzen hebben vliegtuigen namelijk straalmotoren.... [technisch correct verhaal]
en dus is het nog veel vervuilender dan straalmotoren
ookal kun je dan wel in formatie vliegen 



het idee is dus dat je die beter een paar honderd meter achter elkaar kunt laten vliegen in plaats van een paar honderd kilometer 
en natuurlijk ook nog 3 naar parijs, 3 naar londen, 2 naar frankfurt etc... als je die allemaal in formatie laat vliegen voor het merendeel van de route.. 


wordt wel lastig met startbanen enzo.. of ze moeten gaan rondcirkelen om op elkaar te wachten 
maar ik vraag me af hoe zo'n ding dan fatsoenlijk bestuurd kan worden.

lijkt maar zo
verder wel een goed idee lijkt me .. stuur maar op naar airbus 
en inderdaad vliegen is al zuinig genoeg, en het is gewoon noodzakelijk.. terwijl veel autoritjes wel anders kunnen 

)
er wordt afschuwelijk veel gevlogen.. en er vetrekken verbazend vaak vliegtuigen naar dezelfde bestemmingen binnen een korte tijd
en schiphol is nog relatief klein vergeleken met sommige andere vliegvelden 
.









Ben onderzeebootpiloot geweest!!! Dus ik weet dat wel 





Maar ik werk niet zoveel hoor, hooguit 50-60 uurtjes per week, de rest zit ik op WMR of slaap ik 
, in tegenstelling tot lui Nederland die er echter ook een graantje van meepikken 
hoe moet ik me dat voorstellen?




