Pas bevallen vrouw in elkaar geschopt
In Groningen heeft een man zijn pasbevallen vriendin mishandeld.
De 28-jarige dader was van mening dat zijn partner was vreemdgegaan. De vrouw, met de pasgeboren baby in de armen, werd het doelwit. Ze kon het kind nog net op tijd neerleggen.
Daarna werd ze bij de keel gegrepen en incasseerde ze schoppen tegen het hoofd.
Er is 2,5 jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk, geëist tegen de man. Die zou qua mishandeling niet aan zijn proefstuk toe zijn geweest.
Gerelateerde artikelen
Had ze niet een betere vader kunnen uitzoeken, dat krijg je als je op die leeftijd kinderen krijgt
@Barmy
28 vindt ik niet heel jong voor kinderen hoor het niet of ze 14 of 16 is
Verder wel diep triest natuurlijk zo'n gozer.
@Feraturion: Inderdaad 28 vind ik ook niet te jong om kinderen te krijgen.
Maar wat een idioot van een vent. Als je denkt dat je vriendin is vreemd gegaan hoef je haar toch niet in elkaar te trappen. Zeker niet als ze ook nog eens net is bevallen.
Vreemdgegaan?? Hoezo? Zijn ze allebei blank en heeft ze een zwart kindje gekregen? Of is het net andersom?
Of zei de kleine gelijk Pappa tegen de buurman?
Waar baseert zo'n kerel dat nou op. Wat een vreselijke aso is dat.
Gelukkig is het niet haar echtgenoot maar haar vriend. Hoewel, met zulke vrienden kan je maar beter vijanden hebben.
Tjeeeee....en dan nog maar 2,5 jaar? Als een man vreemdgaat doet een vrouw meestal niet van die rare dingen, wat is dat toch met die kerels van tegenwoordig ( sorry mannen, een mini deeltje ervan dan) Soms denk ik brandmerken die ellendige kerels die wat uitvreten, dan ben je als vrouw gewaarschuwd als ej ermee in zee gaat.
Quote nausje:
Tjeeeee....en dan nog maar 2,5 jaar?
Ik vind het nogal wat... een pedo die zijn kinderen 5 jaar lang regelmatig misbruikte heeft dezelfde "straf" gekregen, en uiteindelijk maar 9 maanden echt uitgezeten.
Neemt natuurlijk niet weg, dat ik geheel met je eens ben, dat de strafmaat veel te laag ligt.
@emmertje: te laag voor wat? Ik snap de reactie heel goed, maar het strafrecht is niet alleen bedoeld om mensen zich ellendig te laten voelen maar om ze weer tot normaal functionerende burgers te maken. Als je daders jarenlang opsluit, krijg je cynische mensen die met de maatschappij helemaal niets te maken willen hebben, terwijl een kortere straf juist een helend effect kan hebben en mensen tot het besef kan brengen dat ze zoiets geen tweede keer willen. Ik ben ervan overtuigd dat de maatschappij daar uiteindelijk beter mee af is.
Quote Mamsie:
Vreemdgegaan?? Hoezo? Zijn ze allebei blank en heeft ze een zwart kindje gekregen? Of is het net andersom?
Of zei de kleine gelijk Pappa tegen de buurman?
Vooral dat laatste
.
Ik dacht ook onmiddellijk aan rode donshaartjes bij de baby, terwijl man en vrouw zwart haar hebben.
Zucht!
@pizzabakker: Misschien heb je gelijk; ik ben tenslotte bevooroordeeld. Ik heb moeten toezien, en nog steeds, welk effect het heeft op de kinderen en zijn ex-vrouw.
Nadat hij zijn "straf" heeft uitgezeten is hij wéér in de fout gegaan, en heeft nóg een familie geruïneerd. Sindsdien geloof ik niet meer in die zoetsappige verhaaltjes van terugkeren in de maatschappij.
triest erg triest
Volgens mij is het woord partner een beetje verkeerd getypt...
Quote:
dat zijn parnter was vreemdgegaan
Maak er of panter of partner van... maar niet parnter
Laatste edit 19-07-2010 22:22
Elke "kerel" die zijn kladden niet van vrouwen kan afhouden is het sop van de kool niet waard...
En welke bewijzen heeft hij om zeker te weten dat zijn vriendin vreemd ging?
@emmertje: bedoel je dat je persoonlijk bij deze zaak of bij een vergelijkbare betrokken bent? Begrijp me goed, hoor, mijn sympathie ligt ook in de eerste plaats bij het slachtoffer.
@Chaplin: Danke voor de tip, gewijzigd, het duurt nog even voor de wijziging uit de kast komt
Hij zal vast als verweer aanvoeren dat het zelfverdediging was ...Overigens, wat is een parnter
Quote:
De 28-jarige dader was van mening dat zijn parnter was vreemdgegaan.
Quote
emmertje:
@pizzabakker: Misschien heb je gelijk; ik ben tenslotte bevooroordeeld. Ik heb moeten toezien, en nog steeds, welk effect het heeft op de kinderen en zijn ex-vrouw.
Nadat hij zijn "straf" heeft uitgezeten is hij wéér in de fout gegaan, en heeft nóg een familie geruïneerd. Sindsdien geloof ik niet meer in die zoetsappige verhaaltjes van terugkeren in de maatschappij.
er zijn uitzonderingen
maar mensen kunnen wel veranderen hoor als ze het maar willen
@pizzabakker: Niet bij deze zaak betrokken, maar ik heb een ander geval (nog een graadje erger overigens) inderdaad van dichtbij meegemaakt.
en hij komt gewoon met maximaal 2 jaar weer vrij
en als hij dan vrij komt dan gaat ze nog naar hem terug ook
@emmertje: dat vind ik erg voor je, ik snap je reactie.
Laatste edit 19-07-2010 22:35
@Mamsie: ik heb de zelfde reactie geplaatst bij het artikel op vandaag.be Grappig dat jij en Ledi dat ook direct dachten. Ik ken nog wel sterkere verhalen van Groninger kl......en die tekeer gingen tegen hun een halve dag geleden bevallen vrouw. Die moesten direct meneer weer bevredigen Kerels is vaak uitschot. Jammer dat ik dat constateer.
@Hart:
Het valt me op: als 't gaat om heren
dat alle vrouwen generaliseren.
Quote Barmy:
Had ze niet een betere vader kunnen uitzoeken, dat krijg je als je op die leeftijd kinderen krijgt
ik was 21 toen ik bevallen was.
dus 28 is egt nie jong...
praten over iets bestaat nie meer geloof ik...
nie normaal...
tis wel heftig natuurlijk maar ze had geluk dat ze dat kind nog opzij kon leggen.
als ze nog zwanger was en hij trapte haar in haar buik had het nog erger geweest!
@pizzabakker:
Misschien is deze vraag wel dom
maar gebeurt dat ook niet andersom?
----------------------------
@Hart: Het is al vele jaren geleden dat ik het verhaal hoorde iemand die net een paar uur vader was, die de hechtingen bij z'n vrouw eruit trok omdat ze hem in de weg zaten bij het n.....!!!
Schijnt echt gebeurd te zijn. Ik hoorde het verhaal uit onverdachte bron.
Laatste edit 19-07-2010 22:52 Laatste edit 19-07-2010 22:53
@Mamsie: hee, je hebt gelijk! Niet helemaal letterlijk andersom, je moet drie woordjes toevoegen, maar het scheelt inderdaad niet veel!
Het valt me op: als 't gaat om generaliseren
dat alle vrouwen (dat doen met) heren
Laatste edit 19-07-2010 22:52
@Mamsie en pizzabakker:
Ik weet wel zeker, vechtersbazen,
dat als ik jullie uit laat razen
dat jullie wel een antwoord krijgen,
dus zal ik dan nu maar zwijgen
@Hart:
@emmertje:
vechtersbazen? Ik vind het duel der geslachten juist leuk. Mijn vriendin en ik kunnen uren kibbelen over een bijzettafeltje dat we willen kopen en dan in de winkel toch nog een impulsaankoop doen.
Quote Barmy:
Had ze niet een betere vader kunnen uitzoeken,
Het verwijt was kennelijk dat ze dat juist wel gedaan had.
@ Hart:
-----------------------------
Welnee zeg, neem gerust het woord
Dan duurt de taalstrijd nog wat voort.
En kunnen we met deze zaken
De anderen aangenaam vermaken.
Laatste edit 19-07-2010 22:57 Laatste edit 19-07-2010 23:00
Quote
pizzabakker:
@Hart:
@emmertje:
vechtersbazen? Ik vind het duel der geslachten juist leuk.
De meeste mensen vinden dat duel wel leuk. Anders waren wij er niet geweest.
@pizzabakker: volgens RTVNoord.nl had de man vaker mishandelingen en vernielingen gepleegd.
Hij heeft dus al duidelijk aan justitie laten merken dat hij maling heeft aan een "korte, helende straf" en doodgewoon een onverbeterlijk veel te kort lontje heeft.
Gezien die achtergrond én de huidige geweldpleging is een eis van 2,5 jaar (waarvan 0,5 voorwaardelijk) die meestentijds in een veel lager vonnis eindigt wel degelijk erg laag.
Achter een korte strafmaat voor mensen die een enkele maal de fout ingaan, dient wel degelijk een zware strafmaat te schuilen die zowel afschrikwekkend en/of bestraffend werkt op degenen die anders volslagen maling hebben aan wet, maatschappij en/of medemens, als ook beschermend werkt op degenen die anders het volgende slachtoffer zouden kunnen worden.
@Hannibal65: dat verandert de zaak.
---
@Mamsie:
Le conflit linguistique
Divise la Belgique
Dus laat ons rustig ouwehoeren
Maar liever genen taalstrijd Voeren/Fourons
.
Laatste edit 19-07-2010 23:08
@Mamsie:
Als je 'dat' al een duel noemen wilt
Dan hebben vele duellisten gegild
Tis een strijd die niemand winnen kan
maar er komen dus wel kindjes van.
@Mamsie:
Er is al te veel geleden
Door strijd op 't scherp van de snede
Ik pleit daarom voor de vrede:
"Houd het zwaard toch in de schede!"
Laatste edit 19-07-2010 23:38
@pizzabakker:
Dat is waar heel de wereld op hoopt.
Maar 't lijkt mij dat dat zo lastig loopt!
Ja, als jij de boel weer gaat veranderen klopt mijn reactie niet meer!!!!!!!
Laatste edit 19-07-2010 23:34 Laatste edit 19-07-2010 23:37
@Mamsie:
Men mag gerust om brood te kopen
Of even naar de markt te lopen
Of de beenhouwer te betalen
Het zwaard kort uit de schede halen
Edit sjatter: Blijf even ontopic ja?
@pizzabakker:
Het peil daalt nu wel razendsnel
Het goed fatsoen raakt in de knel.
Dus wil ik nu de strijd maar staken
En een einde aan de dag gaan maken.
Dus sluit ik nu computer af
En hoop dat ik over een half uur maf!
@Mamsie:
Dan zeg ik: "ga maar lekker slapen!
Dat kan ook prima zonder knapen!"
Als het zwaard niet uit de schede was gehaald,
Dan had zij het nu misschien niet met een bloedneus betaald...
Ik hoop dat ze niet meer terug gaat naar die gozer, en een goeie vriend vind die wel goed is voor haar en d`r kindje!
Tjonge, wat zijn jullie allemaal goed,
ik ga daarom ook maar slapen, heel zoet.
'k Leg mijn zwaard netjes op het laken
en hoop dat iemand me komt vermaken.
Morgen dan een verfrissende douche,
in bed ligt dan nog mijn snoezepoes.
Werken moet ik dan voor de kost,
iedereen op vakantie, ik ben op mijn post.
@ pizzabakker
Ik zou maar blijven bakken, dan doe je het minste kwaad. Aan uw opvatting is via Cohen Amsterdam naar de knoppen gegaan.
Quote
ledi:
Ik dacht ook onmiddellijk aan rode donshaartjes bij de baby, terwijl man en vrouw zwart haar hebben.
Zucht!
Dat is heel goed mogelijk (genetisch gezien).
Ook als beide ouders zwart haar hebben kan het kindje rood haar krijgen. De kans erop is wel behoorlijk klein, maar het is mogelijk.
Ik weet dus niet wat die agressieve aso gezien heeft bij z'n kindje, maar ik zou het éérst (laten) checken voordat ik m'n conclusie zou trekken (nee! Ik zou niet gaan slaan!
)
@Philips2: bij het aanhoren van die wijze woorden kan ik slechts eerbiedig zwijgen.
ja in groningen gebeuren wel meer rare dingen . maar dit is wel het toppunt .en dan maar zo`n lage straf. zulke mannen moeten gelijk niet ontvankelijk worden verklaard door de rechter . wat een lijpo .
Quote:
Daarna werd ze bij de keel gegrepen en incasseerde ze schoppen tegen het hoofd. Er is 2,5 jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk, geëist tegen de man. Die zou qua mishandeling niet aan zijn proefstuk toe zijn geweest.
verbaast mij niks. iemand die een pas bevallen vrouw met de baby in de buurt zoiets aan kan doen, die mishandelt waarschijnlijk niet voor het eerst
Als een man je éénmaal geslagen heeft moet je meteen de relatie verbreken. Het blijft nl. niet bij die éne keer!Ik ben 20 jaar getrouwd geweest en mijn man heeft nog NOOIT mij geslagen en ook nog nooit met ordinaire scheldwoorden mij uitgescholden! Dus een vrouw die zich laat slaan is verkeerd bezig en moet gewoon weggaan!Zo'n kerel is het niet waard een vrouw te hebben!
@gloria:
20 jaar getrouwd geweest met een man die je dat niet aan deed, dan heb jij als vrouw ook het nodige goed gedaan in die relatie
@gloria: En daar ben ik t zowaar mee eens, direct bij de eerste klap van oké, dan komt de tweede ook wel, eerst af laten koelen, en dan wegwezen, en als t even kan eerst wegwezen met je bullen en later pas bellen van ja doei, dat flikt niemand me.
Mamsie, de pest is dat zulke klootzakken weten dat een vrouw die verliefd is moeilijk toe kan geven dat een relatie met m toch kans heeft, hij jammert immers zo en belooft het nooit weer te doen, dat ie dronken was, doet ie anders ook nooit.. Nee, meiden, bij de eerste klap, wegwezen, er volgen meer, gegarandeerd. En als t toch niet gegarandeerd was, jammer dan maar denk aan jezelf en je kinderen. En als ie je blijft stalken en terroriseren, zoek desnoods contact met jongens van een lokale Hells Angels-club
Wat ben ik toch bevoorrecht dat ik geen ervaring op dit gebied heb. In heel mijn (lange) huwelijk is huiselijk geweld nooit aan de orde geweest.
Dat mannen elkaar op de bakkes slaan, moeten ze zelf weten, het blijft dom. Maar als een man een vrouw gaat slaan, dan is er echt iets mis.. Ben blij dat jij één van de velen bent wie t niet overkomt Mamsie, en ik hoop dat wie het nu overkomt snel zegt van dit is genoeg, stop, weg uit die hel..
Ik had in een grijs verleden een vriendin die dit wel overkwam. Drama's hebben we daarmee gehad. Blijf van me lijfhuis en meer van dit soort narigheid, onverwachte logeerpartijen bij mij, en aan het eind van het liedje was ze met haar kind weer bij hem, om z'n gordijnen op te hangen! Toen was voor mij de limiet bereikt.
Ik weet niet hoe het verder gegaan is.
Wij hadden een zelfde soort vrienden. Verschillende ruzies meegemaakt met hun. Of er geslagen werd weet ik niet. Belde ze op, of we haar konden helpen, verhuizen. Geen probleem natuurlijk. Een dag later was ze weer terug bij hem. Dan zoekt ze het maar uit.
Uiteraard krijgt zo'n gewelddadige woesteling weer een belachelijk laag strafje. Die leert hier dus niks van.
Quote Kolleke:
Wij hadden een zelfde soort vrienden. Verschillende ruzies meegemaakt met hun. Of er geslagen werd weet ik niet. Belde ze op, of we haar konden helpen, verhuizen. Geen probleem natuurlijk. Een dag later was ze weer terug bij hem. Dan zoekt ze het maar uit.
Ik heb in een relatie van 8 jaar lang 7 keer in een blijfhuis gezeten, het heeft voor mij dus in totaal 8x nodig gehad om echt bij mijn ex weg te komen... Zoiets gaat niet in één keer.. En aan mensen die haar dus maar zeggen dat het eigen bult is dikke schuld is.. Die mogen van mij meemaken hoe het voelt om geslagen te worden... En mensen die het mij hebben laten uitzoeken in mijn eentje.. Kan ik nu alleen maar kwalijk nemen, dat ie me meerdere keren heeft geprobeerd te vermoorden en dat iedereen altijd maar gedacht hebt dat ik het maar uit moest zoeken.. Waarom? Omdat ik zo bang was en nog steeds ben dat ik het veiliger vond om bij hem te blijven dan te gaan.. hoe krom dat ook klinkt.. Het blijkt nu namelijk pas, dat de politie me ook niet kan beschermen.. Dus soms is onveilige veiligheid beter dan veilige onveiligheid.. En dat zul je pas snappen als je zelf aan den lijve ondervind..
Quote
ledi:
Ik dacht ook onmiddellijk aan rode donshaartjes bij de baby, terwijl man en vrouw zwart haar hebben.
Zucht!
dat is mogenlijk als je genen voor zwart en rood haar hebt komt het zwarte naar voren maar als je beiden het gen voor rood haar doorgeeft krijgt het kind rood haar
Quote pizzabakker:
Als je daders jarenlang opsluit, krijg je cynische mensen die met de maatschappij helemaal niets te maken willen hebben, terwijl een kortere straf juist een helend effect kan hebben
zo had ik het nog niet bekeken dank je dat je mijn geest hebt verlicht
Dit is zowieso een veel te mild land met gevangenisstraffen. 2.5 Jaar is net niks.
@pizzabakker: er zijn ook dames die mishandelen
maar goed je moet gewoon van elkaar afblijven en zo'n reden waar is die op gebasseerd inderdaad en dan zo vlak na de bevalling triest
Quote:
Die zou qua mishandeling niet aan zijn proefstuk toe zijn geweest
laat hem gelijk 5 jaar zitten dan
@ LaMama
Zo krom klinkt 't echt niet. Althans niet voor mensen die 't meegemaakt hebben. Het is zo makkelijk te zeggen "eigen schuld, moet je maar weg gaan". Was het maar zo makkelijk.
Ik zei vroeger ook altijd, dat moeten ze mij niet flikken... 1 klap en ik ben weg. Maar 't sluipt erin. Begint met kleine dingen zoals je zelfvertrouwen afbreken... en dan die eerste klap. Oh oh wat heeft hij spijt, heeft ie nog nooit gedaan, zal 't nooit meer doen, geef me nog een kans 't goed te maken, IK HOU TOCH ZOVEEL VAN JOU!
Op het laatst ben je er ook van overtuigd dat je 't verdient, jij maakt hem immers zo kwaad dat hij zich niet kan beheersen!
Tegen de tijd dat je eindelijk weer beseft dat 't nooit beter gaat worden, ben je te bang om weg te gaan/blijven. Als je blijft weet je wat je hebt, als je gaat weet je nooit wat er komt en wanneer. Het is een (voor de meesten niet te begrijpen) overlevingsdrang om te blijven. Het is een situatie waar je zonder hulp (bijna) niet uitkomt.
Ik heb geluk gehad dat men mij niet heeft laten vallen toen... heel veel vrouwen hebben dat geluk niet!!
Laatste edit 20-07-2010 09:33
IK ben het met iedereen eens dat je niet moet slaan en dat vrouwen moeten maken dat ze weg komen bij een mishandelende man, maar ik ben het niet helemaal eens met de opvatting dat één klap betekent dat je weg moet wezen. Hoewel slaan absoluut niet kan, heeft iedereen recht op één fout en moet de mogelijkheid hebben het weer goed te maken. Mijn vrouw heeft me ook een keer een mep verkocht, zo'n 25 jaar geleden. Ze was zoooooooo kwaad dat ze met haar (kleine, zwakke)vuistjes op mijn borst trommelde van nijd. Ik moets zo verschrikkelijk lachen omdat ik niks voelde dat de ruzie over was. Maar ze mepte dus wel uit pure onmacht over de situatie (ik weet al lang niet meer wat dat was).
Deze vent in dit stuk moeten ze inderdaad een tijdje opbergen. Rotzak.
Wat vind ik die verhalen van Lamama en Gremmy in- en inverdrietig!
Laatste edit 20-07-2010 09:56
Laatste edit 20-07-2010 09:57
@Gremmy: Goed van je, dat je het durft op te schrijven.
Dat betekent dat je er al flink wat afstand van hebt kunnen nemen.
Ik weet van een vriendin, hoe moeilijk het is om echt weg te gaan bij zo'n kerel. Zij had ook 2 kinderen en dat maakt het extra moeilijk.
Quote Barmy:
Had ze niet een betere vader kunnen uitzoeken, dat krijg je als je op die leeftijd kinderen krijgt
Wat is dat nou voor onlogische reactie?! Wat heeft leeftijd er in dit geval mee te maken? Ik ben net 29 en ik word over twee weken vader, ik ga mijn vriendin echt niet in elkaar schoppen...zelfs niet als ze is vreemdgegaan. Rare gasten die Barmy's...
Quote Barmy:
....dat krijg je als je op die leeftijd kinderen krijgt
HUH?
Bovenstaande doet me denken aan een soort gelijk verhaal alleen kreeg de vrouw toen alleen maar een paar rake klappen. Het was een turks gezin en ze kregen een albino kindje! En de beste meneer kende dat niet en dacht dus dat het een blank kind was. En was zijn vrouw dus oneerbiedig geweest tegen over hem.
Quote:
Die zou qua mishandeling niet aan zijn proefstuk toe zijn geweest.
proefstuk???
Is mishandeling tegenwoordig een examenvak op de universiteit?
waar moet het toch heen met de wereld?
tegenwoordig mept men er maar gelijk op los om het blijkbaar wat simpeler te maken
Quote Hart:
Ik ga daarom ook maar slapen, heel zoet.
'k Leg mijn zwaard netjes op het laken
en hoop dat iemand me komt vermaken.
Hart, ik zie het helemaal vóór me met dat netjes geparkeerde wapen.
Klaar voor de strijd.....
Laatste edit 20-07-2010 10:49
@Kolleke: Hhhmm, dat klinkt bekend. Lijkt wel of we het over dezelfde persoon hebben....
Opsluiten en de sleutel weggooien.
Quote Barmy:
Had ze niet een betere vader kunnen uitzoeken, dat krijg je als je op die leeftijd kinderen krijgt
Als deze reactie bedoeld is om reactie's uit te lokken, dan is het wel gelukt.
Kan me niet voorstellen dat je het werkelijk meent.
Maar Barmy heeft wel gelijk. Het is hard wat hij zegt maar met een pasgeboren kind in je armen ga je niemand verwijten van overspel. En zelfs als het kind van een ander was trap je je geliefde niet in mekaar.
Soms schaam ik mij om man te zijn
Bij dit artikel, maar ook bij de verhalen Gremmy en LaMama.
Trouwens heel goed dames dat jullie er zo over kunnen praten
Voor daders van dergelijke misdrijven, het vernederen, emotineel en lichamelijk mishandelen van een medemens. bestaat geen gepastte straf die menslievend is.
note: ik gebruik bewust de woorden dader en medemens, laten we nl niet vergeten dat het niet allen mannen zijn die vrouwen op dergelijke manieren behandelen
Ze had er genoeg van. Gisteren was de laatste keer geweest, dat hij haar in elkaar geslagen had.
Na jarenlange mishandeling zou ze eindelijk eens iets ondernemen.
Weggaan was geen optie. Dat had ze al eens geprobeerd, samen met haar kinderen. Hij was haar achterna gegaan en had haar en de kinderen bedreigt met de dood. En ook haar toenmalige beste vriendin. Haar enige vriendin. En ook de politie kon haar niet helpen. Het zou daarna alleen maar erger worden werd haar gezegd.
Ze wist nog hoe het allemaal begonnen was. Heel onopvallend eigenlijk.
Ze was zo verliefd op hem. Op zijn prachtige bodybuilders figuur. Dat hij het meeste bereikt had door anabolen te spuiten zag ze niet eens. En dat hij daardoor ook steeds agressiever werd had ze ook niet door.
Tijdens de zwangerschap, toen ze zich al een dik vet varken voelde, vergrote hij haar gevoel van minderwaardigheid door steeds maar weer te wijzen op het feit, dat ze log en dik en lelijk was. Wie zou ooit wat met haar willen beginnen. En na de bevalling van haar tweeling, dochtertjes, begon de mishandeling. Ze had hem gezegd, nadat hij weer had gewezen op haar slappe buik en haar vermoeide uiterlijk, dat het wel kwam omdat ze zijn kinderen op de wereld had gezet. Het volgende moment lag ze met een bloedneus op de grond.
Oja, hij had er gelijk spijt van en hij zou het nooit weer doen. Maar de jaren erna bewees hij wel, dat hij het niet meende.
En door zijn gedrag verloor zij ook langzamerhand al haar vriendinnen. Zij begrepen niet waarom ze bij hem bleef. Zelf begreep ze het ook niet altijd, alleen als ze bleef zag ze het tenminste aankomen.
Maar nu was genoeg genoeg. Ze zou een eind aan zijn leven maken. En ze zou zijn eigen anabolen daarvoor gebruiken. Niet dat ze hem een overdosis zou geven, want ze kon niet riskeren, dat ze de gevangenis inging. Ze had natuurlijk nog wel de verantwoording voor haar kinderen. Nee ze zou hem doden door goed voor hem te zorgen.
Toen hij die avond thuis kwam met weer die bekende bos bloemen, stond hem een heerlijke gezonde maaltijd te wachten. "Lieverd, eet je groente op. Ik heb namelijk gelezen, dat dat goed is voor je spieropbouw." Natuurlijk at hij die groente op, en de dagen daarna ook.
Twee weken later kwam rond het middaguur de baas van haar man samen met de politie bij haar aan de deur. "Het spijt me u te moeten vertellen, dat uw man net is overleden. Wij vermoeden, dat het gebruik van de anabolen, zijn bloeddruk zo erg verhoogd heeft, dat hij een fatale hersenbloeding heeft gekregen."
Toen ze wegwaren kon ze het niet na laten om zijn foto uit te lachen. "Niet alleen de anabolen hebben je bloeddruk verhoogd schat, maar ook de brandnetels die ik je elke avond voorschotelde. En het leukste is nog, dat men denkt, dat het je eigen schuld is. Mijn moeder had gelijk toen ze zei, dat een vrouw tienduizend man teveel was."
2,5 jaar voor mishandeling is veel te kort, doe dat maar keer 3, dan vind ik dat hij krijgt wat hij verdient.
nou als ze vreemd is gegaan is het kei verdiend zo niet dan is de straf wel redelijk passend.
lang genoeg lijkt mij.@daniel120:
2.5 is al veel voor mishandeling.
@Hisoka:
Zelfs al zou zij vreemd zijn gegaan, dan is geweld alsnog geen excuus.
Geweld is een
zwak excuus voor hen die niet beter weten en met hun kracht ander impotenties
(zie met name beschrijving 2 in de dikke vandalen) proberen te verbloemen.
@Kyoko:,
@Hisoka:
Hierbij maakt het niet uit of zij vreemdgegaan is of niet
Laatste edit 20-07-2010 12:39
Way to go, dad!
@Hisoka:
Mijn eerdere opmerking geldt ook voor verbaal geweld en niets zeggende opmerkingen als de jouwe.
[quote=pizzabakker]
@Mamsie: hee, je hebt gelijk! Niet helemaal letterlijk andersom, je moet drie woordjes toevoegen, maar het scheelt inderdaad niet veel!
Het valt me op: als 't gaat om generaliseren
dat alle vrouwen (dat doen met) heren
Maar mannen ook met vrouwen als het gaat om inparkeren...Ontopic:
Ik hoop voor haar dat het klopt. Je wilt toch niet dat je kind de genen erft van deze crimineel.
@HisokaDat was een (verkeerd vallend) grapje toch?
Laatste edit 20-07-2010 13:36
@Hisoka: Oef,als je echt zo denkt geloof ik niet dat je normaal bent, Hisoka! Mensen horen elkaar niet te slaan en al zeker niet als de ander hulpeloos is, want dat maakt het het allerergste. Ik neem aan dat jij niet hulpeloos bent, dus zullen er hier voldoende mannen zijn die best hun krachten willen meten met je als je een (meestal veel zwakkere) vrouw in elkaar hebt geslagen. Meestal is dat soort mannen ook nog eens gekenmerkt door een grote lafheid, maar jij zal best wel willen instaan voor je heldhaftige daden.
Ik was niet meer van plan te reageren.
Maar na de reactie van Hart moet er toch nog één volgen.
Amen
En in het kader van de hitte
proost
Laatste edit 20-07-2010 15:36
@HisokaDat jij het eens kan zijn met mishandeling.
Onbegrijpelijk..........
@LaMama: Dit was dan gelukkig een relatie waarin voor zover ik wist
niet geslagen werd, en dit was ook niet de eerste keer dat ze wegging (we hebben even bij hun ingewoond, en zij bij ons). Ze wilden er ons heel erg in betrekken, en trokken van beide kanten aan ons. Alles was geregeld voor haar, werk, huis, en ze heeft het allemaal weer opgegeven voor hem. Ze zijn nog steeds bij elkaar voor zover ik weet, en als ze gelukkig zijn, dan wens ik ze alle geluk in de toekomst, maar voor ons gevoel werden we er teveel in betrokken. Je kan zeggen dat we geen goede vrienden zijn, en misschien is dat ook wel zo, maar wij konden het niet meer aan. Daarom hebben we gebroken. Ik heb het alleen te bot geformuleerd.
@Bribe:
Eens is een groot woord. maar ja d'r zijn d'r genoeg die iemand om deze reden veel erger aan hebben gedaan denk aan zuur in gezichten gooien of moord. maar ze moet niet eerst vreemt gaan en dan de heiligheid zelve spelen en dan roepen dat ze mishandeld is. wat zij hem heeft aangedaan zal 10X meer pijn hebben gedaan en die blauwe plekken gaan weg. die emotionele pijn van die man duurt een stuk langer. maarja als ze dat niet heeft gedaan dan is de cel straf terrecht.
@Hart.:
emancipatie get over it.
Laatste edit 20-07-2010 16:23
@HisokaZe kon het kind nog net op tijd neerleggen. Daarna werd ze bij de keel gegrepen en incasseerde ze schoppen tegen het hoofd.
Lijken mij meer dan blauwe plekken.Ten tweede was het kind erbij
Laatste edit 20-07-2010 16:32
Wat een kl**tzak! Het zou me niets verbazen als hij zelf naast de pot heeft gepist en daar op deze manier een "excuus" voor zoekt. Lafaard!
@Hisoka:
Jij weet niet wat die man voelt. Je vult er zelf iets bij in. Wellicht door een eigen ervaring?
Ik vind jouw idee van aanpakken wanstaltig. Als je het van ons niet aanneemt dat je niet helemaal spoort, praat dan eens met iemand die het weten kan. Uit het professionele hulpverleningscircuit bedoel ik dan.
Je bent overigens niet de enige die vindt dat vrouwen in toom moeten worden gehouden met fysiek geweld. Ook is in die kringen bekend op welke plekken op het lichaam dat geen sporen nalaat.
Google eens op dit thema zodat je weet hoe de heersende mening en de nederlandse wet daarover denkt.
Tot die tijd hoop ik dat jij niet de kans krijgt iemand te beschadigen.
In het stadje Wageningen
Leven hele rare dingen
Die met biertjes in hun handen
Foto's van Gandhi gaan verbranden
En elke misstap klein of groot
Willen wreken met de dood
Laatste edit 20-07-2010 20:19
@Hisoka: volgens mij moet je leren lezen wat er echt staat en moet je leren begrijpen wat er echt gebeurt. Vreemdgegaan: niet goed te praten, maar erop los meppen terwijl de baby gevaar loopt??? Hisoka, je spoort niet of je hebt het niet begrepen. Meppen mag al niet, poging tot wurgen ook niet, je eigen kind aan gevaar blootstellen: dan ben je het laagste van het laagste en als je dat goedkeurt, Hisoka, dan ben je niet veel hoger dan dat allerlaagste. Ik ga hier op dit topic niet meer op jou reageren.
Quote
ikbenpeter:
Ik was niet meer van plan te reageren.
Maar na de reactie van Hart moet er toch nog één volgen.
Amen
En in het kader van de hitte
proost
Dáár gaat me bier!
@Mamsie: trakteer je? Hint hint hint...
Quote Barmy:
Had ze niet een betere vader kunnen uitzoeken, dat krijg je als je op die leeftijd kinderen krijgt
op die leeftijd??
Mijn moeder was 17 toen ze zwanger raakte van mjin broer, en zij en haar man (ook mijn vader trouwens) zijn na 20 jaar nog steeds heel gelukkig samen, en ik weet zeker dat mijn vader mijn moeder nog NOOIT mishandeld heeft!
Dus het heeft echt niet met de leeftijd te maken, eerder met het type man! (en jij bent zeker het zachtaardige type?)
@pizzabakker: Ja hoor, vat d'r maar eentje. En op mijn
kosten gezondheid dan!
@Mamsie: à ton porte-monn... eh ta santé!
@Mamsie en pizzabakker: hou eens op met dat gezuip!
@ miianne: gelukkig, ben blij dat je dit vertelt hoewel je toe zal moeten geven dat jouw ouders uitzonderingen zijn.Wel gelukkige, dat is heel mooi! En je hebt gelijk: het heeft niets met leeftijd te maklen, alles met het type vent.
@LaMama:
het probleem is dat vrouwen die mishandeld worden, inderdaad niet echt overtuigend worden beschermd
verder neigen vrouwen er toe om zich overal schuldig om te voelen, en als ze dat zelf niet doen, dan praat de omgeving ze wel aan dat ze dat moeten
ook ik heb zo mijn ervaringen dus
maar na 2 weken Zweden, toen ben ik dus wel meteen na de eerste klap hulp gaan zoeken en niet meer terug gegaan....
sommige vrouwen leren dus toch bij, al gaat het langzaam
Laatste edit 21-07-2010 00:46
@Hart: en dat type vent mogen ze van mij heel ver schoppen! Welke onbenul mishandelt nou de vrouw die net zijn kind gebaard heeft? De meeste mannen lopen over van respect voor hun vrouw dat ze dat voor elkaar gekregen heeft! Daar hebben we het de laatste dagen nog over gehad....
@ Barmy
Quote:
Had ze niet een betere vader kunnen uitzoeken, dat krijg je als je op die leeftijd kinderen krijgt
Een betere vader uitzoeken? Hoe doe je dat? Komen ze met een handleiding? En waar kun je ze vinden?
En wat heeft leeftijd ermee te maken? Ik werd 30 2 weken na de geboorte van mijn oudste en die kerel bleek ook een partner en vader from hell.
@ Hisoka
Quote:
en die blauwe plekken gaan weg
En de vernedering? De angst voor haar kind? Haar doodsangt? De inwendige lidtekens? Een levenslang trauma!!
Gaan dat ook zo weg? Alleen omdat meneer "dacht" dat ze vreemd was gegaan?
Hij had ook gewoon weg kunnen lopen. Hij had haar kunnen verlaten. Maar nee, hij pleegt een poging tot doodslag, daarbij zelfs 't leven van zijn eigen pasgeboren kind riskerend!¿!
Maar als jij dit oke vind, dan heb ik medelijden met jouw partner/toekomstige partner. Een voet scheef en rammen. Want jouw pijn is immers erger!
Laatste edit 21-07-2010 08:10 Laatste edit 21-07-2010 08:11
@ Ozzy
Het is een proces van jaren geweest. Maar met de liefde en steun van vrienden en familie (Zelfs na een 2e desastreuze relatie, met 2 kinderen deze keer, hebben ze me niet laten vallen) EN professionele hulp, heb ik het (grotendeels) achter me kunnen laten. Waarschijnlijk weet jij door de situatie van die vriendin van je dat je er nooit echt overheen komt. Diep van binnen blijft er altijd toch die angst, het wantrouwen.
Ik hoop dat zij inmiddels ook weer rust en geluk in haar leven, en dat van haar kinderen, heeft gevonden!
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: