De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) koopt de domeinnaam npo.nl voor 100.000 euro. Het adres was in handen van de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie.
De NPO was al eigenaar van de sites omroep.nl en uitzendinggemist.nl, maar wil zijn vindbaarheid op internet verbeteren.
"We kregen vragen waarom 'Goede Tijden, Slechte Tijden' niet op Uitzending Gemist staat. Mensen hebben bij veel van onze sites niet door dat ze van de Publieke Omroep zijn. Daarom hebben we nu de site gekocht die onze naam draagt. Een naamswijziging van onze organisatie zou veel duurder zijn", zegt een woordvoerder van de NPO.
De NPO begrijpt dat sommige mensen 100.000 euro veel vinden voor een domeinnaam, maar benadrukt dat het bedrag ook is bedoeld als compensatie voor de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie. Die moet nu alle verwijzingen naar de website aanpassen.
De PVV heeft Kamervragen gesteld over het overnemen van de domeinnaam. De partij wil onder meer weten of het in deze tijd van bezuinigingen wel goed is om een ton publiek geld te betalen aan een postduivenhoudersorganisatie.