Limonade gezoet met honing in plaats van suiker, precies volgens het recept van haar overgrootmoeder – zo heeft Mikaila een miljoenendeal weten te bemachtigen. De jonge onderneemster is ampertjes 11 jaar oud en de oprichter van een limonadebedrijf met een miljoenenomzet.

Mikaila kwam op het idee om Beesweet, de naam van haar bedrijf, op te richten toen ze pas vier jaar oud was. Op jonge leeftijd werd zij vaker gestoken door bijen en dit maakte haar nieuwsgierig naar de kleine insecten.

“Toen ik vier jaar oud was, werd ik in één week tijd twee keer gestoken door een bij,” vertelde Mikaila aan NBC. “Het deed pijn. Ik was doodsbang voor bijen.” Het was in deze periode dat zij erachter kwam dat deze honingmakers bedreigde insecten waren. Toen Mikaila las over de dalende bijenpopulatie en het gevaar dat daarvan uitgaat voor de natuur, móest ze actie ondernemen.

Mikaila besloot honing, van de lokale imker, aan haar zelfgemaakte limonade toe te voegen. Dit verkocht ze aan de buren om vervolgens een deel van de opbrengst aan internationale organisaties te doneren die bijen beschermen. Zo is Beesweet ontstaan en Mikaila was toen pas 4 jaartjes oud. Het recept dat ze gebruikt heeft ze van haar overgrootmoeder geleerd. Haar limonade bestaat uit een heerlijke mix van lijnzaad, mint en natuurlijk honing. Onder het motto ‘Koop een flesje, red een bij!’ wordt haar limonade steeds populairder.

Mikaila bracht haar idee naar het ABC-programma Shark Tank, waar zij Daymond John, directeur van FUBU, wist te overtuigen om 60.000 dollar in haar te investeren. Hierna sloot zij ook een deal met Whole Foods, een grote supermarktketen in Amerika. Haar limonade wordt nu in 55 Whole Foods verkocht in 4 verschillende staten. Recentelijk sloot ze nog een miljoenencontract met United Natural Foods.

“Ze is een harde werker,” vertelt D’Andra Ulmer, de moeder van Mikaila, aan NBCBLK. “Ik ben onder de indruk over hoe zij haar schoolwerk maakt tijdens het reizen. Wat mij als moeder heel trots maakt is het feit dat ze niet alleen een slimme ondernemer is, maar ze heeft een goed hart. Ze is aardig voor een ieder en dat is belangrijker dan ondernemen.”

Daymond John spreekt vol lof over Mikaila. “Samenwerken met haar is fantastisch”, vertelt hij aan de website Black Enterprise. “Ze is een geweldig kind met een gave voor business en marketing. Ze heeft mooie ideeën en ik ben blij dat we het bedrijf samen naar het volgende level kunnen brengen.”
Foto