De vrouw van Vincent Wever keek wel even vreemd op toen ze vrijdagavond een briefje van DHL in de brievenbus vond. Het 'we hebben je gemist'-gedeelte was niet nieuw, wél wat op de achterkant van het briefje stond.
'Pakket in blauwe kliko' stond daar te lezen. Gelukkig lag het pakket voor Vincent - zijn nieuwe telefoon - in de voor een derde met oud papier gevulde container. Maar, zegt Vincent, "dit kán natuurlijk niet". Hij nam zaterdagochtend dan ook direct contact op met de klantenservice van DHL. "De vrouw die ik aan de lijn kreeg zei letterlijk 'hier valt mijn mond van open'", zegt Vincent. "Ze gaan er werk van maken."
Hoe de klacht wordt afgehandeld met de bezorger in kwestie, dáár krijgt hij geen feedback over. "Wel jammer", vindt Vincent. Zeker omdat hij via Twitter van buurtgenoten soortgelijke klachten kreeg over de bezorging van pakketjes.
Het kwalijkste vindt hij wel dat het een pakketje was voor getekend moest worden. "Kennelijk heeft die bezorger gewoon zelf een handtekening gezet of iets dergelijks. Dat is valsheid in geschrifte en strafbaar. Stel je nou voor dat we een week weg waren en de hulpvaardige buren hadden die kliko aan de kant van de weg gezet?"
Fotozelluf heb ik -fossiel- nog bijna nooit iets online gekocht dat niet in mijn postkastje kon worden gedeponeerd, heb al verschillende keren meegemaakt dat men bij mij aanbelde omdat een pakje bij de buren moest worden afgeleverd, en die niet thuis waren....
heerlijk als je net in slaap bent tussen 2 nachtdiensten
dat bezorgen van online-bestellingen, daar moet duidelijk nog een keer over worden nagedacht
@Sjaak: Dat is vervelend als je gewoon thuis bent. Maar als je iets online besteld en je bent er niet, dan is er niks aan de hand vind ik (helemaal als je bezorger in enige mate kent) als deze het op een veilige plek neerzet/weglegt en vervolgens een briefje in de bus doet.Tenzij er voor getekend moet worden. Zo kennen wij de bezorger goed (als we iets bestellen dan is het meestal de zelfde die komt), dus die weet waar hij het kan leggen als er niet worden opengedaan.
@botte bijl: Ja dat is vervelend als dat gebeurt. Het concept is goed uitgedacht, maar misschien is er te veel comfort in gebracht. Ik vind in ieder geval dat als je wat besteld en je bent wellicht (of met zekerheid) niet thuis bent als het word geleverd, dat je dan een berichtje voor de bezorger op de deur achterlaat zodat deze weet wat te doen (leg het daar of breng het bij nummer..). Zo kun je overlast bij andere voorkomen die dat niet willen.
Laatste edit 02-11-2016 12:37
aan.