SamuiAxes Off Topic shit |
nietmeer
|
@allone: Desniettemin is het een prachtige contradictio in terminis |
|
bouwboy Erelid
WMRindex: 673 OTindex: 2.097
|
|
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.515 OTindex: 28.559
|
SamuiAxe: Over het betalen van rekeningen in Duitsland: In Duitsland ligt dat allemaal niet so eenvoudig. Inmiddels wordt er al een hoop gedreigd met rechtszaken ed. Leuke is dat schijnbaar na vijf jaar een rekening niet meer invorderbaar is, tenzij van een nutsbedrijf. Zelfs de huisadvocaat van m'n broer snapt er niets meer van. Niet onbegrijpelijk als je wel eens een Duitse juridische tekst hebt proberen te lezen. |
|
nietmeer
|
@bouwboy: Een datingsite? En waarom iets voor mij denk je? Ik heb geen datingsite nodig, je breekt je de nek over de meest lieftallige dames en, zo je voorkeur daar mocht liggen, ladyboy's. Kosten een droppie Bovendien ben ik in een relatie |
|
nietmeer
|
@Emmo: Pfft, ik ben al blij als ik gewoon Duits schrift kan lezen |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Duits lezen is soms echt niet leuk, nee. Met die eindeloze zinnen met achtenveertig bijzinnen. Bijna net zo erg als Latijn. |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
wortel: Nou latijn heeft wel wat Een zweem van mystiek en wijsheid en dat het een dode taal is maakt het extra bijzonder. Ik hou ervan . Terwijl duits een behoorlijk lelijk en tongbrekend gesnauw is . |
|
nietmeer
|
Bijna iedereen heeft het over Latijn als we het over een dode taal hebben. Toch zijn er meer dan 100 dode talen, terwijl men het juist over Latijn niet echt eens kan worden of het wel een dode taal is: Zo zou men kunnen stellen dat het Latijn weliswaar geen moedertaalsprekers meer heeft, maar als voertaal volop voortleeft in de liturgie en/of in de talen die er rechtstreeks uit zijn voortgekomen, dat wil zeggen de moderne Romaanse talen. Het Latijn zou dan eerder als een historische dan als dan een dode taal moeten worden beschouwd. |
|
nietmeer
|
Gedachte van vandaag
Een trekvogeltje vliegt 's winters in de ijzige wind en stort bevroren ten aarde....
...een koe die in het weiland loopt, laat zijn stront op haar vallen...... ...door de warmte ontdooit ze en begint van puur geluk weer te fluiten... ...een kat hoort dat en haalt haar uit de stront en vreet haar op.....
Moraal van dit verhaal :
...niet iedereen die op je schijt is je vijand ...niet iedereen die je uit de stront haalt is je vriend ...als het je een keer meezit, hou dan je bek dicht... |
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
9gag geschikt voor alle leeftijden |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Ik heb Lost gevolgd tot het vierde seizoen zowat, toen ben ik tijdelijk afgehaakt omdat er een hoop veranderde in mijn privé-leven. Ik heb de serie nu compleet liggen, maar heb nog geen kans gehad om hem weer te kijken. The Mentalist...Ja, ik vind hem wel leuk...het heeft wel humor, is niet te diepgaand, jou zal het wel aanspreken omdat de hoofdrolspeler constant wordt aangesproken als een paranormaal begaafde, terwijl hijzelf ontkent dat te zijn....Het geeft wat inzicht in de trucjes die een zgn. paranormaal begaafde toepast om zijn publiek verstomd te laten staan. Ik vind het een leuke serie, er zijn vast wel slechtere te vinden op TV... Overigens vind ik deze:"Godzijdank ben ik atheďst..." humor van de bovenste plank! |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Waar heb je die wijsheid vandaan |
|
nietmeer
|
Quote @Lennie: SamuiAxe: The Mentalist...Ja, ik vind hem wel leuk...het heeft wel humor, is niet te diepgaand, jou zal het wel aanspreken omdat de hoofdrolspeler constant wordt aangesproken als een paranormaal begaafde, terwijl hijzelf ontkent dat te zijn.... Ik dacht heel eventjes dat je het over Psych had! Heel humoristisch en absoluut een leuke serie |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 51.938 OTindex: 93.248
|
eigenlijk is latijn gewoon verder gegroeit naar italiaans, zoals middelnederlands het nederlands is geworden wat we nu spreken.
dus wat is dan een dode taal?! er zijn idd een heleboel talen, die zich niet meer (verder hebben) kunnen ontwikkelen, omdat de mensen die het spraken een andere taal moesten gaan spreken (door overwinnaars bijv), zodat de nieuwe generatie de oorspronkelijke taal (of dialect) niet meer leert spreken. |
|
nietmeer
|
@allone: oudGrieks is wel grappig. Bij Latijn word ik helemaal raar. De cultuur bij Latijn vind ik veel minder leuk. En ik kan het verschil tussen hoofd- en bijzinnen nauwelijks zin in het Latijn, of überhaupt waar het ene stopt en de volgende begint. Ze gebruiken nauwelijks voegwoorden, en de betekenissen van de woorden weet ik nooit, en met naamvallen ben ik hopeloos. Een brei woorden van drie regels vertalen, en dan de interpunctie en functies van woorden moeten invullen. Grieks is wat minder erg. Dat snap ik tenminste. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Non Scholae sed Vitae discivit
: kankerpatient
een cat-scan als therapie of mri als diagnose? |
|
nietmeer
|
@heraux: niet voor school maar voor het leven leren wij? Die heb ik te vaak gequotet gehoord. |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
samuiaxe: Haha die van die vogel is een prachtige levens wijsheid. Ars Vivendi zeg maar . |
|
nietmeer
|
Gedachte van de dag
'Veel mensen danken hun goede geweten aan hun slechte geheugen.
Goedemorgen! |
|
nietmeer
|
goeiemorgen! |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
verwarmingsbuizenstelsel
welke woorden kun je daar van maken?
warmwaterverwarring
|
|
nietmeer
|
verwarming, warm, buizen, buis, stelsel, stel, steel, steels, stelen, warmen... |
|
nietmeer
|
wortel: en nog een paar honderd meer. |
|
nietmeer
|
@Grouse: het was slechts een beginnetje |
|
nietmeer
|
wortel: Het was ook een aanmoediging |