hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-11 16:00 - 75425 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 99 100 101 [102] 103 104 105 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

23-05-13 00:04:55
nietmeer
@Lennie: Je hebt gelijk met je opmerkingen hierboven, echter, we moeten één ding niet uit het oog verliezen: Worteltje is niet echt een doorsnee van andere 13 of 14 jarige kids... Worteltje is duidelijk veel breder geïnteresseerd dan de meeste kids op die leeftijd, daarbij is ze ook nog eens zeer intelligent, ook iets dat je niet alle dagen tegenkomt. Dit zeg ik zonder Worteltje de hemel in te willen prijzen, noch om anderen van dezelfde leeftijd de grond in te boren. Maar wat waar is, is waar.... Die meid kon het weleens ver gaan schoppen in het leven :ja

En Wortel, nou niet naast je schoenen gaan lopen hoor! :)

23-05-13 00:32:59
nietmeer
SamuiAxe: Toen mijn jongste de leeftijd had van Worteltje zat hij ook in een hanggroep...Ik had daar wel eens schrik voor...net als elke moeder dat zou hebben. Hij had veel vrienden en ze kwamen elke dag bij elkaar in een speeltuintje in de buurt. Dat was toch al gauw een groep van een man of 15, 20...Nou moet ik wel zeggen dat ik alle jongens uit die groep kende, ze kwamen ook vaak bij ons over de vloer...maar toch...ze waren een hanggroep en die hadden, zeker in die tijd, geen goeie naam...integendeel! Het was in de tijd dat "hanggroepjongere" een slechte naam was en met veel dingen geassocieerd werden die niet deugden. Dus ik sprak eens een wijkagent aan die daar toen veel te maken had met hangjongeren uit de gemeente. Ik kende hem goed en ik vroeg: Niet om het een of ander, maar mijn zoon zit vaak daar en daar...en bij die en die groep...Gedragen die zich een beetje of heb jij het idee dat ze aan het ontsporen zijn? Want ja...het zijn op hun manier toch "hangjongeren"...en ik wil toch wel weten wat mijn zoon uitvreet en met wie en hoe en zo...De wijkagent zei toen: Jij hoeft je niet druk te maken over die groep, ben blij dat je zoon daarbij zit! Ze maken alleen lol, ze voeren zelfs hele diepzinnige gesprekken met elkaar, ze betrekken ook ons er zelfs bij als we daar langs gaan...en we gaan er gráág langs, want het zijn gave knullen...stuk voor stuk!....Als ze allemaal zo waren als die groep van jouw zoon...dan hadden wij niks meer te doen! :P

En achteraf is dat ook gebleken hoor! Mijn zoon heeft nog steeds veel contact met al die jongens uit zijn jeugd, er is er niet één ontspoord, ze zijn allemaal met hun toekomst bezig en er zijn al hier en daar babies op komst! Als je het nummer van Guus Meeuwis beluisterd op YouTube : Tranen gelachen.....ja, als ik dat nummer hoor dan denk ik weer helemaal terug aan die vriendengroep van mijn zoon..

Als Wortel langs haar schoenen gaat lopen dan hanteren wij, als ouderen, gewoon de heersende maatregel van die (onze ) tijd...terugschoppen in die schoenen! Geen gezweef, niks niet! Gewoon met de pootjes op de grond blijven en normaal doen alsjeblieft! :D

23-05-13 00:43:58
nietmeer

23-05-13 00:59:48
nietmeer
@Lennie: Mooie tekst! Ach, vriendschappen, ik denk weleens dat enkel mannen echte, diepe vriendschappen kunnen krijgen én cultiveren. Mijn beste vriend Erik en ik zijn al meer dan 20 jaar vrienden. We onderhouden via Skype contact met elkaar en hoewel ik al in mijn 6e jaar Thailand zit spreken we elkaar meestal een paar keer per maand. Gisteren hebben we 1 uur en 12 minuten zitten ouwehoeren via Skype. We weten zo ontzettend veel van elkaar dat we altijd wel gespreksstof hebben. Vorig jaar is Erik voor het eerst op vakantie geweest in Thailand. Uiteraard heb ik 'm opgepikt op het vliegveld, we hadden elkaar sedert juni 2008 niet meer in den lijve gezien, ik was toen een tijdje in Nederland om wat zaken te regelen. Toch was het na 10 minuten alweer alsof we elkaar slechts een paar dagen niet gezien hadden :ja Waarom zeg ik 'enkel mannen'? Nou, hierin ben ik misschien bevooroordeeld maar mijn ex heeft in al de jaren dat wij samen geweest zijn nooit een enkele vriendschap kunnen behouden, niet één :nee Als ik vroeg waarom ze die en die niet even belde ofzo dan was het antwoord vaak; 'Waarom? Ik heb de laatste keer gebeld, zij moet mij maar bellen!'.... Ik weet niet of dit typisch iets vrouwelijks is, maar persoonlijk maakt het mij geen reet uit wie wie het laatst gecontacteerd heeft, als ik zin heb om een vriend of familielid te spreken dan doe ik dat gewoon, simpel. Maar misschien zit ik ernaast en was dit een kronkel van mijn ex, zou ook kunnen natuurlijk *8

23-05-13 01:16:34
nietmeer
SamuiAxe: Ik heb nog steeds een paar vriendinnen uit mijn jeugd...en het maakt niet uit hoe lang we elkaar niet gesproken of gezien hebben...zijn we eenmaal bij elkaar dan is het net of we elkaar gisteren nog gesproken hebben! En daar kan best wel eens een half jaar of langer tussen zitten...Nu we allemaal uit de kleine kinderen zijn is het contact wat intenser geworden. Met kleine kinderen verandert je wereld ook zo veel, je doet wat meer contacten op bij de schoolpoort en zo..En we woonden niet bij elkaar in hetzelfde dorp..Dat scheelt ook veel natuurlijk..Nadat ze naar de middelbare school gaan wordt het toch weer anders...Maar ik denk dat dat echt een kronkel van je ex is geweest..Denk je nou echt dat ik na ga zitten denken van: wie heeft er ook weer als laatste gebeld? Ben je gek...als ik iemand wil spreken dan bel ik haar/hem...

23-05-13 01:26:53
nietmeer
@Lennie: Ik had al een sterk vermoeden dat het een van haar onhebbelijkheden was. Jij bevestigt dat vermoeden :ja

23-05-13 11:31:35
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe schreef: ik denk weleens dat enkel mannen echte, diepe vriendschappen kunnen krijgen én cultiveren.
Lennie heeft dat al tegengesproken en ik ken net zoveel "trouwe" mannen als vrouwen.

Wel moet ik bekennen dat voor mij vriendschappen inderdaad altijd periodegebonden zijn geweest; ik heb namelijk zo ontzettend veel uiteenlopende banen en hobbies gehad, dat ik ook elke keer met totaal andere mensen te maken had.
Mijn leus is dan ook altijd geweest: voor alles is een tijd en een plaats.
Overigens vind ik het ontzettend leuk om oude vrienden weer eens te ontmoeten, maar dan niet meer zo intensief als voorheen.

23-05-13 11:37:00
allone
Oudgediende

WMRindex: 52.018
OTindex: 93.499
SamuiAxe: :D natuurlijk kun je niet veronderstellen dat alle vrouwen zijn als je ex :D

je lijkt dr. Higgins wel _O-

23-05-13 12:21:42
nietmeer
@allone: Hetgeen ik dus ook niet deed, ik vroeg het mij slechts af.. Begreipent lesen is faak niet je sterkste kant liefert :P

En 'My fair lady'? Realy? 8O Voor dat soort musicals ben ik heftig allergisch, mijn neus slaat gelijk dicht :ja

23-05-13 12:22:47
allone
Oudgediende

SamuiAxe: ik had niet alles gelezen, als je 3 dagen bent weggeweest, kun je moeilijk alles weer gaan inhalen, da's te veel text

23-05-13 12:24:19
nietmeer
@allone: Ik vond het al zo rustig (A) Maar ik heb je niet gemist hoor, ben wel blij dat je er weer bent (6)

23-05-13 12:25:20
allone
Oudgediende

SamuiAxe: _O- deja vu :ja
ik ben ook blij dat ik er weer ben, maar ik was net zo blij toen ik er niet was :D

23-05-13 12:32:18
nietmeer

23-05-13 12:41:52
allone
Oudgediende

SamuiAxe: *) we beginnen dezelfde taal te spreken (a)

23-05-13 12:52:48
nietmeer
Lady, mijn kleine bruine teef heeft de hebbelijkheid om zich in prive te gaan ontlasten. Daartoe gaat ze naast mijn hutje uit het zicht haar dingen doen, meestal is ze dan met 5 minuten terug, vandaag niet :nee Dus na een aantal keren geroepen te hebben ben ik op de scooter geklommen om haar te zoeken. Ik heb ze niet gevonden, ze kwam uit zichzelf terug, maar ik zag wel een bakbeest van een Buffel een heerlijk verkoelend modderbad nemen. Hij ging zo goed op in de omgeving dat ik hem niet gezien zou hebben als ik niet op de uitkijk voor Lady was 8O

afbeelding afbeelding

23-05-13 13:11:11
venzje
Oudgediende

WMRindex: 22.620
OTindex: 7.915
Ik loop natuurlijk weer een paar pagina's achter en heb met plezier jullie filosofieën zitten doorlezen. Toch wil ik nog even iets toevoegen aan de poly-/monogamie-discussie. Ik neig naar de seriële monogamie als natuurlijk gegeven, ondersteund door het idee van de seven year itch.

Voor een kind is het belangrijk om de maximale bescherming van ouders te hebben totdat het zonder hen zou kunnen overleven. Een jaar of zeven is nodig, meer is mooi meegenomen. (Niet voor niets stellen de meeste mensen zich, bij het visualiseren van de term 'kind', een kind van rond die leeftijd voor.)
Veel huwelijken (of vergelijkbare samenlevingsvormen) die beginnen te rammelen, doen dat ruim genomen ook na een jaar of zeven. Vandaar ook de bekende term seven year itch.
Ik vermoed dat het moment dat het kind groot genoeg is om zelfstandig te overleven, van nature kennelijk het ideale moment is om weer eens om je heen te gaan kijken om de genenpool verder te verrijken.

Prachtige buffelfoto's overigens! ok

23-05-13 13:16:58
nietmeer
@venzje: Zo je waarschijnlijk wel hebt kunnen opmaken uit mijn reacties neig ik naar hetzelfde, ongeveer :) Ik denk dat de vroege moderne mens polygaam was, (zie mijn opmerking over het zeer hoge testosteron niveau in die tijden). Later, toen de mensheid zich verder ging ontwikkelen en het testosterongehalte minder werd, is de seriële monogamie zich gaan ontwikkelen, dat dit gepaard ging met 'the seven year itch' lijkt mij zeker niet onwaarschijnlijk..

Dank je voor het compliment, fotograferen is al zowat mijn hele leven een hobby, soms doe ik er maanden niets mee, en zo loop ik als een volleerde Japanse toerist mijn geheugenkaart vol te knippen :)

23-05-13 21:44:45
nietmeer
@ledi: ik had wel een idee wat het woord moest gaan betekenen, maar wist niet zeker of het klopte, en omdat ik iets anders toch al aan het opzoeken was ging ik eens kijken. Dat iets anders snapte ik naderhand, het twijfelwoord heb ik maar gehouden op de zelf uitgehengelde betekenis :D

Quote @Lennie:
...dat jij die wereld zo leerzaam vindt.
Zolang het geen aardrijkskunde is, is er heel veel leerzaam 8)
Quote:
...met mensen te komen kletsen die waarschijnlijk ouder zijn dan je ouders.
Dat is een familiekwaaltje :P
Die eigenschap viel bij papa Wortel ook al op toen hij nog een klein Worteltje was :)
Ik had tot een poosje geleden ook altijd zeer sterk de neiging juist naar veel jongere kinderen te trekken.
Quote:
Justin Bieber of zo. (Ik persoonlijk zou me zeer beledigd voelen nu, maar ik ben ook geen 14 meer!)
Haha, met Justin Bieber geassocieerd worden is bij ons in de klas zó'n belediging, dat zelfs de geksten dat nooit zouden luisteren! Werkelijk, er is een meisje die de meest hopeloze liedjes zingt, bij voorkeur half verduitst, en dan net zo vaak tot je er haast allergisch voor wordt, maar Bieber, dat nooit 8O
Giechelen doen we natuurlijk overvloedig! :ja
Al kan ik je zonder moeite vertellen welke tijdschriften Beiber-liefhebbers lezen en wat daarin staat, maar dat omdat ik alles lees dat ik tegenkom, dat is de schuld van mijn klasgenoten niet!
Quote:
Wij, oudere mensen, moeten niet verstoffen!
Leg dat eens aan mijn oma en opa uit...8)

SamuiAxe: Over vrouwen en vriendschap:
Vrouwen/meisjes hebben veel sterker dan jongens/mannen de neiging om tussen de regels door te lezen. Ze leggen mensen, bij voorkeur vriendinnen, graag woorden in de mond die ze nooit hebben gezegd.
Klassiek voorbeeld: A nodigt B niet op haar verjaardagsfeestje uit. B denkt dat dat ruziezoeken is, maar A wist dat B op die dag niet kon, of er mocht maar een bepaald aantal mensen op het feestje komen van moeders. A reageert op het vermoedelijk ruziezoeken, en ze hebben het hele jaar ruzie (dat kun je als klasgenoot uit een ander vriendengroepje met de beste wil van de wereld niet zien), tot het verjaardagsfeestje van A, ruzies zijn op verjaardagen altijd spontaan bijgelegd.(ongeacht waar ze over gingen)
Dat niet als één van de twee verhuist, zien ze elkaar een poos niet meer, dan hebben ze de rest van hun leven ruzie.

Dit maffe setje eigenschappen heeft de mannelijke helft van de mensheid minder.
Misschien omdat vrouwen, als moeders, moeten kunnen raden wat een klein kind bedoelt :P 8-)

@Lennie, SamuiAxe: Whihihoe, ik ga niet naast mijn schoenen lopen :nee
Ik loop liever helemaal zonder :ja
Naast zitten ze wel in de weg, maar helpen ze niet tegen glasspinters...

Whoow, lange post 8O

SamuiAxe: Gave buffel!

23-05-13 21:52:15
nietmeer
Op school is vriendschap bij meisjes gebonden aan naast wie ze zitten in de klas.

23-05-13 22:54:31
nietmeer
Ik heb nooit het genoegen mogen smaken om een dochter te hebben, wel is er een jongedame in mijn leven die ik als een dochter beschouw, de oudste van mijn jongste broer. Sabrina en ik zijn altijd heel erg close geweest, ze kwam heel vaak langs en bleef ook regelmatig logeren, ze kon ook heel erg goed overweg met mijn zoons. Toen ik hierheen verhuisde is het contact wat minder geworden, Sabrina is inmiddels uitgegroeid tot een hele mooie jonge vrouw en heeft natuurlijk ook haar eigen leven opgebouwd. Tot mijn zeer aangename verrassing hebben we sedert enige tijd weer meer contact en ze heeft beloofd om volgend jaar augustus samen met mijn zus hierheen te komen om bij mijn huwelijk aanwezig te kunnen zijn! Makes me a happy man (L)

23-05-13 23:16:34
nietmeer
SamuiAxe: Da's heel fijn om te lezen Axe! Familie kan heel veel voor je betekenen....:ja

23-05-13 23:26:59
nietmeer
wortel: Gelukkig, je zit in ieder geval in een verstandige klas wat Bieber betreft! ( Mijn zoon speelt nogal eens een spel op zijn phone wat Virus heet...Hij noemt zijn virus altijd Bieber!) Hoezo moet ik aan je opa en oma uitleggen dat ze niet moeten verstoffen? Zijn ze zelf nog niet tot die conclusie gekomen dan? Je oma dan , neem ik aan...aangezien je opa niet zo erg is...aan het lettertype te zien..

Mja....het verhaal wat je beschrijft over vrouwen en vriendschap is mij volkomen vreemd, ik herken me daar niet in...ook niet van toen ik 14 was...Ik had een paar vriendinnen, sommige al vanaf de kleuterschool, met de rest van de klas ging ik leuk om, ben eigenlijk nooit gepest of zo maar was ook niet een van de popi meisjes...ik was "gewoon"...Ik heb wel een leuke schooltijd gehad!

24-05-13 13:53:13
omabep
Oudgediende

WMRindex: 10.847
OTindex: 3.187
Ik heb geen jeugdvriendinnen :nee Dat komt omdat je op een internaat zit en daar met heel veel tegelijk bent en telkens weer anderen leert kennen. Mijn vriendinnetjes waar ik veel mee speelde werden vroeg van school gehaald omdat ze ziek waren. Ik heb vorig jaar pas vernomen dat ze niet oud geworden zijn. Het komen en gaan heeft ervoor gezorgd dat er geen contact was daarna. Ik denk dat dit voor elk schipperskind wel geldt.

Maar mijn dochter heeft nog steeds een van de kleuterschool en een van de lagere school als vriendin, terwijl ze toch behoorlijk ver uit elkaar wonen maken ze toch gemiddeld drie keer per jaar tijd voor elkaar om iets leuks te doen. Ik weet dus wat ik mis als ik hun zo samen zie.
Dus ook vrouwen kunnen langdurige vriendschappen hebben.

24-05-13 14:30:10
nietmeer
@Lennie: Ja oma verstoft zichzelf en opa wordt een soort van meegelsleept, goed gezien :P

Ook meisjes en vrouwen kunnen goed vriendschappen hebben, maar dit soort vage situaties komt bij vrouwen wel vaker voor...

24-05-13 15:59:49
nietmeer
wortel: Ik weet natuurlijk niet hoe oud je opa en oma zijn, maar soms is het voor mensen van een wat oudere leeftijd gewoon moeilijk om mee te kunnen blijven gaan in de tijd van tegenwoordig, die nou eenmaal heel veel veranderingen en vernieuwingen met zich meebrengt.
Mijn moeder is nu 86 en heeft ook altijd een beetje stil gestaan wat betreft nieuwe, en dus vreemde, dingen. Terwijl mijn vader de allereerste dag dat er een pinautomaat in zijn woonplaats kwam te hangen vooraan stond om het ding te proberen, want: "Ik moet op de hoogte blijven van die nieuwigheden, dadelijk weet ik me niet meer te redden!"
Ik vind het nog steeds jammer dat hij op zijn 72ste het niet meer de moeite vond om een computer aan te schaffen...:)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 99 100 101 [102] 103 104 105 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven