hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-11 18:00 - 75426 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 102 103 104 [105] 106 107 108 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

31-05-13 02:14:59
nietmeer
@Emmo: :+ Ik heb toen ik in de bajes werkte ook EHBO gedaan, die LOTUS mensen zijn geweldig! Niet enkel qua simuleren van allerlei verwondingen en aanvallen van wat voor ziekte/aandoening dan ook, maar het zijn tevens goede acteurs! Zowat de enige truc die ik ken waarmee je bij een iemand kunt bepalen of hij echt buiten bewustzijn is of het simuleert, is onverwacht blazen op een ooglid :ja Iemand die knock-out is zal niet reageren, ieder ander, ook een LOTUS zal een knipperreflex niet kunnen onderdrukken :D

Ik weet mij een hilarisch moment voor de geest te halen tijdens een EHBO les:

Instrukteur tegen collega: 'Meneer van Puffelen, u ziet iemand op de grond liggen. Hij bloedt uit beide oren, ziet erg bleek en geeft geen teken van leven. Wat doet u??'

Van Puffelen: 'Dan bel ik de Dela voor hem!' 8O

31-05-13 02:36:44
Emmo
Stamgast

WMRindex: 67.694
OTindex: 28.580
SamuiAxe: Voor mij was het toch even slikken toen ik een vrouwelijk slachtoffer moest nakijken op een mogelijke blindedarmoperatie (bij vrouwen wordt die bij voorkeur beneden de bikinilijn uitgevoerd)

31-05-13 02:52:10
nietmeer
@Emmo: Shit! Die les heb ik gemist! :@

31-05-13 03:07:29
RockOpa
Oudgediende

WMRindex: 6.377
OTindex: 4.540
S
@Emmo: Dirty minds hè!
Was ze een stuk?
Zeelui, denken altijd die kant uit! :ja :ja
Ik ben zelf actief AED'er geweest, heb me afgemeld omdat ik te oud en een nachtbeest ben.
Bij alarm spring ik niet meer meteen uit m'n bed, ik heb even tijd nodig om wakker te worden.
's nachts is er geen of weinig verkeer dus de ambulances zijn er sneller dan ik.
Overdag slaap ik vrij lang (zeker met dit pokkeweer) dus is dat geen optie voor mij.

31-05-13 15:54:03
nietmeer
@Lennie: ja, die symptomen zijn inderdaad van die multifunctionele symptomen, die zoveel betekenissen kunnen hebben, dat herkennen heel lastig is.
Ik heb ook weleens een lage suikerspiegel opgelopen, en ik zelf had ook geen idee wat me overkwam... Papa herkende het gelukkig, maar het is inderdaad heel vaag. En als de situatie erger wordt, wordt die er nog altijd niet duidelijker op...

Pijn van je haarwortels tot je teennagels, zoals jij zegt... Het klinkt vreselijk 8O
Fijn dat jouw Lief dan in elk geval begrijpt wat er gebeurt...

01-06-13 06:41:40
nietmeer
Koningscobra

Zonet, om een uurtje of half-twaalf sta ik in mijn soepje te roeren toen ineens een van mijn honden aansloeg. Hij klonk woedend, het soort geblaf dat ik inmiddels kan linken aan gevaar! Toen ik ging kijken bleek dat de hond tegen een Koningscobra aan het blaffen was! Een metertje of vijf van mijn hutje had zich een grote Koningscobra in de karakteristieke aanvalshouding opgericht en hield mijn hond in de gaten. Ik stuurde de hond weg en rende terug naar mijn hutje om mijn camera te pakken om een paar foto's te nemen van deze bijzonder mooie en imposante slang.. Helaas kronkelde hij weg voordat ik de camera in de aanslag had, dus heb ik helaas geen foto kunnen maken. Koningscobra's hebben een territorium en een vaste slaapplaats, ik zal hem vast nog weleens tegen komen. Voorlopig neem ik 's-avonds en 's-nachts wel een zaklamp mee als ik de honden ga uitlaten, ik ben niet bang voor slangen, maar ben ook geen idioot! 8O

Ik heb even gezocht voor een foto, zo zag hij er ongeveer uit, enkel groter..

afbeelding

01-06-13 11:39:56
nietmeer
SamuiAxe: Iek...
Dat je hond zo bang werd is best begrijpelijk...

01-06-13 11:42:55
Mamsie
Oudgediende

WMRindex: 46.273
OTindex: 96.132
Dus je hebt nu een echte tuinslang....

01-06-13 11:59:59
nietmeer
wortel: Nee, mijn hond was juist niet bang! Dat maakt het zo gevaarlijk. Als een hond een Cobra aanvalt zit er een goede kans in dat de hond gebeten wordt en sterft....

@Mamsie: Ja, leuk hè, wil je er ook eentje? Zo'n gein is het niet, een volwassen Cobra heeft voldoende gif om 30(!) volwassenen te doden 8O

01-06-13 12:03:13
nietmeer
SamuiAxe: Hmm, ja...
Dat beest ziet er wel hondonvriendelijk uit, ja.
Wees blij dat je niet van die blafcavia's (kleine keffertjes) hebt, zo'n blafcavia had waarschijnlijk al in de slang z'n maag gezeten...

01-06-13 18:02:19
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Inderdaad indrukwekkend. #ok

02-06-13 00:44:48
nietmeer
SamuiAxe: Jeez, alwéér een? Zou dit misschien die slang zijn die jouw hond de kop gekost heeft? Omdat je zegt dat ze een territorium hebben en een vaste slaapplaats....

Over mijn fybromyalgie: Nee, ik gebruik geen medicijnen. Ik luister naar mijn lijf voor zover mogelijk, ik gebruik ijspakkingen voor mijn handen als die echt pijnlijk zijn en hete douches als de rest van mijn lijf het niet meer trekt. Dat lijkt tegenstrijdig, maar de ontstekingsreacties in mijn handen zijn anders dan in de rest van mijn lijf. Die gaan ook gepaard met zwellingen van de gewrichten, die voelen dan ook heel warm aan. Dat komt omdat ik ook artrose in mijn handen heb. Ijs is dan het fijnste eigenlijk.
Fybro is niet te genezen, maar je kunt er wel oud mee worden. Het enige wat inderdaad tegen de pijn helpt zijn anti-depressiva, maar die hebben zeer vervelende bijwerkingen. Je hangt als een zombie op de bank, je interesse in alles slinkt naar bijna nul en je libido zakt naar een punt waar ik op mijn negentigste nog niet wil zijn...:P Laat staan nu op mijn 51ste al.
Ik bedoel, het moet voor mijn partner ook nog leefbaar blijven he?:P Als het nou was dat je alleen als je een aanval hebt die pillen moet slikken....dan zou ik het nog wel willen overwegen, maar als je daarmee begint, moet je ze blijven slikken, je leven lang....
Maar ik kan nogal wat hebben wat betreft pijn en aangezien ik ook een super-positivo ben vind ik een anti-depressivum niks voor mij. Dus, geen medicatie. Ik heb wel meer last van mijn lijf als het net zoals nu lang koud is, of als het dagenlang van dat vochtige, mistige herfstweer is. En ook broeierig, vochtig, onweer-achtig weer is niet zo bevorderlijk. Maar goed, je leert er wel mee leven. En in beweging blijven is sowieso beter dan thuis gaan zitten kwijnen. Dus: tandjes bijten, die fiets op en die post bezorgen. Dan gaat het soms wel eens wat langzamer....het zij zo!

Overigens: Houdingstherapie heb ik al geleerd in de tijd dat ik het in mijn rug had, dus dat was al bekend. En ook zo ergonomisch mogelijk werken in huis bijvoorbeeld. Been there, done that! :D

02-06-13 02:58:43
nietmeer
@Lennie: Tsja, zou zomaar dezelfde slang kunnen zijn, maar er is natuurlijk geen enkele manier om daar achter te kunnen komen. Voorlopig ben ik wel ietwat voorzichtiger als ik met de honden uit ga.

Fybromyalgie: Ik heb begrepen dat de dosering van antidepressiva veel lager ligt dan wanneer het medicijn bedoelt is voor de behandeling van depressies... Maar ja, of het dan ook goed is? 8O Overigens kan ik je wel begrijpen, ik neem enkel pijnstillers als het echt even niet anders kan. Zo je vast weet wen je aan zowat alles, zelfs pijn, daardoor hebben mensen met chronische pijnklachten na verloop van tijd een hogere pijngrens. Als een ander naar de Ibuprofen of Diclofenac grijpt, zal de chronische pijnpatiënt de pijn als een ongemak ervaren en veel minder snel naar de pijnstillers grijpen. De enige medicijnen die ik trouw slik zijn de medicijnen voor Diabetes en Hypertensie. De andere pillen, poeders en tabletten slechts indien écht nodig...

Been there, done that... Ben ik ook mee bekend, helaas.

03-06-13 00:47:05
nietmeer
@Lennie: Of je bent al weg, of je gaat straks en kijkt nog even snel hier rond.. Hoe dan ook lieverd, een hele fijne vakantie gewenst en tot over twee weken! *) :jeej

03-06-13 01:57:02
nietmeer
Zonet gehoord:

'God is wise, he makes no mistakes!'

'Hmm.. I don't know, putting the testicles on the outside was clearly not a good idea.'

_O-

03-06-13 02:01:17
nietmeer
SamuiAxe: Dank je wel, broertje Bossche Bol!
Je kent me goed, ik kijk nog heel even snel hier rond! Het is al veel later dan gepland, maar ik kan ook niet weggaan zonder hier rond te kijken!
Tot over 14 dagen, ik zal jullie zeker missen....aan de andere kant ga ik genieten van mijn vakantie!
Doeidoei! Tot over 2 weken!

03-06-13 15:23:30
omabep
Oudgediende

WMRindex: 10.847
OTindex: 3.187
@Lennie: fijne vakantie :w heel terug komen hoor. :D

03-06-13 20:16:19
nietmeer
@Lennie: Ja, veel succes!

04-06-13 01:19:53
nietmeer
wortel: Veel succes? Wat een aparte vakantiegroet 8O Ze heeft geen examens of zo hoor :D

04-06-13 01:23:13
RockOpa
Oudgediende

WMRindex: 6.377
OTindex: 4.540
S
@Lennie: Have fun!

04-06-13 10:04:29
ledi
Oudgediende

S
SamuiAxe: succes bij het vinden van een vakantieavontuurtje, het niet verdwalen in grotten, het niet verzuipen in zee.

Sammie, moet ik nog even doorgaan. _O- _O-

04-06-13 11:04:12
nietmeer
@ledi: Vakantieavontuurtje als in vakantieliefde? Zal Lennies Lief niet zo blij mee wezen 8O Grotten? Zijn er dan grotten in Friesland? 8O Verzuipen in zee, is het zeewater dan al voldoende opgewarmd om er in te kunnen zwemmen? 8O

Lieverd, moet ik nog even doorgaan? _O-_O-

(A)

04-06-13 15:56:14
nietmeer
SamuiAxe: Succes met de vakantie leuk vinden?
Met niet verwalen in een weiland?
Zich niet verslikken in een kameel, niet de weg kwijt te raken achter het kussen?

Ik weet niet, Wortels groeten elkaar meestal met "succes", ook als er niets te succes valt.
Als je naar school vertrekt op zo'n dag vlak voor de vakantie waarop je bij voorbaat weet dat je niets gaat leren, bv.

04-06-13 16:24:06
nietmeer
wortel: Jaja, jij en Ledi weten het leuk te verkopen :D En verslikken in een Kameel? Hoe verzin je het 8O _O-

04-06-13 16:43:58
ledi
Oudgediende

S
SamuiAxe: jij onderkent de gevaren van Friesland:
- op de hoorns genomen worden door een stier
- van een boot afkukelen tijdens een rondvaart
- struikelen en je hoofd bezeren tijdens het meedoen aan de boerinnekensdans

Moet ik nog even doorgaan? :+

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 102 103 104 [105] 106 107 108 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven