SamuiAxes Off Topic shit |
nietmeer
|
@Lennie: Mijn opa en oma doen gewoon vooral... niets! Computer e.d. komt wel goed, alleen gebruiken ze 'm nooit, maar op zich snapt opa die dingen wel. Meer dat oma het huis eigenlijk niet uitkomt, en opa daarom verder dan maar de hele dag in de moestuin bezig is. Van mij mag het, als-ie zich wil vervelen mag dat, hoor, maar dan moet-ie niet gaan klagen dat-ie zich verveelt. Klaag niet, of los het probleem op... Tenzij dat niet kan, maar opa kan best wat vaker op z'n midwinterhoorn gaan toeteren, of bijlessen wiskunde gaan geven, of bij een voetbalwedstrijd honderd meter verderop gaan kijken. Dus mag hij niet tegen ons klagen dat-ie zich verveelt Da's dom. |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
@samuiaxe: Hee, heb je net misschien kickboksen gekeken in Moskou? Badr Hari knock out in de tweede ronde tegen Sabid Samedov! Die kleine slimme Rus, die altijd zo taai en hard zijn. Was echt topgevecht. Alle inleidende matches ook spectaculair, mijn haren staan nog rechtop van de adrenaline . Als je het gemist hebt en wil zien, 't is net afgelopen maar de filmpjes staan al op youtube. |
|
nietmeer
|
@Lennox: Oh, heb ik gemist! Dat heb je soms als je aan het einde van de wereld woont Maar ik ga zeker kijken, bedankt voor de tip Oh, en ik mag het misschien niet zeggen, maar ik ben blij dat die over het paard getilde molesteerder een koekje van eigen deeg heeft gehad If you wanna pick a fight, pick someone of your own size |
|
nietmeer
|
@ledi: Deze is speciaal voor jou lieverd: Vele jaren geleden was de bajes waar ik werkte nog ouderwets qua inrichting, drie verdiepingen die open waren en enkel een vrij smal looppad hadden, ongeveer 80 cm of zo. Op zekere dag hang ik met de ellebogen over de reling naar de activiteiten op de begane grond te kijken, ondertussen een praatje makend met een gedetineerde, een Helmonder, ouwe hap, beroepscrimineel. Dit uitstervend ras zijn de gemakkelijkste gedetineerden, ze kennen de risico's van het vak en maken zich niet druk over het gevangen zitten, inderdaad meneer, risico van het vak. Enfin, wij hangen samen een beetje over de balustrade genoeglijk wat te keuvelen. opeens opent een gedetineerde die in een cel achter mijn gesprekspartner zat, plotseling zijn celdeur.. In die tijd waren de celdeuren van zwaar hout, verstevigd met ijzerbeslag en een grote, massieve deurkruk aan de buitenkant. Die deurkruk raakt mijn gesprekspartner vol in de zij, knalhard! Terwijl hij kreunend langzaam naar de grond zakt perst hij de volgende onsterfelijke woorden uit zijn mond; ' Ooooh... Daar knap je van op!' Ik heb zeker vijf minuten de slappe lach gehad terwijl de onfortuinlijke crimineel als een vis op het droge naar lucht lag te happen.... |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
SamuiAxe: die over het paard getilde molesteerder solliciteert kennelijk al heel lang naar een baantje bij Prodent. Schater Schater , ik zie nu pas je anekdote hierboven. Ik schoot ook in de lach. |
|
Lennox Oudgediende
|
samuiaxe: Als je gaat kijken zorg dan dat je alles kijkt! De voorrondes zijn ook erg goed en met een heel onverwachte wending, maar daarna komt er een interview met Badr waarin hij 20 minuten lang vertelt hoe hij iedereen domineert, hoe bang men voor hem is en hoe hij de zaak in max 2 rondes gaat beslechten. Nou dat is hem gelukt . |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.273 OTindex: 96.132
|
@Lennox: Ik kan daar helemaal niks over vinden. Dat is misschien ook wel begrijpelijk, als hij gewonnen had was het overal te zien geweest, denk ik. Nu moet je er dus naar zoeken. Kinderachtig he! |
|
Lennox Oudgediende
|
@Mamsie: Het stond wel een kwartiertje later in de telegraaf zag ik, maar het was geen groot nieuws nee, inderdaad kinderachtig . Wat ook heel kinderachtig is is dat Badr na de match meteen wegliep en dus niet, zoals het hoort, de uitslag en het moment dat de scheids de winnende hand omhoog doet afwachtte. Een hele slechte verliezer. |
|
nietmeer
|
@Lennox: Ik heb eerst de wedstrijd zitten kijken van 2 maanden geleden toen Samedov in de K1 op punten verloor. Daarna heb ik een redelijk slechte video van de 25e zitten kijken. De voorrondes kijk ik later vandaag, het is hier inmiddels al heel erg laat en ik ga zo nog even proberen te slapen. Het gevecht: Weet je wat mij opviel? Ik moest denken aan die legendarische wedstrijd tussen Cassius Clay en George Foreman in Zaïre. Clay liet Foreman zich leeg slaan op hem alvorens hem af te drogen. Samedov heeft zo ongeveer hetzelfde gedaan. Toen Hari in de 2e ronde neerging is hij blijven zitten omdat hij uitgeput was, hij had zijn kruit verschoten. Zeer intelligent gevochten van Samedov En goed voor zijn kapsones dat Hari verloren heeft |
|
Lennox Oudgediende
|
samuiaxe: Ja zo ging het precies! Na de eerste treffer werd ie helemaal wild, door al zijn kapsones dacht hij onsterfelijk te wezen en toen dat tegenviel verloor ie "al" zijn controle. En die slimme rus maar dekken en zijn kansen afwachten. Prachtig. Ben een fan van de Russiche vechters. Zijn rustig, niet dat hele dolgedraaide, maar sterk, taai en hard en enorm incasseringsvermogen. Nou ga maar even lekker dommelen hoor . Ik ook, morgen 6 uur weer op. Trusten. |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Oooooowww....gewéldige anekdote! "Daar knap je van op...." Ik zat hier helemaal hardop te lachen! Kan het me zo voor de geest halen! Heerlijk.... En dat Badr Hari is neergegaan? Couldn't care less...Ik heb het gezien, het was een fair game.... |
|
nietmeer
|
Voor de liefhebbers; ik heb een nieuw Blogje aangemaakt met wat meer foto's van mijn eilandje.. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Mooie foto's! Vooral die laatste. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
SamuiAxe: annekedoote : Legendaries! - dat raak ik niet meer kwijt. |
|
nietmeer
|
@heraux: Ik evenmin Het is zeker 25 jaar geleden en nog kan ik het filmpje in Full Technicolor en Dolby Digital in mijn hoofd afspelen |
|
nietmeer
|
@Lennie: heb ik slecht gekeken, of zou je de antwoorden op mijn vragen proberen vijf dagen geleden hier neer te zetten? |
|
Lennox Oudgediende
|
wortel: Antwoorden op je vragen, maakt @Lennie soms stiekem je huiswerk ? Nog even over die pennen. Wij kregen op school goedkope wegwerppennetjes, zoals de meeste mensen denk ik. Maar van mijn vader kreeg ik een mooie (gele) vulpen waarmee ik lekker in de rondte vlekte . Dan had je ook wekenlang een blauwe hand aan de buitenkant. Maar wat ik zo cool van die pen vond was dat je er steeds van die verschillend gekleurde patroontjes in kon doen, in de mooiste kleuren. Kon ik daar ook lekker mee vlekken . Heb het altijd sjiek en mooi gevonden een vulpen, maar voor mij was het eigenlijk niets. Ik drukte er ook te hard op waardoor het puntje helemaal open ging staan en er nog meer inkt te vlekken viel. Wel bedenk ik me nu, had ik stiekem een opgerold geldbiljet van 5 gulden of zo in de pen zitten. Mijn schat voor noodgevallen . Maareh...als je schrijven met een vulpen leuk vindt, dan koop je zelf toch een keer een mooie, of vraagt er een voor je verjaardag! |
|
nietmeer
|
Ik kan mij herinneren dat ik schoonschrijven heb geleerd met een kroontjespen en een potje sterk ruikende inkt in je lessenaartje.. Waar blijft de tijd? |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
ik zat op mijn lagere school in de tweede jaargang die niet meer met inkt leerde schrijven maar met balpennen.... we hadden nog wel schoolbanken met ingebouwde inktpotten, maar daar zat geen inkt meer in omdat ik linkshandig ben, en dat inktschrijven daar volgens mij niet op was berekend, denk ik dat ik ben 'gered door de balpen'.... heb als linkshandige diverse teken- en schildercursussen met goed gevolg afgemaakt, en krijg nog steeds regelmatig complimenten over mijn zeer leesbare handschrift (heb een stuk of 10 handschriften waarvan ik er 3 regelmatig gebruik), maar met vulpen en kroontjespen kan ik nog steeds niet overweg, mogelijk omdat ik dat nooit heb geoefend linkshandige mensen 'boven mij op dezelfde lagere school' hebben nog steeds remmingen met het 'met de hand schrijven', vanwege linkshandigheid en kroontjespen |
|
pokerfacepeter Erelid
WMRindex: 883 OTindex: 1.465
|
botte bijl: Ik kwam een aantal jaren later als jij op school, maar die schoolbanken die jij had hadden wij ook. Het gat van de inktpot zat er nog steeds in al wisten wij totaal niet waarom.
Maar mocht jij op school met links schrijven. Ik ken mij verhalen van mensen, uit de generatie voor mij, herinneren dat zij op school verplicht werden met rechts te schrijven. Hetgeen overigens wel erbarmelijk slechte handschriften, waar deze mensen hun hele leven last van hebben gehad, tot gevolg |
|
botte bijl Oudgediende
|
@pokerfacepeter: tantes van mij werden (rond 1930) nog met een houten lineaal 'rechtshandig' gemaakt, mijn moeder had al van de kinderarts gehoord dat ze er op moest letten dat ze dat bij mij niet zouden doen, mijn 'juf' probeerde het wel, maar toen ik dat aan mijn moeder vertelde en zij er over naar de juf ging, toen zag die al in dat dat bij mij totaal zinloos was |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.847 OTindex: 3.187
|
Quote SamuiAxe: Ik kan mij herinneren dat ik schoonschrijven heb geleerd met een kroontjespen en een potje sterk ruikende inkt in je lessenaartje.. Waar blijft de tijd? Met dat roze papier om je lekkende pen aan af te vegen, ik weet niet meer hoe dit genoemd werd. Mochten jullie ook met kleuren inkt schrijven als je het goed gedaan had of jarig was? Bij ons mocht je kiezen uit blauw en groen, rood was voor de juf, daar streepte ze de fouten mee aan. Tja, en waar de tijd blijft botte bijl: Bij ons moesten ze eerst proberen met rechts te schrijven, lukte dit echt niet dan werd het getolereerd en mochten ze verder met links. |
|
botte bijl Oudgediende
|
bij ons was dat papier groen en heette het vloeipapier, gaven ze ons voor de zekerheid ook nog, die balpennen waren toen nog niet wat ze nu zijn ook wij kregen als we jarig waren een gekleurde balpen, maar rode en groene balpennen waren voor de juf, voor het nakijken, en die oranje pen vond ik zo lelijk dat ik dan toch maar gewoon met blauw schreef |
|
nietmeer
|
@Lennox: Nee, ik ben geen kletsworteltje, ik ben pipi's kletskous Inktpatronen in mooie kleuren? Waar vind jij die dan? Lomp rood, lomp groen, zwart en blauw, meer vind ik niet... Ik heb me erbij neergelegd dat wie kleurtjes wil, losse inkt wil. Ik had werkelijk een pracht van een vulpen, echt heel mooi, heel oud ook, die is kwijtgeraakt... Eén of andere filosoof zal hem nu hebben, hij is in een filosofiegebouw kwijtgeraakt. Mijn vader had er dagen mee gevochten om hem werkend te krijgen, zestig dollar voor het ding betaald en een inktzakje gekocht, en toen raakte ik hem na een halfjaar kwijt... Ik heb het hem nog niet durven te vertellen. Nu schrijf ik met potlood of met een parker Flighter of iets wat op een flighter lijkt, prima pen, ware het niet dat het ding z'n neus zou moeten snuiten en papa en ik niet in staat zijn geweest - zelfs niet met aceton! - hem te ontstoppen. SamuiAxe: Kroontjespennen hebben wij op school één keer gebruikt, als alternatief knutselwerkje. Ik heb een kroontjespen staan, maar die is bagger. Die punt is gewoon een stukje blik met een gleuf erin, dat krast vreselijk! botte bijl: DE pen waarmee ik nu schrijf, die flighter, zou weleens de ideale overstap tussen bal- en vulpen kunnen zijn O.a. omdat hij megastevig is, en je op de punt kunt rammen wat je wilt, maar daar krijg je alleen kramp van in je handen, de feestblauwe (blauwgroenachtig, zoals dat vloeipapier) inkt die wij hebben droogt zo snel dat je ook wel zult leren je handen uit de inkt te houden maar je niet helemaal blauw wordt. Maar het ding is nu dus brak... Hij heeft zich dan ook jaren bij een oom liggen vervelen. Kleurtjes schrijven? Onze juf had zo'n veel betere schoolvulpen die wel heel bleef, die van echt plastic en hout (ipv rameplastic) en daar zat groene inkt in. Wie het best had geschreven mocht daar een keer mee schrijven. Dus ik heb er nooit mee geschreven. Wie gewoon goed had geschreven kreeg een stickertje in zijn schrijft, ook daarvan heb ik er niet veel... |
|
Mamsie Oudgediende
|
Quote botte bijl: @pokerfacepeter: tantes van mij werden (rond 1930) nog met een houten lineaal 'rechtshandig' gemaakt, mijn moeder had al van de kinderarts gehoord dat ze er op moest letten dat ze dat bij mij niet zouden doen, mijn 'juf' probeerde het wel, maar toen ik dat aan mijn moeder vertelde en zij er over naar de juf ging, toen zag die al in dat dat bij mij totaal zinloos was Dat hebben ze indertijd bij Papsie ook geprobeerd, dat is ten dele gelukt, maar een echt goed handschrift heeft hij er niet van overgehouden. Wél een paar trauma's, dat wel. |
|