hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-11 18:00 - 75426 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 112 113 114 [115] 116 117 118 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

25-06-13 09:34:54
balou
Erelid

WMRindex: 2.233
OTindex: 127
wortel, daarom vloekte ik ook met die tekens, want normaal gesproken mag je op een forum of in de topics niet echt vloeken (als het over een volk gaat, is discriminerend) maar die neiging had ik dus wel, ik vind dat als mensen zo met dieren omgaan, dat ik dan mag discrimineren (voor mijn gevoel dan he haha).

Hier thuis gooi ik er ook wel eens een stevige tegen aan hoor ;)

EQ, dat zijn idd. niet echt de meest zinnige testen, beperkt zich meer tot leuke testjes in blaadjes en zo, trouwens in het magazine (online) Psychologie vind je erg veel testen voor van alles en nog wat, soms wel leuk om in te vullen.

25-06-13 20:03:22
nietmeer
@balou: Ik vind die tekentjes werkelijk een geniale uitvinding als slim censuur. Degene die het bedacht heeft verdient een onderscheiding :ja

Zie je, die testjes zijn leuk maar of ze nuttig zijn is maar zeer de vraag. :)
Wat mijn score erop was weet ik niet eens meer, al kan ik nog moeiteloos naar die plek fietsen 8O

26-06-13 00:50:14
nietmeer
@balou: Als ik zo'n bericht lees over mishandeling van dieren....dan sla ik ook op tilt hoor....Ik hoef me maar voor te stellen dat ze dat bij mijn Beessie doen en ik krijg serieuze moordneigingen!:P
Daarom wacht ik meestal even voordat ik reageer....dan ben ik weer een beetje afgekoeld, laten we maar zeggen....:ja

26-06-13 00:52:58
nietmeer
@Lennie: Ach, de soep werd niet zo heet gegeten: Één persoon ergerde zich aan mijn scheldwoord en heeft het gemeld, ik heb er niets over gehoord verder dus viel het allemaal wel mee. Bovendien, zo ik eerder schreef, als ik nou om elk wissewasje zou gaan schelden 8O Euh, los daarvan, ik ben nog steeds niet afgekoeld, niet om zoiets, daar kan ik erg lang heel erg boos om blijven!

26-06-13 01:01:55
nietmeer
SamuiAxe: Ja over die K..Chinezen..Dat heb ik gelezen en ik vond het vrij flauw. Sowieso om dat te melden terwijl je het op je eigen site zegt...Als het nou On Topic op het forum was....okee, dan had ik me er iets bij voor kunnen stellen. Maar dit is jouw eigen hoekje....ik vind het gewoon raar dat je iemand tot de orde roept in zijn eigen hoek, terwijl je daar als gast bent! Lees dan die hele site niet meer als je er niet tegen kunt...

26-06-13 01:07:59
nietmeer
@Lennie: Ik denk dat de Modjes het ook een beetje flauwekul vonden en hoewel dit natuurlijk officieel niet mijn hoekje is, (zoals onze lieve Ledi dat mij trachtte uit te leggen), is het dan toch zeker mijn geestelijk kindje. Gezien ik dit hoekje slechts in bijzonder uitzonderlijke situaties gebruik om mijn heftig ongenoegen over iets zo kleurrijk te uiten was de reactie van de beste kerel overtrokken en eigenlijk een storm in een glas water :)

Overigens denk ik dat hij nu een hekel aan mij heeft: Behoudens de reactie dat hij het gemeld heeft, heb ik 'm hier niet meer gezien 8O

26-06-13 01:20:02
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: ik moest even terugbladeren om wie het ging, maar voor geval je het niet weet: hij is een van de grootste hondenhaters in Nederland, dus logisch dat K-chinezen (of om wie het ging) 10x beter zijn.

26-06-13 01:38:37
sjefke
Oudgediende

WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Ik heb hier met plezier het wederzijds respect

geleerd op te brengen voor ieders mening/

overtuiging.

Samui: Ik denk dat je wel eens graag je mening duidelijk maakt. doe ik ook wel eens hier hoor..

Maar als iemand me probeert uit te lokken met Honden/katten eten.. joh laat ze maar..

Jíj staat dichter bij de kern van waarheid dan ik.

Laat je niet gek maken door een mafkees die nog NOOIT in Thailand (free people ) is geweest. ;)

gr. Geoff :*

:ja
8)

26-06-13 02:16:32
nietmeer
@sjefke: Ja, dat klopt wel denk ik, ik spreek mezelf uit en ik doe ook niet aan lieve koekjes bakken of meehuilen met de wolven waarmee ik in het bos ben :nee Wél zal ik normaliter respect hebben voor degene waarmee ik in discussie ben, tenzij ik beledigd of geridiculiseerd word, dan kan ik uiterst fel reageren. Ik maak graag mijn mening kenbaar, zonder daarin te zwelgen overigens. Mijn mening is mijn mening maar daarmee niet "De Ultieme Waarheid". Ik zit er net zo vaak naast als wie dan ook. Maar met al mijn menselijke tekortkomingen heb ik in ieder geval één deugd: Ik draai er niet omheen en spreek altijd datgene uit wat ik als 'waar' betracht. Ik ben dienaangaande WYSIWYG :D En nee hoor, geen zorgen, ik laat me niet zo snel gek maken :)

26-06-13 02:37:33
sjefke
Oudgediende

WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
SamuiAxe: Sound very reasonable mate !!!

26-06-13 04:06:29
nietmeer
@balou: Gesproken over koetjes en kalfjes: Wijlen mijn schoonvader had langs de dijk een lapje grond gehuurd van Rijkswaterstaat en keuterboerde daar voor de liefhebberij wat op. Meestal had hij schapen, een enkele keer zelfs een pony. Ik heb de beste man eens tranen met tuiten zien huilen omdat een paar honden een stuk of wat van zijn schapen hadden gedood.

Op zekere dag komt hij met een kalfje aan, die had hij in de Brabanthallen gezien tijdens een markt en hij vond dat zo'n lief beestje dat hij 'm gekocht heeft en op de wei heeft gezet. De weken daarna kwam hij altijd thuis met grote verhalen over hoe lief en slim Henkie wel niet was, het leek wel een hond, het mankeerde er aan dat hij hij geen stokken apporteerde :D

Enfin, de liefde zat diep, zo te horen van schoonpa was het een echte, diepe wederzijdse liefde. Echter, op zekere dag komt schoonpa hinkend thuis, hij had een joekel van een blauwe plek op zijn been: Henkie had hem geschopt!! :@ De volgende dag heeft hij Henkie laten slachten.. Zo diep zit de 'liefde' bij sommige mensen :(

26-06-13 05:56:50
nietmeer
Ik heb zelf 2 koeien gehad, als Hobby.
Uiteraard ook elk jaar kalveren
Sinds 4 jaar heb ik ze niet meer, vanwege een lam lichaam...
Ik heb ze dus niet laten slachten, maar voor een vriendenprijs, verkocht aan vriend van mij die melkveehouder is
grap is dat zotteke 1 en 2, komende maand moeten kalveren en wij krijgen dan voor 1 jaar de kalveren op de dierenweide
Ook mijn koeien gaven me wel eens een douwtje, maar ik dacht er toch echt niet om ze daarvoor te verkopen..

26-06-13 06:36:34
nietmeer
@ledi: Ik zou Vailan geen hondenhater noemen. Zeker niet de grootste. Misschien vindt hij ze niet lief. Maar echt haten? Dat denk ik niet.

26-06-13 07:30:31
nietmeer
@Opa Zot: Kijk, en dat noem ik echte dierenliefde! ok

B.T.W. Mijn schoonvader heeft Henkie niet verkocht, hij heeft hem helemaal zelf opgevreten! Achteraf bezien denk ik dat hij huilde omdat hij geld kwijtgeraakt was, niet zozeer om de schapen zelf.. 8O

26-06-13 09:32:09
ledi
Oudgediende

S
Alev: Vailan geeft mij de indruk dat de wereld zonder honden te vergelijken zou zijn met een paradijs. Elke hond is er 1 teveel.

26-06-13 09:33:08
nietmeer
Ja, roddel maar even achter m'n rug om.

Honden, zolang ze goed zijn opgevoed door hun baasje, gewoon luisteren en niet de hele buurt zot blaffen (zoals dat mormel van hiernaast) zijn absoluut niet verkeerd. Maar ja, het gros van de hondenbezitters weet niet waar ze aan begint met alle gevolgen van dien. Beesten die niet luisteren, totaal niet opgevoed zijn en eigenlijk meer te vertellen hebben dan de baas zelf. Hetzelfde met kinderen. Soms vraag je je af waarom iemand aan kinderen is begonnen terwijl duidelijk is dat ze die krengen niet aan kunnen.

26-06-13 09:59:02
nietmeer
Vailan: Weet je wel wat roddelen is gozer? Ik heb je bij naam aangesproken, maar als jij verkiest om verder niet te reageren dan doe je het zelf. Ik heb je zelfs uitgenodigd om aan de discussie deel te nemen door je een normale vraag te stellen, maar als jij gaat zitten mokken dan houdt het op... In latere postings wordt je expliciet niet bij naam genoemd om jouw kinderachtige reactie niet meer direct aan jouw naam te linken. Roddelen achter je rug.. Waarom zouden we dat in godsnaam moeten doen? Omdat we bang zijn van je? Zal toch zeker niet :P

26-06-13 10:30:26
nietmeer
Gezellig.

@ledi: Van hem heb ik nooit haat voor honden gemerkt. Zijn broer zegt wel dat hij niet van honden houd. Misschien verwar je Vailan met zijn broer.

26-06-13 10:31:18
ledi
Oudgediende

S
Vailan: wat gek dat jij altijd dergelijke honden tegenkomt. Wat ik hier in de buurt en elders tegenkom zijn lieve gezellige honden, die inderdaad wel eens blaffen (zoals kinderen wel eens schreeuwen)

Zolang ik niet in een bejaardenhuis ben opgeborgen beschouw ik dat allemaal als gewone geluiden.
Gelukkig maar, want auto's, vliegtuigen, motoren e.d. maken ook allemaal herrie.

Alev: Vailan's reactie is duidelijk genoeg. Honden moeten net zo rustig zijn als hamsters of konijnen. :D

26-06-13 10:40:44
nietmeer
@ledi: ...
Ik ben het met hem eens. Een hond moet goed opgevoed worden en niet blaffen naar elk voorbijganger, waarna het baasje moeite moet doen om het beestje niet te laten ontsnappen.
Blaffen hoort erbij, maar niet dat vreselijk gekef om álles.
Hier zijn de grotere honden erg netjes, maar die kleintjes zoeken constant problemen op.

26-06-13 10:40:54
venzje
Oudgediende

WMRindex: 22.620
OTindex: 7.915
Quote @balou:
Maar dat ze iets "hoogs" is geworden is idd. wel vrij zeker, ze kon erg goed leren en haar ouders hadden ook een erg hoog IQ (kind ook).
Een hoog IQ en goed kunnen leren heeft weinig met je latere carriere te maken. Het geeft je wel een voorsprong, maar het is afhankelijk van je karakter, interesse en kijk op het leven wat je daarmee doet. Ik kon ook erg goed leren en heb ook een erg hoog IQ, net als mijn vader, maar toch ben ik absoluut niet iets hoogs geworden.

Nog even terugkomend op de hondenmishandeling: Spanjaarden kunnen er ook wat van. Google maar eens op afbeeldingen van de 'galgo'.
Een goede vriendin heeft een paar geredde honden uit Spanje. De galgo's worden daar als jacht- en racehonden gebruikt en als ze niet goed meer presteren, worden ze vaak op de gruwelijkste manieren gedood. Bijv. door ze dood te hongeren of door ze vast te binden, hangend met de voorpootjes nét boven de grond. Ook 'leuk' is, om in de races een hond mee te laten rennen, waarvan vlak van tevoren even een pootje gebroken is, want zo'n strompelende stakker is natuurlijk dolkomisch voor het publiek. Bijna net zo leuk als het ritueel doodmartelen van een stier....

26-06-13 10:42:02
nietmeer
Vailan: Als een hond niet goed opgevoed is en afwijkend gedrag vertoont, bijvoorbeeld door heel de dag te blaffen, dan ligt dat niet aan de hond maar aan zijn baas. Dus is het niet erg redelijk om daarom een hekel aan honden te hebben. Je zou een hekel aan de bazen moeten hebben...:)
Overigens: Als ik naast iemand zou wonen waar echt heel de godsganse dag een hond lag te blaffen, dan zou ik ook gillend gek worden en toch wel degelijk eens gaan praten met de buurman of -vrouw. Iemand anders hoort geen overlast te hebben van je huisdier!

26-06-13 10:45:46
nietmeer
De buren van ons hebben het al zo makkelijk met hun kinderen...ahum...niet dus, en dan ook nog een hond erbij. Recipe for disaster.

We zijn er al een paar keer geweest en ze hebben zelfs al zo'n blafband gekocht. Je weet wel, zo'n ding dat stroomschokjes afgeeft als de hond begint te blaffen. Volgens mij hebben ze dat ding nog amper gebruikt.

Dat hondje blaft vooral aan een stuk door als iedereen tijdelijk weg is. Als de baas thuis is wordt ie wel redelijk in toom gehouden (ondanks dat ie eerst 's nachts ook altijd bezig was met blaffen, maar dat heeft ie blijkbaar toch afgeleerd). Als ze die hond gewoon z'n band om doen als ze even weg zijn en dat beest dus leert dat blaffen pijn doet, is het misschien wel op te lossen.

De kinderen janken en de hond blaft. Hoera.

26-06-13 10:55:39
nietmeer
Vailan: Meestal helpt zo'n band inderdaad wel goed, alhoewel ik er zelf nooit gebruik van heb gemaakt voor mijn honden. Maar een kennis van me had ook een hond die veel blafte als hij alleen werd gelaten en die heeft toen ook zo'n band aangeschaft. Na een paar dagen was het al genoeg om de band aan een stoel te hangen zodat de hond hem kon zien. Dan hield ie al op met blaffen! :P

Maar dat ze de hond wel redelijk in toom houden als ze thuis zijn, dat je met de buren hebt kunnen praten zonder dat ze de deur in je gezicht dichtsmeten én dat ze zo'n band gekocht hebben, wil wel zeggen dat ze er iets aan willen doen...

En die kinderen...ach, die groeien wel over dat janken heen. Over een aantal jaar, als ze groot genoeg zijn om auto te rijden, zal je nog wel eens terug verlangen naar dat janken....als je de beatboxen van hun auto's constant voor de deur hebt...(6) :P:P

26-06-13 11:05:41
nietmeer
Ze waren ook al met zo'n puppycursus bezig of zo. Trouwens, ze hadden zelf ook wel genoeg van dat dat beest 's nachts telkens zo bezig was :P. Iedereen in de straat kan 't goed met elkaar vinden, dus wat dat betreft is de sfeer wel goed.

Tja, die kinderen...die hebben al te vroeg geleerd dat brullen loont en dus is het wel eens raak. Nu valt dat wel redelijk mee, maar in den beginne was het echt erg :P.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 112 113 114 [115] 116 117 118 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven