SamuiAxes Off Topic shit | |
23-06-13 21:41:57 | Lennox Oudgediende WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340 |
samuiaxe: Mijn god, kom ik hier kijken of er nieuws over Odie is, val ik zo in de gruwelverhalen, werkelijk te afrgijselijk en te erg . Ben het met je eens, mensen die dat doen vind ik dus ook kutchinezen! Mochten er stumperdjes zijn die er op kicken om een belerend vingertje te heffen en te klagen bij de mod's, ga dan gerust je gang. Als dat je eerste reactie is na het zien of lezen van zulke wreedheden ben je zelf wat mij betreft ook niet goed bij je hoofd. Mijn mening is gevormd door mijn cultuur, mijn referentiekader dus. Of doet alleen de cultuur van "anderen" ertoe en telt onze mening niet mee ofzo ? Morgen kunnen er wel gekken opstaan die kinderen offeren omdat hun voorouders dat ook deden, moet ik dat dan maar normaal vinden omdat dat nou eenmaal hun cultuur is? Hou toch op. Dergelijke afgrijselijke wreedheid moet meteen afgeschaft en afgestraft worden ook. Cultuur is toch zeker geen vrijbrief voor de meest waanzinnige wreedheden tegen andere levende wezens?! | |
23-06-13 21:54:05 | Lennox Oudgediende WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340 |
samuiaxe: Vergeet van schrik te reageren op je vondst. Rottig dat het Odie niet was want dat kon je het laten rusten, maar tegelijk ook als ze het wel was want dan was het definitief . Ook een beetje leuk hondennieuws dan na alle narigheid: Mijn spaans wolfje heeft een heel dikke winterjas en ik moet hem in het voorjaar vaak borstelen voordat de hele vacht eruit is. Dat deed ik dus vanmiddag en toen zat er voor me een hele rij kwikstaartjes (vogeltjes, wel tien) te wachten met hun snaveltjes vol bont op nog meer haar . Bekleden ze hun nestjes mee en dekken ze hun jongen mee toe als het te koud wordt in het voorjaar. Schattig he. Zijn hier honderden vogeltje geboren in de vacht van mijn honden . | |
23-06-13 22:28:48 | nietmeer |
@Lennox: Jup, dat heb ik ook menigmaal gezien, erg leuk om naar te kijken Ik ben de foto helaas kwijtgeraakt tijdens mijn scheiding, maar ik heb ooit eens in NL een hele leuke foto kunnen maken van een musje die verwoede pogingen deed om een paar hondenharen uit een bezem te trekken Tsja, Odie, ik heb inmiddels geaccepteerd dat ze dood is, ik vind het... Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen.. Ik vind het kut, heel erg. Odie was echt een knuffelhond en was totaal niet schuw. Ik hoop dat ze door iemand liefdevol opgenomen is, maar mijn verstand zegt dat het over en sluiten is. Ik hoop enkel dat ze niet heeft hoeven lijden. Goed, ik heb i.i.g. Lady & Kauw nog en ik denk ook echt dat ik het hierbij ga laten, ondanks dat jij denkt dat ik wel weer bijdraai Omdat ik Lady & Kauw vanaf pup heb zijn ze natuurlijk veel meer huishonden dan dat Blackie en Odie dat waren. Daarom hoop ik ook dat ik ze langer bij me kan hebben dan die twee schatten van straathonden; Blackie ongeveer drie jaar, Odie ongeveer 2.5 jaar.... | |
23-06-13 22:35:32 | Lennox Oudgediende WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340 |
samuiaxe: Ik zat nog te denken of het misschien zin had om hen een halsbandje ofzo om te doen zodat ze te onderscheiden zijn van andere honden. Mensen pakken een hond toch minder snel als ze weten dat er mogelijk een woedende baas op zijn motor aan komt scheuren. Misschien blijven Lady en Kauw ook dichter bij huis en zijn ze veiliger. Ik hoop het ook van Odie. Kans is niet groot maar het kan best. Ik ga nu slapen, trusten . | |
23-06-13 22:39:31 | nietmeer |
@Lennox: Al mijn honden dragen halsbanden Welterusten lieverd, slaap lekker | |
23-06-13 23:05:14 | balou Erelid WMRindex: 2.233 OTindex: 127 |
SamuiAxe, dus ik mag nu ook niet vloeken toen ik het las net? Dan doe ik het hier ff hardop, vieze vuile gore %^^$&(&^% en ook vieze vuile gore %^*&()*%$#, zo das eruit, hoop verder dat de daders ook zo aan hun einde komen!!!~!! | |
23-06-13 23:14:51 | nietmeer |
@balou: Vloek maar een eind weg lieverd, lucht zo lekker op Zo ik tegen Ledi al zei, ik beschouw dit inderdaad wel een beetje als 'mijn' hoekje, maar iedereen is welkom om zijn/haar gedachten te spuien. Dus als je eens lekker wilt vloeken op gore smeerlappen die geen enkel respect hebben voor (dierlijk) leven dan heb ik er geen moeite mee hoor In het verlengde van deze discussie met Vailan: een vraagje aan Vailan: Denk jij dat mensen die totaal geen gevoel jegens dieren hebben, dat wel hebben t.o. mensen? Ikzelf denk namelijk van niet (Of kom je hier niet meer? Je hebt n.l. helemaal niet meer gereageerd ) | |
23-06-13 23:21:48 | balou Erelid WMRindex: 2.233 OTindex: 127 |
SamuiAxe, ik denk zelf, dat mensen die geen gevoel bij en voor dieren hebben, gore hufters en sadistisch ingesteld zijn! Ik zou er geen moeite mee hebben iig. om ze af te knallen, als ik het zag gebeuren. Ik kijk je link dan ook niet, ik teken paar keer per week zulke petities, als ik kijk slaap ik niet en ben ik volgend jaar nog boos op die kut culturen!!!! | |
23-06-13 23:28:51 | Mamsie Oudgediende WMRindex: 46.274 OTindex: 96.132 |
@balou: Ik denk dat de kinderen daar van jongs af aan ingeprent krijgen dat dieren inferieure levensvormen zijn, die geen gevoel hebben en die uitsluitend bestaan voor het gemak, de eetlust en ter verhoging van het libido van de mens zijn. En zo blijft deze gruwelmentaliteit in stand. Denk ik. Medeleven en inlevingsvermogen zijn daar kennelijk geen eerbare eigenschappen. Ik geloof niet dat ik naar China hoef als vakantiebestemming maar dat weet ik eigenlijk allang. | |
23-06-13 23:36:24 | nietmeer |
@Mamsie: Ik ben het 100% met je eens! Als je niet goed voor dieren bent en er ook totaal geen sympathie voor voelt, dan deug je ook niet voor mensen! | |
23-06-13 23:41:35 | Mamsie Oudgediende WMRindex: 46.274 OTindex: 96.132 |
SamuiAxe: En ben ik de enige die dan de link legt tussen dit en al die vallende kindjes waar kennelijk schokkend zorgeloos mee omgegaan wordt. Want afgezien van deze twee vallende peuters van nu hebben we al heel wat Chinees kinderleed hier voorbij zien komen dat met wat betere ouderlijke zorg en oplettendheid misschien voorkomen had kunnen worden. | |
23-06-13 23:55:19 | nietmeer |
@Mamsie: Nee lieverd, je bent echt niet de enige. Zie mijn reactie in het topic zelf en mijn opmerking hierboven betreffende dierenliefde versus mensenliefde | |
24-06-13 01:31:02 | RockOpa Oudgediende WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Mensen die niet van dieren houden zijn eigenlijk griezelig. Je hoeft ze zelf niet te hebben of te houden om uiteenlopende redenen, maar er helemaal niet van houden zegt mij genoeg over het karakter van de betreffende persoon. Dat soort mensen koopt huisdieren voor de kinderen en bindt ze aan een boom als ze op vakantie gaan, of erger nog! | |
24-06-13 08:31:32 | balou Erelid WMRindex: 2.233 OTindex: 127 |
@RockOpa, zo zie ik het ook! Als er vroeger hier kindjes kwamen spelen en die moesten nix van dieren hebben, vond ik dat al vreemd. Er zat een meisje in de klas bij jongste en ik vond dat een heel vreemd meisje, zo koud.... (ze zat toen nog niet op een "speciale" school). Ik had in die tijd 2 honden en 2 jonge katjes en het meisje kwam een keer mee spelen (ze zullen een jaar of 6 geweest zijn) op een gegeven moment gilde de oudste mámmmm en rende naar buiten, het meisje stond met een plastic hokeystick een katje te meppen dat vast zat....ze stond er echt op in te hakken! Ik werd helemaal eng van binnen, het kind had een verbeten trek op haar gezicht, echt eng. Ik heb haar moeder gebeld, dat ze het meisje meteen op kon komen halen. Heb de situatie uitgelegd en moeder had zoiets van goh joh zeg. Die mensen hadden zelf dieren (honden en katten) ik heb het kind nooit uit mijn geheugen kunnen wissen. Later toen jongste op een speciale school zat (zo rond haar 14e) bracht ze natuurlijk altijd kids mee met autisme en ADHD, dit gedrag heb ik nooit bij die kids gezien! En ik moet eerlijk bekennen, dat als er hier mensen binnen komen, die vreemd reageren op de honden (maar vooral de honden op hen) dat ik mijn twijfels heb! En dan heb ik het niet over angst voor honden hebben of zo, dat kan ik begrijpen. Maar dat van haat doortrokken snoetje van dat meisje, heb ik nog nooit eerder of daarna bij iemand gezien gelukkig! @Mamsie, ik denk dat het idd. zo werkt, maar wel vreemd, want bij mijn weten, worden we allemaal geboren met een natuurlijk aangelegd gevoel voor mededogen voor dieren. Het is ook niet voor nix, dat als je spelletjes op tv ziet van Chinezen, Japanners etc. dat je dan ziet wie bv. het langste iets van pijn kan verdragen, of dat ze als ze verliezen pijn moeten ondergaan en het zijn altijd van die geniepige uitvindingen om pijn te lijden! Ik kan er nix aan doen, maar de meeste vind ik maar geniepige sadistische bastards ! | |
24-06-13 08:41:57 | allone Oudgediende WMRindex: 52.019 OTindex: 93.501 |
Quote: oorspronkelijk wel, maar mensen zijn - vaak door slechte ervaringen - heel goed in staat op gevoelens te negeren of te onderdrukken.want bij mijn weten, worden we allemaal geboren met een natuurlijk aangelegd gevoel voor mededogen voor dieren. zelfs dat meisje dat dat katje sloeg.. die haat moet ergens een oorzaak hebben gehad, misschien werd ze geplaagd door andere kinderen, of erger, thuis mishandeld ?!? waar ik mij over verbaas is, dat iedereen het hier over dierenliefde heeft, maar dat de meeste het niet erg vinden om dieren op te eten, die in slechte omstandigheden geleefd hebben, vervoerd worden, en omkomen. als ik zie hoe koeien op sommige boerderijen moeten leven daar komt weinig dierenliefde bij kijken. | |
24-06-13 09:12:40 | nietmeer |
@balou: Hoewel ik geloof dat mensen normaliter met een geweten geboren worden, is het ook duidelijk dat er mensen geboren worden met een kortsluiting in de hersenen. De psychopaten en sociopaten worden vaak geboren als ...paten. Ik kan mij voorstellen dat er eveneens mensen geboren worden die van huis uit geen medegevoel kunnen opbrengen voor andere levende wezens. Maar in het geval van de Chinezen is het meer dan waarschijnlijk te wijten aan een gebrek aan opvoeding. | |
24-06-13 09:44:14 | balou Erelid WMRindex: 2.233 OTindex: 127 |
@allone, het meisje waar ik het over had, was thuis niets aan de hand, ze werd omringd met liefde en aandacht, in de klas haantje de voorste, nooit gepest, dus dat kan het niet zijn. Het waren ouders, die op oudere leeftijd kids hadden gekregen, de kinderen zijn hun alles! Er was aan niets gebrek, ze woonde in een kast van een huis met alles erop en eraan, pa die thuis werkte (eigen zaak) en ma die altijd thuis was.. En ja ik betaal ook liever wat meer als ik weet dat dieren goed verzorgd en met een beetje liefde groot gebracht worden. In dit enkele geval, werkt mijn blaadje nu met kalfjes, van 2 weken oud tot ongeveer een maand of 8, weet ik dat het goed zit whahaha. Hij word door één kalfje altijd helemaal afgelikt als hij de stal binnen komt en dat al weken op een rij! Hij is eigenlijk accountant, maar werkt nu uit gebrek aan dat werk een tijdje op een boerderij. Ze hebben daar ook een puppy, die sjouwt steeds achter hem aan. Dierenliefde en blaadje zijn eigenlijk 1 woord SamuiAxe, je hebt zeker mensen die als paat geboren worden!! Maar er zal toch wel ergens één Chinees kindje zijn, dat het pijnlijk vind van die honden en katten whahaha. | |
24-06-13 09:49:59 | nietmeer |
@balou: Natuurlijk zullen er Chinezen zijn die dit soort praktijken eveneens walgelijk vinden. Ik denk dat met name de moderne Chinezen die 'in de grote stad' opgegroeid zijn er weleens moeite mee zouden kúnnen hebben! Het zij niet gezegd dat het ook zo is, ik kan het me enkel voorstellen... | |
24-06-13 09:50:48 | allone Oudgediende WMRindex: 52.019 OTindex: 93.501 |
@balou: ja, het mooiste zou idd zijn, om je eigen koeien te hebben.. jammer van dat meisje, hoe is het nu met haar? | |
24-06-13 09:53:13 | nietmeer |
@allone: Ik heb gehoord dat ze een hoge piet is in de regering.. Bij Sociale Zaken | |
24-06-13 09:54:13 | allone Oudgediende WMRindex: 52.019 OTindex: 93.501 |
SamuiAxe: ah, dan is ze toch nog goed terechtgekomen .. maar zonder gekkigheid, soms is er een groot verschil tussen de persoonlijkheid van een kind en de persoonlijkhied van de latere volwassen.. je kunt ergens 'overheengroeien' | |
24-06-13 15:37:58 | balou Erelid WMRindex: 2.233 OTindex: 127 |
@allone, de mensen zijn verhuist, dus ik weet niet hoe het nu met haar gaat. Maar date iets "hoogs" is geworden is idd. wel vrij zeker, ze kon erg goed leren en haar ouders hadden ook een erg hoog IQ (kind ook). | |
24-06-13 21:00:39 | nietmeer |
@balou: Ik zie het probleem niet dat jij hier gaat vloeken, zeker niet als jij dat 'onleesbaar spelt' Zelfs ík komt weleens met ***** aanzetten (wat overigens ook wel een ontzettend goede beschrijving is van zowel dat gemep van dat meisje, als die hondemishandeling op grote schaal), terwijl ik aan verstaanbaar vloeken echt niet doe. Eens in de zoveel tijd denken mijn klasgenoten dat ik wel zoiets roep, staan ze met grote ogen te kijken, en blijkt dat het iets in de trant van 'bah' of 'alle ' En wat jullie zeggen, daar ga ik lekker niet over, dus moet ik daar maar niet moeilijk over doem Simpel. hè? Het blijft verrassen dat een hoog IQ en zulk idioot gedrag kunnen samengaan, al zegt een hoog IQ niets over hoe goed iemand terechtkomt... Helaas 'ken' ik daar een paar levende voorbeelden van | |
24-06-13 21:03:02 | allone Oudgediende WMRindex: 52.019 OTindex: 93.501 |
wortel: en IQ zegt ook niks over gevoel daar hebben ze EQ voor uitgevonden en eigenlijk zijn dat allemaal vrij zielige testjes .. | |
24-06-13 21:14:02 | nietmeer |
@allone: Da's waar... IQ-test is wel leuk om te doen Wordt het een klein beetje minder zielig van Wat meet EQ dan? Inlevingsvermogen, of contact-met-anderen-vaardigheden? En hoe dan? Nieuwschierigheid is opgewekt Emotional intelligence (EI) is the ability to identify, assess, and control the emotions of oneself, of others, and of groups. Oh, een soort tussenversie dus? Dat het moeilijk meten is snap ik... Maar er zijn veel definities van, wordt het wel vermoeiend op. Al is dat wel logisch, 'gevoel' is natuurlijk nóg mistiger dan 'intelligentie'. En dat was eigenlijk al niet te meten... Nou, ga je 't volgens de eerste definitie meten, dan kom ik niet zo hoog te staan, denk ik En ik ben te lui om de rest ook uit te lezen, Engelse wikipedia is best vermoeiend En ik gok zomaar, dat in de Nederlandse bijna niks staat Ah, dat klopte. Het Nederlands zegt alleen iets over het gebruik op de werkvloer, en dan nog weinig. Dat 360 graden feedback het beste werkt snap ik ook wel, dan moeten mensen uit de omgeving dus zeggen wat zij ervan vinden. Klinkt - juist ook bij gevoel en contacten leggen - wel logisch. | |