SamuiAxes Off Topic shit |
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
SamuiAxe: Ik moet zeggen dat iets dergelijks, hoe bizar ook, mij vanmorgen ook even door het hoofd schoot. Maar zou je daar niet kunnen gaan kijken (of je resten vindt) en eventueel wat praatjes maken met de mensen daar? Er zijn er altijd wel die het geen enkel probleem vinden om hun collega's te verlinken en dan weet je het tenminste. Zou ik zelf doen, al was het maar uit pure onrust. En gewoon, om zeker te weten of ze haar daar niet vasthouden ofzo (ik kan totaal niet inschatten of dat logisch gedrag zou zijn voor die mensen). Mocht daar niets te zien zijn en ze komt de komende dagen niet meer terugkomt dan weet je eigenlijk wel vrij zeker dat ze dood is. En dan doet het er eigenlijk niet meer toe hoe het gebeurd is. Het enige dat er dan nog toe doet is hoe haar leven er uitgezien heeft. En daarvan kun je in ieder geval zeggen dat jij er, tegen alle verwachtingen en redelijkheid in, voor gezorgd hebt dat dat een prima leventje was. Nou blijft echt hartstikke rottig, ik voel erg met je mee. Aan de andere kant ben ik het met Allone eens. Niet echt leven en liefhebben is altijd het makkelijkst en veiligst, maar je mist dan wel alles wat het leven uberhaupt de moeite waard maakt. Misschien moet je maar gewoon accepteren dat de honden daar geen lang leven beschoren is maar dat je van ze kunt genieten en voor ze kunt zorgen in ieder geval voor zolang het duurt. Want ondanks je verdriet als ze doodgaan blijft het toch een win win keuze vind ik. Trouwens, het gaat je toch niet lukken om geen honden meer te nemen. Veel sterkte mijn vriend, hou ons op de hoogte want ik heb er echt een rotgevoel van . |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.694 OTindex: 28.580
|
Quote @Lennox: Niet echt leven en liefhebben is altijd het makkelijkst en veiligst, maar je mist dan wel alles wat het leven uberhaupt de moeite waard maakt. Misschien moet je maar gewoon accepteren dat de honden daar geen lang leven beschoren is maar dat je van ze kunt genieten en voor ze kunt zorgen in ieder geval voor zolang het duurt. De dood hoort bij het leven. Slikken en doorgaan. En herinner zoals het was. Ik sluit me aan bij @Lennox: hierboven. Sterkte |
|
nietmeer
|
@Lennox: Nee, daar gaan kijken lukt niet omdat die mensen daar 24/7 zijn. Bovendien vertelde Wan mij dat het hoogstwaarschijnlijk Birmezen zijn, geen Thai. Die praten dus geen Thais én geen woord Engels Bovendien, veronderstel dat ik inderdaad resten van Odie zou vinden, dan sta ik niet voor mezelf in en ben ik in staat om er een paar naar volgende week woensdag te schoppen! Gezien ik een gast ben in Thailand zou dat weleens verregaande gevolgen kunnen hebben. Er is zo'n twee jaar geleden een nieuwe wet aangenomen: Iedere buitenlander die langer dan 30 dagen in hechtenis heeft gezeten wordt het land uitgezet en wordt geblacklist! Mede daarom heeft Martijn gedaan wat hij gedaan heeft, zeker weten! Nee, ik wacht nog even af, maar w.s. is ze al dood, zolang is ze nog nooit weggebleven. En ja, ik weet dat mijn honden, ál mijn honden een goed leven hebben (gehad). Maar dat is een schrale troost, Odie is ruim 2 jaar geleden aan komen kuieren, brood en broodmager. Als je ze nu zag was ze een mooie, jongvolwassen teef met goed vlees op de ribben. Eerst Milo, toen Blackie en nu Odie, drie in evenzoveel jaren... Beetje veel van het goede Maar goed, ik heb Lady, Kauw en de naamloze bastaard nog. Er vanuit gaande dat Lady & Kauw nog een heel leven voor de boeg hebben ligt het in de lijn der verwachtingen dat ik zo tegen mijn 70e 'hondenvrij' ben. Is eigenlijk wel een mooie leeftijd om dan na 50 jaar te stoppen met het hebben van honden. Zo ik eerder schreef hecht ik enorm aan mijn honden, elke keer weer die ellende van kwijtraken begint me onderhand ook de strot uit te komen.. Ik hou je natuurlijk op de hoogte lieverd! |
|
nietmeer
|
@Emmo: Als iemand ervan doordrongen is dat de dood bij het leven hoort, dan ben ik het wel denk ik Ik zit dan ook geen tranen met tuiten te huilen, maar ik vind het wel kut! Dikke kans dat Lennox toch gelijk gaat krijgen en dat ik binnen afzienbare tijd weer een of twee honden erbij heb, wie zal het zeggen? |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
|
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
Verdomme Samui|Axe, lees net over Odie, wat ongerust zul je zijn en onwetendheid is helemaal klote he, zo kun je je er ook niet bij neerleggen!
Als het waar zou zijn van die werklui, zou je (gevoelsmatig) dan maar tot woensdag schoppen, (mijn bloed begint ook te koken).
Het is gewoon zwaar kut!!!!!! Heb hier altijd de poort op slot met een tegel ervoor, ik heb zo'n leuke buren die eens de poort open hebben gezet toen ik onder de douche stond, 2 pups en 2 volwassen honden weg.
Gelukkig na uren zoeken, stonden de oudjes met de 2 pups tussen hun in ineens aan de overkant van de straat. Wat een opluchting, zelfs blaadje was van zijn werk gekomen op mee te zoeken, dus ik begrijp je helemaal! We gaan met zijn allen duimen, dat ze nog terug komt!!!!! XXX
|
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.849 OTindex: 3.187
|
SamuiAxe: O, wat erg als datgene gebeurt is wat je denkt dat gebeurt is. De onwetendheid is het ergste. Net wat @balou: zegt: We gaan met zijn allen duimen, dat ze nog terug komt!!!!! |
|
nietmeer
|
@samuiaxe: ik hoop maar, dat Odie nog terug komt. Ze is vast en zeker heel lief! en als ze niet terugkomt, weten we niets... De rottige onwetendheid! |
|
nietmeer
|
Dank je wel voor de lieve reacties, jullie zijn schatten! |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Ach Axe, het is natuurlijk niet zo gek dat we zo reageren...je hebt verhalen en foto's van Odi hier neergezet...we "kennen" het beest, om het zo maar te zeggen. En er zijn er hier nogal wat die zelf een huisdier hebben en weten hoe het is om je daar zorgen over te maken. Ik zou me geen raad weten als ons Beessie in een keer weg zou zijn, ik kan het me goed voorstellen hoe je je moet voelen. En uiteraard duimen we hier met iedereen mee! |
|
nietmeer
|
Ik heb zojuist contact gehad met The Dog Rescue hier op Samui. Dit is een liefdadigheidsinstelling die zich inzet voor de (zwerf)honden op Samui. De organisatie wordt geleid door de Duitse Birgit, een ongelooflijke kenau, maar wel helemaal dol op honden Op haar advies heb ik daarnet een email naar haar gestuurd met wat info en een foto van Odie, zij zal er voor zorgen dat die foto in Lamai rondgaat bij hotels en resorts e.d. Eveneens op haar advies heb ik een vindersloon uitgeloofd, en nu maar afwachten of het wat gaat opleveren.. Ik hoop het wel, maar heb er tevens een hard hoofd in afbeelding |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Hè gatver! Wat een rotsituatie! Maar je hondenliefhebberij moet je niet opgeven hoor! Het is fijn voor jou en het is fijn voor de honden. Quote SamuiAxe: Mijn vriendin zegt dat ik moet overwegen om te stoppen met het nemen van honden omdat het elke keer weer zo pijnlijk is als er eentje dood gaat Ja, zo lust ik er nog wel eentje! Als onze voorouders dat ook hadden gezegd toen de kindersterfte nog hoog was, hadden we hier nu misschien niet gezeten. |
|
nietmeer
|
@venzje: Hmm.. Vergeet niet dat ze het zei uit compassie. Ze vindt het erg om te zien dat ik dagenlang over de rooie ben als er iets met een van mijn honden gebeurt. Bovendien, laten we nu niet honden met mensen gaan vergelijken, hoeveel ik ook van mijn honden houd, dat is een onvergelijkbare liefde als je het over mensen hebt. Hoe erg het ook is als je huisdier sterft, toen mijn zoon overleed was het onmeetbaar erger. |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
SamuiAxe: mens of dier - het is allebei afschuwelijk en dan niet te weten hoe of wat is nog extra pijnlijk. |
|
venzje Oudgediende
|
SamuiAxe: Ik snap natuurlijk wel waarom ze het zei. Ik heb inmiddels een beetje een indruk van jullie als stel.
Mijn vergelijking tussen honden en mensen was inderdaad misschien wat misplaatst, het was meer mijn bedoeling om aan te geven dat het vermijden van de pijn van een mogelijk verlies nooit een argument moet zijn om iets goeds te laten. |
|
nietmeer
|
@venzje: Daar ben ik het wel op zich mee eens, maar in Nederland is het niet onredelijk om te verwachten dat je hond een aardige leeftijd zal bereiken. Afhankelijk van ras en grootte enzovoorts toch wel tussen de 12 en 15 jaar. Hier kom ik niet verder dan een jaar of 3 a 4 Da's wel heel erg kort |
|
venzje Oudgediende
|
Oei, da's inderdaad weinig! Wat zijn de belangrijkste doodsoorzaken, naast verkeer, slangen en hongerige gastarbeiders? |
|
nietmeer
|
@venzje: Uitermate slechte medische zorg, veel mensen hebben gewoonweg niet het geld (er voor over) om de honden ieder jaar te laten enten. Ook bij ziekte of verwondingen laat men de dieren het op eigen kracht redden, of sterven. Veel honden moeten leven van wat ze uit vuilniszakken kunnen vreten, botulisme is dan denkelijk ook een veel voorkomende oorzaak denk ik. Maar eigenlijk heb je het zelf al gezegd: Met name het verkeer en giftige dieren zijn volgens mij de grootste boosdoeners. Milo, mijn Berner Sennen die ik had meegenomen uit Nederland is door een watertruck doodgereden: Ik weet 100% zeker dat de chauffeur hem gezien had, maar geen zin had om te remmen. Hij reed met zeker 70 a 80 km/u over de binnenweg waar ik vlakbij woon, omdat ik het hoorde gebeuren en 2 seconden later buiten stond kon ik de achterlichten van de truck nog zien, die klootzak verminderde niet eens zijn snelheid! |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Gatver! Da's gewoon lomp! |
|
venzje Oudgediende
|
Zulke lomperiken heb je overal. Ook hier. Ik heb een paar jaar geleden gezien dat de chauffeur van de auto vóór mij het (nota bene in een dertigkilometerzone) teveel moeite vond om te remmen voor een overstekende eend. Het dier raakte zwaargewond en ik heb het uit zijn lijden moeten verlossen. |
|
nietmeer
|
@venzje: Je zou zo'n klootzak toch de ballen van het lijf draaien! Ik ben geen hypocriet, ik heb graag een stukje vlees of gevogelte, maar om uit pure balorigheid een dier te doden is gewoon sadistisch! |
|
venzje Oudgediende
|
Het was niet eens balorigheid, het was gewoon lamlendigheid! Ik heb overwogen om achter de lamlul aan te gaan, maar enerzijds reed hij mij te hard en wilde ik niet, net als hij, als een gek door het dorp stuiven, anderzijds was de eend voor mij op dat moment even belangrijker. |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.019 OTindex: 93.501
|
@venzje: de andere zijde van een soortgelijk verhaal: ..ik weet niet hoe hard deze man reed.. maar als je te hard rijdt, kun je dieren toch beter negeren.. een vriendin van mij zag ook een eend probeerde die te ontwijken maar ze reed redelijk snel op een autoweg.. gevolg: eend ongedeerd maar auto over de kop en total loss. zij gelukkig ook ongedeerd, maar het had slechter kunnen aflopen.. |
|
nietmeer
|
@venzje: Het begint een beetje creepy te worden beste kerel Ik had in eerste instantie 'lamlendigheid' neergepend, daarna veranderd in 'balorigheid' omdat zelfs de grootste lamlendige lamlul toch wel eventjes de rem kan gebruiken.. Vandaar mijn switch.. |
|
nietmeer
|
@allone: Als je in een 30km-zone dermate snel rijdt dat je geen eend kunt ontwijken dan ben je gewoon een klootzak die te hard reed.. Hetgeen jouw vriendin overkwam is iets van een geheel andere orde, als het niet kan, dan kan het niet.. |
|