SamuiAxes Off Topic shit |
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
SamuiAxe, aan de ene kant klote dat ze het niet was, aan de andere kant zou ik nog steeds een beetje hoop houden denk ik. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, laten we nu hopen op een wondertje!
Wauw, a.s. maandag 15 sigaretten, ik denk dat ik maar eens met je mee ga doen! |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.694 OTindex: 28.580
|
SamuiAxe Wat betreft die sigaretten: Houdt Sulawan het nog een beetje vol? |
|
nietmeer
|
@Emmo: Ja hoor, geen centje pijn Tot dusverre heeft het minderen geen merkbaar effect op mijn humeur. Misschien omdat ik heel geleidelijk afbouw? |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
SamuiAxe schreef: denkelijk hebben ze daar geen personeel voor, gezien dat de bromsnorren dan ook zitten te pimpelen ------------------- Misschien een leuke bijverdienste voor een hulpagent? |
|
nietmeer
|
Quote SamuiAxe: ...Misschien omdat ik heel geleidelijk afbouw? Weet ik niet, maar het klinkt goed. Iemand merkte ook al op: de komende tijd word je ook geen vriendjes met je weegschaal. Heb je die al verstopt? Denk je je hond gevonden te hebben, is het een ander beest... Bah! Ik hoop maar dat je gauw wat meer zekerheid hebt. In elk geval fijn dat je een helder 'bewijs' hebt of het Odie is of niet, met die tand. Dat is wel zo handig... |
|
nietmeer
|
Aan alle hondenliefhebbers hier: Ik vond het volgende filmpje puur bij toeval op YouTube..Een zeer jonge Andre van Duin met een liedje over zijn hond... klik hier |
|
nietmeer
|
Kutchinezen!! Vandaag, (21 juni), vieren de inwoners van de Chinese stad Yulin de zomerzonnewende met het slachten van naar schatting 10.000 honden. De dieren worden gevild en levend gekookt of ondersteboven gehangen en doodgeslagen waarna ze langzaam leegbloeden.
Zo pogen de Chinezen de adrenaline in de spieren van de dieren te stimuleren, want ze geloven dat hun eigen viriliteit zal toenemen wanneer ze de gestoofde dieren opeten. Voor de inwoners van Yulin, in de provincie Guangxi, is het hondenfestival een oude traditie om de zomerzonnewende te vieren. Het culturele evenement draait rond het massaal consumeren van een stoofpot met hondenvlees, die wordt geserveerd met lychees en een granenlikeur.-Bron-Echt, de chinezen hebben met recht de naam het meest gore, wrede volk op aarde te zijn! Van mij mag Yulin met zijn inwoners van de aarde geveegd worden, ik zou er geen traan om laten Mocht je het artikel via de link willen lezen, wees gewaarschuwd, het artikel bevat voor de hondenliefhebber schokkende foto's! |
|
nietmeer
|
@Lennie: Aardig liedje Die hond was zijn eigen hond Wibo |
|
nietmeer
|
Even een loos bericht om weer bovenaan te komen |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.849 OTindex: 3.187
|
SamuiAxe: Ben het helemaal eens met wat je geschreven hebt. Ik heb dit niet geweten (van de petitie) maar ga het in de gaten houden. Moet nog even uitzoeken via welke site. Even aangepast |
|
nietmeer
|
Nummer 2 bij 'wat niet welkom is'. Ik zou dit bij wijze van spreken kunnen rapporteren bij een moderator. Even kalm aan hč, Samui. Ja, wat men in China doet is voor ons onbegrijpelijk. Het is de cultuur. Dan hoef je je nog niet zo beledigend uit te laten. Wie zegt dat elke Chinees per se hier aan zal meedoen? Ik heb 't even via de Helpdesk gemeld. Samui, toen iemand zich beledigend uitliet over het koningshuis/koning Willem rapporteerde jij dat bij een moderator. Moet je eens zien wat jij nu schrijft. Mag dat dan wel? Het gaat weliswaar niet over het koningshuis, maar dat maakt in dit geval niks uit. Ik snap best dat je boos bent over dit bericht aangezien je zelf een hondenliefhebber bent, maar het kan geen kwaad om een keer na te denken voordat je wat schrijft. |
|
nietmeer
|
Vailan: Doe wat je niet laten kunt beste kerel. Wil je dit melden? Dan meld je het toch? Denk je dat ik daar wakker van lig? Overigens ben je appels met peren aan het vergelijken: De Koning beledigen is heel iets anders dan 'kutchinezen' zeggen. En geloof me, ik heb er diep over nagedacht of ik het wel of niet zou schrijven, en dat heb ik dus gedaan, dus ofwel deal je ermee, ofwel meldt je het, is mij om het even.... Het gebeurt uiterst zelden dat ik zoiets schrijf, áls ik het dan schrijf dan sta ik er ook 100% achter, ongeacht of ik daar wel of geen ban voor krijg! Een cultuur waarin het normaal is om zoogdieren levend te villen en te koken, of langzaam dood te slaan omdat dan het vlees lekkerder wordt is in mijn beleving een klote-cultuur! Het gaat me eigenlijk niet eens om het eten van hondenvlees, ik kan mij voorstellen dat dit in sommige culturen gewaardeerd wordt, maar de manier van doden is barbaars, of het nou Chinezen of Koreanen zijn! Wat ook een rol speelde in mijn overweging was dat met name Chinezen er berucht om zijn dat ze totaal onverschillig staan t.o.v. dierenleed! Ik heb eens een doc. gezien waarbij indien nodig stukken van een levende beer werden gehakt! Zodoende bleef hij langer bruikbaar. Heb je ooit gezien hoe men beren wiens gal afgetapt wordt, houdt? De Tijger staat op de rand van uitroeiing, mede omdat de Chinees de gedroogde tijgerpenis als afrodisiacum gebruikt. Tenhemelschreiend vind ik dit En zo kan ik als ik wil nog wel vier pagina's vullen met voorbeelden van het dierenleed dat Chinezen dieren aandoen, en dan meestal niet omdat ze het vlees zo lekker vinden, maar omdat het de viriliteit zou verbeteren! En voor je met Nederland aan komt: Ook ik walg van plofkippen, mestvarkens die in een klein hokje moeten leven e.d., maar uiteindelijk worden de meeste dieren in Nederland zo snel en pijnloos mogelijk gedood. Zelfs Halal slachten, (dat ziet er bijzonder onaangenaam uit!), blijkt een goede methode van slachten te zijn, de dieren voelen door het vlijmscherpe mes amper de snede en zijn binnen luttele seconden buiten bewustzijn, lang voordat ze zouden verdrinken in hun eigen bloed zijn ze al dood. Tenslotte: Ik heb het geschreven in 'mijn' hoekje, niet in de topics... Ik begrijp dat je het inmiddels gemeld hebt? Och, prima hoor, jouw voorrecht.. |
|
ledi Oudgediende
SamuiAxe: om te beginnen ben ik het helemaal met je eens dat de chinese manier van slachten van honden (of welke dieren ook) walgelijk is. Los daarvan: "jouw hoekje" is minder privé dan jouw blog. Dit omdat het onder "Forum-onderwerpen" valt. Schelden, als je daar al behoefte aan hebt, kun je dus maar beter doen in je blog. |
|
nietmeer
|
@ledi: In twee lange postings heb ik het éénmaal gezegd als scheldwoord, en dan nog na lang nadenken! Ik blijf erbij lieverd, als ik hiervoor gesanctioneerd dan zij dat zo. Het is nu ook weer niet dat ik dagelijks hier loop te schelden. En nee, dit is niet zo privé als in een Blog, zou het in een Blog dan wel mogen? Dat lijkt mij hypocriet omdat iedereen mijn Blog kan lezen |
|
Emmo Stamgast
|
Quote SamuiAxe: Kutchinezen!! Iets dergelijks is ook niet ongebruikelijk in Korea. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Ik weet het, daarom refereerde ik ook naar de Koreanen in mijn voorlaatste posting. |
|
ledi Oudgediende
SamuiAxe: nee hoor, niet hypocriet. Als ik iemand niet aardig vind, zal ik zeker zijn/haar blog niet lezen. Als die persoon echter in een forumdiscussie ongewenste taal uitslaat kun je er niet omheen. Snappu? |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Ik heb het zelf gelukkig niet hoeven waarnemen, maar en collega ging ergens eens een hapje eten aan de wal. Specialiteit van het huis besteld. Dat bleek dus hond. Bereidingswijze: het beest werd ter plekke door twee leden van de plaatselijke bevolking doodgeknuppeld, daarna gekookt en opgediend. Reden: dan weet je tenminste zeker dat het beest op de juiste manier is bereidt. Zeg maar net als die vissen in een aquarium in Frankrijk. Echt smakelijk vond m'n collega het niet, en is daarna ook nooit meer in Korea wezen eten. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Dat is toch ronduit walgelijk! In Japan kun je verse vis bestellen: De vis wordt levend gefileerd en levend displayed op tafel terwijl je zijn filet opvreet! Als je zoiets waardeert dan ben je toch niet lekker in je krentenbol? @ledi: Hoewel ik je gelijk moet geven daarin vind ik toch dat dit hoekje een beetje van mij is, sorry. Ik heb het initiatief genomen en het zelfs mijn naam gegeven. Dat iedereen er in post is prima hoor, ik ben zeker geen moderator van dit hoekje. Maar wie een hekel aan mij heeft en mijn Blogs overslaat, staat het vrij om SamuiAxe's Off Topic Shit eveneens over te slaan Bovendien, zo ik eerder schreef, als ik nou te pas en te onpas zou schelden, maar dat is niet zo, zo je best wel weet.. |
|
ledi Oudgediende
SamuiAxe schrift: Maar wie een hekel aan mij heeft en mijn Blogs overslaat, staat het vrij om SamuiAxe's Off Topic Shit eveneens over te slaan -------------------- Heeee, daar zit een logica in. Maar dat houdt wel in dat jij de enige bent die dan hier mag schelden. Whoehahahaha. |
|
nietmeer
|
@ledi: And don't you forget it! |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Arme beesten! Hondenvlees zal er heus niet zoveel lekkerder op gaan smaken als je 't arme beest eerst rampzalig mishandelt Het schijnt, dat dat ritueel slachten als in met dat hele scherpe mes heel snel de keel van het beest doorsnijden (of wat dat Joodse en Islamitische rituele slachten ook moge inhouden), juist binnen de categorie 'onverdoofd slachten' meestal de snelle, pijnloze versie is. Dit is ook een soort ritueel slachten, maar past toch beter bij dierenmishandeling... Als het beest eenmaal dood is mep je maar op het vlees wat je wilt, maar als het nog min of meer leeft, kunnen ze er ook normaal mee doen! |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.273 OTindex: 96.132
|
Ik heb er een foto van gezien; te gruwelijk voor woorden. Ik begrijp de mensen daar niet die dit met droge ogen kunnen aanzien en het dan ook nog kopen en op tafel zetten. Zijn die mensen dan zo wreed van karakter of worden ze normaal geboren en daarna zo barbaars opgevoed..... |
|
nietmeer
|
@Mamsie: Ik denk persoonlijk dat hier de opvoeding de schuldige is. Zo ik eerder schreef zijn met name de Chinezen bekend om hun onverschilligheid t.o.v. dierenleed. Als je dat met de paplepel meekrijgt wordt het voor de kids de meest normale zaak. Hier gaat het m.i. al fout.. |
|
ledi Oudgediende
SamuiAxe: dat is eigenlijk met alles. Als je als kind niet uitgelegd krijgt waarom (om maar een voorbeeld te noemen) mensen stotteren, dan zouden ze de spot ermee kunnen gaan drijven. ************ Mensenlief, nu niet bijdehand gaan opmerken dat spotten en doden niet hetzelfde is. |
|