SamuiAxes Off Topic shit | |
17-06-13 11:57:28 | ledi Oudgediende WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Heeee, als variatie op "Als het kindje binnenkomt, juicht heel het huisgezin", kunnen we bij WMR zeggen: "Als de stuurman aan wal komt, juicht heel WMR". En zo is het! | |
17-06-13 12:00:08 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
SamuiAxe: Ah, jij bent dus al net zo'n omgevallen boekenkast als ik! En ja Bert, mijn naam is eigenlijk Jan. @Lennie: Ik vermoed dat dat spreekwoordelijke stugge van de Friezen deels te maken heeft met de lichte gereserveerdheid bij een eerste contact, althans in sommige streken: men bemoeit zich niet spontaan met je, maar als je hen iets vraagt, zijn de meesten direct één en al behulpzaamheid. Ik zeg vaak dat veel Friezen een dun, hard korstje aan de buitenkant hebben. Zodra je daar doorheen prikt, kun je alle kanten met hen op. Er zijn ook streken waar men nog lang stugger dan gemiddeld is gebleven. Dat betreft dan vaak de gebieden waar vroeger het merendeel van de bevolking arm was, zoals bijvoorbeeld in de oude ontveningsgebieden. Daar zit als het ware de wantrouwendheid in de genen. Maar ook dat verdwijnt langzamerhand. Jij bent in een gebied geweest waar men het vroeger relatief goed had, met veel contacten buiten de eigen streek, en in die gebieden is de bevolking doorgaans open en gastvrij. Was ik vroeger een redelijk chauvinistische Brabander, in het Friese merengebied ben ik uiteindelijk pas écht thuisgekomen. wortel: Blij dat je het weer overleefd hebt. Wat denkt mama Wortel overigens dat je leert op zo'n kamp? Want als het duidelijk is dat je er tegen je zin heen gaat, zal het niet voor je plezier bedoeld zijn. Ik vermoed dan een educatief doel. @ledi: @Emmo: Speaking of which.. wanneer komt onze stuurman eigenlijk weer aan wal? | |
17-06-13 12:58:26 | nietmeer |
@venzje: Quote @venzje: SamuiAxe: Ah, jij bent dus al net zo'n omgevallen boekenkast als ik! Er gaat letterlijk haast geen dag voorbij dat ik niet iets gelezen heb, en dat al zo'n 45 jaar denk ik. Lezen is de enige bezigheid die ik al zolang als ik kan lezen beoefen Andere hobby's komen en gaan, maar lezen laat ik nooit gaan. Ik ben met name dol op de betere SF & Fantasy, ook de humoristische Fantasy! De Schijfwereldreeks van Terry Pratchett heb ik denkelijk al zeker 3x compleet gelezen, en elke keer schiet ik toch weer in de lach Die man is een waarlijk meesterlijk verteller! Ook Stephen King, Isaac Asimov, Dean Koontz, Arthur C. Clarke, Roger Zelazny, Robert Heinlein, Jack Vance en nog vele andere auteurs lees ik met graagte. Ik heb bijna 5000 Nederlandstalige E-books verzameld, die gaan per 100 op de iPad en ik kan weer een poos voorruit | |
17-06-13 13:20:17 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
SamuiAxe: En dat, gecombineerd met een goed geheugen, maakt je tot omgevallen boekenkast: de kennis ligt bij jou voor het oprapen, want je neemt alles op als een spons en als je daar even in knijpt, komt het er ook weer uit. Geen onderwerp of je kunt er iets zinnigs over vertellen en triviant spelen met jou als tegenstander is niet leuk. Eigenlijk veronderstelt de term ook een grote mate van chaos en heeft daardoor ook een negatieve klank. Persoonlijk vind ik chaos niet zo negatief, zolang je er zelf maar mee overweg kunt. | |
17-06-13 13:35:52 | nietmeer |
@venzje: Nou..... Er zijn wel degelijk vele onderwerpen waar ik weinig tot niets vanaf weet hoor. Dat ik er dan hier zo af en toe toch iets zinnigs over kan zeggen komt voornamelijk doordat ik letterlijk zeeën van tijd heb. Als een topic mij interesseert dan ga ik me inlezen door op het net informatie op te zoeken. Dit is voor mij een erg plezierige tijdpassering: Ik lees, (doe ik dus erg graag), én ik steek er weer wat van op, het mes snijdt dus aan beide kanten. Wel begin ik te beseffen ik dat ik moet gaan oppassen als het over Nederland en Nederlandse topics gaat. Ik merk dat mijn langdurige afwezigheid zijn tol begint te eisen, veel zaken waar ik voorheen best wel wat vanaf wist zijn inmiddels veranderd, mijn parate kennis over Nederland begint zoetjes aan af te kalven Laatst ging het over daklozen in Nederland, mijn 'parate kennis' is accuraat tot 2007, het jaar dat ik Nederland verliet. Er is inmiddels zoveel veranderd dat mijn kennis op dat gebied, (en andere gebieden), inmiddels verouderd is Dientengevolge zat ik er m.b.t. het daklozenprobleem faliekant naast Maar ja, daar staat dan weer tegenover dat ik steeds meer leer over hoe het er zo'n beetje in Zuidoost-Azië aan toegaat. Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft zijn voordeel | |
17-06-13 13:52:05 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
SamuiAxe: Natuurlijk is er nog veel waar je weinig of niets van weet; de menselijke kennis is nu eenmaal te groot om kunnen te bevatten. Maar je hebt wel de instelling om de informatie op te zoeken. En kennelijk blijft van veel daarvan ook de essentie wel hangen. Het lijkt een algemene dorst naar kennis die je drijft, getuige ook je interesse voor bladen als Kijk en Quest. En die dorst herken ik. | |
17-06-13 14:08:24 | heraux Oudgediende WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Wiki hoppen is ook leuk - dat is wat flexibeler. Of de informatie klopt is een goede vraag - maar wie controlleert schoolboeken of fouten? | |
17-06-13 14:08:26 | nietmeer |
@venzje: Euh, dank je wel voor je bijzonder vriendelijke woorden. Leuk vind ik het dat juist wij twee redelijk vaak op aangename wijze discussiëren, gelijkgestemde zielen, zoveel is me wel duidelijk inmiddels | |
17-06-13 14:20:02 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
SamuiAxe: Het is anders gewoon een nuchtere constatering hoor! Maar het is leuk om te zien dat we ook op leesgebied overeenkomsten hebben. @heraux: Wiki-hoppen kost me hele avonden! De verbindingen zijn eindeloos! (Net als in mijn eigen hoofd.) | |
17-06-13 14:40:03 | nietmeer |
@venzje: Daarmee zij bewezen dat ook nuchtere constateringen een vriendelijke toon kunnen hebben Ik ben bezig met het kijken van de serie 'Bones'. Ken je die? Over m.n. Forensisch Antropologe Temperance Brennan, wereldwijd erkend als de hoogste autoriteit op haar gebied. Goed, die Temperance heeft zero sociale capaciteiten en zegt tegen wie dan ook gewoon rechtuit wat ze van die persoon vindt. Dit levert vaak hilarische momenten op. Overigens is het best wel een gore bedoening, de rottende lijken vliegen je om de oren, maar het is dan ook een zeer realistische serie, steek ik allicht weer wat van op | |
17-06-13 14:50:52 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
SamuiAxe: Er zijn hier inmiddels acht seizoenen Bones uitgezonden. Ik heb wel een zwak voor die dr. Brennan. (Zoals ik altijd een zwak heb gehad voor mensen die afwijken van wat als gangbaar wordt gezien.) | |
17-06-13 15:09:24 | nietmeer |
@venzje: Ik download veel series, op dit moment zit ik aan het begin van seizoen 6. Temperance is gewoon humor, maar Angela vind ik me toch een schatje zeg! Wow! . Mijn favoriete series zijn 'Dexter', 'Breaking Bad' en natuurlijk 'Game Of Thrones', weergaloos goed! | |
17-06-13 15:28:30 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
SamuiAxe: Dexter is erg leuk! Ik probeer het wat te volgen, maar zie niet alles. Game of Thrones is geweldig, zie ik nu en dan, maar volg ik niet. Dat heeft o.a. te maken met de voor mij wat onhandige uitzendtijden (zelfs al is het op meerdere zenders te volgen, maar natuurlijk lopen dan de afleveringen weer niet gelijk). Breaking Bad ken ik niet. Als ik de beschrijving zo lees, lijkt me met name het gebruik van de flashbacks en flashforwards erg aantrekkelijk. Ik hou wel van dat soort trucs. Ik ben al jaren een liefhebber van good old Doctor Who. Dat is momenteel het enige dat ik trouw volg. Ondanks al het succes en in weerwil van moderniseringen en nieuwe technieken blijft het toch een beetje een low budget-uitstraling houden. Dat vind ik wel grappig. | |
17-06-13 16:17:34 | nietmeer |
Quote @venzje: wortel: Blij dat je het weer overleefd hebt. Wat denkt mama Wortel overigens dat je leert op zo'n kamp? Want als het duidelijk is dat je er tegen je zin heen gaat, zal het niet voor je plezier bedoeld zijn. Ik vermoed dan een educatief doel. Geen educatief doel, dat kan niet. Ik heb haar namelijk al maanden geleden uitgelegd hoe educatief club en aanverwanten is (dit kamp is zo'n aanverwant) Stel je voor, je hebt een les aardrijkskunde. De docent begint: "We gaan het vandaag over het thema vlammend! hebben. Voor het serieuze gedeelte gaan we eerst een paar spelletjes doen." Eerst ga je een watergevecht doen. Dan vraagt de docent: "Wat denken jullie dat dat met het thema te maken heeft?" - Vuur blus je met water, natuurlijk. "Klopt. Nog wat? Denk aan vulkanen." - Vuur/lava/heet spul spuit uit vulkanen, zoals water uit onze waterpistolen? "Ja. Dan gaan we nu tik-tak-boem doen." (Dat is dat vragenspelletje, waarbij je een kookwekker doorgeeft, degene met de wekker in de handen is aan de beurt om de vraag te beantwoorden, en dat moet zo snel mogelijk want je bent af als de wekker in je handen "ontploft", afgaat) "Wat denken jullie dat tik-tak-boem met het thema te maken heeft?" -Je weet nooit wanneer het komt, kan elk moment foutgaan. "Inderdaad. Nog iets, in de buurt van vulkanen?" - De wekker stelt een bom voor, die ontploffen, vulkanen ook min of meer. "Inderdaad. Dan nu iedereen rustig zijn, want het serieuze gedeelte komt eraan." Iedereen krijgt een tekst over de werking van vulkanen te lezen, dan worden er een paar vragen over gesteld waar niemand op durft te antwoorden en die niet letterlijk in de tekst zijn, bij voorkeur af en toe een meningsvraag. (Moet het verboden worden bij vulkanen te gaan wonen?) Dit onderdeel duurt drie minuten. Dan komen er weer spelletjes 'in het thema', maar nu zonder de vraag wat het ermee te maken heeft. Dat is wat je je bij onze clubavonden moet voorstellen. Maar het eten van verlepte macaroni hoort er ook nog bij. En met een Bijbeltekst inplaats van vulkanenstekst, en een gemaakt hip thema in het Engels (mensen, ik weet dat jullie Engels kunnen!) inplaats van dit thema, al zou 'vlammend' eigenlijk ook zo kunnen, En zo'n clubavond + samen kanoën (dat was wel leuk) en levend stratego om middernacht (hoeft niet voor mij) + extra spelletjes 'in het thema' en een bonte avond (leuk!) in de vorm van een wedstrijd en in het thema (dat verpest de hele bonte avond) is ons clubkamp. Als het serieuze gedeelte ingekort wordt tot anderhalve minuut, in elk geval. Niet leerzaam Mama vindt dat ik vriendjes moet maken daar. Welja, jongens van twaalf die zich gedragen als driejarigen. Mama Wortel zou heel verbaasd staan te kijken als ik daar überhaupt ooit een normaal gesprek mee zou hebben. Onder andere omdat ze dan wel heel slim zijn maar zich gedragen (ook in gesprekken) alsof ze twee en hyperactief zijn, trouwens. Mijn zinnen zijn veel te lang. Iets minder rampzalig gemaakt bij melzelf. | |
17-06-13 18:29:51 | allone Oudgediende WMRindex: 52.019 OTindex: 93.500 |
wortel: vertel je mama maar, dat je tientallen vrienden op WMR hebt | |
17-06-13 19:20:34 | nietmeer |
@allone: Vorige keer dat ik jullie beklaagd heb over die club, kreeg ik hetzelfde antwoord van jou I'm especially fond of you | |
17-06-13 21:52:21 | allone Oudgediende WMRindex: 52.019 OTindex: 93.500 |
wortel: zie, ik meen het | |
17-06-13 23:00:56 | nietmeer |
@venzje: Je zou Breaking Bad echt eens een kans moeten geven. In een notedop: Een nogal saaie scheikundeleraar krijgt longkanker en heeft volgens de artsen nog maar een beperkte tijd te leven. Om zijn gezin verzorgd achter te kunnen laten besluit hij om methamfetamine, ook wel bekend als Crystal Meth, te gaan produceren. Het blijkt dat zijn 'batches' van een ongekend hoge kwaliteit zijn en al gauw rollen de kartels en drugsbendes over hem heen om het monopolie op zijn product te verkrijgen. Gaandeweg de serie zie je de saaie scheikundeleraar transformeren tot een meedogenloze moordenaar. Ondanks dat blijft hij een sympathiek persoon waar je ondanks alles medeleven mee hebt. Een bijzonder mooie rol van Bryan Cranston De serie wordt op IMDB met een dikke 9.4 gewaardeerd, denkelijk zo'n beetje de hoogste score die een serie ooit gekregen heeft. Heel erg de moeite waard! | |
18-06-13 02:01:58 | nietmeer |
Odie Ik vrees met hele grote vreze dat ik Odie inmiddels ook kwijt ben Sinds eergister 21:00 uur heb ik ze niet meer gezien of gehoord, ze heeft een hele karakteristieke blaf, een beetje een jodelende blaf, herkenbaar uit duizenden. Ik heb gister urenlang de buurt doorgereden, op zoek naar aanduidingen van een aanrijding, (bloed e.d.), of zelfs misschien haar kadaver. Ik heb niets kunnen vinden, wellicht is ze net als Blackie zeven maanden geleden ook door een slang gebeten en ligt ze ergens onder een struik. Het is zinloos om in de omgevende groenstroken te gaan zoeken die zijn veel te groot en volledig begroeid. Ze was inmiddels dikke vriendjes geworden met de bruine hond die ik ervan verdenk Kauw's vader te zijn. Hij is nog steeds hier, alleen, terwijl ze normaliter altijd samen de hort op gingen.. Jammer, doodjammer, Odie was een ongelooflijk domme, maar tevens ontzettend lieve hond. Dit is in drie jaar al de derde hond die ik kwijtraak, Samui is niet echt een hondenparadijs Mijn vriendin zegt dat ik moet overwegen om te stoppen met het nemen van honden omdat het elke keer weer zo pijnlijk is als er eentje dood gaat... Kutzooi! | |
18-06-13 02:11:56 | nietmeer |
SamuiAxe: Ach nee...niet Odie! Die domme , vriendelijke hond van je....Dat is inderdaad een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende Zooi! | |
18-06-13 06:34:22 | Lennox Oudgediende WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340 |
samuiaxe: Wat Odie weg . Godver wat rottig . Misschien komt ze nog terug en is ze alleen gewond. Dit is echt vreselijk balen zeg, je eigen kleine onnozele mopje . Ik duim voor jullie. | |
18-06-13 06:44:56 | nietmeer |
@Lennox: Ben zonet nog eens wezen rondrijden, maar als ze ergens in het groen ligt vind ik ze nooit En nu bekroop mij een andere gedachte: Zo'n 100 meter verderop zijn een aantal Thai een appartementengebouw aan het bouwen. Vaak komen deze mensen niet van het eiland maar van het vasteland, ze bouwen op de bouwplaats een tijdelijk onderkomen en blijven dan daar wonen totdat het werk af is.. Zou kunnen dat ze Odie gedood en opgevreten hebben? Ze was inmiddels aangekomen en niet meer zo mager. Maar ja, dat kom ik natuurlijk nooit te weten Echt balen, fuck!! | |
18-06-13 07:24:28 | allone Oudgediende WMRindex: 52.019 OTindex: 93.500 |
SamuiAxe, dat is idd vreselijk triest, misschien is het ergens ook maar goed dat je niet weet wat er precies gebeurd is, dan kan je het er op houden dat het een ongeluk was, en hopen dat ze niet lang geleden heeft.. Quote: aan de ene kant heeft ze gelijk, Mijn vriendin zegt dat ik moet overwegen om te stoppen met het nemen van honden omdat het elke keer weer zo pijnlijk is als er eentje dood gaat aan de andere kant kun je niet ophouden met leven en liefhebben, alleen omdat we soms afscheid moeten nemen.. sterkte er mee | |
18-06-13 07:44:08 | nietmeer |
@allone: Persoonlijk zou ik het liever willen weten, nu zal ik waarschijnlijk de eerste weken onwillekeurig rond speuren als ik op pad ga met de scooter, tegen beter weten in hopende dat ik ze zie Ze heeft ook gelijk hoor, elke keer weer beloof ik mezelf om geen honden meer te nemen, en elke keer weer neem ik ze toch Je moet weten dat ik heel erg sterk hecht aan mijn honden, de eerste en enige keer dat ik ruzie met mijn vriendin had ging het dan ook over de honden Maar ik denk dat ik deze keer inderdaad maar stop met het opnemen van straathonden: Ik heb nu nog Kauw en Lady, Kauw is 9 maanden en Lady 2.5 jaar, dus met een beetje geluk heb ik daar nog vele jaren plezier van. Ook zorg ik voor de zwerfhond die Lady gedekt heeft vorig jaar. Hij mag op mijn terrein verblijven en ik geef hem te eten, echter, hij mag niet in de hut komen. Dit is een goede regeling, hij krijgt zijn natje en droogje, ik heb er een goede waakhond aan, iedereen blij... | |
18-06-13 08:23:06 | allone Oudgediende WMRindex: 52.019 OTindex: 93.500 |
SamuiAxe: dat is ook wel zo, nu blijf je lang in het onzekere.. en dat laatste lijkt idd een goede regeling met een heleboel voordelen voor beide partijen | |