SamuiAxes Off Topic shit | |
23-10-13 12:28:05 | Emmo Stamgast WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582 |
Quote SamuiAxe: Ik ook, vandaar dat ik de bond heb ingeschakeld.Overigens vind ik het van de zotte dat Jan en Alleman zich toegang mag verschaffen tot jouw privégegevens zonder dat daar een of ander vermoeden van illegaliteit aan ten grondslag ligt In de praktijk komt het er op neer dat ik mag weigeren, maar dan wordt door de (Canadese) autoriteiten het schip niet vrijgegeven, althans, dat risico bestaat. Over piraterij. Definitie. Blijkt dus dat één en ander elkaar tegenspreekt. De definitie spreekt van internationale wateren. Is het binnen territoriale water is het zoiets als huisvredebreuk. Punt blijft natuurlijk wel "elke criminele daad van geweld, detentie of plundering die wordt gepleegd voor privé-doeleinden door de bemanning of passagiers van een privé-schip (of vliegtuig) die is gericht op volle zee (dat wil zeggen buiten de territoriale wateren) tegen een ander schip, vliegtuig of personen of bezit aan boord van een schip (of vliegtuig). ". Al weer dat sleutelwoord. Is jezelf vastketenen een criminele daad van geweld of detentie? Het is mogelijk dat veiligheidsvoorschriften op het platform eisen dat de productie moet worden stilgelegd als onbevoegde zich toegang verschaffen. In dat geval zou het detentie kunnen zijn. En Greenpeace kan niet zeggen dat ze onvoldoende gewaarschuwd zijn na elf(!) waarschuwingsschoten. Ik vindt het dus met de mate van reageren wel meevallen. Amerikaantjes zouden echt niet veel vriendelijker reageren als ik me willens en wetens toegang zou verschaffen op een Amerikaans platform in de Golf van Mexico. Een intentie is natuurlijk niet te bewijzen. Het blijft een feit dat ze het platform hebben gehinderd in de uitoefening van haar functie, of dat tenminste getracht hebben. | |
23-10-13 19:04:24 | nietmeer |
@Lennie: hachee, jummie! Het water loopt me in de mond Ik weet nu wat ik morgen ga koken En rijstebrij als toetje, zusje Wortel mag gerust zijn! Hoewel, macaronipap is kennelijk hetzelfde maar dan met custard erdoor en macaroni ipv rijst... Wel leuk om 'ns te proberen. Quote @Mamsie:: <knip>Dat heb ik een keer geprobeerd, maar dat viel vies tegen, ik vind het precies aangezuurde stopverf.<knip> Daar was ik al bang voor, daarom leek het me niet zo'n succes Leverworst en rookworst zijn mijn favorieten al niet, die lijken me al iets teveel op stopverf. En daar zal kruidenazijn geen enorme verbetering op zijn. Ieder z'n meug, zullen we maar zeggen, dat rookworst niet lekker is zullen weinigen hier ook vinden, denk ik. Karnemelk met roosvicee/cassis/limonadesiroop/waar ze verder wel op komen is precies yokidrink, kinderen vinden dat meestal wel lekker, maar karnemelk dronk ik juist omdat ik melk kleffig en zoetig vind, en dat liever niet heb... | |
24-10-13 00:24:31 | nietmeer |
Gisterochtend lag na een afwezigheid van enkele weken ineens de vermoedelijke vader van Kauw op het trapje voor het hek. Hij ziet er verschrikkelijk uit! Hij heeft w.s. gevochten, zijn rechteroor is compleet ontvelt en hij heeft enkele diepe bijtwonden in zijn hals, net onder het ontvelde oor. Ook is hij broodmager. Ik heb hem brokken gegeven waar hij met lange tanden wat van gegeten heeft. De wonden zien er nat uit en ruiken niet al te fris, daarom ben ik snel naar een apotheek gegaan en heb een flacon antibiotisch poeder gekocht, je weet wel, dat gele spul. Helaas was hij al weg toen ik terug kwam.. Zojuist echter lag hij er weer en ik heb kans gezien er een flinke dosis poeder op te strooien alvorens hij aan de haal ging, w.s. deed het wat pijn en als een rasechte straathond heeft hij vertrouwensissues.. Ik ben bang dat hij 't deze keer niet gaat redden Vorig jaar had hij een grote wond op zijn schouder, daar is hij van genezen hoewel het weken geduurd heeft alvorens de wond zich sloot. Nu weet ik het niet, zou me niet verbazen als hij aan de infectie zal sterven, zonde, gezien zijn gebit denk ik dat hij een jaar of drie, misschien vier is. Mocht hij terugkomen dan zal ik proberen er weer wat poeder op te strooien... Laatste edit 24-10-2013 00:25 | |
24-10-13 00:37:02 | Mamsie Oudgediende WMRindex: 46.277 OTindex: 96.132 |
Dat zou toch jammer zijn, gezien de moeite die je voor het dier doet. Maar dat ie naar je toe komt betekent misschien toch dat hij hulp van je verwacht. Wie weet steekt er wel een goeie dierendokter in jou! | |
24-10-13 00:41:52 | nietmeer |
@Mamsie: Ik ben een complete idioot als het op honden aankomt. Zelfs als ik een wildvreemde hond iets zie overkomen ben ik helemaal van slag Ik hoop dat hij vandaag nog terugkomt en dat ik er nog wat poeder op kan doen. Ik durf hem niet vast te houden omdat hij me dan waarschijnlijk zal bijten. Ik heb er erg lang over gedaan om zijn vertrouwen zover te winnen dat ik 'm kan aanhalen, vasthouden is een geheel ander ding.. Ik heb iig weer brokken neergezet zodat hij wat kan eten en kracht op kan doen, helaas kan ik niet meer doen. | |
24-10-13 11:34:37 | Emmo Stamgast WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582 |
SamuiAxe: Als 't ie eenmaal zover is, dan zal hij inderdaad met enige regelmaat wel z'n bakkie voer komen halen. Tenzij natuurlijk hij het gaat associëren met dat onaangename poeier. @wortel: Ik nu pörkölt op het menu staan. | |
24-10-13 12:19:15 | nietmeer |
@Emmo: Dat is te zeggen, hij dient dan wel de eerstvolgende dagen te overleven, en daar heb ik eerlijk gezegd een hard hoofd in. In dit klimaat woekeren bacteriën welig Hij kreeg overigens altijd al een bakje brokken als hij langs kwam, dat is hij inmiddels wel gewend... | |
24-10-13 12:49:06 | Mamsie Oudgediende WMRindex: 46.277 OTindex: 96.132 |
SamuiAxe: Dan kan je alleen maar hopen dat áls het mis gaat, dat het dan snel mis gaat. En dat er geen ellenlange lijdensweg voor de hond is. Maar misschien is ie sterker dan iedereen verwacht en knapt ie toch nog op zodat je hem nog vaak vrolijk op bezoek ziet komen! | |
24-10-13 15:32:46 | omabep Oudgediende WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187 |
Wat lief van je dat je van je weinige geld toch nog even naar de apotheek gaat. Hij mag dan wel weggelopen zijn, hij weet ook snel dat het spul gaat werken misschien eet hij vanavond weer zijn bakje leeg. Ik hoop voor het beestje dat het genoeg gaat helpen en dat je het mis hebt. | |
24-10-13 19:50:28 | nietmeer |
@Emmo: Mmm, goulash! Mijn hachee is bremzout geworden, de melk van de macaronipap is twee keer overgekookt en ik heb m'n vingers gebrand én gesneden... De nieuwe mesjes doen het wel goed Lekker bezig, ja. @samuiaxe: Je zorgt wel heel goed voor die hond. Ik hoop dat je dierenliefde en zorgzaamheid beloond worden en dat beest over een tijdje weer gezond en wel langskomt... Laatste edit 24-10-2013 19:50 | |
24-10-13 23:13:16 | nietmeer |
SamuiAxe: Je hebt wat te stellen met die honden van je....Eerst Odie, nu de papa van Kauw...Het siert je enorm dat je ondanks de mindere rooskleurige financiele toestand je toch dat wondpoeder bent gaan halen. Hopelijk is dat net even wat hij nodig heeft om er bovenop te komen. Zwerfhonden zijn natuurlijk wel veel taaier dan huishonden..Ik hoop écht dat het goed komt, mijn vriend! Hou ons op de hoogte! @ Wortel: Wat jammer van je hachee! Hoe komt het nou dat die zo zout geworden is? Echt een kwestie van gewoon te veel zout erbij gedaan? Of een andere reden?? Laatste edit 24-10-2013 23:14 | |
24-10-13 23:26:29 | nietmeer |
Gisteravond toen ik de honden voor de nacht uit ging laten was Bruintje er weer. Hij liet zich aanhalen dus had hij het mij vergeven dat ik wondpoeder op zijn wonden had gespoten Ik heb 'm gevoerd, hij heeft ervan gegeten, half bakje ongeveer. Het rauwe vlees van zijn oor is rood en hij schudt veel met zijn kop. Weer had ik geen kans om er nog wat poeder op te doen, maar net wat ons Lennie zegt, zwerfhonden zijn verschrikkelijk taai en overleven daar waar de huishond allang het loodje gelegd zou hebben! Ik heb geen maden gezien... Wordt vervolgt... | |
24-10-13 23:45:14 | nietmeer |
Over de financiële situatie gesproken: Al zolang als ik hier woon wordt mijn pensioen de dag nadat het door het ABP is overgemaakt om 09:00 uur bijgeschreven op mijn Thaise bankrekening! Niet om 08:50 uur, nee, klokslag negen uur, altijd! Dus toen ik donderdagochtend om 09:30 uur geld wilde gaan pinnen om de rekeningen te betalen en er niets was bijgeschreven kreeg ik zowat een hartverzakking! Nee hè? Ook dat nog! Ik ben naar huis gegaan en heb een email aan ABP verstuurd met de vraag of het restant van mijn pensioen overgemaakt was... Met lood in mijn schoenen ben ik om een uur of elf het nog eens gaan proberen, en ja hoor, mij geld was binnen! Het gevoel van opluchting dat door mij heen stroomde was te vergelijken met een heerlijk orgasme, ik kon mijn stroom- en internetrekeningen betalen en wat boodschappen halen! Erik, al sedert decennia mijn beste maat, boekt volgende week €300,00 over. Ik hoef hem pas over enkele maanden terug te betalen dus kan ik eventjes wat geld sparen én ik ben weer eens gered. Toen ik hem bedankte en schreef dat ik er van baal dat ik i.t.t. vroeger financieel soms afhankelijk ben van anderen, kreeg ik dit antwoord: De afhankelijkheid is uitermate vervelend, dat begrijp ik. Heb ook aangegeven je te helpen waar ik kan en dat doe ik dus ook. Je had mij andersom ook geholpen dus geen discussie. [24/10/2013 06:50:27] Erik: Trusten.. Kijk, zulke vriendschappen zijn zeldzaam en dien je te koesteren Henk Westbroek heeft denkelijk nooit een échte vriendschap gehad, anders had hij nooit dat liedje gezongen | |
24-10-13 23:56:47 | nietmeer |
SamuiAxe: Klinkt ontzettend onsmakelijk, maar als je maden ziet: Haal ze er niet af! Maden vreten het ontstoken vlees weg....Het is één van de smerigste dingen om te zien, maar het kan de hond redden...Blijf wel proberen om hem te bestoken met wondpoeder, zoveel je kan, maar raak niet in paniek als je maden ziet! Ik zal je vertellen waarom, maar eerst even dit: MENSEN MET EEN ZWAKKE MAAG GELIEVE HET VOLGENDE NIET TE LEZEN! Zo, je kunt niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb... Mijn ex heeft, een half jaar voor we trouwden, een akelig ongeluk gehad, open beenbreuk, langdurige geschiedenis. Toen we net getrouwd waren volgde er een lange zomer, waarin hij dus niet veel meer kon doen dan thuiszitten en in de tuin zitten. Hij had pinnen in zijn been, vanaf de buitenkant, en daarom heen zat gips. Om je een beeld te geven: Als ik hem op zijn kop op het dak gezet zou hebben had ik er waarschijnlijk een goeie TV-antenne aan gehad! Maar goed, het was zomer, het was warm, er zaten vliegen...en hij had een open wond onder dat gips... Voel je het al aankomen? Een van de vliegen had zich in de open wond weten te nestelen en heeft daar toen eitjes gelegd...Op een dag voelde mijn ex zich niet goed, hij had het gevoel dat er iets in de wond onder het gips aan de hand was, zijn temperatuur liep 's avonds op tot over de 40 graden en hij ging vroeg naar bed. Toen ik een anderhalf uur later ook naar bed ging en het dekbed terug sloeg kwam er echt zo'n verschrikkelijk stank dat bed uit....Ik ging zowat over mijn nek! Hij ( en ik) hebben dat nog één dag langer weten uit te houden, toen heb ik hem zowat naar het ziekenhuis gejaagd! "Dit is niet goed, man! Dadelijk is het gangreen of zoiets! Zo ruikt het tenminste wél!" Nou ja, hij kwam terug uit het ziekenhuis en toen kwam het hoge woord eruit....de maden kropen over zijn been heen, vierden feest in het gaasverband dat om zijn been onder het gips zat...Hij zat bijna te kotsen toen hij het vertelde...De dokters in het ziekenhuis hadden met heel veel haast de ramen opengegooid..de stank was niet te harden.... Maar....Toen hij de week naderhand weer op controle moest was zijn arts eigenlijk meer dan gelukkig! "Tja, het was een onsmakelijk iets vorige week, maar toch wil ik je feliciteren, want je bent nu wel van de hele ontsteking af! Al het ontstoken weefsel is weggevreten door die maden! Nu hoeven we niet wéér een operatie uit te voeren om antibioticakorrels in je been te leggen...Proficiat!" Sindsdien was zijn been zienderogen verbeterd en met een paar maanden was de wond dicht en weer gezond! Dus...vandaar....het ziet er onsmakelijk uit, maar het kan de hond redden! Maar blijf wel poeieren! Past niet bij dit berichtje, maar die Erik verdient een knuffel, een Pluim, een Onderscheiding!! Hulde voor Erik!!! Laatste edit 24-10-2013 23:58 | |
25-10-13 00:05:15 | nietmeer |
@Lennie: Dat klinkt helemaal niet vies hoor Het is al eeuwenlang bekend dat maden, herstel, sommige maden dood vlees vreten. Echter, er zijn ook soorten die met evenveel smaak levend vlees opvreten, dus ergens heeft je ex geluk gehad dat hij de juiste soort maden in zijn wond had Daarom ben ik dan ook voorzichtig als ik maden op een wond zie, je kunt de verkeerde treffen | |
25-10-13 00:05:55 | Emmo Stamgast WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582 |
@Lennie: Klopt helemaal. Sinds de uitvinding van de antibiotica zijn we eigenlijk vergeten hoe wondgenezing eigenlijk in z'n werk gaat. Likken door honden kan genezingsbevorderend werken door de antibiotische werking van het speeksel (teveel likken kan echter de wond opehouden ter zij eigenlijk had moeten sluiten) Maden vreten het aangetaste weefsel weg, maar laten gezond weefsel intact. Bloedzuigers verdunnen bloed en verlagen de bloeddruk en zo zijn er meer dingen.... | |
25-10-13 00:11:05 | nietmeer |
@Emmo: Leuk weetje: In het oude Egypte gebruikte men grote mieren om een wond te hechten. Men liet de mier zich vastbijten op de wondranden en knipte vervolgens het lijf van de kop. De kaken bleven gesloten en de wond kon dankzij deze hechtingen zich sluiten en genezen... Mooi hè? Dat van die bloedzuigers klopt, hoewel in het verleden de chirurgijn soms ietwat te enthousiast was en de patiënt overleed door overmatig bloedverlies Laatste edit 25-10-2013 00:12 | |
25-10-13 00:12:20 | Emmo Stamgast WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582 |
SamuiAxe: Klopt, die had ik nog vergeten Enne, Chirurgische instrumenten die ze opgegraven hebben in Pompeï worden nog steeds in vrijwel ongewijzigde vorm gebruikt. Laatste edit 25-10-2013 00:15 | |
25-10-13 00:16:34 | nietmeer |
@Emmo: Ben ik met je eens...We zijn wat dat betreft veel te afhankelijk geworden van de antibiotica die we kennen. Hee Axe: Door dit verhaal van @Emmo bedenk ik me ineens iets: Kun je een van je honden niet bij Bruintje laten? Misschien dat door het likken van de wond die ook wel beter geneest? Ik weet niet of hij het toelaat.... Alhoewel: Als daar van dat poeder in zit...Misschien niet zo gezond voor de gezonde hond? Laatste edit 25-10-2013 00:20 | |
25-10-13 00:17:13 | nietmeer |
@Emmo: Als het over oude, beproefde geneeswijzen gaat is de mier mijn favoriet @Lennie: Als mijn honden naar buiten gaan en langs Bruintje lopen dan negeren ze hem nadrukkelijk! Altijd al gedaan, vraag me niet waarom, ze zijn zeker niet agressief of zo, maar laten hem links liggen. Laatste edit 25-10-2013 00:19 | |
25-10-13 00:23:55 | nietmeer |
SamuiAxe: Raar eigenlijk...Als een teefje door een reu gedekt is hebben ze er meestal nog wel een vriendschap mee naderhand...In ieder geval laten ze wel merken dat ze de hond kennen! Met mijn Boxers was dat in ieder geval wel het geval.... | |
25-10-13 00:40:07 | nietmeer |
Bruintje is er weer, hij lag op de trap te slapen, is nu aan het eten. Poederen kan ik vergeten, ik mag hem voorzichtig aanhalen, maar meer is er niet bij, ach,hij voelt zich natuurlijk niet zo lekker. Ik hoop maar dat de brokken hem iig zullen helpen met aansterken zodat hij meer kans op genezing heeft. | |
25-10-13 00:49:58 | nietmeer |
SamuiAxe: Het eten sterkt hem aan...Hij heeft de weg gevonden naar jouw huis, blijkbaar heeft hij in de gaten dat hem dat goed doet! Je hebt toevallig niet een paar mieren liggen om hem te hechten? | |
25-10-13 00:52:53 | nietmeer |
@Lennie: Nee, die zijn nét op Ik gaf hem daarnet een kauwstokje die hij gretig aannam en oppeuzelde. Elke keer weer sta ik verbaasd over de hardheid van de Thaise honden Ik ga zo meteen een bakkie doen op de markt, ik wens jullie allemaal een goede nachtrust, morgen weer gezond op! Tot later | |
25-10-13 00:54:42 | nietmeer |
SamuiAxe: Ja, ik ga zo slapen! Doeidoei en tot straks! | |