SamuiAxes Off Topic shit |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
We love Rock Iron Maden - The Steel Eaters |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
@heraux: spelfoutje? Maden? Maiden? Moden? Melden? Morden? |
|
nietmeer
|
Quote @Lennie:: @ Wortel: Wat jammer van je hachee! Hoe komt het nou dat die zo zout geworden is? Echt een kwestie van gewoon te veel zout erbij gedaan? Of een andere reden?? Het is een oud kookboek, dat onder bouillon een product verstaat van vlees en water. Maar als je nu in de supermarkt gaat zoeken naar bouillon is dat lastig te vinden, heel soms in potjes. En dan moet je aan de bouillonblokjes. Dat die een ander woord voor zout zijn weet ik, dus heb ik de oplosjus geprobeerd. In de hoop dat dat minder erg was. Ik gebruik uit principe óf van die zoutblokjes óf gewoon keukenzout, maar nooit beide. Helaas bleek oplosjus niet veel beter... Nou ja, de sperzieboontjes waren toch lekker @Emmo: Maden past wel bij het stuk hiervoor. Maar Maiden lijkt me in dit geval logischer. En had morden niet moorden moeten zijn? Of borden... |
|
Emmo Stamgast
|
wortel: Heb gewoon van alles wat genomen. @heraux: blinkt ook niet altijd uit in helderheid. Ofschoon het wel meevalt als je er even over nadenkt... In plaats van bouillon zou je fond kunnen nemen. Dat is geconcentreerde bouillon. Wel verdunnen in dat geval. Hoeveel moet je even naspitten. |
|
nietmeer
|
Bruintje is nog eens langs geweest, heeft weer te bikken gehad, misschien is het wishfull thinking maar het lijkt er op alsof hij iets sterker oogt De wonden zijn nog steeds rood maar aan de randen zie ik iets van korstvorming.. Zou hij het dan toch nog overleven? Ik hou jullie op de hoogte.. Ik heb nog een paar varkenslapjes in de koeling, ik ga die koken en aan Bruintje geven, weinig dingen zijn zo versterkend als vlees en bouillon.. |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Dat beest heeft 't op die manier beter dan jij |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
SamuiAxe: ik heb enorme bewondering voor de manier waarop jij met honden omgaat je zou er bijna een lintje voor moeten krijgen |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.277 OTindex: 96.132
|
SamuiAxe: Nou, dat hij weer langs is geweest betekent dus dat hij je die dermatolbehandeling niet echt kwalijk genomen heeft en dat het vertrouwen niet weg is. Mooi toch! Komt het misschien toch weer helemaal goed met deze hond! |
|
nietmeer
|
@Emmo: Ach, ik koop mijn vlees meestal in de uitverkoop, als het bijna aan de datum is gaat het weg voor de halve prijs, maakt mij niks uit, dat vlees is nog gewoon goed en ik vreet 't gewoon op. @benja34: Ik ben opgegroeid met honden, mijn vader fokte honden en we hadden drie hele grote hondenrennen achter het achter het huis. Ikzelf heb ook al mijn hele leven honden en ben er helemaal gek op En laat dat lintje maar zitten hoor, ik kan soms een geweldige klootzak zijn @Mamsie: Heel voorzichtig krijg ik een beetje hoop. We wachten af... Het regent en onweert vreselijk hier, mijn internetverbinding wordt trager en trager. Ik hoop niet dat ik er uit ga vallen . Laatste edit 25-10-2013 23:24 |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
SamuiAxe: ik heb al sinds ik me kan herinneren een angst voor (vooral grote) honden. dus ik zou niet eens in de buurt durven komen van die hond ik probeer van die angst af te komen (is al eens gelukt met mijn spinnenangst, dus wie weet) |
|
Mamsie Oudgediende
|
@benja34: Er is echt nog hoop voor je hoor. Ik ben ook heel lang bang voor honden geweest, maar het zijn juist honden die me daar van af geholpen hebben. Ik weet nu dat niet iedere hond gelijk wil bijten, en dat daar best nog wat voor nodig is. En ik heb wat geleerd over de do's en don'ts daar heb ik veel aan. |
|
nietmeer
|
@benja34: Kijk, ik ben dan wel een hondenliefhebber, maar ik ben niet gek! Als ik iemand met een hond zie lopen en ik wil dat beest aanhalen dan zal ik altijd vragen of het A. oké is en B. of de hond agressief is. Ook zal ik nooit met mijn gezicht in de buurt van de bek komen, (wel met mijn eigen honden natuurlijk, die vertrouw ik 100%!), en zo zijn er wel meer dingen. De laatste keer dat ik gebeten ben door een hond is inmiddels ruim 45 jaar geleden toen ik een jochie van een jaar of 10 was. Als je weet hoe en wat dan zijn echt niet alle honden gevaarlijk Bruintje, de hond die ik nu verzorg, laat zich door mij aanhalen, toch zal ik hem niet vasthouden om zijn wond te verzorgen. Dikke kans dat hij dan uit angst zal bijten, ook al bedoel ik het nog zo goed Laatste edit 25-10-2013 23:23 |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Bijna geen hond is gevaarlijk. Ze moeten alleen wel in hun waarde gelaten worden. Ik heb in m'n leven één meegemaakt die wel gevaarlijk was, een rottweiler maar liefst. Was van m'n oom en tante. Ze hadden haar uit een asiel. Het adresje vóór het asiel was zij vals gemaakt. Alleen tante kon met het beest overweg. En zelfs dat beest was betrouwbaar. Als je je aan haar regels hield. Zo niet: hap.
Laatste edit 25-10-2013 23:56 |
|
nietmeer
|
@Emmo: Dexter, de hond van @Lennox is eveneens een redelijk gevaarlijke hond, echter, Lennox kan lezen en schrijven met dat beest en kan hem volledig vertrouwen! Die hond zou een moord plegen om haar te beschermen |
|
Mamsie Oudgediende
|
Bij mijn buurman, die in de beveiliging werkt kwam op een keer een ex-beveiligingshond in huis wonen, die de naam had behoorlijk scherp te zijn. Dat dier mocht voor de veiligheid van de buurtbewoners in de eerste instantie niet zonder toezicht in de afgesloten achtertuin zijn en buiten op het garageplein bij ons achter, was al helemaal niet aan de orde. Maar langzaamaan werden die maatregelen wat soepeler en kwam de ware aard van Brutus aan het licht en dat was een grote verrassing. Brutus bleek zich inmiddels ontwikkeld te hebben tot de meest sociale en vriendelijke hond die de buurman ooit gehad had, was goede vrienden met alle bewoners van onze straat, kwam iedereen altijd vriendelijk begroeten. Maar als het nodig was kon hij behoorlijk lelijk doen tegen mensen met kwade intenties.
En het mooie was, hij maakte daar nooit beoordelingsfouten bij. En zo bleek die "gevaarlijke" hond een lieve en gerespecteerde bewoner geworden te zijn, waar iedereen dol op was. En toen hij uiteindelijk overleed, heb ik daar best veel verdriet van gehad.
Juist van deze hond heb ik veel geleerd.
Laatste edit 26-10-2013 00:17
Laatste edit 26-10-2013 00:28
Laatste edit 26-10-2013 00:29 |
|
nietmeer
|
@Mamsie: Prachtig verhaal en eigenlijk niet eens zo raar. Honden die opgeleid zijn voor beschermings- en beveiligingswerk zijn normaliter ook helemaal niet agressief, daar kun je namelijk geen donder mee omdat deze honden niet of slechts zeer moeilijk onder áppel te krijgen zijn! Ik heb voordat ik bij Justitie ging werken ook een poosje in de beveiliging gewerkt, mijn hond Robbie was een wolfsgrauwe Duitse Herder, een prachtbeest en zeer goed onder commando. Mijn broer dacht dat het een watje was, totdat hij eens 'voor de lol' Robbie uitdaagde. Ik kon hem nog nét aan de lijn tegenhouden, mijn broer schrok zo erg dat hij achterover in het struikgewas flikkerde |
|
Mamsie Oudgediende
|
SamuiAxe: Haha, dat had hij verdiend! Het grappige aan Brutus was ook, dat hij tot vrij hoge leeftijd nog mee mocht naar de trainingen en zodra de buurman zijn pakman-pak aanhad had de hond als het ware zijn bewakerspet ook al weer op. En ook daar wist hij werk en privé prima gescheiden te houden. Zeer slimme hond, ik zei af en toe bijna U tegen hem. |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
@Mamsie: Mijn vroegere buren hadden een politiehond. die met pensioen moest, in huis genomen omdat zijn poot gebroken was geweest. Ook deze hond was heel sociaal en heel leuk met kinderen. Telkens als je zei "Bruno, hoe is het met je pootje?" ging hij hinkend verder daar lag dan iedereen van in een deuk en ik heb het flauwe vermoeden dat hij het ook erg komisch vond. |
|
Emmo Stamgast
|
@omabep: Honden hebben voor een goed verstaander best een gevoel voor humor. |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
samuiaxe: Zo is het precies met mijn Dexter. Hij is knettergek en neurotisch maar ook echt mijn lieve vriend. En hij en ik hebben duidelijke afspraken, regels dus, waar hij zich, zoals vrijwel alle honden doen, trouw aan houdt. Op zijn eigen manier is hij enorm betrouwbaar en loyaal. Je hebt de relatie tussen mij en Dex helemaal door . Door alle drukte heb ik weinig tijd en loop hopeloos achter met op de hoogte blijven van alle perikelen hier maar las dus wel over Bruintje. God, dat arme beessie zeg. Heb je hem inmiddels nog gezien? Ik hoop dat hij dit redt en snel ook. Waarom blijft ie toch niet lekker bij jou in de buurt ? Hij vertrouwt je redelijk, je geeft hem voedsel en zorg, hij had helemaal niet hoeven uithongeren. Ik hoop erg dat het snel goed komt met hem, ben blij dat je op hem past. |
|
nietmeer
|
Bruintje is er! Ik had vanochtend, zo ik geschreven heb, vlees gekookt voor hem maar heb 'm de hele dag niet gezien. Een paar minuten geleden is hij aan komen lopen en heb ik 'm een schaal vlees & bouillon gegeven waar hij nu van staat te eten. Ik heb niet goed kunnen zien hoe het met de wonden is omdat het hier al retedonker* is maar gezien zijn gedrag denk ik dat het redelijk gaat met hem. *In de tropen heb je slechts een hele korte schemertijd, zo gaat het schemeren en een half uurtje later is het pikdonker. Dat mis ik weleens, de lange zomeravonden als het pas tegen tien uur donker begint te worden... @Lennox: Ik hoop dat je snel weer wat meer tijd hebt om vaker en langer hier te zijn |
|
Mamsie Oudgediende
|
Zo gewond assie is, hij weet donders goed bij wie hij moet wezen! Wat zal het een tevreden gevoel geven als hij over enige tijd weer helemaal er bovenop is door jouw goede zorgen.
Die korte schemertijd, begint dat ook het hele jaar door op de zelfde tijd of is dat ook afhankelijk van het jaargetijde zoals bij ons? |
|
nietmeer
|
@Mamsie: Zomer en regenseizoen scheelt ietsje, maar niet echt noemenswaardig, grofweg is het om zes uur licht en 's-avonds om 7 uur donker, het hele jaar door. |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
samuiaxe: Wat een goed nieuws! Ben blij dat het (gagarandeerd dank zij jou) de goede kant op gaat ! Klinkt of hij goede kansen heeft en na je eerdere berichten had ik daar een hard hoofd in. Maar nu hij echt weer trek heeft en goed eet staan de zaken er een stuk beter voor. Goed en lief gedaan! En ik hoop ook dat ik snel weer in wat rustiger vaarwater kom. Nadat het afgelopen jaar steeds erg slecht mijn moeder ging was ze net weer een beetje op de been. Helaas waren die magere ouwe beentjes niet sterk genoeg en is ze gevallen en heeft haar rug gebroken (een wervel, gelukkig geen dwarsleasie) . Dus nu is het weer heen en weer racen tussen verpleeghuis, pa en mijn eigen drukke bedoening. Maar gaat gelukkig de goede kant op, dus komt hopelijk snel goed. En ik snap dat je die lange avonden mist. Dat hebben wij dus net gehad maar eerlijk gezegd vind ik het reuze gezellig om 's avonds weer met haardje aan, kaarsjes en schapenvachtjes op de bank te liggen terwijl buiten de herfst welig tiert . |
|
Emmo Stamgast
|
@Lennox: SamuiAxe: Als ik de weerberichten zo mag geloven zal de herfst na het weekend nog een ietsje weliger tieren. |
|