SamuiAxes Off Topic shit |
nietmeer
|
'...aflevering van SCI afspeelt...''...aflevering van CSI afspeelt...' |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
"‘NSA onderschepte in maand tijd 1,8 miljoen telefoontjes in Nederland’"
tijd om origineler mensen telefonisch te woord te staan - SONY tapes, what else.. |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.710 OTindex: 28.582
|
Quote: Geen kookpudding deze keer maar kloppudding. Hartstikke handig, halve minuut in de blender, 10 minuten in de koelkast, klaar! Een tijd geleden vond ik aan boord in de droge store een enorme verzameling Saroma, die daar al jaren lag en inmiddels dichtbij de verjaringstermijn was. De (Filipijnse) kok gevraagd waarom hij daar niets mee deed. Hij wist niet wat het was (En dus laat je het maar liggen ). Uitgelegd wat het was en voorgedaan hoe je er wat van maakt. "That is easy!!!". Toen we de eerstvolgende tien dagen Saroma als toetje hadden gehad kokkie maar gemeld dat Saroma best geschikt was als toetje maar dat eens in de week voldoende was. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Gezien dat de kloppudding van Dr.Oetker vroeger Saroma heette denk ik dat die pudding inderdaad wel heel lang in de opslag gelegen heeft Persoonlijk vind ik de banaan- en caramelsmaak het lekkerst Maar hoewel de kloppudding erg gemakkelijk te bereiden is en best goed smaakt, is kookpudding toch net even lekkerder en romiger. |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Het verhaal zelf is óók al meer dan 20 jaar oud... |
|
nietmeer
|
Quote @Emmo: SamuiAxe: Het verhaal zelf is óók al meer dan 20 jaar oud... dat is idd een tijdje geleden.. |
|
nietmeer
|
Mijn moeder klopte de Saroma altijd door een liter yoghurt....Lékker! Nooit meer zo'n lekker toetje gehad.... |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.276 OTindex: 96.132
|
@Lennie: Welke smaak gebruikte zij dan? |
|
nietmeer
|
|
|
Mamsie Oudgediende
|
|
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@Lennie: wat let je om dat nu met de kloppudding te doen? Ik wil het ook wel eens proberen maar weet niet of C1000 kloppuddingen verkoopt. Nooit op gelet. |
|
Mamsie Oudgediende
|
@ledi: Echt wel hoor! Ga morgen maar kijken. Ze hebben alleen lang niet zoveel smaken meer als een aantal jaren geleden. |
|
Emmo Stamgast
|
@Mamsie: @ledi: Hm, ik wil geen spelbreker zijn, maar ik gebruik dat spul nooit. Ik gun het mijn tandarts niet... Aan boord moet ik eten wat de pot schaft... of niet... |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
|
|
nietmeer
|
Quote @Lennie: Mijn moeder klopte de Saroma altijd door een liter yoghurt....Lékker! Nooit meer zo'n lekker toetje gehad.... Nu je het zegt, mijn moeder ook! Ik was het helemaal vergeten zeg Zo deed ze ook altijd een pakje kookpudding door de macaronipap, ook errug lekker Laatste edit 22-10-2013 00:47 |
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
Heb nog nooit zure leverworst op, maar ik ga zeker een dezer dagen naar de gebr. Krol, wil het zelf wel eens proberen.
Maar je bent heerlijk verwend dus!! |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
Ik zet hier even het bericht dat @john Grapjas: achter liet. Quote @john Grapjas: Sorry even off-topic want ik kom niet op het forum. Ik kom even niet op wmr want mijn hond,Dingo, heb ik gisteren in moeten laten slapen. Wij zijn kapot! Gecondoleerd met het verlies van Dingo |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: macaronipap? Mm, ik houd van griesmeelpudding, maar de kookpudding die hier verschijnt smaakt me meestal niet iets te chemisch. We hebben ook custardpoeder staan, met teveel melk (of te weinig poeder) kun je er ook vla, ipv yoghurt van maken. Dat zal met klop- of kookpuddingen ook wel gaan. Brr, leverworst uit het zuur lijkt mij niet lekker... Ach ja, ik houd weer wel van zuurkool, en drink karnemelk omdat ik de melk nauwelijks uithoud. Volgens mij gedragen de meesten zich andersom ten opzichte van melk! |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
wortel: ik houd zelf ook niet van melk hetzelfde geldt eigenlijk ook voor karnemelk |
|
nietmeer
|
wortel: 'Macaronipap'Mijn vader was huisschilder en mijn moeder zorgde voor vier kinderen. We hadden het niet breed en macaronipap was goedkoop, én lekker! Als je zuurkool en karnemelk lust dan zou je de leverworst in het zuur eigenlijk ook moeten lusten. @balou: Ik weet niet of de gebr. Krol op de markt die leverworst verkopen? Wél Jan Krol op de Rompert, die heeft ze, zeker weten! Ik ben i.d.d. lekker verwend Mijn maat is amper weer terug in NL en begint alweer over een volgend bezoek te mijmeren |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Wat kunnen we in Nederland doen - met regen weer - zijn er plekken die specifiek inspelen op de regen - kom eens met een idee.. Ook leuk voor iemand die de Moeson beter kent |
|
Mamsie Oudgediende
|
|
|
Emmo Stamgast
|
@Mamsie: Eet jij aangezuurde stopverf??? Ik zou niet weten hoe dat smaakt |
|
TheMajor Erelid
WMRindex: 1.164 OTindex: 1.934 S |
|
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
@heraux: Enorm hoge trechterbaktorens maken met daaronder weer opvangbakken en weer en weer en weer om zo stroom op te wekken en in de grond een waterzuiveringsinstallatie omdat het eenvoudiger is om er drinkwater van te maken.... of gewoon opslaan, het vloeibare goud van de toekomst |
|