SamuiAxes Off Topic shit |
Roxichu Erelid
WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
SamuiAxe: Kan je het oortje niet bedekken met iets? of is het beter als de wond niet bedekt wordt... In ieder geval heel veel succes, ik hoop echt dat Bruintje er weer bovenop komt |
|
Roxichu Erelid
|
Yay, dubbelpost
Laatste edit 29-10-2013 10:06 |
|
nietmeer
|
@Roxichu: Het is beter als de wond 'aan de lucht' kan drogen. Dan heb je eerder kans op beschermende korstvorming. |
|
Roxichu Erelid
|
SamuiAxe: Dat dacht ik al ja... Maar hopen dat hij het niet openkrabt. |
|
tierelier Senior lid
WMRindex: 248 OTindex: 1.376
|
Tip In hydrocortiderm zitten corticosteroide die zorgen dat de receptoren die de jeuk doorgeven aan de hersenen worden uitgeschakeld. Hierdoor ervaart de hond geen jeuk meer en houd daardoor de wond niet zelf in stand. |
|
nietmeer
|
@tierelier: Is dat spul in de vrije handel te verkrijgen? SamuiAxe: Da's een lelijke wond, maar blij om te horen dat hij de eerste dagen tenminste goed is doorgekomen. Laatste edit 29-10-2013 22:04 |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
@tierelier: SamuiAxe: Dat hydrocortiderm, is dat de stofnaam? Op stofnaam is het makkelijker zoeken in het buitenland. |
|
nietmeer
|
@tierelier: Hydrocortiderm is een crème die je op de geïrriteerde/beschadigde huid moet opbrengen. Zo ik eerder schreef vertrouwd deze straathond mij een heel klein beetje, maar zeker niet voldoende om mij toe te laten een crème op de wond te smeren Ik moet al als een Ninja hem besluipen als hij ligt te soezen om Dermatolpoeder op zijn wond te kunnen spuiten... Overigens kun je beter Calendula dan Hydrocortiderm gebruiken omdat daar de huid erg dun en zwak van wordt.... Maar ja, ik heb natuurlijk met Calendula hetzelfde probleem Laatste edit 29-10-2013 22:17 |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Ik zie het al vóór me NinjaAxe met z'n buik in de blubber en een spuit met Dermatol in de aanslag... Maar je geeft goed aan wat het probleem is. We leven met je mee. Van een afstandje... |
|
nietmeer
|
@Emmo: Soms ligt hij op de bovenste tree van het trapje en kan ik als ik over het hekje leun net bij zijn oor. Ik moet dan echt zorgen dat hij niet wakker wordt want hij heeft inmiddels een hekel aan de Dermatol gekregen. Dus ik besluip hem en probeer voordat hij wakker wordt een dosis Dermatol op de wond te spuiten... Inderdaad, Ninja Axe |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: En een spuitbus met vloeibare pleister? Ik neem aan dat je weet wat ik bedoel? |
|
nietmeer
|
@Lennie: Ja hoor, sterker, ik heb er eentje in mijn EHBO-doos. Maar heb je dat al eens gebruikt? Het is steenkoud en bijt als een gek in een wond! Weer loop ik dan vast op het probleem dat ik Bruintje niet vast kan houden. Zelfs áls ik al kans zou zien om dat er op te spuiten dan ben ik gegarandeerd het kleine beetje vertrouwen kwijt dat ik van hem heb gekregen. Nee, is geen optie vrees ik |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Hetzelfde effect als jodium dus...Nee, die komt dan de eerste dagen zeker niet meer in de buurt en dat zou zonde zijn van het vertrouwen dat je nu hebt gewonnen...
Misschien kun je zoeken op internet voor mogelijke oplossingen? Ik weet dat codeine jeuk tegengaat en dat is in tabletvorm te krijgen en ook niet zo heel duur. Maar ik weet niet of het helpt bij dieren... |
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
SamuiAxe, je zou zelf haast jeuk krijgen en hem ff een verdoving willen geven om die wond te behandelen, godju.
|
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@balou: inderdaad zou je iets door het eten kunnen doen o Bruintje tijdelijk te verdoven maar het lijkt me wenselijk hem eerst helemaal weer op krachten te laten komen voordat je met dat soort dingen begint. Waar zijn trouwens je andere honden in die tijd? Kunnen die niet helpen om hem meer vertrouwen te geven? Laatste edit 29-10-2013 23:55 |
|
nietmeer
|
@Lennie: Codeïne is hier juist stervensduur! Voor 10 paracetamol & codeïnetabletten betaal ik hier ruim €10,00 !! En dan moet ik het nog bij mijn eigen apotheek halen omdat je die eigenlijk niet zonder recept kunt krijgen Maar ik heb zojuist weer kans gezien om er een flinke dot Dermatol op te spuiten en ik heb 'm ook weer 500mg antibiotica naar binnen gewerkt. Dat zal vrees ik voldoende moeten zijn.. En nu ga ik koffie drinken Jullie allemaal alvast welterusten, en voor de laat opblijvers, tot straks |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Truste Axe! Geniet van je koffie! Enne....Meer dan dat je doet voor Bruintje kan je niet doen. Het beest mag zich sowieso gelukkig prijzen dat hij bij jou terecht is gekomen! |
|
tierelier Senior lid
|
tip 2 Omniderma bevat een uitgebalanceerde mix van geconcentreerde Chinese kruiden, afgeleid van de bekende Chinese dermatologie formule "Xiao Feng San". Het verzorgt en geneest de huid van binnenuit. Het verdrijft ernstige jeuk en droogt het vocht in de blaasjes en op de huid. Geeft verkoeling en voedt de huid. Te gebruiken bij voornamelijk acute, ernstig jeukende huidaandoeningen van allerlei oorsprong, al of niet met vochtafscheiding, blaasjes, roodheid, schilfering en korstvorming. tip 3 Mentholpoeder werkt vochtabsorberend, sterk verkoelend en jeukstillend. Ideaal voor het stillen van jeuk bij incidentele huidklachten |
|
Emmo Stamgast
|
Tip 2 ken ik niet, maar mentholpoeder zou wel eens kunnen prikkelen. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou er toch in eerste instantie voorzichtig mee zijn. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Mee eens! Mentholpoeder op een open wond is een bijzonder slecht idee, met alle respect voor het meedenken @tierelier:! Omniderma is zeer effectief bij kleine hondjes en katten met ernstige jeuk, eczeem & natte huidproblemen. Nergens lees ik iets over natte, open wonden Dus nogmaals bedankt, maar ik hou het bij antibiotica en Dermatol |
|
tierelier Senior lid
|
@Emmo: Heb het even opgezocht en het mag dus absoluut niet op een open wond. SamuiAxe: luister naar @Emmo: |
|
tierelier Senior lid
|
SamuiAxe: je was mij voor |
|
nietmeer
|
@ledi: 'Waar zijn trouwens je andere honden in die tijd? Kunnen die niet helpen om hem meer vertrouwen te geven?'Mijn honden negeren hem straal! Ze lopen gewoon langs hem alsof hij niet bestaat |
|
nietmeer
|
@tierelier: Ik weet zelf ook het e.e.a. van honden, wees maar niet bezorgd Nogmaals bedankt voor de tips meid, maar ik hou het bij wat ik ken |
|
tierelier Senior lid
|
SamuiAxe: Niet bezorgd dat het jou niet zal lukken.Maar kan er niet zo goed tegen als dieren lijden.Laatste edit 30-10-2013 01:17 |
|