SamuiAxes Off Topic shit |
nietmeer
|
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
SamuiAxe : Codeïne is zo duur wegens de Code - je hebt andere code nodig.. neem bijvoorbeeld GWBasic - als je daar een stukje code van neemt val je vanzelf in slaap (lol-intended) |
|
heraux Oudgediende
10 Screen 0: Key off: cls 20 Print "ben je nog niet slaperig? ";: input slaap$ 30 if slaap$="nee" then goto 20 40 Print "je bent nu al slaperig.. nou" 50 Print "Ik geloof er helemaal niets van" 60 goto 20 |
|
nietmeer
|
@heraux: Die code ken ik nog van vroeguh 10 Screen 0: Key off: cls 20 Print "Heb je zin in seks?";: Input seks$ 30 If seks$="ja" then goto 70 40 cls: Print "Ah, wat zonde nou, ik ben best wel geil!" 50 Pause 1000 60 Goto 10 70 cls 80 Print "Yeah!! Lets fuck baby!": End |
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
@ledi, uuhh, het was niet echt serieus bedoelt om Bruintje te gaan verdoven van me |
|
nietmeer
|
@balou: Geen zorg, ik heb het ook niet serieus overwogen |
|
nietmeer
|
|
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
wortel: Uit de steentijd van de computers |
|
nietmeer
|
Bruintje is sedert gisteren bijna de gehele tijd hier geweest. Hij heeft daarnet zijn antibiotica gekregen, zijn oor heb ik met Dermatol kunnen behandelen, meneer ligt nu vredig op de trap te slapen Langzamerhand zie ik de wond kleiner worden, niet veel, maar toch.. |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Dus zowel als het medische als op het vertrouwensvlak gaat 't de goeie kant op. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Inderdaad beste vriend, op beide vlakken gaat het steeds beter, gelukkig Toch zal ik hem nooit in huis nemen, hij is een echte straathond die w.s. dus ook niet zindelijk is, bovendien heb ik al twee honden rondlopen hier. Maar dit zal wel zijn adresje blijven om wat uit te rusten en op krachten te komen, en dat vind ik prima |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Ik meende, afgaande op verhalen uit de kennissenkring aangaande het zindelijk maken van honden, dat honden in principe, net als katten, van nature zindelijk zijn. Alleen als ze gedwongen worden in hun verblijf te poepen ontwennen ze dat. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Nee, dat heb je mis, een hond, (puppy) dien je wel degelijk te leren niet in huis zijn behoefte te doen. Doe je dat niet dan zal de pup overal zijn behoefte doen, of ze nu krap behuisd zijn of opgesloten zitten. Mijn voormalige overburen hier hebben twee Shi-Tzu's en hebben die beestjes nooit geleerd om buiten de behoefte te doen. Als ik daar eens op de koffie kwam dan moest ik echt tussen de drollen heen laveren Je maakt een hond zindelijk door zoveel mogelijk met 'm naar buiten te gaan en zodra hij zijn behoefte gedaan heeft, hem de hemel in te prijzen. Omgekeerd mopper je stevig op de hond als hij ergens zijn behoefte gedaan heeft waar het verboden is. Met geduld is een pup in een paar weken zindelijk, hoe dat met een volwassen hond gaat weet ik niet, ik heb nooit een volwassen hond zindelijk hoeven te maken. Wél weet ik dat Bruintje een vrijbuiter is die gewend is om op straat te leven. Zo'n hond krijg je eigenlijk nooit goed onder appèl dus is het voor alle betrokkenen beter om de status quo te handhaven. |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Één verhaal dat ik hoorde over zindelijk maken, ging over een teckelpup, was: kranten over de hele vloer leggen. Beestje piest en poept op de kranten. Dan, gradueel, maak je een gat in het midden van de kamer, kranten aan de wanden. Successievelijk breng je het aantal kranten terug, waarbij de laatste kranten nabij de deur liggen. Laatste stadium is de kranten buiten neerleggen. Is hij eenmaal gewend buiten af te gaan is het lek boven.
Ik heb het verlangen van zo'n beest om op kranten te poepen altijd als een vorm van natuurlijke zindelijkheid gezien.
Verder, honden in het wild poepen ook niet in hun den of hol. Als een hond de woning als zijn hol ziet zal hij daar niet poepen. Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Dat op een krant laten poepen ken ik ook, ikzelf heb het echter altijd zonder kranten gedaan op de manier zoals ik hierboven schreef. Het verlangen om op kranten te poepen aanvankelijk is non-existent! De pup wordt in het begin door zijn baasje op de krant gezet en successievelijk brengt men de krant naar buiten. Een hond zal gewoon in huis schijten als hij niet zindelijk gemaakt is! Wél zal hij het stukje huis vermijden dat hij meestentijds gebruikt als slapplaats, de rest is wat de hond betreft één groot toilet Laatste edit 31-10-2013 02:34 |
|
nietmeer
|
'Het verlangen om op kranten te poepen aanvankelijk is non-existent!'
Gelieve te lezen:
'Het verlangen om op kranten te poepen is aanvankelijk non-existent' |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Heeft die laatste opmerking hier mee te maken (retorische vraag, hoor) |
|
nietmeer
|
@Emmo: Nee hoor, ik schrijf in het Nederlands, niet in het Duits |
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
Ik heb de methode van @Emmo altijd uitgevoerd hier. Als ik pups had, de kraamkist vol met kranten (in het begin ruimt moederhond het op)later een deel kranten weg halen, ze kropen hier dan naar de krant om hun behoefte te doen. Zo gingen we met de kranten richting deur, heeft altijd gewerkt, heb er nooit geen op een krant gezet, ze zochten ze vanzelf op, deden ze in de kist al...... Dus kweet het ook niet hoe het precies zit in de natuur. |
|
nietmeer
|
@balou: Zo ik schreef heb ik zelf altijd 'gewerkt' met sanctioneren en zeker in het begin vaak naar buiten gaan met de hond. Voor mij werkt deze methode perfect Maar inderdaad zij daarmee niet gezegd dat de krantenmethode niet werkt. Ik denk dat het ieder voor zich is wat men gemakkelijker vindt. Uit nieuwsgierigheid: Als je eenmaal buiten bent met de krant, hoelang duurt het dan nog voordat je die kunt weghalen en de pups gewoon in het gras gaan zitten? Ofwel, ik ben eigenlijk benieuwd welke methode het snelst is? Ik heb de pup meestal met twee weken zindelijk, ongelukjes daargelaten.. Laatste edit 31-10-2013 13:14 |
|
nietmeer
|
@Emmo: Hehe, daar verdacht ik die codes al van samuiaxe: het gaat dus tochde goede kant po met Bruintje! |
|
heraux Oudgediende
in de (GW)basic tijd was er een wijdstrijdje genaamd "the oneliners game".
Proberen in één regel een zo slim mogelijk programmatje te proppen.. daar zaten wel leuke dingen bij. |
|
Emmo Stamgast
|
@heraux: In GWBASIC moest je van goede huize komen. In QBASIC was dat veel te simpel |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Ik heb het ook altijd zo gedaan zoals jij je honden zindelijk maakt. Vind ik het beste werken. In het begin inspelen op de lichaamsfuncties van de hond, dus meteen als ze wakker worden buiten zetten. ( Bij een pup, die nog rijkelijk veel slaapt, is dat een keer of 10 per dag.) Na elke maaltijd buiten zetten en tussendoor goed opletten. En niet binnen laten voordat er gedaan is wat er gedaan moet worden. En dan inderdaad het beest de hemel inprijzen! Het aan de riem uitlaten is pas daarna aan de orde. Je kunt moeilijk het beestje 20+ keer per dag die riem aandoen en een eindje gaan wandelen. Ik had mijn honden altijd met een week of twee helemaal zindelijk! Overigens: Bestraffend toespreken als de hond het binnen heeft gedaan, prima! Maar alléén als je het beessie op heterdaad betrapt. Als je een paar uur weg bent geweest en de hond heeft het niet droog kunnen houden, heeft het geen enkele zin. Je krijgt daar alleen maar een onzekere hond van, met als gevolg meer kans op "ongelukjes".. Laatste edit 31-10-2013 22:53 Laatste edit 31-10-2013 22:57 |
|
nietmeer
|
@Lennie: Jup, ik had het zelf kunnen schrijven We zitten 100% op één lijn |
|