SamuiAxes Off Topic shit |
nietmeer
|
Wat een weer weer je waait hagelt haast van de weg weg kun je beter in het magazijn zijn met een mandje aardbijje bijje Lijkt me wel toepasselijk met hagelstenen als flinke knikkers en een zusje dat zojuist een wervelstorm zag |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Tja, in Drenthe hadden we blauwe lucht en zon! |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
@ledi: wees blij, hier heeft het de hele dag geregend, gehageld en geonweerd |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@benja34: dat had ik al van het nieuws begrepen! Ik zag zelfs "sneeuwfoto's" ! |
|
nietmeer
|
@benja34: @ledi: Alles wit van de hagel ja. Maar ik heb geen schade aan auto's gezien, gelukkig |
|
nietmeer
|
Ik heb weer wat Macrofoto's gemaakt voor de liefhebbers. Als je op de link hieronder klikt dan ga je naar PhotoBucket waar je de foto's een voor een of in een slideshow kunt zien. Als je op het kruisje rechtsboven in de hoek klikt dan kom je op mijn pagina waar ik een paar albums toegankelijk heb gemaakt om te bekijken. Als het goed is kun je niet editen enzo, maar je kunt wél de foto's kopiëren, mocht je dat willen. Macrofotos@Emmo: Ik heb vandaag de firmware van de X-S1 geupdate. Er zijn wat dingen verbeterd zoals de wash-out bij macroflitsen e.d. Wellicht de moeite om de nieuwe software te installeren? Link naar supportpagina Fujifilm X-S1 Laatste edit 04-11-2013 11:11 |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.027 OTindex: 93.507
|
SamuiAxe: dipavali lichtjes op water: afbeeldingen jij en Wan vieren gezellig mee? . Quote SamuiAxe: @allone: Dat zijn mooie lampionnen.. Ik ben voornemens om dit jaar mijn camera mee te nemen, hopelijk kan ik een paar fraaie plaatjes schieten die ik dan in een blog zal zetten. ah, dus er staan ons een paar mooie foto's te wachten in India is er veel schoonheid, de kunst is daar een duizenden jaren oude traditie zelfs hele arme mensen weten met een beetje gekleurde rijst nog de mooiste dingen te maken denk aan zoiets: klik hier. Laatste edit 05-11-2013 08:40 |
|
nietmeer
|
@allone: Vorig jaar waren mijn zus en zwager hier tijdens Loi Krathong dus had Wan geen bootje gemaakt. Ik heb het net even met d'r besproken en dit jaar maakt ze zo'n bootje en gaan we gezellig op z'n Thais Loi Krathong vieren Zo ik schreef in mijn reply daarnet neem ik dit keer mijn camera mee om wat sfeerplaatjes te schieten.. |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: dat zal wel een mooie dag worden en kerst en pasen vieren jullie ook? |
|
nietmeer
|
@allone: Hoe kun je dat vragen? Ik ben zo je weet zwaar gelovig atheïst en Wan is Boeddhistisch Serieus tho: Nee, ik heb helemaal niets met welk Christelijk feest dan ook, ik heb kerst al sedert jaren niet meer gevierd, hoewel vroeger dat vieren eruit bestond dat je jezelf ongans vrat en de rest van de dag uitgeteld op de bank lag Wan is wel gelovig, we gaan dan ook af en toe naar de tempel alwaar ze bidt, ik zit dan een beetje achteraf toe te kijken. Ik wordt weleens door de monnik uitgenodigd om erbij te komen zitten, maar dat weiger ik altijd beleefd. Maar ik heb er geen moeite mee dat mijn meisje gelovig is, we hebben in dat opzicht geen last van elkaar |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: voor zover ik weet heeft kerstmis allang niks meer met godsdienst te maken.. maar dat het vaak niks meer voorstelt, ben ik met je eens maar de meeste 'lichtfeesten', kerst, dipavali, Loi Krathong, vieren dat het licht terugkomt.. na de winter.. dus dat kun je als atheist ook vieren of geloof je als atheist ook niet dat de zon weer terug zal komen na de winter? maar iig hebben jullie twee zo een mooie harmonie samen Laatste edit 05-11-2013 09:07 |
|
nietmeer
|
@allone: Een feest dat je viert omdat na de winter de zon terugkeert? Mja... En dat vier je in november Maar inderdaad, het gaat erg goed tussen ons Laatste edit 05-11-2013 09:27 |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: om als het donker is te vieren (en te verlangen) dat het licht weer terug gaat komen .. ja, daar zie ik toch wel een logica in de Kelten vieren nieuwjaar op haloween (31 oct), anderen vieren het als de dagen het kortst zijn, anderen weer in de lente.. ach, tis maar hoe je het bekijkt |
|
allone Oudgediende
|
dipavali lichtfeestDe Germanen vierden rond Midwinter (21 december) reeds midwinter- of joelfeesten (winterzonnewende) waarbij het boze werd verjaagd en het licht werd begroet. In de Scandinavische talen heet Kerstmis tot op vandaag jul. In de vierde eeuw zorgden keizer Constantijn de Grote en de bisschoppen van de uit vervolging bevrijde vroege Kerk ervoor dat Kerstmis op 25 december zou worden gevierd. Op deze datum werd rond de Middellandse Zee tot dan toe de zonnegod vereerd onder vele verschillende namen zoals Ra in Egypte en Helios in Griekenland. In het late Romeinse Rijk was dit vooral de zonnegod Sol Invictus (=de onoverwinnelijke zon). Omdat Jezus het Licht van de Wereld genoemd werd[1], zou Constantijn I - volgens bepaalde auteurs[bron?] - hebben besloten dat de geboorte van Christus op deze dag gevierd zou moeten worden. Bovendien - en dit feit is invloedrijker geweest bij de opkomst van de viering van de geboorte van Christus als Kerstmis - waren de dagen rond 25 december reeds de vrije feestdagen der saturnaliën. |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
Quote SamuiAxe: @allone: Een feest dat je viert omdat na de winter de zon terugkeert? Mja... En dat vier je in november Maar inderdaad, het gaat erg goed tussen ons Eh, heb je mijn blogs wel goed gelezen? Wanneer is ook weer weer zonnewende, of te wel wanneer is de zonsdeclinatie het grootst, of te wel wanneer passeert de zon de keerkringen? Was dat niet rond de 21 december? En wanneer is dat te merken? paar dagen erna, toch? Dus: kerst en oud en nieuw. ;) |
|
nietmeer
|
@Emmo: Je hebt mij w.s. niet goed begrepen Wat ik zei is dat het vreemd is om iets te vieren voordat het daadwerkelijk zover is! @allone: schreef dat met Dipavali en Loi Krathong de terugkeer van het licht gevierd werd, ofwel, het einde van de winter. Beide festivals vinden plaats vóór de zonnewende, (decemberwende, meestal op 21 maar soms op 22 december), ruimschoots zelfs, in november! Met Kerst vieren we per definitie niet de terugkeer van het licht maar de geboorte van Jezus. Dat sommigen met Jezus 'licht' bedoelen doet daar niets aan af.. De december zonnewende, (winterwende), valt normaliter op 21 december, dan hebben wij de kortste dag én het is tevens het begin van de winter. Dus nogmaals, vreemd dat sommige feesten zelfs al voor het begin van de winter al vieren dat het licht terug gekeerd is.... En ja, ik lees jouw blogs wel degelijk, als jij nu ook mijn postings goed leest... . Laatste edit 05-11-2013 12:06 |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: zoals ik al zei.. je viert dat het licht terug gaat komen als het nog donker is.. en je steekt kaarjes aan als het donker is.. als het licht is, is dat niet meer nodig
|
|
nietmeer
|
@allone: Dat begrijp ik wel, het gaat er niet om dat jij iets verkeerd gezegd zou hebben, het gaat er om dat ik de datums van de vieringen ongerijmd vindt, da's alles Ik zou zo'n feest op de eerste dag van de lente logischer vinden.... Ik vier iets als het er is, niet als het nog moet gebeuren, er zal maar eens iets mis gaan |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
@benja34: Tregentageltijzeltieraltijd zei mijn moeder dan. |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: je hebt gelijk, je weet nooit .. toch draait de aarde al een tijdje regelmatig om de zon |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: India en Thailand liggen zowat op de evenaar, en zoals je weet lopen de seizoenen, zo er al sprake van seizoenen is, anders dan op hogere breedte. Maar ik had inderdaad niet vergenoeg teruggebladerd in de postings Met de kerst wordt door de christelijken onder ons inderdaad de geboorte van Jezus gevierd. Dat die datum hoogst waarschijnlijk niet correct is doet daar niets aan af. Tegelijkertijd is de kerst echter een voortzetting, in een gewijzigde vorm, van de midwinterfeesten, dus ook niet christelijken mogen de kerst vieren. Om verwarring te voorkomen kunnen deze het misschien de joelfeesten noemen |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
Update Bruintje: Zijn wonden genezen gestaag, hoewel langzaam. Ik geef hem nog steeds elke dag 500mg antibiotica om te verhinderen dat de wond gaat ontsteken. Dat is wel nodig omdat hij er inmiddels zo nu en dan aan krabt. Verder gaat het ook goed, hij blijft steeds meer in de buurt en komt vrolijk aanlopen als ik aan kom kachelen op mijn scooter Knuffelen vindt hij heerlijk, daar is hij inmiddels ook achter gekomen |
|
Emmo Stamgast
|
Quote SamuiAxe: Knuffelen vindt hij heerlijk, daar is hij inmiddels ook achter gekomen Dat is dan in tegenstelling tot je eerdere inschatting. Misschien is hij toch een verwilderde huishond. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Nee, het is niet i.t.t., het is een vertrouwen dat langzamerhand gegroeid is omdat hij inmiddels weet dat ik hem geen kwaad hart toedraag. Of hij inderdaad een verwilderde huishond is weet ik niet, het een sluit het ander niet uit |
|