SamuiAxes Off Topic shit |
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
Nou die foto is gelukt Wat een wond zeg, ik krijg er een samengetrokken maag van. |
|
nietmeer
|
Dat is een flinke wond. Hopelijk geneest Bruintje zijn oor zonder dat de wond gehecht hoeft te worden. Gelukkig vertrouwd hij je genoeg om bij je te komen eten. |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
SamuiAxe: Geintje. Je weet dat ik hetzelfde beestje heb, maar dan zonder flitser. Ik heb precies dezelfde problemen met de autofocus. Werkt prima tot het lastig wordt. En dan lukt met de hand scherpstellen ook niet. |
|
nietmeer
|
Yumi: Een wond als deze kan niet gehecht worden, er is geen huid voorradig om te hechten. Deze wond moet zich, (als het goed is!), vanuit de buitenranden van de wond gaan sluiten. Zoiets kan weken duren, ik kan enkel hopen dat er geen wondinfectie ontstaat in die tijd. @Emmo: Weet ik toch Maar gekheid op een stokje, in dit soort situaties vind ik de degelijke, ouderwetse analoge camera toch nog steeds een voordeel hebben t.o.v. de nieuwe digitale jongens. De monitor/elektronische zoeker consumeert zoveel licht dat je in donkere situaties beter af bent met een gewone zoeker! Ik zou het fijn gevonden hebben als men de S-X1 zou hebben toegerust met een monitor én een gewone optische zoeker i.p.v. de elektronische zoeker.... Verder ben ik best wel tevreden met de camera, daar niet van Bij voldoende licht maakt dat ding mooie foto's, bovendien is de Supermacro erg goed! Foto's gemaakt in Supermacro, een lage ISO om zoveel mogelijk ruis te voorkomen en handmatig op een klein diafragma om een zo groot mogelijke scherptediepte te krijgen zijn retescherp! Laatste edit 28-10-2013 01:17 |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Ik ben vast niet de enige die geschrokken is bij het zien van de wond Aarzelend heb ik de foto's toch eens beter bekeken en zag dat deze wond inderdaad onmogelijk gehecht kan worden. Dat je hoopt dat de wond niet geïnfecteerd raakt begrijp ik maar al te goed. Lief dat je zo je best doet voor die hond |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Of ik mezelf hoor Dat met die electronische zoeker vind ik overigens wel meevallen. Ik loop meer te hikken tegen de afwezigheid van een scherpstelprisma of iets vergelijkbaars, en het feit dat de handmatige scherpstelling geen aanslag heeft. Zodat je de lens niet kunt vastzetten op oneindig. En supermacro? Treintjes, dus |
|
nietmeer
|
@Emmo: Op oneindig vastzetten? Hmm.. Je zou SP modus kunnen proberen en dan kiezen voor landscape? Verder ben ik het met je eens over de scherpstelring, hij zou stroever moeten zijn en het scherpstelsymbool zou eigenlijk moeten aangeven als je in focus bent. Veel digitale camera's hebben die functie, zo niet de X-S1 Maar ook met deze beperkingen blijft het een fantastische camera met bijzonder veel mogelijkheden, met name in SP-stand Enne, treintjes? Natuurlijk! Goes without saying |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Zo! Dat ziet er lelijk uit! Ik heb nog een tip voor je: kurkuma (koenjit) werkt ook erg goed als wondpoeder. Waarschijnlijk een stuk goedkoper en misschien ook gezonder wanneer het wordt afgelikt.
(En ja, ik ben lekker een ruime week offline geweest wegens vakantie.) |
|
Emmo Stamgast
|
|
|
nietmeer
|
@venzje: Hi kerel! Fijne vakantie gehad? Kurkuma is hier wellicht duurder dan Dermatol, ik betaal ongeveer 1 Euro voor dat spul. Ik heb trouwens ook antibiotica gekocht die ik door zijn eten ga mengen, dan werkt 't van twee kanten, baat het niet dan schaadt het niet |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: SP-modus en "Landscape" hebben geen invloed op de autofocus, alleen op de belichtingsinstellingen. In grensgevallen gebruik ik overigens de volautomaat EXR. Daarmee zijn de meeste foto's gemaakt van die presentatie die ik opstuurde.
Trouwens, hoe krijg je die foto's hier gepubliceerd? Ik neem aan dat je ze ergens op één of andere website wegschrijft, en dan een referentie maakt. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Nee, dat klopt, maar ik neem aan dat je op MF staat zodat je geen autofocus gebruikt? Oké, hoe publiceer je foto's op WMR? Korte cursus Ik ga er vanuit dat je de foto's die je wilt delen al op de HD hebt staan. Foto's die je online ziet en wilt delen dien je even naar je HD te downloaden, ik ga er vanuit dat dit geen probleem is.. Als je klaar bent om de foto's op WMR te zetten ga je naar www.photobucket.com en meldt je aan. Registratie is gratis en je krijgt geen bakken vol SPAM in je inbox. afbeeldingEenmaal geregistreerd en ingelogd kom je op je persoonlijke pagina. Hier zie je een blokje {UPLOAD} staan, als je daar op klikt dan krijg je een venster: afbeeldingKlik op het blauwe balkje waarin staat; {Upload photos & videos}Nu opent een uploadscherm en kun je de foto's op je computer aanvinken, als je meer dan een foto wilt uploaden, hou dan de CTRL-toets ingedrukt als je de foto's aanvinkt. Ik raad je aan om niet teveel foto's in een enkele sessie te uploaden, ikzelf upload er per sessie maximaal 10, anders kan de uploadtijd weleens erg lang zijn. Goed, je hebt een of meer foto's aangevinkt en klikt op {OPEN} afbeeldingOp het scherm zie je een of meer Thuumbnails met een blauw balkje er onder die de progressie van het uploaden aangeeft. Als alle foto's ge-upload zijn klik je op ofwel de Thumbnail om die specifieke foto te kiezen, óf je klikt op {LIBRARY} om alle foto's te bekijken. afbeeldingOké, je bent er nog? Mooi, dan gaan we nu de foto's op WMR zetten Dat is simpel: Je klikt één keer op de foto die je wilt sharen. Aan de rechterkant van het scherm zie je een lijstje met link-opties staan: afbeeldingOm foto's in WMR te zetten gebruiken we de tweede optie van boven; {DIRECT}. Klik één keer met de LINKERmuistoets op de link en deze zal dan in het geheugen gekopieerd worden. De rest is redelijk simpel.. Je plaatst de muispijl daar waar je de foto in je tekst wilt plaatsen en je klikt hieronder op {IMAGE}. Een venster opent zich en je plakt daar de link in die je zojuist gekopieerd hebt.. Klaar! afbeeldingOpmerking: Overal waar ik Curly hooks gebruik dien je rechte haakjes te gebruiken/lezen! Succes! . Laatste edit 28-10-2013 12:02 |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Bedankt. Op MF zit uiteraard de controle voor de scherpstelling in de ring, dus dat is niet echt een verschil |
|
nietmeer
|
@Emmo: YW. En nee, dat bedoel ik niet, er zijn camera's die ongeacht of je wel of niet met de hand scherpstelt tóch aangeven óf je scherpgesteld bent. Dat is een bijzonder handige functie die ik mis bij de X-S1. |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: OK, gesnopen. En bedankt voor de handleiding. Het werkte ook nog. In één keer zelfs |
|
nietmeer
|
@Emmo: Als ik iets probeer uit te leggen dan probeer ik dat altijd idiot-proof te doen Serieus: Als je wat dieper op Photobucket ingaat dan zul je zien dat er leuke mogelijkheden zijn zoals b.v. albums. Je kunt dan elke reis alle foto's van die reis in één album zetten, lekker makkelijk en overzichtelijk. Ook heeft Photobucket (beperkte) mogelijkheden om de foto online te editen. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Zeg Emmo, gun jij anderen ook nog een kans of hoe zit dat? Als ik 10 artikelen instuur krijg ik 8 keer terug dat iemand mij voor geweest is!? Toen ik Sjaak er op aanschreef, zeggende dat het ofwel jij ofwel Botte Bijl was, maar dat ik mijn geld op jou gezet had gaf Sjaak aan dat het inderdaad Emmo'tje was Blijf jij 's-nachts op of zo? Kolere zeg, ik denk dat ik maar wacht met insturen totdat jij weer op de vaart zit Laatste edit 28-10-2013 14:43 |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: En ik zat al te kankeren op @Botte Bijl: En toch zou je zeggen dat we met die verschervende uren mekaar niet in het vaarwater zouden moeten zitten |
|
nietmeer
|
@Emmo: LOL! Ik op jou, jij op Botte Bijl.. Lache! Nu is er een tijdsverschil van 6 uur, hmmm... dan is mijn grootste kans op nieuwtjesjagen zo na 8 uur in de ochtend, dan is het 2 uur 's-nachts bij jullie en dan liggen fatsoenlijke mensen op één oor Moet wel de kanttekening maken dat ik meestal redelijk vroeg mijn nest in duik en dan om een uur of 3-4 weer opsta, dan is het bij jullie nog gewoon avond.. Ach, het maakt in wezen geen donder uit, mijn doel was indertijd om de 10.000 vol te maken, daarna maakt het me niets meer uit. Nou, die 10.000 heb ik ruim gehaald |
|
nietmeer
|
Wow, die wond is echt lelijk. Bruintje heeft geluk met jou Iedereen is iedereen voor hier, zie ik |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
SamuiAxe: BB en jij kunnen natuurlijk ook achterover leunen en Emmo al het werk laten doen. Komen jullie uitgerust aan de beurt als Emmo weg is. |
|
nietmeer
|
@ledi: Heb je enig idee van hoe vreselijk actief Emmo momenteel is? Ik verdenk hem ervan een verborgen agenda te hebben: Vóór hij weer gaat aanmonsteren wil hij mij ingehaald hebben zodat hij mij daar dan de hele tour mee kan koeioneren Maar dat gaat Popeye niet lukken! Ik blijf stug doorploeteren om hem i.i.g. een klein beetje voor te blijven! Enig idee hoe frustrerend het is als je elke keer weer een mailtje krijgt dat iemand je voor is geweest? Maar ik hou 'm in de gaten en al blijf ik maar 1 puntje voorliggen dan vind ik het prima Je weet dat ik maar een beetje zit te dollen kerel |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: |
|
nietmeer
|
Bruintje heeft daarnet zijn 2e dosis antibiotica binnen gekregen, in een paar lapjes worst Nu komt het volgende probleem: Het begint te jeuken! Dat is goed omdat dit meestal betekent dat het aan het genezen is. Echter, hij gaat nu dus aan zijn oor krabben! Een 'cone of shame' is geen optie, ten eerste omdat ik niet zou weten hoe ik hem zo ver zou krijgen om zich dat ding om te laten doen, maar ook omdat zo'n ding het zicht enorm beperkt. Waarschijnlijk wordt hij binnen het uur doodgereden... Hmm.. ik zie weinig andere opties dan hem antibiotica blijven geven en hopen dat er geen infectie komt.. |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
SamuiAxe: kijk, doordat jij bezig bent met hondlievend werk, ben je steeds wat later dan Emmo, die die zorg niet heeft. Zo kan iedereen het wel winnen. (einde onzinplagerij) |
|