SamuiAxes Off Topic shit |
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
SamuiAxe: Geen zorgen... Je hebt nog acht keer te gaan |
|
nietmeer
|
Gossiemijne Axe! Dat is nou de tweede keer dat je dit hebt...Je gaat toch niet mijn zus achterna, dat je dadelijk op de IC belandt? Heel fijn om te horen dat Wan zo goed voor je zorgt. Houwen zo man.... |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.028 OTindex: 93.510
|
SamuiAxe ah, je bent er weer gelukkig dat het weer beter met je gaat en dat Wan zo goed voor je zorgt, is idd ook iets om dankbaar voor te zijn. weet je, waardoor deze ontstekingen ontstaan? want het zou fijn zijn, als je ze zou kunnen voorkomen.. |
|
Roxichu Erelid
WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Heel veel beterschap en sterkte SamuiAxe! En voor jou en Wan een dikke knuffel |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Zo! Wat heftig! Als je zelfs Wan niet meer herkent...! Zoiets kun je idd beter niet te vaak doen. Was het wel een nieuwe ontsteking, of was de vorige gewoon nog niet helemaal weg? |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
SamuiAxe: ik kan wel zeggen vetarm en alcohol vrij leven, maar dat doe je al, dus heeft geen zin. Mijn vriend heeft al drie keer in het ziekenhuis gelegen hiervoor en dat is geen pretje, dat kan ik je wel vertellen. Het enige dat je kunt doen is steeds opschrijven wat je in je mond stopt en als je je ineens beroerd voelt worden terug kijken wat je de laatste 24 uur erin hebt gedaan. Als het dan een tweede keer gebeurd en het product staat er weer tussen dan weet je dat het daar aan ligt. Als het een gemengde maaltijd betreft zoals o.a. soep kijk dan eens of er iets uit moet waar je die reactie op krijgt. Het is een puzzel die je niet zomaar oplost. Sterkte hiermee. |
|
nietmeer
|
Iedereen bedankt voor de beterschapswensen Mijn vriend, (de Russische arts), is mij dagelijks enkele malen op komen zoeken, elke keer weer had hij een waslijst met Do's en Don'ts bij zich die hij elke keer trouw met mij doornam... Tot vervelends toe.. Toen ik hem vandaag vroeg of hij mij vertrouwde antwoordde hij; 'Als vriend vertrouw ik je 100%, als patiënt?... Voor geen meter!' . Laatste edit 19-11-2013 11:45 |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.279 OTindex: 96.133
|
|
|
tierelier Senior lid
WMRindex: 248 OTindex: 1.376
|
Van deze kant ook nog een beterschapwens.En geef maar aan wan door, dat zij een toppertje is |
|
Emmo Stamgast
|
Quote SamuiAxe: 'Als vriend vertrouw ik je 100%, als patiënt?... Voor geen meter!' Precies wat m'n broertje (fysiotherapeut) ook altijd zegt |
|
nietmeer
|
@Emmo: er zijn heel wat mensen op wie dat zinnetje nou eenmaal goed van toepassing is (ben ik er denk één van) |
|
venzje Oudgediende
|
Stilletjes hier. Als SamuiAxe zelfs niet meer achter zijn kompeutertje zit, moet hij behoorlijk ziek zijn! |
|
nietmeer
|
@venzje: Ik heb 't redelijk voor de kiezen gehad kerel... Na vijf dagen met korte tussenpozen vliegende koorts gehad te hebben dacht ik gisterochtend dat het ergste leed geleden was.. Dus niet, in de loop van de middag begon ik weer een sterke pijn aan de rechterzijde van mijn maag en darmen te krijgen, zozeer zelfs dat van slapen weer eens niets terechtkwam. Vanmiddag weer naar de arts geweest die me weer van binnen en van buiten onderzocht heeft, het blijkt dat ik buiten de pancreatitis ook nog een ontstoken nier heb... Huppetee... Ze heeft me een infuus aangelegd en een extra fles IV-vloeistof meegegeven voor thuis, (zo doen we dat hier ), ook heb ik een antibiotica ingespoten gekregen en een hele bups medicijnen en antibiotica meegekregen. Nu, om 21:35 mijn tijd is de pijn wat gezakt, ik heb zelfs langer dan een uurtje opgezeten. Ik heb een beetje wortelstamp op, mijn eerste fatsoenlijke maaltijd in zes dagen, en voel me wat beter. Nog zeker niet goed, maar beter.. Nog een paar dagen rustig aan doen en dan maar hopen dat de antibiotica aanslaat.. Wordt vervolgd... Nu eerst een schaaltje appelmoes met kaneel . Laatste edit 20-11-2013 15:45 |
|
nietmeer
|
Bruintje is nog langs geweest hij ziet er goed uit! De wond geneest prima. |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Appelmoes met kaneel!! Dat komt mij zowat de oren uit. M'n tuinman neemt regelmatig een zakje appels voor me mee. Hij heeft een eigen bongerd met ik weet niet hoeveel bomen. De oogst was goed dus nu verzuipt hij in de appels. Laatste keer had 'ie vijf zak bij hem. Ik heb dus nu zowat al m'n weckflessen vol plus een schuif jampotten met eigengemaakte appelmoes. |
|
nietmeer
|
Hier kun je enkel import-appelmoes kopen, zo'n €5,00 voor een glazen pot. Da's best wel duur vind ik dus voor mij is Apfelmus ein genuss |
|
nietmeer
|
@Emmo: wij hebben ook al een zakje moesappelen van opa Wortel liggen, en een miniboomgaard in de wijk. Moet een plantsoentje voorstellen, maar wel met peren- en appelbomen. Net een beetje uit het seizoen, maar een grote pan stoofperen per week, vijf weken lang, koken en ook nog wat in weckflessen is heeel veel Iets vergelijkbaars met appelmoes, taart, perengelei... En houtsnippercourgette. SamuiAxe: vijf euro voor zo'n pot is wel "best wel duur" ja. Appelmoes koken is echter niet heel moeilijk. Kun je daar niet gewoon appels krijgen? (bij voorkeur zure, natuurlijk, maar als je de suiker maar heel erg skipt gaan zoete ook wel) |
|
Emmo Stamgast
|
wortel: Ik ben bang dat het daar te warm is voor appels. |
|
nietmeer
|
wortel: Klopt wat Emmo zegt, het gewone Europese fruit is hier sowieso peperduur! Sommige fruitsoorten, appels, peren, sinaasappels, worden per stuk verkocht. Thailand is geen land dat deze fruitsoorten zelf verbouwd Als ik appelen zou kopen om er appelmoes van te maken, dan ben ik w.s. duurder uit dan wanneer ik gewoon een pot appelmoes koop . Laatste edit 20-11-2013 22:41 |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: ow, okee, het is natuurlijk goedkoper om (houdbare) appelmoes te verschepen dan verse appels @Emmo: kennelijk wel dus. Wel jammer, appelmoes is lekker |
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
Nou SamuiAxe, ze moeten je wel hebben he, gvd. wat een gedoe! Hoop dat je héél snel geneest, een ontstoken nier kun je ook nog lang last van hebben (moeheid en pijn)oudste heeft paar maanden terug in het ziekenhuis gelegen met nierbekken ontsteking. Bleek haar nier ook flink ontstoken te zijn (zelfs het vetweefsel om de nier heen). Héél veel beterschap!!! |
|
nietmeer
|
Ontstoken alvleesklier, ontstoken nier...wel ja! Wat is het volgende? Hee manneke, je houdt het toch wel allemaal bij elkaar he? We kunnen je hier écht nog niet missen! Love you! |
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
Beterschap kerel |
|
venzje Oudgediende
|
Tjonge, dat klinkt niet best. Sterkte man! |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
ik vond een paal met spijker en dacht heel lief en fijn ik laat een briefje achter liefst met een flesje wijn helaas is het nog niet gelezen of was mijn schrift te vreemd ik keek ginds de einder en zag een duistere wand bevreest voor het duister liep het licht weer tegenmoet een auto met twee lampen en daarachter een trage stoet bevreemd zijn deze beelden onbekend waarheen zij gaan maar ik moest steeds denken aan die spijker met daaraan een berichtje met een vraag en daarom laat ik dit achter en wacht reeds gestaag. |
|