hr
jaargang -23 - laatste artikel 27-11 18:00 - 75434 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 178 179 180 [181] 182 183 184 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

22-11-13 12:26:49
nietmeer
@Zuwe: Oké, ik zal een eerlijke poging doen om mijn gedachten hierover weer te geven:

Toen mijn zoon overleed waren mijn ex en ik in een bittere vechtscheiding verwikkeld. Ik weet als in een film precies voor de geest te halen hoe mijn oudste zoon, (die op dat moment bij mij inwonend was), de slaapkamer op kwam, mij wekte en aarzelend vertelde dat Martijn dood was.. Ik ben als verdoofd naar mijn ex gegaan en daar hebben we als zombies zowat de hele nacht voor ons uit zitten staren.

De laatste dag en nacht dat hij boven aarde was heb ik wakend bij de kist gezeten en zijn hele leven de revue laten passeren.. Hij heeft geen gemakkelijk leven gehad, mijn zoon was drugsverslaafd, hij had meerdere verslavingen, cocaïne, alcohol en marihuana waren zijn plezier... Mijn zoon heeft ons ons huwelijk gekost, uiteindelijk waren mijn ex en ik niet meer tegen de druk bestand. De laatste dag hebben we hem na een boeddhistische dienst naar de crematieoven begeleid. Mijn ex was omringt door mijn zoons vriendin en zijn 4 jarig zoontje, ik liep met mijn oudste. Toen pas ben ikzelf ingestort en ben maandenlang om de haverklap in onbedaarlijke huilbuien uitgebarsten.

Mijn oudste zoon is een ontzettende grote hulp geweest bij mijn rouwverwerking, evenals @Lennox:, in 17 hoofdstukken heb ik een gedeelte van mijn leven beschreven en elk gedeelte naar haar verstuurd. Lennox las die hoofdstukken en kwam terug met opmerkingen en vragen, nooit veroordelend, maar ook nooit betuttelend :nee Zij is voor mijn rouwverwerking van onschatbare waarde geweest, hiervoor zal ik ze dan ook tot het einde van mijn dagen dankbaar zijn! (L) *)

Ik heb Martijns naam, geboorte- en sterfdatum op mij pols laten tatoeëren, ook draag ik een hangertje met daarin iets van zijn as. Aan de muur hangt een portret dat ik heb laten schilderen en in de kast staat een mooie handgesneden kom met daarin ook wat van zijn resten. Een gedeelte van zijn as is begraven bij de tempel, hij is inmiddels twee jaar overleden en ik heb de tempel nooit bezocht.

Ik heb twee fotoalbums van toen mijn jongens nog kinderen waren. Ze staan al twee jaar in de kast, ik heb tot op heden de moed nog niet gevonden om ze te bekijken..

Mijn zoon zit in mijn hart en in mijn hoofd en zal altijd een deel van mij uitmaken, maar ikzelf heb uiteindelijk gekozen voor het leven, dus probeer ik verder te gaan, ook al gaat er werkelijk geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. Maar ik ben geen type van bloemen aan het graf, nooit geweest. Ik mis hem, drie weken geleden zit ik s-morgens op de lokale markt een koffie te drinken, komt een jongeman voorbijrijden die een broer geweest zou kunnen zijn, dan heb ik een paar hele slechte minuten, ook dat zal nooit overgaan....

.

Laatste edit 22-11-2013 12:40

22-11-13 21:13:39
omabep
Oudgediende

WMRindex: 10.850
OTindex: 3.187
SamuiAxe: *) Het blijft hartverscheurend om dit te lezen. Fijn dat @Lennox: je ermee kon en kan helpen.

22-11-13 21:21:47
nietmeer
@Zuwe: Kijk, en dit bedoel ik dan: Je valt mij aan op mijn mening en als ik dan na enig aarzelen probeer te verklaren waarom ik tot een bepaalde mening ben gekomen dan heb je niet eens het fatsoen in je om te reageren! Dit is iets dat ik wel vaker zie bij jou, zodra een discussie niet naar wens verloopt, hou je gewoon je klep dicht. Dit vind ik bijzonder minachtend gedrag en is voor mij helaas wéér een indicatie dat jij een zeer benepen, egocentrisch mens bent. Heb dan i.i.g. het fatsoen om te reageren! En zeg niet "geen tijd gehad", want je hebt wel tijd om elders te reageren én te bloggen... Bah, minnetjes hoor... Ik verzoek je vriendelijk om mij voortaan te passeren met eventuele reacties, eigenlijk ben ik totaal niet meer geïnteresseerd in jouw gedachten.. Have a good life... :w

22-11-13 23:06:52
Lennox
Oudgediende

WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@samuiaxe: Met alle soorten van genoegen ben ik je klankbord geweest, dat weet je he :):). Je hebt je verdomd kranig geweerd na wat je overkomen is.

Ben blij dat je weer terug bent (en Bruintje ook!)! Ik dacht (vrij stom mischien maar ben aardrijkskundig en meteorologisch niet zo goed onderlegd om niet te zeggen oerdom :)) dat er door de tyfoon op de filipijnen mogelijk geen bereik zou zijn. Maar ondertussen lag je helemaal in de kreukels dus :(. Het was hier behoorlijk stil zonder jou.

En de rest, ach, je kunt beter nooit opnieuw energie steken in mensen die reeds bewezen hebben dat niet op waarde te kunnen schatten en/of niet waard zijn :).

23-11-13 01:11:49
nietmeer
@Lennox: *) Je hebt gelijk, laat maar gaan..

Haha! Leuk! Ik stap daarnet naar buiten om de honden te laten plassen en een kop koffie te drinken op de veranda, ligt er een bruine bol onder de tafel!? Verrek, was Bruintje :) Ik ben gisteravond nog even om een boodschap geweest en heb bij terugkomst niet gezien dat hij zich onder de tafel gekruld had dus heb ik gewoon het hekje gesloten. Hij is weer helemaal in orde :ja De wond is nog ongeveer zo groot als een kwartje, het oor is inmiddels geslonken tot zijn normale proporties, alles dik in orde ok Ik heb 'm met lieve woordjes en een bak brokken naar buiten gelokt.. Ondertussen zich lui gapend uitrekkend eet hij beschaafd van zijn brokken :D

Laatste edit 23-11-2013 01:12

23-11-13 01:21:18
nietmeer
Fijn dat met Bruintje alles weer okee is! Je hebt hem toch zijn leven gered, dus hij is je verantwoordelijkheid tot zijn dood....:P

23-11-13 01:23:24
nietmeer
@Lennie: Ja daaaag!! Ik ben geen Chinees! :D

23-11-13 01:29:04
nietmeer
Nog even over het weer: Nee, van de Filipijnen hebben we geen last, wél zitten we zelf midden in het regenseizoen! En deze keer is het écht regenseizoen! Op dit moment regent het pijpenstelen, dit zijn buien die meestal gepaard gaan met onweer en vele uren kunnen duren. Dit is met name lastig voor Wan omdat het brood lastiger rijst in vochtige omstandigheden. Voor mij? Ach, mijn maat heeft laatst een oerdegelijk tweedelig regenpak meegebracht voor me, ik word w.s. niet eens echt nat als ik in het water zou flikkeren :D Pak aan, petje op, capuchon op, zonnebril op (!!) en gaan met die banaan :) Wel is het lastig dat al de deuren in mijn hutje van jong hout gemaakt zijn, ze groeien mee met het seizoen, op dit moment zijn ze zo vochtig dat je ze niet kunt sluiten, ach, ook dat hoort erbij, ook hier is het niet altijd zonneschijn :nee

.

Laatste edit 23-11-2013 02:04

23-11-13 11:09:03
Emmo
Stamgast

WMRindex: 67.713
OTindex: 28.582
SamuiAxe: Daar hebben ze niet alleen in Thailand last van, van te jong hout gebruiken.
Jaren geleden heb ik een kast laten maken door een schrijnwerkertje in de buurt. Eigen tekening. Daar heb ik, nu ik in een kotje met centrale verwarming zit, nog steeds plezier van :nee.

23-11-13 15:04:05
tierelier
Senior lid

WMRindex: 248
OTindex: 1.376
Waarvoor een regenpak? je hebt gewoon een gratis douche man:P

23-11-13 16:09:34
nietmeer
@tierelier: Ik betaal een vast maandelijks bedrag voor mijn watervoorziening: €3,75. Voor dat bedrag douche in gewoon in mijn badkamer :D

23-11-13 16:25:49
tierelier
Senior lid

WMRindex: 248
OTindex: 1.376
Denk dat ik die richting ook maar op ga:D maar dan sri lanka:ja

23-11-13 19:14:52
Mamsie
Oudgediende

WMRindex: 46.279
OTindex: 96.133
Wat fijn dat zowel jij als Bruintje weer goed opgeknapt zijn! Het was hier inderdaad een tikkie saai aan het worden!

24-11-13 19:07:15
omabep
Oudgediende

Leuk dat Bruintje een beetje misbruik heeft gemaakt van je gastvrijheid :D

24-11-13 19:18:39
Lennox
Oudgediende

WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@omabep: Hoe is het nu met Daisy eigenlijk? Na de nietjes pech heb ik je er eigenlijk niet meer over gehoord. Is ze nu echt wel weer helemaal de oude?

25-11-13 20:43:11
omabep
Oudgediende

@Lennox: ik heb gelijk even een blog gemaakt om deze vraag te beantwoorden.

26-11-13 04:22:59
nietmeer
Hoewel ik mijn laatste blogje eigenlijk had geschreven om iets over de ziekenzorg in Thailand te vertellen ben ik bijzonder aangenaam verrast door de vele beterschapswensen! Iedereen heel erg bedankt hiervoor, jullie oprechte medeleven doet mijn oude hart goed *) Het is inmiddels alweer ochtend hier, ik heb redelijk geslapen en heb het idee dat de pijn ietsje minder is, maar hier kan de wens de vader van de gedachte zijn 8O Vanmiddag drie uur mijn tijd gaat de volgende dosis er in, ik hou jullie op de hoogte! Nogmaals heel erg bedankt jongens, bijzonder geapprecieerd :ja

Laatste edit 26-11-2013 04:23

26-11-13 10:57:31
Emmo
Stamgast

SamuiAxe: Oude hart???
Je bent zo jong als je je voelt. Gedraag je... :+ :D

26-11-13 11:11:32
Roxichu
Erelid

WMRindex: 794
OTindex: 6.983
SamuiAxe: Veel succes op dat geweldige ziekenhuis met zijn topartsen en fantastische service! Ik hoop dat je snel weer op de been bent na hun buitengewone goede zorgen voor je :ja

.....:+

Nee maar serieus, veel succes, en ik hoop dat je snel weer op de been bent *)

26-11-13 12:31:00
nietmeer
Quote @Emmo:
SamuiAxe: Oude hart???
Je bent zo jong als je je voelt. Gedraag je... :+ :D

Als dat echt zo was dan zou ik recentelijk van ouderdom gestorven moeten zijn *8

26-11-13 12:34:28
Emmo
Stamgast

SamuiAxe: Gezien het feit dat dit niet gebeurt is, is het achteraf dus een beetje meegevallen. Maarre: voor het geval dat, niet weer doen dan... :)

26-11-13 12:44:24
nietmeer
@Emmo: Geloof me, als je uit een koude koortsaanval komt dan ben je geradbraakt en voel je jezelf ouder dan Methusalem :-: Van het continu bibberen en trillen raken je spieren overbelast en wordt je bekaf, je bent écht gesloopt..

Laatste edit 26-11-2013 12:45

26-11-13 12:51:08
Emmo
Stamgast

SamuiAxe: Weet het. Paar jaar terug eens met een stevige longontsteking gelegen. Als ik dit van jou zo hoor, is dat van jou nog een graadje erger.

26-11-13 13:06:23
nietmeer
@Emmo: Voel me gelukkig al wat beter worden, heb daarstraks de tweede megadosis antibiotica in laten spuiten, morgen de laatste. Ik heb er inmiddels wel vertrouwen in dat het nu goed zal gaan, voel me al beter dan sinds weken ok

26-11-13 13:15:29
nietmeer
Iemand enig idee waar onze vriendin @allone: uithangt? Ze is inmiddels zes dagen niet online geweest? 8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 178 179 180 [181] 182 183 184 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven