SamuiAxes Off Topic shit |
DreamerTje Oudgediende
WMRindex: 1.305 OTindex: 19.848 T S |
@Mamsie: Jep, altijd Als ik er al aan denk voel ik de misselijkheid en de neigingen om over te geven al opkomen.. Dus voor mij niet ooit nog een Ferrero Roche Taal is overigens niet zo moeilijk hoor. Je moet het gewoon goed gebruiken |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@DreamerTje: of juist het de kans geven te bewijzen dat die misselijkheid niets met FR te maken had. |
|
ledi Oudgediende
SamuiAxe: tuurlijk ga je stelen als jij (en je gezin) omkomt van de honger, maar ik zou de mensen niet de kost willen geven (rare uitdrukking in dit geval ) die stelen omdat ze meer luxe willen. |
|
nietmeer
|
@ledi: Klopt helemaal! Maar Allone en ik hadden het a priori over de mensen die in ontwikkelingslanden wonen. Ik stel dat deze mensen, en dan speciaal de armen, zich gewoon niet de luxe van een hoog ontwikkeld moreel besef kúnnen veroorloven omdat ze elke gelegenheid aan zullen grijpen om te voorkomen dat ze verhongeren! |
|
ledi Oudgediende
SamuiAxe: mee eens. Ik herinner me het verhaal van een arme man die biechtte dat hij eten gestolen had voor zijn hongerlijdende gezin. Antwoord van de priester: dat is geen zonde, want je hebt als plicht je gezin te onderhouden. |
|
nietmeer
|
@benja34: Muggen worden niet aangetrokken door het licht zelf, klopt helemaal.. Ze worden echter wél aangetrokken door de warmte die de lamp uitstraalt Ik kan dat zelfs erg gemakkelijk bewijzen: Muggenvallen, die ken je wel hé? Die dingen werken op vaak volgens twee verschillende methoden: Ofwel een flesje met daarin een inhoud die langzaam verdampt en de mug vergiftigd, ofwel een lamp, (jaja ), die de mug aantrekt en vervolgens elektrocuteert als de mug naar de lamp wil vliegen! De mug wordt aangetrokken door de uitstralende warmte van de lamp, die warmte is niets meer dan licht! Dat wij de warmtestraling soms niet kunnen voelen betekent niet dat deze er dan ook niet is! Verder nog dit: 'Steekmuggen gebruiken zicht maar nemen voornamelijk geuren en temperatuursverschillen waar om de gastheer op te sporen. De meeste muggen, zoals de Culex pipiens bijten zoogdieren en vogels, die eerst visueel worden opgespoord. Geuren en warmteverschillen worden pas opgemerkt als de mug dichterbij is. Muggen hebben aanpassingen om stoffen die door dieren worden uitgescheiden waar te nemen. Het gaat dan niet om ontlasting of urine maar geschat wordt dat zo'n 300 tot 400 verschillende stoffen worden uitgescheiden door het zweten, en zo'n 100 verschillende stoffen bij het uitademen.-Bron- |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
SamuiAxe: dat muggen worden aangetrokken door temperatuurverschillen klopt. bij een lamp wordt elektrische energie omgezet in lichtenergie, hierbij komt onbedoeld ook warmte vrij waardoor er minder lichtenergie vrijkomt dan er elektrische energie ingaat. dat verschil komt door warmte licht en warmte zijn niet dezelfde vorm van energie Laatste edit 04-01-2014 15:22 |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.030 OTindex: 93.513
|
Quote SamuiAxe: @ledi: Klopt helemaal! Maar Allone en ik hadden het a priori over de mensen die in ontwikkelingslanden wonen. Ik stel dat deze mensen, en dan speciaal de armen, zich gewoon niet de luxe van een hoog ontwikkeld moreel besef kúnnen veroorloven omdat ze elke gelegenheid aan zullen grijpen om te voorkomen dat ze verhongeren! de meeste mensen in ontwikkelingslanden eten zonder te stelen, en in westerse landen is er net zoveel misdaad. 1ste, 2de of 3de wereldland heeft daar niets mee te maken |
|
nietmeer
|
@benja34: Infrarood? Laser? @allone: Denk je dat, hoop je dat, óf weet je dat? Laatste edit 04-01-2014 16:10 |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
@samuiaxe: Ben het helemaal met je eens (voor wat betreft de derde wereldlanden dan, want van muggen weet ik geen zak). Er is ook zo'n gezegde, dat eerlijkheid en gulheid en meer van dat soort zaken die wij zo hoog in het vaandel hebben staan, een luxe zijn die alleen mensen waarbij de eerste levensbehoefte is vervuld (zoals eten, drinken en onderdak) zich kunnen permiteren. Is dat niet het geval dan neemt ons overlevinginstinct het over en dat dient maar een doel. Overleven, hoe dan ook. En dat maakt de mensen in derde wereldlanden niet slecht of iets dergelijks, ze hebben gewoon niet de luxe om "verheven" te doen over wat wel en niet fatsoenlijk is. |
|
benja34 Erelid
|
SamuiAxe: als je het zo bekijkt is het ongeveer gelijk, alleen is warmtestraling (infrarood) niet zichtbaar voor het menselijk oog, terwijl gewoon licht dit wel is, er is dus wel een verschil als je het over energie hebt is er een degelijk verschil tussen licht en warmte, omdat warmte temperatuurverschillen kan veroorzaken en licht niet. dit verschil is duidelijk zichtbaar bij de ntc en ptc- weerstanden die op de temperatuur reageren, en de ldr-weerstand die op licht reageert Laatste edit 04-01-2014 16:52 |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
En niet te vergeten alle electronische onderdelen die niet NTC/PTC gecorrigeert in een schakeling zitten - zoals transistors. je kunt van een SOT-3 verpakte transistor een handige lichtgevoelige schakelaar maken. maar goed.. waar ging het over |
|
nietmeer
|
Quote samuiaxe:: @wortel: Wist je ook dat het Vogelbekdier als een van de weinige zoogdieren giftig is? De mannetjes hebben een soort holle nagel aan de achterpoten waarmee ze je kunnen prikken en gif kunnen injecteren. Voor mensen is het gif niet dodelijk, maar je kunt er enkele weken tot wel maandenlang vreselijk veel pijn van hebben! Dieren tot de grootte van een hond kunnen er aan sterven. Vogelbekdier, mooi maar raar wezentje Dat ze een giftige extra nagel aan de achterkant van de poot hadden wist ik, maar meer ook niet @benja34, samuiaxe: dat muggen ook nogal op warmte afkomen verklaart ook waarom mannen over het algemeen (veel) meer gestoken worden dan vrouwen Mannenlijven zijn minder goed "geïsoleerd" wat warmte betreft. |
|
benja34 Erelid
|
wortel: volgens mij waren dat vrouwen, vandaar dat die het vaker koud hadden, dacht ik interessantLaatste edit 04-01-2014 19:36 |
|
nietmeer
|
@benja34: Hee, dat verklaart veel. Net een reactie van mij verdwenen, maar daar gaan we weer. Mannetjeswortels worden echt veel vaker door muggen gestoken van vrouwtjeswortels... Dat mannetjes een dunner isolatielaagje hebben kun je zien: de bloedvaten in de handen zijn bij hen vaak eerder/beter zichtbaar. Enneh, vrouwen/meisjes plegen onder het mom van modieus zijn te koude kleren aan te trekken, dat doen jongetjes niet. Kijk maar es rond in de scheikundeklas |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: dat weet ik. We hadden het over echte misdadigers (pedofielen), en niet over hoe gul of eerlijk mensen zijn (- wat @Lennox aankaart is een heel ander aspect.. hoewel in derdewereldlanden mensen vaak opener en gastvrijer zijn dan in het westen) |
|
nietmeer
|
@allone: Nu ga je een beetje raar doen vind ik We hadden het allang niet meer over misdadigers/pedofielen! Daarom zijn we dan ook naar dit hoekje uitgeweken. Lennox haakte precies in op datgene waar wij het inmiddels over hadden: Het moreel besef van mensen die in arme landen wonen en zo arm als kerkratten zijn.... Dat betekent natuurlijk niet dat er geen aardige armelui zijn Laatste edit 04-01-2014 21:34 |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: raar? raarmaarWAAR?! ik had het nog steeds over het oorspronkelijke onderwerp: dat misdadigers niet meer voorkomen in derdewereldlanden dan in andere landen. en dat mensen in derdewereldlanden net zoveel 'moraal' hebben als mensen in andere landen. maw.. dat mensen in derdewereldlanden niet 'inferior' zijn, zoals sommige een paar honderd jaar geleden beweerden. dat is wat ik zei, nav de opmerking van @RockOpa.. en daar reageerde jij op. toch?! en als je van onderwerp wil veranderen vind ik dat best.. maar dan moet je dat wel ff aangeven Laatste edit 05-01-2014 08:50 |
|
Lennox Oudgediende
|
@allone: "Wat Lennox aankaart is een heel ander aspect" ? Even voor de duidelijkheid, je schreef hierboven "de meeste mensen in ontwikkelingslanden eten zonder te STELEN. 1ste, 2de of 3de wereldland heeft daar niets mee te maken". Lennox had het over diefstal en daar had jij het dus wel degelijk ook over. Verder schreef je onder het artikel (van de Italiaanse pedo waar deze discussie begon en waar Samui het al nadrukkelijk over diefstal had) in reactie op hem : "moraal heeft niets met armoede te maken maar met een zuiver hart/geest". Dat je nu ineens doet of jij het alleen maar pedofilie had terwijl het gesprek al lang en breed over moraal in het algemeen ging (vandaar dat het te off topic werd, als het alleen over pedofilie ging was daar immers geen sprake van), er door Samui zomaar van onderwerp veranderd wordt en of ik met een reactie kom die helemaal niet van toepassing is dus inderdaad heel erg raar. Zeker omdat iedereen zelf kan nalezen wat je eerder letterlijk geschreven hebt. |
|
ledi Oudgediende
@Lennox: goeie help! Je voorlaatste zin omvat 6 regels! Er is een schrijver aan je verloren gegaan |
|
nietmeer
|
@Lennox: Hier heb ik niets aan toe te voegen, behalve dan dat ik dus klaarblijkelijk niet de enige ben die het een beetje vreemde gedachtesprong vond De reden om hierheen te verkassen was juist dat we inmiddels van de pedo's afgestapt waren, zo Lennox zegt... |
|
Lennox Oudgediende
|
@ledi: . En dat terwijl mijn ogen toen nog maar twee minuutjes open waren en ik nog in bed lag . |
|
nietmeer
|
@Lennox: Én w.s. op het kleine schermpje zit te priegelen |
|
Lennox Oudgediende
|
samuiaxe: Uiteraard . Maar er is weinig dat mij ervan weerhoudt om lang van stof te zijn . |
|
allone Oudgediende
|
@Lennox: voor alle duidelijkheid: het artikel ging over pedofilie in Italie, en toen de derdewereldlanden daarbij gehaald werden reageerde ik met " Quote @allone: @RockOpa: ??? Quote @RockOpa: Italië lijkt soms meer op een 3e wereldland i.p.v. een lid van de EU. en wat is er mis met 3e wereldlanden, hebben mensen daar andere/minder moraal? voor zover ik weet slaat de term derde wereldland op de economie (en oorspronkelijk op politiek).. " .. en ik vind nog steeds dat moraal/misdaad niks met 1ste/2de/3de wereldland te maken heeft.. |
|