hr
jaargang -23 - laatste artikel 31-10 18:00 - 75340 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 35 36 37 [38] 39 40 41 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

15-02-13 14:44:37
nietmeer
@wortel: Rookworst? Mijn zus heeft toen ze in november op vakantie kwam een paar meegebracht voor me! Ik ben er dol op :ja Lekker Unox Rookworst.. Heerlijk! Ik weet niet of het nu nog steeds te koop is, maar toen ik nog in NL woonde en de stad in ging om wat te shoppen dan ging ik bij de Hema altijd een halve rookworst halen. Heel hartig waren die, lekker!

15-02-13 14:48:28
nietmeer
SamuiAxe: ja hoor, de hema is nog steeds de grote rookworstboer. Maar als er boerenkool met rookworst is, eet ik vegetarisch (als dat mag. Thuis dus niet, maar wij eten dan ook meestal verse worst. Das wel lekker)

15-02-13 16:27:57
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

15-02-13 23:16:51
nietmeer
wortel: Je praat over zuurkool maken alsof het in een middagje gedaan is....lieve kind, dat duurt 3 maanden! De witte kool wordt gesneden, ingelegd in pekel, dus zout water en dat moet dus een paar maanden fermenteren( inwerken, zeg maar). Je kunt echt niet zonder een hoop zout, anders krijg je van zijn leven geen zuurkool. Het is een proces dat tijd kost, het stinkt enorm en als je het goed wilt doen ga je over je nek. Het eindproduct is heerlijk, maar hou jij het nou maar bij verse zuurkool van de Jumbo of zo.

@Mamsie: Ik koop nu de verse zuurkool uit de koeling bij de jumbo. Die is gewoon lekker. Niet spoelen overigens voor je hem kookt. Ik heb het met voorverpakte zooi over de plastic zakken die je ongekoeld kunt kopen bij een supermarkt. Die is echt veel te zuur!

15-02-13 23:29:45
nietmeer
@Lennie: '..lieve kind, dat duurt 3 maanden!'

't Moest drie jaar duren! :P En er van over mijn nek gaan doe ik toch wel, geef mij maar lekker bloemkool, broccoli, andijvie, witlof, sperziebonen, raapstelen, spruiten of eender welke groente. Eventueel een gebonden sausje er over, aardappeltjes en door- en door gare schouderkarbonade erbij. Eventueel als side dish zelfbereide rabarber of appelcompote met een snufje kaneel.. Een Koningsmaaltijd! :ja

15-02-13 23:32:05
Mamsie
Oudgediende

WMRindex: 46.221
OTindex: 96.019
@Lennie: Aha, die op zo'n zwart schaaltje ligt, bedoel je die??? O, die ga ik morgen gelijk halen, dat wil ik proberen. Lekker met gebakken spekkies. Jammmie!!Bedankt voor de tip!:P

15-02-13 23:36:45
nietmeer
@Lennie: Weet je wat ik het aller, allerlekkerst vind? Moffenbonen! :ja De bruine variant vind ik lekkerder dan de groene.. Koken met wat zout tot ze bijna gaar zijn, maar niet helemaal! Dan afgieten en uit laten lekken. Vervolgens een paar ons gerookt spek of magere ham in blokjes snijden en in de koekenpan opbakken, de moffenbonen en peper erbij doen en voorzichtig omscheppen en verder door laten garen. Dit eet ik het liefst zonder aardappelen, ik schep de bonen met de ham of het spek op een diep bord en eet het met een lepel zodat ik ook het vocht van het vlees mee eet.. Oh, dit is zo ongelooflijk lekker, met afstand mijn favoriete maaltijd.. Simpel en heerlijk! En weer zit ik te zeveren, juuu 8O

15-02-13 23:48:38
nietmeer
@Mamsie: Nee, geen zwart schaaltje, een doorzichtig plastic schaaltje. Kost geloof ik 99 cent per pond....Die is gewoon lekker.

SamuiAxe: schouderkarbonade....jammie! En inderdaad door en door gaar, da's het lekkerst! Ik mag die nogal eens stoven, in een tomatensaus. Je neemt schouderkarbonades, snijdt uien, champignons, paprika, een blikje tomatenblokjes of gepelde tomaten..Braad de karbonades aan, doe er de groenten bij, even laten kleuren, doe er de tomatenblokjes of de gepelde tomaten in stukjes gesneden bij, 3 deciliter water met een vleesbouillonblokje er bij....lekker laten sudderen totdat het vlees door en door gaar is. Vlees uit de pan nemen, de saus wat binden met maizena of allesbinder..vlees terug in de pan...Hmmmm....Lekker met krieltjes en boontjes!

15-02-13 23:51:11
nietmeer
SamuiAxe: Ik neem aan dat je tuinbonen bedoelt? Want mijn lief heeft die zo ook het liefste....met spek, zonder aardappelen en mét een lepel! En dan inderdaad de bruinkokers....

15-02-13 23:52:10
Mamsie
Oudgediende

SamuiAxe: Ik ben aan het zoeken geweest maar ik kan het beter gelijk vragen: wat zijn moffenbonen? Ik zit ook zowat te zeveren bij je verhaal, dat wil ik ook proberen!!!:P

16-02-13 00:02:07
nietmeer
@Lennie: @Mamsie:

Tuinbonen, Moffelbône, Moffenbonen of Flodderbonen

Als heel de familie mee-eet, dan 'beschiet een haffel 'moffelbône' (tuinbonen)
er niet aan: meer schil dan
inhoud! Het woord 'moffel' (uit het
Franse 'moufle') en de verkorte vorm
'mof kwamen lang naast elkaar voor
in de betekenis van losse mouw en
gewatteerd kledingstuk om de (dames)
handen warm te houden. In 'moffelbôôn'
slaat 'moffel' allereerst op de
peul of dop die de eigenlijke bonen
omhult. De grootte en vorm van de
peul maken de associatie met 'mouw'
mogelijk. Tegelijkertijd lijkt de zachte
binnenkant van de peul op de voering van een handmof. Elders in het Zuiden heet de 'moffelbôôn' ook 'boerenteen' of 'flodderboon'. In Vlaanderen komt 'boerenwant' voor; het Franse 'moufle'
betekent overigens wollen want. Bosschenaren noemen de tuinboon ook wel 'Moffenboon' vanwege de gelijkenis van de boon met een Duitse helm.

Waar 'Flodderboon' voor staat laat zich gemakkelijk raden (A)

16-02-13 00:11:53
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Ja. tuinbonen zijn heerlijk!!!!!!!!

16-02-13 00:15:27
nietmeer
SamuiAxe: jah,.... mijn vader komt oorspronkelijk uit de Achterhoek. En tuinbonen heten daar boer'ntee....Oftewel: boerentenen....toen ik dat eenmaal wist was ik er niet zo'n héél grote fan meer van.....:P

16-02-13 00:19:18
nietmeer
@Lennie: Ach, is maar een woord hoor, veronderstel dat Mona een heerlijk toetje op de markt brengt, genaamd 'Scheisse'.. Zou jij het eten? Ik wel hoor, ik heb schijt aan de naam, als het maar lekker is :P

16-02-13 09:01:20
Mamsie
Oudgediende

@Lennie: SamuiAxe: Wat ook héél erg lekker is?? Boeren nagelkaas. Met die kruidnagelen er in. Maar dat bekt immers ook van geen kanten!

16-02-13 10:30:29
nietmeer
@Mamsie: In mijn jeugd noemde ik zonder erg een bepaalde kaassoort altijd 'Konijnenkaas' :P 3x Raden welke kaas dat was :)

16-02-13 22:38:58
nietmeer
SamuiAxe: In de tijd dat de Ayatollah in Perzie aan de macht was noemden wij dat steevast Khomeini-kaas.....:D

Ik leer hier net van mijn lief dat hij in zijn jeugd ook altijd konijnenkaas zei....:D

16-02-13 23:35:11
nietmeer
@Lennie: Jouw lief en ik delen aardig wat dingen: Ietwat overgewicht, diabetes, hoge bloeddruk, een intense liefde voor Moffenbonen, bruinkokende! Konijnenkaas... Hij is toch toevallig niet te vondeling gelegd hè? Er gaat een hardnekkig gerucht door de familie dat mijn vader ooit een buitenechtelijk kind heeft verwekt! (Is nog waar ook, dat gerucht dus.. 8O)

17-02-13 07:06:57
allone
Oudgediende

WMRindex: 51.938
OTindex: 93.249
SamuiAxe: dan zou je ook een halfzus kunnen hebben - of ging het gerucht specifiek over een zoon?
wat raar eigenlijk, dat je die persoon, die familie van je is, niet kent ...

:)

17-02-13 10:34:00
nietmeer
@allone: Het hardnekkige gerucht is inderdaad dat mijn vader buiten het potje gepist heeft en dat daar een zoon uit is voortgekomen. Mijn zus heeft een paar jaar geleden het willen uitpluizen, maar na wat heen en weer gepraat heeft ze daar vanaf gezien. Het verleden is het verleden, en eigenlijk zitten we niet niet te wachten op een totale vreemde van een jaartje of vijftig die dan ineens je halfbroer blijkt te zijn.

17-02-13 10:52:26
allone
Oudgediende

WMRindex: 51.938
OTindex: 93.249
SamuiAxe: da's ook weer waar, en die heeft waarschijnlijk ook geen behoefte aan een 'nieuwe' familie

17-02-13 10:55:03
Lennox
Oudgediende

WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Wow. Ik zou dan erg heen en weer geslingerd worden tussen dit argument en mijn nieuwsgierigheid. Ik had hem mooi wel opgespoord en van een afstandje bestudeerd :). Leuk spannend projectje en je hoeft je bevindingen niet kenbaar te maken. En stel je voor zeg, dat het @lennies man is, dat zou wat wezen. Maar gaat wel wat moeilijk vanuit Thailand natuurlijk.

Kreeg gisteren een posting van @KolibRia dat ze in een straat heeft gewoond waar mijn hele enorme familie geboren en getogen is. Toen dacht ik ineens, stel dat ze een van mijn nichtjes is zonder dat we dat van elkaar weten. Kan je zomaar overkomen hier :).

17-02-13 11:30:05
nietmeer
Quote @Lennox:
samuiaxe: Wow. Ik zou dan erg heen en weer geslingerd worden tussen dit argument en mijn nieuwsgierigheid. Ik had hem mooi wel opgespoord en van een afstandje bestudeerd :).

Natuurlijk, jij bent een vrouw :D

17-02-13 11:37:33
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe schreef: Het hardnekkige gerucht is inderdaad dat mijn vader buiten het potje gepist heeft en dat daar een zoon uit is voortgekomen.
---------------------
Toen ik dat las, dacht ik even dat het om jou ging en jij uit een andere moeder afkomstig was.
De leeftijd klopt alvast. :D

17-02-13 11:41:07
Lennox
Oudgediende

WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
Dat is een correcte constatering  ;). Maar mannen zijn toch ook nieuwsgierig? Of wachten die liever tot hun vrouw alles heeft uitgezocht en verslag uitbrengt :D?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 35 36 37 [38] 39 40 41 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven