hr
jaargang -23 - laatste artikel 8-5 12:00 - 74507 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 43 44 45 [46] 47 48 49 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

26-08-20 07:59:26
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Dank je *)

26-08-20 08:19:29
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.696
OTindex: 94.751
@KhunAxe: Ik weet niet wat leesbrilletjes bij jou daar kosten maar ik koop ze bij de Wibra.
Drie voor 5 euro. Werkt perfect! Sterkte 2,5 en ik kan alles weer lezen.

26-08-20 08:29:28
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Hier kosten ze ook haast niets, vandaar dat ik niet lang hoefde na te denken om niet voor een lees-gecorrigeerde lens te kiezen. €860,00 enkel daarvoor is me teveel..

26-08-20 08:31:23
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.696
OTindex: 94.751
@KhunAxe: Daarvoor kan je een wagonlading brilletjes kopen!

26-08-20 08:34:13
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Precies!! Daarom was het een no-brainer..

26-08-20 11:09:33
MIADIA
Oudgediende


WMRindex: 5.429
OTindex: 6.483
Wat fijn dat er een datum is geprikt! en dat deze dame wel gewoon zich verstaanbaar kon en wilde maken en meteen zo'n snel traject opzette

26-08-20 23:20:00
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Gistermiddag zijn we met de familie ergens wezen eten, langs het water. Zoals altijd maken de Thai daar een happening van en worden er vele foto's gemaakt. Een impressie:

(Mook, Wan's dochter, links, en Nid, Wan's schoonzus)
afbeelding

(Rauwe garnalensalade, ik eet het zelf niet)
afbeelding

(Tom Yam, een zeer pittige soep met vis of garnalen)
afbeelding

(Pee, Mook en de jongste telg. Mook en Pee zijn schatten!)
afbeelding

(Ik moet altijd 'verplicht' proeven van Wan's eten.. I look like an idiot.)
afbeelding

Oh! Haast vergeten! Op het wel zeer goede nieuws van mijn aanstaande oogoperatie heb ik bij wijze van uitzonderlijk hoge uitzondering één flesje bier op :)

.Laatste edit 26-08-2020 23:56

26-08-20 23:50:45
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@KhunAxe: Leuke foto's! Behalve inderdaad die laatste foto...:P :P
En Tsssss....jij en je alcohol ook altijd! :D :D :D :P :P

26-08-20 23:54:53
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ja hé? Zuipschuit! :+

26-08-20 23:58:45
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@KhunAxe: Nou!! :D :D

Eten de Thai echt rauwe garnalen? Ik dacht dat je daar doodziek van werd?
Die vissoep lijkt me dan weer wel erg smakelijk!

27-08-20 00:24:20
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.696
OTindex: 94.751
@KhunAxe: Bij uitzondering, zeg je. Ja, natuurlijk nu we je op de foto op heterdaad betrapt hebben met een fles pils voor je neus!
Maar in ernst, als je zulke pittige dingen moet proeven is een fles koelvloeistof hard nodig.

Het ziet eruit als een heel gezellig familiefeest.Zíjn het daar ook echt familiemensen? Zit dat in de volksaard?

27-08-20 00:27:10
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.696
OTindex: 94.751
@HoLaHu: Ach, wij eten rauwe haring, wat is het verschil?
Ow, sorry @KhunAxe! :$

27-08-20 00:54:55
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@Mamsie: Onze haring is gekaakt en gezouten, dus wel degelijk bewerkt...Rauwe garnalen daarentegen...

27-08-20 01:48:34
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: @Mamsie:

Thai zijn enorm sociale mensen en de familie is helemaal heilig! Als ik echt bonje wil hebben met Wan dan hoef ik slechts iets vervelends over een familielid te zeggen.. Succes verzekert!

Dus hoewel ik mijzelf best weleens een beetje irriteer aan deze of gene hou ik daar mijn grote bek over dicht. Ik vind mijn huidige leventje eigenlijk wel zo relaxed ;)

En ja, het zijn gewoon rauwe, schoongemaakte garnalen, men is er hier dol op! Zo doet Wan ook weleens rauwe krabbetjes door de salade, beuh.. Maar de Thai vindt het heerlijk! Ze kraken de pootjes en schilden tussen de tanden en plukken de rauwe krab helemaal uit elkaar.

Het is inderdaad niet echt te vergelijken met onze haring, zo Holahu ook al zegt, die wordt tenminste nog gepekeld. Hoewel ik dan weer wel sushi lust, met rauwe vis. Maar daarvan heb ik ook ooit foto's gezien van mensen die wormen hadden gekregen van slecht gekoelde of bedorven sushi, dus eet ik hier eigenlijk geen rauwe vis e.d..

De soep, Tom Yam, is meestal bliksemsheet!! De vlammen slaan je uit de reet als je niet oppast! Ik eet het niet. Ik kan het inmiddels wel eten, maar ik vind te pittig eten gewoon niet lekker.

Ik had gisteren trouwens een echte 'buitenlander-maaltijd'! Twee gebakken eieren, friet met mayonaise en een schaaltje in knoflook gebakken kipstukjes.. Lekker en bijna Hollands :D

.Laatste edit 27-08-2020 01:57

27-08-20 04:34:40
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Nog even over die familiale aanhankelijkheid onder de Thai. Deze aanhankelijkheid strekt zich uit tot gevestigde 'aanhang' zoals ik er eentje ben. (Wan en ik zijn inmiddels 8.5 jaar samen dus heeft men inmiddels wel door dat ik een blijvertje ben ;) )

Mook en Pee zijn dus hier een paar dagen op bezoek, ze wonen in Pattaya, zo'n 200 kilometer hier vandaan. Ze hebben een auto en zijn 2x met mij mee geweest naar Chantaburi-city voor mijn oogonderzoeken.

Toen de dokter zei dat wat haar betrof de 12e september wel zou uitkomen verontschuldigde Wan zich even. Na een paar minuten kwam ze terug en zei dat de 12e prima zou uitkomen..

Later bleek dat ze aan Pee & Mook had gevraagd of ze terug wilden komen als ik mijn operatie moest ondergaan?

Ze gingen direct akkoord! Dus morgen gaan ze naar huis, dan komen ze de 11e september terug om met Wan en mij de 12e naar het ziekenhuis te gaan. De 13e gaan ze dan weer op huis aan..

Kijk, da's 400 km om die buitenlandse vriend van moeder te helpen! Zo zijn de Thai dan ook weer! *)

afbeelding

.

Laatste edit 27-08-2020 04:35

27-08-20 04:58:48
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.917
OTindex: 90.857
Indrukwekkend.. want dat zal geen 400 km snelweg zijn?!

27-08-20 05:04:02
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Nee, geen echte snelweg, hoewel de wegen op het vasteland tamelijk goed zijn, dat wel. Ik meen dat de reistijd ongeveer 3 uur is, per enkele rit.

27-08-20 05:41:00
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.917
OTindex: 90.857
@KhunAxe: ontzettend lief.. #ok
je hebt het goed getroffen *)

Laatste edit 27-08-2020 05:41

27-08-20 06:35:55
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Ik ben mijzelf daarvan bewust, ik wilde ook absoluut niets (meer) beginnen met een bardame maar met een gewone vrouw. Wan werkte in een bakkerij toen ik haar leerde kennen. Pas twee jaar later zijn we een relatie begonnen, dus ik wist dat ze een gewone meid was.

Niet dat ik iets tegen barmeiden heb hoor! Ik heb voordien een relatie van 8 maanden gehad met een barmeid die ik uit de prostitutie heb gehaald. Enkel om erachter te komen dat ze i.p.v. naar haar familie op bezoek ging haar oude klanten ging 'afwerken' 8O Hoe gaat dat ook alweer? 'Je kunt wel de vrouw uit de bar halen, maar niet de bar uit de vrouw..".

Lesje geleerd!

Dus inderdaad, ik heb best wel wat geluk gehad met Wan, maar ik heb ze met de hand uitgezocht! :D Ik heb dat geluk dus ook een beetje afgedwongen.

Verder werkt het, zoals altijd, twee kanten op. Ik ben een makkelijk man, hoewel je dat hier soms niet zou denken. Ik drink niet, rook niet, gebruik geen drugs, ga niet vreemd, eigenlijk ben ik gewoon een saaie vent..

Maar ik help Wan en soms andere familieleden met mijn pensioentje: Ik betaal de hypotheek, de elektriciteitsrekening, het internet én het gros van de boodschappen..

Dat is natuurlijk ook wat waard. In ons geval zou je terecht kunnen stellen dat we voor elkaar zorgen.

En het werkt! Ik ken ontzettend veel buitenlanders die ook geprobeerd hebben een langdurige relatie met een Thaise aan te gaan, de meesten falen jammerlijk omdat ze een vrouw met Westerse mores verwachten. Verreweg de meeste relaties zijn binnen een paar jaar uitgebloeid en over. Zeker op Samui heb ik dat heel vaak meegemaakt met vrienden en kennissen, sommigen trouwden zelfs met hun Thaise schone.. Enkel om een jaar later uit elkaar te gaan...

Toen ik gescheiden was heb ik een boekje gekocht over de verschillen tussen Westers en Aziatisch denken, geschreven door een westerling en een Aziaat. Ik heb dat boek twee keer gelezen en daar ontzettend veel tips uit gehaald over wat nou de voornaamste verschillen tussen onze culturen zijn..

Ja... Ik ben meer dan enkel een mooi smoeltje en een grote bek! _O- :D


27-08-20 07:00:39
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.917
OTindex: 90.857
@KhunAxe: :) #ok

Wat goed van je, dat je je er zo bewust in verdiept hebt..
Men zegt, dat (sommige) mannen liever een relatie met oosterse dan westerse vrouwen hebben, omdat de westerse vrouwen te zelfstandig en niet zorgzaam genoeg zijn (om t even kort door de bocht te zeggen), maar alles heeft en voor- en nadelen, en een goed begrip van hoe de partner denkt en voelt en wat die verwacht is idd de alpha en omega van een goede relatie :ja
(zegt degene die altijd single is (geweest)) _O-

27-08-20 08:11:43
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Zo je weet ben ik lange tijd met een Nederlandse vrouw getrouwd geweest, de voornaamste reden dat ik haar verlaten heb was omdat ik niet meer tegen haar eeuwige chagrijn kon, het had me totaal uitgeput.

Ik ben nog steeds goed bevriend met haar jongere zus, die is qua karakter 180 graden anders! Ik heb weleens verzucht dat als mijn vrouw het karakter van haar jongere zus gehad zou hebben ik haar nooit zou hebben verlaten!

Ik hield ontzettend veel van mijn vrouw, ook toen ik wegging hield ik nog steeds van haar.. Ze was best zorgzaam hoor, wat dat betreft mag ik niet klagen, maar het ging wél altijd gepaard met klagen en mopperen, dat dan weer wel.

Zelfstandigheid bij de partners heb ik nooit een probleem mee gehad, ikzelf ben ook erg zelfstandig. Soms gaat Wan 's-ochtends weg en zie ik haar pas weer in de namiddag. Ik heb dan geen idee waar ze geweest is en ik vraag er ook niet naar, ik vertrouw haar volkomen.

Maar ja, er zit inderdaad een kern van waarheid in, oosterse vrouwen hebben toch nét dat kleine stukje zorgzaamheid meer. Dat zeg ik zonder de westerse vrouwen te kort willen doen!

Een voorbeeld: Jaren geleden ben ik eens vreselijk ziek geweest, inclusief een hoge koorts, vermoedelijk had ik Dengue, (knokkelkoorts). Die koorts was zo hoog dat ik in een koortsdelirium achter de pc ben gaan zitten en op de stoel heb geplast, denkende dat ik op de wc zat, denk ik.. Ik heb er absoluut geen herinnering aan, ik moest het horen van een goede vriend.

Wan heeft het opgeruimd en ze heeft er nooit, maar dan ook echt nooit een woord over gezegd! :nee

Mijn vrouw zou het ook opgeruimd hebben, maar ik zou het tot in lengte van dagen hebben moeten horen, en dan niet op een guitige manier.. Tijdens een andere gelegenheid had ik ook ergens last van, Wan belde haar moeder die prompt bladeren opstuurde waar Wan thee van moest maken voor mij.. Zie? Dat bedoel ik, die zorgzaamheid ;)

27-08-20 08:15:13
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Dit is het boek dat ik bedoelde 'Thailand Fever'. Dit heb ik 2x gelezen ;)

afbeelding

27-08-20 08:43:11
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.917
OTindex: 90.857
@KhunAxe: :) ja... mooi toch..
maar het zijn dus ook verschillende karaktereigenschappen bij verschillende mensen.. niet alleen oosterse / westerse cultuur
en ik neem aan dat in Thailand ook chagrijnen rondlopen....
zoals ik al zei, je hebt het goed getroffen, en gedaan #ok
dank je

27-08-20 08:45:16
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Je hoort mij niet klagen.. *)

27-08-20 08:46:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.917
OTindex: 90.857

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 43 44 45 [46] 47 48 49 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven