hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 45 46 47 [48] 49 50 51 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

30-08-20 08:55:57
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@KhunAxe: wat jammer man:[

Ze zal het wel begrijpen, al is het natuurlijk waardeloos als je ergens zo naar uit kijkt.

Sterkte met het gesprek makker!

30-08-20 12:57:20
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
Ook wij hebben ons erbij neergelegd dat plannen voor een tripje naar Indonesië in de diepvriezer worden gelegd. Een visum moet (tijdelijk) weer bij de ambassade aangevraagd worden en is niet meer een stempel in je paspoort bij aankomst en vertrek. Dat kan alleen met een ticket aangevraagd worden in Den Haag, maar door mogelijk geschuif met dagen door mogelijke maatregelen kan je je visumperiode dus niet vaststellen. Daarnaast wordt er nog niet op alle luchthavens “rechtstreeks” gevlogen. Ik stik levend in een masker dat al die uren op moet in een vliegtuig (en de rest van de reis). En tenslotte ben je lokaal meer bezig met de maatregelen dan met relaxed op vakantie en familiebezoek. We wachten tot het weer zo goed als bij het oude terug is en dan gelijk alle gemiste feestjes en jubilea inhalen... :ja

01-09-20 12:19:45
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@EruYagami: @Ronnymij, wij hebben besloten om de vakantie voor dit jaar te annuleren. Balen, maar onder de gegeven omstandigheden w.s. het beste.
Mijn zus heeft al voor de Corona-shit de tickets gekocht, afgelopen februari.

Bijkomend probleem is dat dit gebied zo'n beetje geregeld wordt door een paar dorpsoudsten, zo het hier al eeuwen gaat. Deze 'wijze' mannen, (Poo Yai Baan genaamd), hebben geen officiele bevoegdheden, maar als ik tegen hun advies in zou gaan dan kunnen ze het mij hier wel verrekte moeilijk maken 8O Zo ik begrijp willen ze momenteel lieve geen buitenlanders hier, (ik tel niet als een buitenlander p;) ).

Nu is het maar hopen dat de vluchten sowieso afgelast worden want ze kan zelf niet annuleren, (Corona is geen geldige reden tot annuleren). In dat geval lijdt ze een strop van 1100 Euro.. Wordt je ook niet vrolijk van :(

Als ze volgend jaar komt dan komt ze alleen, mijn zwager heeft Thailand inmiddels wel gezien ;)

.Laatste edit 01-09-2020 12:24

02-09-20 08:34:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Sinds een dag of drie ben ik links zo'n 95% doof, ik hoor echt enkel de hardste geluiden, voor de rest nada. Vanochtend naar het ziekenhuis geweest, infectie, heb druppels en antibiotica gekregen en moet de 9e terug komen. Volgens de dokter zal mijn gehoor in zijn geheel terugkomen. Ik hoop het maar want dit is ook niks :nee

02-09-20 10:21:23
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Oom van Wan stuurde mij zonet de volgende foto, ik heb werkelijk geen idee wat het moet zijn?? Iemand? 8O

afbeelding

02-09-20 10:22:27
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.632
OTindex: 94.595
Het staarvogeltje misschien?

02-09-20 10:22:33
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.248
OTindex: 53.455
Ik zie een vogel met zijn achterwerk naar ons gericht op een boomtak zitten.

02-09-20 10:51:56
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Ook ik zie een vogel met zijn kont naar de lens, het lijkt wel een Toekan, maar er zijn geen Toekans in Thailand 8O

02-09-20 11:01:43
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.248
OTindex: 53.455
Misschien een neushoornvogel?

02-09-20 11:18:37
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.587
OTindex: 7.907
Een parreketoe.

02-09-20 11:32:56
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Wan zit buiten te kletsen met de familie, ik zal het haar straks eens vragen, misschien weet zij welke vogel 'Lung*' heeft?

*Lung, oom

02-09-20 13:24:09
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Ik ben er uit!! De prijs gaat naar @Sjaak! Het is inderdaad een Neushoornvogel. Het blijkt dat er een paartje met een jong in de fruitgaard van Oom verblijven. Ik woon hier al best wel lang maar heb nooit geweten dat de Neushoornvogel in Thailand inheems is 8O

Hieronder een betere foto van de prachtige vogel! Goed gezien Sjaak! ok

afbeelding

02-09-20 13:48:51
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.494
OTindex: 19.465
S

03-09-20 16:30:28
GMVersluis
Oudgediende


WMRindex: 641
OTindex: 10.438
Quote @KhunAxe:
Oom van Wan stuurde mij zonet de volgende foto, ik heb werkelijk geen idee wat het moet zijn?? Iemand? 8O

afbeelding


tijd voor een nieuwe camera?

03-09-20 22:36:45
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@GMVersluis: :ja Dat sowieso :D

04-09-20 08:03:37
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Wat eigenlijk begon als een dolletje is plotsklaps serieus geworden 8O

Ik maakte met @Ronnymij een dolletje betreffende dat bepaald soort kwasten die in Nederland gemeengoed zijn hier niet aan te komen zijn. Ik heb 't specifiek over de zogenoemde ronde bandkwasten. Zo ook de oer-Nederlandse verfkrabber, niet aan te komen :nee

Ik ben hooguit een redelijk amateur schildertje maar komende uit een familie van huisschilders en zelf er in vroeger jaren mee gewerkt te hebben weet ik een heel klein beetje af van schilderswerk. Een heel klein beetje!! Ron, mijn vader en mijn broer, dat zijn, of waren in geval van mijn vader, de echte professionals. Maar ik ben dus 'gewend' om met de Nederlandse materialen te werken.

Anyway, van een dolletje kwam wat serieuzer gebabbel en nu gaat Ron mij na het weekend een kwastensetje en een verfkrabber toesturen!

Wat ongelooflijk sympathiek! Een poosje geleden @tonktwee en @Kolleke met heerlijke chocolade en nu Ron met speciaal gereedschap! En weet je wie mij een paar jaar geleden ook een doos vol lekkernijen heeft gestuurd? Onze eigen @Zuwe! Ons meest godvrezende lid heeft deze ouwe heiden indertijd een doos vol lekkers gestuurd :ja

Wat is WMR toch eigenlijk een prachtige site met vele kanjers!! *) (L)

05-09-20 04:15:43
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
#Hondentongen genezen wonden#
.(Geen gore foto's! Beloofd!)
.
.
Een poos geleden Blogde ik hier dat ik in mijn grote teen had geknipt toen ik wat eelt weg wilde knippen. Ik had mijzelf best wel een lelijke wond toegebracht, sukkel die is was..

Als diabeet ben je extra voorzichtig met wonden, infecties liggen op de loer en amputaties van geïnfecteerde ledematen is niet ongekend :nee

Dus heb ik de wond met 70% alcohol gereinigd, daarna verbonden met een klodder antibiotische zalf op het verband.

Daarna droog gelaten.
Wondpoeder erop gedaan.
Een antibioticakuur genomen..

Niets hielp, de wond wilde niet sluiten, sterker, hij woekerde door onder de huid en was uiteindelijk zo groot als de hele onderkant van mijn grote teen. De huid rondom was vuurrood..

Ai ai ai.. Dat ging helemaal de verkeerde kant op!! Ik had al visioenen dat mijn grote teen eraf moest, niet enkel prijzig, maar lopen zonder grote teen is best wel lastig..

Ten einde raad heb ik een zeer oude, en omstreden truc gedaan:

Ik heb met een klein manicureschaartje alle dood vlees en huid weggeknipt. Heel voorzichtig zodat ik geen nieuwe wonden zou maken!

Goed schoongemaakt met alcohol en even laten drogen.

Daarna heb ik de wond 'uitgeleverd' aan een van mijn honden, Ayla, mijn teefje, een bijzonder zacht en voorzichtig hondje die al eerder een paar keer had geprobeerd om mijn teen schoon te maken.

Ayla als puppy..
afbeelding

Nu liet ik ze haar gang gaan! Een paar keer per dag als ik op bed lag te lezen mocht Ayla de wond schoonlikken.. En verdomd!!! De wond is dicht! De rode huidskleur is weg, de wond ziet er mooi droog uit en is duidelijk aan het genezen!

Ik weet dat de meningen verdeelt zijn hierover, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, mij heeft het geholpen, zeker weten!!

Ik ben blij....

Ayla als jong volwassen teefje.. 'n Lieverd! (L)
afbeelding

05-09-20 11:52:43
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.652
OTindex: 28.417
Quote @KhunAxe:
#Hondentongen genezen wonden#
.(Geen gore foto's! Beloofd!)
Jammer  ;)

Maar dat hondenspeeksel een genezende werking heeft, daar heb ik wel vaker van gehoord. Maar dat het bij jou zou goed gewerkt heeft, is voor mij ook nieuw.

05-09-20 11:58:35
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: Ook ik weet dit al vanaf kindsbeen, mijn vader zwoer erbij. Maar inderdaad, nu heb ik het directe bewijs dat het geen fabeltje is! Het werkt écht! :ja

05-09-20 12:19:09
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Sta ik daarnet in mijn soepje te roeren, mis ik Kaew en Loki, je weet wel, mijn twee honden die herhaaldelijk op leven en dood hebben gevochten en die ik sedertdien nauwgezet in het oog hou!

Ik heb Loki vanwege zijn agressiviteit 4 maanden geleden laten castreren en heel langzamerhand werd hij minder agressief. Wel is hij meer gaan eten, hij's een beetje dik, maar dat kan me niet zoveel schelen. Ook heb ik Loki een poos aan de muilkorf gehad, maar dat is ook alweer een maandje geleden voor het laatst geweest. Ze gaan dus de goede kant op! ok

Afijn, ik was dus die twee kwijt, ga ik buiten kijken, lopen ze volop te spelen met elkaar!!! 8O Ik heb het afgebroken, bang dat ik ben voor 'katjesspel', laten we het maar stapje voor stapje doen, maar het gaat goed!!

En mijn teen aan het beteren en Loki en Kaew zijn aan het verzoenen, mijn dag kan niet meer stuk!!

.Laatste edit 05-09-2020 12:38

05-09-20 12:35:16
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: Ach, ik heb jouw 'Jammer' gemist :D Maar nee, die foto's zijn niet voor iedereen geschikt en ik wil potentiële lezers deze niet afschrikken met gore foto's..

Ik heb even gezocht of ik een vergelijkbare foto kon vinden via Google, maar daar werd ik zelf niet goed van 8O Dus helaas Ouwe, zoek maar op Google ;)

05-09-20 14:31:10
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.861
OTindex: 90.717
Quote @Emmo:
[quote=@KhunAxe]Maar dat hondenspeeksel een genezende werking heeft, daar heb ik wel vaker van gehoord. Maar dat het bij jou zou goed gewerkt heeft, is voor mij ook nieuw.
voor mij ook, heel indrukwekkend #ok

07-09-20 02:53:42
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
============================================

07-09-20 02:57:49
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Het regenseizoen duurt hier maar liefst 4 maanden! Daarom hebben wij voor geld en goede woorden een transparant regenscherm laten monteren zodat we ook tijdens hevige regenval gewoon op de veranda kunnen zitten..

Nog geen 2 weken nadat het scherm was geplaatst heeft een koppeltje kleine vogeltjes een nestje aan de touwen gebouwd en zijn driftig aan het broeden geslagen 8O

afbeelding

Gevolg is dat het regenseizoen inmiddels in volle gang is maar wij kunnen ons regenscherm niet gebruiken omdat dit het nest zou vernielen.. Dus nu goed opletten wanneer de jonkies uitvliegen, ach, is niet anders :P


07-09-20 04:00:53
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.861
OTindex: 90.717
@KhunAxe: #ok

iets dergelijks had ik in de VS. Daar had een vogelpaar een nestje gemaakt in de hoek van mijn raam, dat op een kiertje open stond. Helaas wist ik dat er zeer strenge regels waren: ramen moesten ten alle tijden gesloten blijven vanwege verwarming/AC.. Dus met grote tegenzin heb ik het nestje verwijderd, voordat het af was, wetende dat ik dat vroeg of laat toch zou moeten doen. Nooit geweten dat vogels zo kwaad kunnen worden, goh, wat maakten die twee een lawaai.

Nog ff over de reis van je zus: balen.. maar ik had gehoord dat mensen die naar Thailand gaan daar sowieso eerst twee weken in quarantaine moeten,.. als ze ueberhaupt mogen inreizen..

Laatste edit 07-09-2020 04:10

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 45 46 47 [48] 49 50 51 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven