hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 44 45 46 [47] 48 49 50 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

27-08-20 10:10:50
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901

27-08-20 10:13:28
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: _O- Ik ken het maar ben helaas vergeten waarvan :D Overigens heb ik tegenwoordig een stoppelbaard, for the time being heb ik de grote walrussnor afgezworen ;)

AH!!! Gompie en zijn vriendjes! :D

.

Laatste edit 27-08-2020 10:14

27-08-20 10:30:22
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.721
OTindex: 90.299
@venzje: :D _O-

@KhunAxe: de belangrijkste knuffel van mijn nichtje heette Gompie. Zo eentje, waar ze niet zonder kon, zodat mijn zus er altijd een paar op voorraad had, totdat ze op de draad versleten waren.
Dus die naam zal ik niet gauw vergeten..

Laatste edit 27-08-2020 10:31

27-08-20 11:29:21
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
Hmmm... Zo herkenbaar die Aziatische familiebanden...:ja ‘s Lands eer, ‘s lands wijs, maar soms mag het van mij in westerse landen best wat warmer waar mogelijk, qua familiebanden.

28-08-20 00:59:27
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@venzje: Gompie! Oh, dat is lang geleden!..:)

28-08-20 03:08:27
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.721
OTindex: 90.299
@EruYagami: en andere banden?!

28-08-20 04:24:23
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Toen ik pas op Samui woonde raakte ik bevriend met een Thaise man, men noemde hem Sen (100.000), refererend aan zijn extreem hoog gewicht, hij was één van de dikste mensen die ik kende 8O Hij sprak redelijk Engels en we ontmoetten elkaar vaak 's-ochtends als we op de lokale markt een koffie gingen drinken.

Sen is alweer een jaar of 5 geleden vertrokken van Samui, terug naar zijn roots, (Kon Kean). Hij is gelukkig inmiddels afgevallen tot een gezond gewicht, maar ja, een bijnaam blijft beklijven, voor mij zal hij altijd Sen zijn ;)

Maar tot op de dag van vandaag onderhouden we het contact met elkaar, niet vaak, maar het is er wel ;)

Er vanuit gaande dat wij geen uitzonderingen zijn mag je stellen dat ook vriendschapsbanden met Thai lang stand kunnen houden.

.

Laatste edit 28-08-2020 04:39

28-08-20 07:31:15
GMVersluis
Oudgediende


WMRindex: 641
OTindex: 10.438
@KhunAxe: Goed nieuws van de operatie!
Hopelijk gaat het allemaal goed!


28-08-20 08:27:36
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@GMVersluis: ok Daar ga ik maar vanuit ;)

28-08-20 11:23:19
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@allone: Welke banden bedoel je? Fietsbanden, autobanden, spanbanden? :P
Nee, alle gekheid op een stokje. Waar ik feitelijk zeker ben van dat mensen uit mijn schooltijd of zelfs uit m’n studietijd op z’n minst hun wenkbrauwen zouden fronsen, als ik nu nog contact met hen op zou nemen, zouden klasgenoten in Indonesië het leuk vinden om na zoveel jaar even mensen uit die tijd te zien. Voor de duidelijkheid, ik heb geen hechte vriendschappen aan mijn school- en studietijd overgehouden en daar ook geen behoefte aan gehad. M’n meest hechte vriendschappelijke banden nu zijn hier de mensen van de voetbalclub en enkele bevriende families die ik op aparte manieren via m’n werk heb leren kennen.

29-08-20 01:32:19
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
=================================================

29-08-20 02:07:06
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Typisch Thais fruit
.
.
Vandaag een Blog over de meest bekende fruitsoorten in Thailand. Sommige soorten vind ik erg lekker, andere vind ik niet te vreten. Zoals altijd is het veelal een kwestie van persoonlijke voorkeur.. Ik zit altijd op te scheppen dat wij Nederlanders veelal uitstekend in Engels zijn dus ik hoop dat je mij vergeeft dat ik deze lappen tekst niet ga vertalen, sorry..

Mango (Ma-Muang)
afbeelding

One of the most well-known fruits in Thailand, there are many varieties of delicious, refreshing mango and a few different ways of eating it. When ripe, it can be halved and eaten with a spoon, while many choose to enjoy it with sticky rice and coconut milk (Khao Niew Ma-Muang). Others like to eat it half-ripe and dip the crunchy slices in sugar. Also makes a wonderful juice. (Persoonlijk ben ik er niet wild van, hoewel ik het wel lust).

Mangosteen (Mang-Kut)
afbeelding

Little known outside Thailand, the mangosteen is a bizarre-looking fruit that contains in its round, deep purple shell a delicate, flavorful white flesh that's eaten in sections. The number of sections found inside match the number of petals found on the bottom of the shell. A delicious, distinctive flavour also makes it wonderful for juices. (Absoluut een van mijn favorieten! Heerlijk fruit, beetje zoet/zuur, erg fris! Mangosteen is tevens een van de meest gezonde fruitsoorten!).

Rambutan (NgoR)
afbeelding

Its name is derived from the Malay word rambut, meaning 'hair' – a result of the fruit's red-and-yellow spiky rind. Peeling this away reveals a firm, white, translucent flesh, which the Thais are especially adept at delicately carving away from its large seed. (Wij verbouwen Rambutan, een lekkere fruit, weinig vruchtvlees omdat de pit onevenredig groot is, de moeite amper waard).

Durian (Tu-Rian)
afbeelding

Surely the most controversial fruit on earth, durian is to its fans a rich, unique-tasting fruit. To its critics, it's a putrid-smelling, lame duck of a fruit. Its extremely strong aroma – which some say resembles rotting fruit down a blocked drain – let alone its aggressive look, is enough to put many off tasting it at all. Others swear by it. It's the most expensive of all Thai fruits and actually banned (yes banned!) from some public places, hotels and on planes. (Smerig!! Wij verbouwen het en ja, ik heb het geproefd, de smaak is wel oké maar de geur is een regelrechte afknapper :r Ik vind het naar hondenpoep stinken).

Pineapple (Sapparod)
afbeelding

The Kingdom is one of the largest producers of this flavourful, juicy fruit. Growing year-round, it's best planted in sandy seacoast soil and grows on a low lying plant. It's an incredibly versatile fruit that finds its way into desserts, drinks and savoury dishes. (Iedereen kent natuurlijk wel de ananas, behoeft verder geen betoog. De vrucht wordt vaak gebruikt om bepaalde Thaise gerechten een zoetzure smaak te verlenen. De ananas is een van mijn favoriete vruchten).

Papaya (Ma-La-Kaw)
afbeelding

A delicious year-round fruit that's at its best between March and June, the papaya is oval in shape and cut lengthways to remove the small black seeds in the middle. When ripe, the soft dark orange-coloured meat is full of flavour. Thais like to shred unripe papaya and mix it with lemon juice, chillies, peanuts and dried shrimp to make som tam – one of Thailand's favourite salads. (Papaya is lekker als hij rijp is, de Thai eet hem vaak onrijp, zo vind ik ze niet lekker, hij is dan erg wrang van smaak).

Dragonfruit (Gao Mung Gorn)
afbeelding

The fruit of a cactus plant, the strange, unearthly looking dragonfruit has a lovely soft flesh that looks somewhat like that of kiwi fruit and is typically eaten with a spoon. (Niet bijzonder smakelijk, beetje een flauw fruit vind ik. Ik heb ooit op advies van mijn dokter dit fruit gegeten i.v.m. ik meen blaasproblemen. Ik ben werkelijk doodziek geworden! Daarna heb ik nooit weer Dragonfruit gegeten :nee )

Guava (Farang)
afbeelding

Originally from Central America and the West Indies, Guava is now grown in many tropical countries and favoured especially for its fragrant, exotic taste. Available all year round, it makes a popular snack that can be eaten green and crunchy alongside salt, sugar and chilli, or when ripe. Tasty and highly refreshing, guava can also be made into delicious drinks, luscious ice creams or rich jams and jellies. Its Thai name, farang, is also the term that foreigners are known by. (Zo het artikel al zegt is de naam gelijk aan de aanduiding voor niet-Aziatische buitenlanders. Wan is er dol op! Weer hebben we hier te maken met een wat wrange vrucht, ben er niet dol op).

Pomelo (Som-O)
afbeelding

Similar in size and taste to grapefruit, the meat of the pomelo is succulent and has a delicious sour-sweet flavour. Available all year round, there are many varieties available, coming in anything from pale yellow to orange or red. (Heerlijk! Als je van grapefruit houdt dan is deze Pomelo een absolute aanrader! Ik koop hem soms gepeld en wel en na een paar uur in de koelkast eet ik 'm heerlijk koel. Absolute favoriet!)

Rose-apple (Chom-Poo)
afbeelding

With a shape much like a pear, the rose-apple has a shiny skin that is either pink or green in colour. Extremely refreshing and with a crisp, crunchy taste, it's often eaten with salt and sugar. (Ik ken ze, maar moet eerlijk toegeven dat ik 'm nog nooit gegeten heb, kan er dus niets zinnigs over zeggen, behalve dat indien gegeten met zout en suiker je er vanuit mag gaan dat het een wrange vrucht is. 8O

(Volgende keer 10 andere fruitsoorten).

.Laatste edit 29-08-2020 02:52

29-08-20 05:52:40
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.721
OTindex: 90.299
Wel gezond, zoveel vruchten..
Vruchten hier in NL zijn meestal zuur, ook niet alles..

29-08-20 06:25:57
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Toch ben ik nog steeds dol op Nederlandse appels en peren.. Oh, zo'n grote gele sappige handpeer... Juuu! :D

29-08-20 07:16:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.721
OTindex: 90.299
@KhunAxe: als ze rijp zijn, ja.. maar meestal worden ze onrijp geplukt en worden dan niet meer zoals ze zouden moeten zijn.. helaas pindakaas

29-08-20 07:22:46
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Oh, das jammer, ik vind ze juist het lekkerst als ze nog net niet overrijp zijn..

Heel lang geleden was ik eens op visite bij mijn oma die tv zat te kijken. Er was een reclame op tv, over peren: Je zag een geanimeerd perengezicht een peer eten, terwijl het sap langs zijn kin droop zei het perengezicht dat het weer een best perenjaar was..

"Och, arme ziel", zei oma. Ik vroeg wat dan zielig was, oma? "Nou", zei ze, wijzend naar het getekende perengezicht op de tv, "Die mongooltjes".. 8O


_O-

29-08-20 07:54:54
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.721
OTindex: 90.299

30-08-20 00:02:52
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Pomelo's worden hier ook verkocht. Ik heb wel eens op het punt gestaan om er een te kopen, maar ik heb medicijnen die niet goed samengaan met grapefruit. Ik weet niet of dat ook voor Pomelo's geldt, dus dat heeft me er tot nog toe van weerhouden. Ik vind het wel jammer, want ik ben dol op grapefruit! Laatste edit 30-08-2020 00:04

30-08-20 00:09:07
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Er zijn inderdaad medicijnen die niet goed samengaan met een fruit of voedsel. Melk is hier ook berucht om! Maar meestal mag het wel als er voldoende tijd tussen zit, als er een paar uur tussen het consumeren van het medicijn en fruit of voedsel zit kan het geen kwaad. Je zou het kunnen opzoeken of vragen de volgende keer dat je bij de dokter bent.

30-08-20 01:16:51
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ik ga het opzoeken, want ik kom zeer zelden bij een dokter. Het traject dat ik heb moeten volgen voor mijn spierziekte heeft die lust alweer ontnomen...:( Ik geloof het wel weer....

30-08-20 01:19:44
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Waarschijnlijk zal Frans' Zoete Zuster het ook wel weten ;)

30-08-20 01:37:46
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ik heb het opgezocht en aangezien Pomelo's een soort van kruising is met grapefruit wordt het afgeraden bij bepaalde medicijnen, zoals bijvoorbeeld Amlodipine. Dat is een bloeddrukverlager die we allebei slikken, dus geen grapefruit of Pomelo meer voor ons...jammer!

30-08-20 01:42:29
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Hmm. Toevallig gebruik ik ook Amlopidine, ik eet af en toe een pomelo en heb nergens last van. Ik heb dit gevonden:

'Do not eat or drink lots of grapefruit or grapefruit juice. This is because grapefruit can increase the concentration of amlodipine in your body and worsen side effects.'

Af en toe een halve pomelo valt wat mij betreft niet onder 'lots of..', dus blijf ik gewoon af en toe een paar stukken pomelo eten. Ik wil ook graag een béétje gewoon leven.

Laatste edit 30-08-2020 01:45

30-08-20 01:52:29
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Euh, ik denk dat we ons niet echt zorgen hoeven te maken over de combinatie van Amlopidine en grapefruits:

'Amlodipine (Norvasc) is a calcium channel blocker like felodipine and nifedipine, which also does not interact with grapefruit!

-Bron-

30-08-20 08:51:54
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Ik lees net @Ronnymij's blog dat hij de 10e naar Griekenland gaat, blij voor hem ok

Zelf heb ik zo meteen om 14:30 een slecht nieuws gesprek met mijn zus. Ze had geboekt voor de 4e november, dan weer niet, dan weer wel en dan weer niet..

Gisteravond zei ze dat ze toch misschien de 4e november gaan komen maar Wan vertelde mij dat de locals hier in de buurt erg bang zijn voor buitenlanders i.v.m. corona.. Ik tel niet mee omdat ik allang hier woon en eigenlijk niet als een echte buitenlander wordt beschouwt.

Ik moet dus mijn zus gaan vragen of ze maar liever niet wilt komen maar het, zo eerst de bedoeling ook was, het wil uitstellen tot volgend jaar. Dat gaat geen leuk gesprek worden vrees ik :nee :(

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 44 45 46 [47] 48 49 50 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven