hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 46 47 48 [49] 50 51 52 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

07-09-20 06:18:12
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Geen wonder dat die vogels boos waren, zou jij ook zijn als iemand je woning in aanbouw zou vernielen :D

Dat van die twee weken klopt, maar mijn zus was van plan om de 4e november te komen, dan zou hopelijk die idiote maatregel over zijn. Ach, het is niet anders, volgend jaar dan maar.


07-09-20 06:44:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@KhunAxe: oh ja, ik heb alle begrip voor ze :)

jammer, maar hoop dat je zus het geld terug krijgt...

07-09-20 07:20:39
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Dat krijgt ze enkel terug als de vlucht afgelast wordt. Ze heeft een annuleringsverzekering maar omdat ze de tickets in februari al gekocht had valt Corona niet onder annuleringsredenen..

07-09-20 15:40:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@KhunAxe: oh. Afwachten dus..
Er gaan wel gewoon vluchten..

08-09-20 11:14:25
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Wan is helemaal happy, ze heeft vandaag nieuwe bloesems gezien op de Doerian-bomen. Dit is de belofte voor de oogst van volgend jaar ;)

afbeelding

afbeelding

afbeelding

08-09-20 11:32:47
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Wat dat hondenspeeksel betreft: mensenspeeksel is net zo effectief (vooral vanwege de histatine), maar ik kan me voorstellen dat je moeilijk een tijd met je voet in je mond gaat zitten. :D

Dat vogelnest lijkt me van een of andere weversoort. In tegenlicht ziet het er wat mottig uit, wevers maken doorgaans keurige nesten. Maar de belichting van de foto is verre van optimaal, daar zou het aan kunnen liggen.

08-09-20 11:55:55
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Nee, het nestje ziet er gewoon wat rommelig uit, ik denk niet dat dit een weverspaartje is geweest :nee

Hondenspeeksel schijnt een sterkere genezende werking te hebben dan mensenspeeksel, daarom, en omdat ik inderdaad geen zin heb om aan mijn wonden te likken, heb ik ervoor gekozen om Ayla het te laten doen.

Waarom Ayla? Ze is een voorzichtig hondje al eerder aangaf mijn wond te willen reinigen. Verder is het geen straathondje, ze eet enkel wat ik haar geef, dus geen rotzooi. Wat ook meespeelt is dat (surprise surprise) er in mensenspeeksel meer slechte bacteriën zitten dan in hondenspeeksel. Iets wat je eigenlijk niet zou verwachten 8O

.

Laatste edit 08-09-2020 12:47

08-09-20 11:56:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@venzje: leuk om te weten, vandaar dat we altijd automatisch onze wonden aflikken (behalve misschien die onder aan je voet idd :P)

@KhunAxe: oh echt? 8O En waar komen die slechte bacteriën vandaan, wat zijn slechte? 8O

Laatste edit 08-09-2020 11:58

08-09-20 12:13:07
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Hondenspeeksel bevat onder andere Lysozyme (een enzym dat bepaalde bacteriën doodt en overmatige groei van
bacteriën in de mond voorkomt) zenuwgroeifactoren en eiwitten die de wondgenezingstijd halveren.

Verder ben ik natuurlijk geen bioloog ofzo, ik heb slechts mijn eigen ervaringen hier neergezet, eenieder mag daarvan denken wat hij wilt ;) Mijn ervaring is dat na wekenlang aantobben de wond eindelijk is gesloten, ik denk door het likken van Ayla.

08-09-20 12:40:10
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@KhunAxe: dat enzym hebben wij ook nodig, misschien worden tandartsen dan overbodig..? (wishful thinking..)

09-09-20 00:15:49
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@KhunAxe: Ik heb twee jaar terug nieuwe kiezen laten zetten. Kaakchirurg vertelde mij dat een slecht gebit vaak ligt aan, inderdaad, slechte bacteriën. Dat schijnt per persoon verschillend te zijn.

09-09-20 00:44:04
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

09-09-20 00:51:08
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
Nou, mooi toch dat Ayla je heeft kunnen helpen? Inderdaad heb ik al meer gehoord dat een hondentong goed zou zijn voor open wonden. Maar ja, om het dan ook in praktijk te brengen...? Je neemt een risico...Maar ik ben blij dat het goed uit heeft gepakt. :ja

09-09-20 01:04:14
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik heb inderdaad een risico genomen, maar omdat ik al ruim 60 jaar door honden gelikt wordt zonder dat het ooit problemen opleverde heb ik het risico genomen.

Ik heb bewust voor Ayla gekozen: Ze is een gesteriliseerd teefje dus likt ze welhaast nooit aan haar geslachtsdeel. Dit in tegenstelling tot Kaew en Loki, die zitten om de haverklap aan hun ballen en penis te likken 8O (Nouja, Loki dus niet aan zijn ballen :+ )

Verder is Ayla bij mij sinds ze een puppy was en ik weet dat ze nooit of te nimmer iets van de straat zal eten :nee Mejuffrouw is zeer kieskeurig en eet enkel wat ik haar geef, en dan nog enkel als de brokken niet te groot zijn :P

Ze is kerngezond!! Niet onbelangrijk als je de hond gaat 'gebruiken' als medische randapparatuur.

Tenslotte: Eerlijk gezegd? Ik begon toch wel een beetje wanhopig te worden, niets hielp! Integendeel, de wond werd steeds groter, dus ik dacht dat ik een gecalculeerd risico zou nemen. En inderdaad, ik ben er nog niet hoor, maar de wond ziet er echt beter uit!

Ik laat Ayla overigens maar een paar keer per dag een minuut of 5 likken ik wil geen likgranuloom oplopen.

Ik heb vele site's geraadpleegd maar daar wordt je niet echt wijzer van, er zijn er net zoveel op tegen als die er voor zijn :P

Het was een wanhoopspoging, so far, so good..

09-09-20 05:01:01
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Kleine 2 weken geleden sloeg plotsklaps mijn linkeroor dicht, ik was compleet doof geworden aan die kant. En dat terwijl mijn gehoor sowieso niet optimaal is, een familiekwaal vrees ik.

Afijn, Wan en ik gaan naar het dorpsziekenhuis van Khitchakut om het te laten nakijken.

De eerste 'dokter'* was een meisje van hoogstens 24 of 25 jaar. Nadat ze enkele minuten in mijn oor had zitten wroeten verontschuldigde ze zich en verdween, om na 5 minuten met een mannelijke collega terug te keren. Ze had dus kennelijk niets kunnen vinden..

Ook deze jongeman* was erg jong, niet veel ouder dan zijn vrouwelijke collega.

Ah! Hij had het gevonden!! Er was een insect in mijn oor gevlogen! Goh, weet je dat wel zeker, ik heb niets mijn oor in horen vliegen?

Hij nogeens kijken, nee, inderdaad, geen insect, een ontsteking.. Mijn vertrouwen in deze twee snotneuzen was inmiddels danig gedaald!

Goed, antibiotica, wat druppels om een paar keer per dag in het oor te zoen en kom de 9e maar terug..

Ik heb trouw de druppels en de antibiotica gebruikt maar heb tevens bij Lazada gezocht naar iets om mijn oor mee te spoelen, zelf had ik namelijk het idee dat ik last van een verstopping door cerumen (oorwas) had.

Ik vond iets als dit:
afbeelding

Gisteren, de 8e arriveerde het pakketje en heb ik het meteen gebruikt. Wat denk je? Na slechts 1x gebruikt te hebben was mijn gehoor alweer terug! Niet volledig, ik schat zo'n 70%, not bad.

Vanochtend nogeens het oor uitgespoten met warm water en het gehoor was weer ietsje beter. Ik ben dus naar de pharmacy gegaan en het waterstof peroxide 3% gekocht. Later vandaag spoel ik mijn oor dus nogmaals door, nu met een mengeling van warm water en waterstof peroxide.. Volgens de handleiding:

afbeelding

Ik heb besloten om vandaag dus niet terug te gaan naar het ziekenhuis, ik doe 't zelf wel :P

Bovendien moet ik zaterdag voor mijn staaroperatie naar een ziekenhuis in Chantaburi, dus eventuele medicijnen kan ik sowieso niet innemen.

Komt goed...... ;)

.
* Ik vermoed dat deze jongelui geen doktoren waren maar medische studenten, doktoren in opleiding dus. Op zich niks mis mee, ik ben in Nederland ook weleens door leerlingen geholpen, maar daar was wél altijd een arts bij die het werk controleerde!

.

Laatste edit 09-09-2020 05:05

09-09-20 07:29:19
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.596
OTindex: 94.527
@KhunAxe: Bij plotselinge gehoorvermindering is er inderdaad vaak sprake van proppen oorsmeer.
Uitspuiten is dan meestal de beste remedie.
Ik heb heel wat oren uitgespoten en stond vaak versteld van de grote, vieze bonken die tevoorschijn kwamen.
En dan de blijdschap en de verwondering van de doven, die plotseling weer konden horen.
Ik leek Jomanda wel! })

09-09-20 08:06:16
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@KhunAxe: Zo'n oorspuit is inderdaad een prima remedie.
Voor een eventuele volgende keer is het misschien aardig om te weten dat het resultaat vaak nog beter is wanneer je vooraf twee of drie dagen een paar druppels olie in je oor laat vallen. Daar wordt de prop zacht van, waardoor de boel beter los komt.

Laatste edit 09-09-2020 08:06

09-09-20 08:23:39
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: @venzje: Waargebeurd!!!

Ik had last van een verstopt oor en ging naar mijn huisarts om het oor te laten uitspuiten. Mijn huisarts was Dokter van der Molen, ik heb weleens over hem verhaald, een lange, statige man met een grote snor en een stalen brilletje, hij leek wel een oude student ;)

Hij vulde zo'n grote ouderwetse nikkelen spuit met warm water uit de keukengeiser en ik moest een bakje onder mijn oor houden.

afbeelding

Hij spoot de hele spuit leeg in mijn oor, keek er eens in met een lampje en mompelde wat.. "Wat zeg je"? Vroeg ik hem?

Hij zei "Ik doe er nog maar een denk ik!!" en voegde de daad bij het woord... We hebben vreselijk moeten lachen. Zozeer zelfs dat toen ik later de spreekkamer verliet en via de wachtkamer naar buiten ging de wachtende patiënten mij bevreemd aankeken _O- :D


@venzje, dat trucje met olie ken ik, maar ik had al enkele dagen gedruppeld met spul van het ziekenhuis, ik neem aan dat dit eenzelfde werking had..

Hoe dan ook, het waren 7 welbestede Euro's :D

.Laatste edit 09-09-2020 08:26

09-09-20 09:33:58
MIADIA
Oudgediende


WMRindex: 5.426
OTindex: 6.483
toen ik een jaar of 7 was ben ik aan een oor een tijdje doof geweest, vanwege rommel die er in zat.
best irritant dat mensen tegen je schreeuwen en je hoort ze nog maar nauwelijks.

mijn oor werd toen schoongemaakt door er met een soort stofzuigertje in te pielen, ik moet 2x terug om leeg te zuigen en nog een keer dat ze met een piepjestest mijn gehoor hebben getest of dat weer terug naar het normale niveau was.

09-09-20 09:36:31
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@MIADIA: Dat 'opslurpen' heb ik eens op Samui laten doen, mijn oor was indertijd ook ontstoken dus alles bij elkaar was het een tamelijk pijnlijke procedure.

09-09-20 10:25:25
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.596
OTindex: 94.527
@KhunAxe: Zo ging het bij ons ook.
Niet dat opslurpen dus!
Eerst laten druppelen met olie en dan daarna met die grote oorspuit en een opvangbakje aan de gang.
Daarna even controleren met de otoscoop of de boel weer schoon was en klaar was ie weer.
Soms gebeurde het dat het spuiten niets deed, zo iemand zette ik voor een kwartiertje in de wachtkamer en probeerde het daarna weer.
Succes gegarandeerd, intussen had het water de boel verder verweekt en alles spoelde zo weg.
Laatste edit 09-09-2020 10:27

09-09-20 14:11:08
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Quote @Mamsie:
Ik leek Jomanda wel! })
Jomamsie?

09-09-20 14:18:37
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.596
OTindex: 94.527
@Emmo: Ja, zoiets. Maar dan anders.:D

09-09-20 15:53:08
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.145
OTindex: 1.091
Wonden, onze hond was toen aangereden en kreeg een lange pen in zijn poot.
Alles goed gegaan alleen de wond wou niet dicht.
De hond zelf mocht er niet aan likken,zalfjes die we hadden gekregen (goed voor betaald) erop gesmeerd, niets hielp.
Wij terug naar de dierenarts en het was dit keer een Chinese man. Die zei, ik kan vele zalfjes voorschrijven, maar ga naar de supermarkt en haal een pot gewone honing.
Wij gedaan en honing op de wond gesmeerd en na een dag of 2 was de wond dicht.Nu zijn we fan van honing:)

09-09-20 21:01:30
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Buick: Honing staat al vele eeuwen bekend als een prima antibiotische zalf.. Mits je rauwe honing gebruikt! Is de honing eenmaal geprepareerd, bijvoorbeeld door verhitting, dan is de antibiotische werking weg en is het enkel nog een lekker zoet beleg.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 46 47 48 [49] 50 51 52 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven