hr
jaargang -23 - laatste artikel 22-11 18:00 - 75418 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 126 127 128 [129] 130 131 132 152 153 154 155

Discussie over Geert

25-09-11 13:21:50
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Yerbouty: generaliseren. Alle kiezers van wilders als idioten afschilderen. De geijkte tactiek om toch maar vooral niet te hoeven nadenken over de punten die de partij inbrengt. Omdat wel nadenken pijnlijk is. Omdat dat de fouten van de eigen politiek in de afgelopen decennia zo helder maakt....

HEt zou jou, het zou jouw richting sieren als men eens inhoudelijk met argumenten kwam. Een beleid opsteld waarin de problemen wel erkend worden . . .

25-09-11 13:37:04
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Ik kan het fragment zo niet vinden, ik zag echter op youtube een video van de beschouwing staan. Wilders deed een voorstel dat alle asielzoekerscentra in links stemmende gemeenten/wijken moesten worden geplaatst. ongeacht of dit moet gebeuren of niet is dit een hele rare uitspraak. Wilders werd hierop aangevallen, waardoor hij opeens zijn standpunt moest gaan verdedigen. op de vraag waarom hij dan denkt dat er meer centra moeten komen had hij geen antwoord klaar. en dat siert hem: rare uitspraken doen en ze vervolgens niet verdedigen. wel de stem maar niet de fundering... hoewel die moeilijk te maken is onder een uitspraak die als een tang op een varken slaat.

het fragment houden jullie nog tegoed.

25-09-11 13:38:50
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
gevonden:

klik.

met alle respect maar hier valt Wilders heel hard met z'n tanden op de stoep. echter ik denk dat de meeste mensen dat missen.

25-09-11 13:49:56
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Op zich vind ik het overigens een briljant idee. Waarvan ik er nog wel een paar ken ;):

Om die van Wilders aan te scherpen: politici die tegen het beperken van asielstromen zijn moeten verplicht aielzoekers in eigen huis opnemen..... alle rechters moeten criminelen te logeren krijgen, advocaten ook.

Hoe idioot dit ook moge klinken, er zit wel een kern van waarheid in. Als men zelf voelt wat men aanricht, kan het beeld toch veranderen.

Zo kan je verder: iedere politicus een jaar in de bijstand. Zodat ze weten wat bezuinigen echt betekent....

(fragment moet ik nog bekijken, maar ik geloof je op je woord....)

25-09-11 14:50:47
yerbouty
Erelid

WMRindex: 1.299
OTindex: 23
@Invisible,

Idioot refereert aan een IQ van beneden de 25, laten we de Geert stemmers de eer geven die ze toekomt, ze zijn debiel!

25-09-11 14:54:47
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
@yerbouty probeer die diepere lagen in de discussie even aan te boren, je zit nu op niveau 1. erg makkelijk om dingen te schreeuwen, probeer inhoudelijke standpunten neer te zetten.

25-09-11 14:57:46
yerbouty
Erelid

Even het filmpje gekeken, tsja.

Wel weer typerend toch? En dan wil Invisible dat ik ga nadenken over de punten die de partij inbrengt?

Kunnen we dan ook alle rechts radicalen, fascisten, neo-nazi's en dergelijk volk in Venlo onderbrengen? Blijkbaar het slag waar Geert zo graag tussen woont.

25-09-11 15:01:04
yerbouty
Erelid

@Invisible:

Kom met een inhoudelijk standpunt van de PVV dat dan wel boven niveau 1 uitstijgt.
Ga ik daar eens over nadenken!

25-09-11 15:05:58
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
Invisible is een gerespecteerd lid en discussiepartner, het zou tof zijn als je hem niet op de persoon aanvalt.

ik tel een verkapte godwin. en linksom of rechtsom; een heleboel bezuinigingsmaatregelen moeten doorgedrukt worden. echter denk dat Pechtold een goed punt heeft en dat is dat de AOW omhoog moet, nu. dat bespaart bijna de helft van wat we moeten bezuinigen. de pgb hoeft niet afgeschaft te worden, het lijkt wel alsof mvr. van Zanten het kabinet uit wil met een klapper, iets waardoor ze herinnerd word.

en @yerbouty; alsjeblieft, lees de vorige vijf pagina's door en je zult het niveau zien. volg dat dan ook; dat maakt het praten zoveel prettiger.

25-09-11 15:17:57
Vercetti
Senior lid

WMRindex: 585
OTindex: 571
@Invisible:
"politici die tegen het beperken van asielstromen zijn moeten verplicht aielzoekers in eigen huis opnemen"

Zo weet ik er ook nog eentje: politici die vóór het beperken van asielstromen zijn moeten verplicht naar Derde Wereldlanden om te kijken hoe het is om elke dag met burgeroorlogen, ziektes en andere rampen om de oren geslagen te worden.

Asielzoekers komen niet naar Europa om een leuke vakantie te vieren of iets dergelijks, maar ze zien zichzelf gedwongen om uit eigen land te vertrekken. In veel gevallen is de last die wij van sommige asielzoekers ondervinden niets vergeleken met wat deze mensen voorheen moesten ondergaan.

Daarnaast zou ik het ook wel waarderen als ik asiel kreeg in het buitenland, wanneer Nederland zou worden geteisterd door ellende.

25-09-11 15:23:45
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
immigratie in de zin van zoekend naar werk moet aan banden worden gelegd, dat zeker. als je hier komt voor werk dan moet je het land ook wat te bieden hebben. we hebben geen behoefte aan 4000 vrouwen die goed zijn in poetsen. dan liever knappe koppen in de medische wereld om de tekorten op te vullen. dat doet men ook in Zweden (of Finland... één of ander scandinavisch land :+), daar is een tekort aan hersenchirurgen dus als je daar wilt gaan wonen en werken als hersenchirurg krijg je een compleet huis met auto. waarom? omdat er een ontzettende behoefte is aan die expertise. en dat mag van mij ook in Nederland. uiteraard is Nederlands leren een belangrijk onderdeel daarin.

daarbij, moet ons land een thuishaven zijn voor oorlogsvluchtelingen? ik zou daarin graag Nederland willen vergelijken met andere Europese landen. wat op Lampedusa gebeurde kan echter genegeerd worden daarin; Khadaffi heeft bekend dat hij het Italiaanse eiland wilde overspoelen als een soort wraakactie voor de ingreep van de VN.

25-09-11 15:29:06
Vercetti
Senior lid

WMRindex: 585
OTindex: 571
Davh11:

Het toestaan van "immigratie in de zin van zoekend naar werk" kan de economieën van de thuislanden van deze immigranten sterk stimuleren, want veel immigranten sturen een deel van hun inkomsten naar huis. Hier heeft Nederland ook weer profijt van want dan hoeft er minder ontwikkelingssamenwerking naar deze landen te gaan.

25-09-11 15:29:18
yerbouty
Erelid

@Davh:

En waar val ik Invisible persoonlijk aan?
Ook een gerespecteerd lid en discussiepartner kan en mag met zijn neus op de feiten gedrukt worden. En de feiten zijn dat Wilders en de PVV nergens en nooit met argumenten komen, het is allemaal holle kretologie alleen maar op het binnenhalen van stemmen gericht. En het klootjesvolk smult ervan. Wikders creëert een milieu waar angst voor de ander overheerst en zo stevenen we af op een maatschappij op Amerikaanse leest. Waar dat toe lijdt?
Kijk eens naar Bowling for Colombine!

Overigens was mijn quote aan Invisible eigenlijk voor jou bedoeld.

25-09-11 15:35:42
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
Quote @yerbouty:
Davh:

Overigens was mijn quote aan Invisible eigenlijk voor jou bedoeld.

dat dacht ik al, vond het al zo raar gezegd.

Michael Moore is koning van het verhaal van 1 kant bekijken. natuurlijk zijn er misstanden in The States, maar ik meen dat we in Nederland leven en dat is een veel kleiner landje dan waar de meesters der consumeren wonen.

ik heb al vaker gezegd: als Wilders nou eens wat deed in plaats van alleen maar praten... ze hebben vier jaar om de bezuinigingen op orde te krijgen, twee jaar later na prinsjesdag is er eindelijk min of meer een richting. en zelfs die richting gaat nog jaren duren voordat die doorgezet word.

de rest waren we al achter, echter er zit nog enkele nuance in en die mis ik. het hele verhaal over angst is voor velen die dat zeggen een projectie. zien wat je wil zien, als dat angst is dan schuif je het op anderen af.

en verder: de PVV is niet fascistisch, het is een partij die scherp afstand heeft gedaan van iedere vorm van extremisme (links/rechts). waarom dan de vergelijking met nazi's? als er 1 volk is die achterlijk een leider volgt dan is het die groep.

25-09-11 15:39:16
yerbouty
Erelid

Davh11:

En nu ga jij bepalen dat de ene beroepsgroep superieur aan de ander is? Dat is elitair denken!
Dat mag je van mij, maar daar begint alle ellende, de een voelt zich verheven boven de ander en ontleent daaraan het recht de ander te schofferen, kleineren, discrimineren of te vergassen!
Goed poetsen is ook een vak en gezien de staat waarin sommige openbare gelegenheden verkeren is er ook nog behoefte aan

25-09-11 15:42:12
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
ik denk dat een hersenchirurg hoger staat dan een poetsvrouw, niet op de sociale ladder maar wel qua intelligentie, expertise, educatie en kennis. wijsheid is een voorrecht maar geen grote geldpot. ik denk niet elitair. ik ben echter van mening dat een hersenchirurg meer nodig is dan een poetsvrouw.

en da's godwin nummer twee. geen nood, ik houd het graag bij.

25-09-11 15:49:51
yerbouty
Erelid

Davh11:

Op je vraag waarom de vergelijking met nazi's?

Het ging in de 20er en 30er jaren van de vorige eeuw slecht met Duitsland. Een ons allen bekend Oostenrijker heeft dit aangegrepen om zijn fobie voor Joden uit te dragen en hen van alle ellende de schuld te geven.

In de jaren 00 tot 11 is er een ons allen bekend politicus die het in verkiezingstijd betaamt om zijn islamfobie uit te dragen en hen de schuld van alles te geven!

Getuige het volgende:
Als we alle islamieten het land uitzetten hoeft de AOW leeftijd niet omhoog!

Kan jij mij het wezenlijke verschil uitleggen?

25-09-11 15:54:31
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
toen en nu vergelijken is als een oude apple computer vergelijken met een DS. Godwin nummer drie (of telt deze dubbel?). in short, je angst voor een '40-'45 is irrationeel. de wereld is anders. geschiedenis herhaalt zich niet, hoe graag je dat ook wil alleen om "I told you so" te zeggen.

het ging niet alleen slecht met Duitsland, alle westerse landen hadden een crisis. dat er in Duitsland dan een mafkees rond loopt te paraderen en het volk voor z'n karretje spant wil nog niet zeggen dat dat nu ook gebeurd. hoe zie je dat voor je, het Nederlandse leger die moslims uit de huizen trekt en op straat fussileert? Het is Nederland, 2011 en niet Duitsland, 1939 (of de sovjet-unie for that matter).

25-09-11 15:58:36
yerbouty
Erelid

@Davh11Je denkfout is dat je denkt dat je door een bepaalde intelligentie hoger staat dan een ander, zo zijn er ook mensen die vinden dat zij hogere wezens zijn omdat ze blank zijn en niet zwart, zo zijn er mensen die vinden dat ze beter zijn als een ander omdat ze christelijk, Islamitisch of iets dergelijks zijn.
Wat mij betreft is iedereen gelijk en heeft iedereen hetzelfde recht om zich waar dan ook te bewegen.
Partij voor de Vrijheid?
Mijn vrijheid valt of staat met de vrijheid van de ander!
De PVV predikt geen vrijheid, de PVV predikt angst en haat.

25-09-11 15:59:00
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
1. het leger zal nooit instemmen om moslims te deporteren/verwijderen.

2. EU. ook als Nederland daaruit stapt (wat zou leiden tot inflatie - godwin inbound!) zullen de buurlanden nauwlettend in de gaten houden wat er allemaal gebeurd. uit de EU stappen is sowieso funest: Wij leven onder andere van de export via Rotterdam.

3: VN. je weet wel, de opperbaas van de Geallieerden (godwin! :P). als Nederland zich opeens overal aan ontrekt dan gaan er zeker alarmbellen rinkelen, als er dan Razzia's beginnen staan er binnen de kortste keren blauwhelmen in je straat.

4: NAVO. Nederland is er ook lid van, de militaire tak van de VN. sit back and enjoy the show? niet als de NAVO er wat over te zeggen heeft.

5: tellen. 2011 is niet hetzelfde al 1933.

25-09-11 16:01:32
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
als je het hebt over de educatie die men heeft gehad en de behoefte aan de taak die je kunt uitvoeren door je expertise toe te passen, dan sta je inderdaad hoger als gerenommeerd chirurg dan als conciërge. dat is niet erg, laatstgenoemde zijn ook nodig, er zijn er echter veel en veel meer van die het kunnen doen of de mogelijkheid er toe hebben. vraag en aanbod. dat wat meer nodig is word ook meer gevraagd en poetsvrouwen hebben we nou eenmaal minder nodig.

25-09-11 16:08:50
yerbouty
Erelid

Davh11:

Ik vroeg om het wezenlijke verschil, dat betekent naar het verschil in het principe, niet naar een redenatie waarom Nederland nooit een derde wereldoorlog zal of kan starten.
Dus daar heb ik dan ook geen angst voor, ik schaam me als Nederlander en als mens alleen maar de ogen uit mijn kop.

Nogmaals, het gaat om dezelfde denkwijze! En die is in beide gevallen door en door rot, of het nu 1933 of 2011 is.

25-09-11 16:12:26
yerbouty
Erelid

Davh11:

Quote:
als je het hebt over de educatie die men heeft gehad en de behoefte aan de taak die je kunt uitvoeren door je expertise toe te passen, dan sta je inderdaad hoger als gerenommeerd chirurg dan als conciërge.

Nogmaals, je maakt een denkfout!
Je bent hoger opgeleid, je verdient meer en je staat hoger op de maatschappelijke ladder, heel mooi allemaal, maar het maakt je geen beter mens!

25-09-11 16:13:35
yerbouty
Erelid

me guote gaat fout!

Edit MuseMatt: omdat het met een q moet :ja

25-09-11 16:20:17
Davh11
Oudgediende

Wnplts:  
Wilders haat jegens moslims is niet goed, de vinger zou met een stuk minder harde bewoording naar andere volken gewezen moeten worden. Marrokaanse reljongeren moeten worden aangepakt maar Nederlandse ook. ik ben daar geen expert in om eerlijk te zijn maar wat ik wel erover weet is dat die groep een stuk meer hulp nodig heeft dan dat ze nu krijgen. echter beter georganiseerd; geef ze over aan jeugdzorg en je maakt het alleen maar erger!

daarbij was Hitler absoluut gek in zijn kop, maar als goed spreker werd dat over het hoofd gezien door de meeste mensen. de crisis zoals die was voor de bevolking was een heel stuk heftiger, de inflatie was zo hoog dat het goedkoper was om geld te verbranden dan hout te gaan halen. is dat nu zo erg? ik meen dat ik nog steeds naar de winkel kan voor m'n kaas, ik hoef niet in de rij te staan met een bon voor 1 brood.

het is niet dezelfde denkwijze! de meeste Nederlanders zijn een stuk wereldwijzer. je mist het hele idee van globalisering compleet, en dat is dat Nederlanders nu als onderdeel van de wereld moeten functioneren. om je dan te schamen voor onze politiek, vind ik apart. we zijn een klein land en zelfs als de pvv aan de macht komt dan is het nog een druppel op de gloeiende plaat.

ik zou graag zien dat links net zo'n kanon krijgt als Wilders. Job Cohen en Jolande Sap zijn lulletjes rozenwater. alsof je waterballonnen naar een uitsmijter gooit. zo nu en dan laat een links persoon een natte ruft in één van de ballonnen, in de hoop dat die harder aankomt. echter word de uitsmijter alleen maar bozer en gooit ze er dan verbaal uit.
en waarom schaam je je om Nederlander te zijn?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 126 127 128 [129] 130 131 132 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven