limmerick en andere rijmsels |
allone Oudgediende
 WMRindex: 52.455 OTindex: 94.464
|
dit is een uitbreiding van "rijmelarij"
ipv alleen 2 regels kan er op rijm een limmerick, een mop, of een andere inspiratie gemaakt worden. het is natuurlijk wel de bedoeling dat men ze zelf verzint... |
|
allone Oudgediende
|
okay, hier begon het mee:
een vrouw die stottert toch zo zeer ipv een 'h' zegt ze een 'g' iedere keer op een dag als ze met de bus wil gaan vraagt ze de chaufeur 'waar is de Lindenlaan'? .. later vraagt een vriendin aan haar: "je wist niet waar het was? hoe kreeg je het voor elkaar"? "oh" antwoordt ze "dat ging zonder gezeur, door de gulp van de buschauffeur" |
|
allone Oudgediende
|
en dit was het vervolg:
een aardige heer uit amsterdam die nogal eens graag op de walletjes kwam kreeg problemen met zijn gulp maar met een beetje goede hulp stond hij zo weer in vuur en vlam |
|
nietmeer
|
Een aardige dame, allone die was het alleen zijn gewoon Ze sprak pas geleden: "Ik ben toch niet tevreden. Vandaar dat ik nu met Tarzan samenwoon" |
|
nietmeer
|
Mamsie uit Papendrecht kan altijd bij Papsie terecht. Maar soms in het lommer, gebruikt ze haar brommer. Want ze hoeft niet altijd "echt" |
|
nietmeer
|
Ene zekere Ozzy uit Oss die fotografeerde er lustig op los. Vaak zit ze te gluren en kijkt naar de buren Als ze gepakt wordt, dan is de de klos. |
|
allone Oudgediende
|
 geweldig !! Grouse wilde nog wel eens wat knorren. was vroeger te vaak aan het morren maar hij besloot "dat gebrom is toch veel te dom want je wil toch niet gaan verdorren.". |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.435 OTindex: 96.592
|
Een whiskeyvogel uit Dordrecht Doet het als rijmvogel lang niet slecht. Hij schudt het uit zijn mouw dat gaat bij hem heel gauw En dan heeft hij zijn zegje weer gezegd! |
|
allone Oudgediende
|
een positieve uit Fryslân doet alles.. is nergens vies van en gaat het niet goed dan, met vrolijk gemoed weet ze dat het weer opnieuw kan |
|
nietmeer
|
Positivily uit Koudum in 't Noorden wist niet dat ze anderen stoorde Bij het gaan van bil Ze zei: "Ik ben altijd heel stil" 'T is onmogelijk dat iemand dat hoorde" |
|
allone Oudgediende
|
een van de modjes, ons' Sjaak die helpt een ander zeer vaak dat doet hij heel graag beantwoordt iedere vraag maar dicht bij de vijftig is het altijd raak  |
|
nietmeer
|
Zo was daar een aardige dame Die wilde zich in 't naaien bekwamen Dus met naald en draad voegde zij het woord bij de daad En voor het licht zit ze achter de ramen. |
|
allone Oudgediende
|
@Grouse: wat voor kleur had dat licht want bij zo'n gedicht rijzen toch wel wat vragen en maren.. met al dat genaai denk je "t is toch niet fraai als mensen naar haar zouden staren" |
|
nietmeer
|
Grouse is nou oudgediende wat hij qua leeftijd al heel lang verdiende Maar nu is het waar Want kijk nou eens naar de toevoeging dankzij zijn vrienden |
|
allone Oudgediende
|
@Grouse: gefeliciteerd ik ben zeer vereerd je tot mijn vrienden te scharen sinds welke tijd is dit een feit dat je je oud en gediend kan verklaren? |
|
nietmeer
|
Een kwartiertje geleden, zag ik heel tevreden, dat mijn activiteit, ineens had geleid, dat "erelid" hoort tot het verleden. |
|
allone Oudgediende
|
@Grouse: dat moeten we vieren met zijn vijfen en zessen en enkele flessen tot zeven, en wacht, tot ver na acht zijn we genegen de dorst te lessen.. |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.435 OTindex: 96.592
|
Maar juich niet te snel want het is hier zeer wél mogelijk dat je opeens weer stamgast bent op een keer dat is het risico van het spel! |
|
nietmeer
|
Dat is heel normaal want wij allemaal reageren basaal, verfijnd of banaal op ieder verhaal.
|
|
allone Oudgediende
|
voor mij is niet klaar en vindt het dus raar (maar ik zal t nog wel eens leren) dat dit zo gebeurt maar niet getreurd in t leven kan het zo verkeren |
|
nietmeer
|
Het zal nog even duren, dagen of misschien maar uren, voordat dit topic algemeen bekend raakt bij iedereen. Ik zit alvast naar nieuwkomers te turen. |
|
Kristel
Oudgediende
 WMRindex: 3.529 OTindex: 5.364 T S |
* vind ik leuk *  |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
zonder pen en zonder papier toch zitten wij allemaal hier tikken eenzaam of met velen en willen onze woorden delen over het net vliegen tekens schieten door glas of koperdraad vervangen stilte of lege plaatsen en geven menig soms goede raad |
|
nietmeer
|
Heraux uit afdeling negen heeft ook weer de geest eens gekregen. Een rijm van formaat, was hier zijn haar eerste daad. Van mij krijg je hierbij de zegen. |
|
allone Oudgediende
|
nu ben ik even sprakeloos uit mijn mond komen een heleboel oo's zeg mij eens gauw is heraux geen vrouw ?! als je 'hij' zegt wordt ze nog boos !! |
|