limmerick en andere rijmsels |
nietmeer
|
De man van dat wicht uit Terschelling Die gleed op zijn buik van de helling Van het duin op het strand Met zijn ding in het zand Toen had hij een zware ontvelling. |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Rijmen en dichten zonder mijn hemd op te lichten maar hoe rijm ik dan zonder hemd an?  |
|
MuseMatt
Oudgediende
 WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
Voor muisje was rijmen geen straf, Hij rijmde altijd al wat af, Maar bij het afronden, Wat velen goed konden, Bakte hij er niets van. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 52.455 OTindex: 94.464
|
 .en dan loopt er hier ook nog een hoen die het beter dan wie ook kan doen: hij dicht reuze snel en doet het ook wel! we maken hem tot kampioen! |
|
nietmeer
|
Een muismat die kwam uit Nijmegen was zorgvuldig zijn woorden aan 't wegen Want wat rijmt op straf vroeg hij zich steeds af. Voor dit dichtsel krijg hij toch geen negen. |
|
allone Oudgediende
|
en het pobleem van Musje is dat hij zijn gewone naam vergat zou hij die nemen dan geen problemen: er rijmt lekker veel op Matt !!  |
|
MIADIA Oudgediende
 WMRindex: 5.523 OTindex: 6.518
|
Quote @Grouse: De man van dat wicht uit Terschelling Die gleed op zijn buik van de helling Van het duin op het strand Met zijn ding in het zand En toen had hij een zware ontvelling. Een stamgast die reageert op deze vertelling Vond Grouse's limerick een beetje een teleurstelling "ik ben toch geen konijn" zei zij toen vilein "en kom dan ook niet uit Terschelling" |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Twee meesters in dichten, allebei wijs, Gaven een zooitje advies aan Matthijs, Hij hoopte door hulp, En dicht geritste gulp, Te dingen naar de eerste prijs |
|
nietmeer
|
|
|
Giovanni
Oudgediende
|
op naar de keuken voor iets te eten iets lekkers om op te vreten zodat het gegrom van mijn maag nu eens op zou houden vandaag  |
|
allone Oudgediende
|
@MuseMatt: geweldig, dat is winnen!! men hoeft alleen te beginnen en ga je zo door dan al gauw, ja hoor, heb je je rijmpje binnen |
|
nietmeer
|
waar Bookwurm zich in intereseerd raakt ze zichzelf wel is bezeerd aan een graag gelezen boek aan de rand van de papieren hoek en daarvan heeft ze veel geleerd |
|
allone Oudgediende
|
Bookwurm:
er was eens een vrouw uit Almere die moest nog het nodige leren pas op als je leest want het is geen feest als je je steeds aan de hoek moet bezeren
|
|
nietmeer
|
Een muppet, genaamd Giovanni die sprak eens "ik wil wel maar kan nie" Op zich geen geheimen Maar niets wil er rijmen op mijn naam dus ik zeg "dan nie" |
|
MIADIA Oudgediende
 WMRindex: 5.523 OTindex: 6.518
|
@Grouse: ja, ben geen konijn  je woont op een eiland, niet er in  |
|
allone Oudgediende
|
Giovanni : "waar ik niet van hou in de winter is erge kou werken voor de poen is dan niet te doen dan wil ik gauw naar warme vrouw "
|
|
ThinkManify Senior lid WMRindex: 93 OTindex: 987 Wnplts: Ommen, OV T S |
Gekke Gerrit, Doe mee met de puzzelrit! Lekker puzzelen in de auto, en het is niet erg "to make voutjo" En iedereen zegt: "go and solve it"! |
|
allone Oudgediende
|
@ThinkManify: er was eens een cavia in Ommen die nog nooit een berg had beklommen en stel je de vraag: wil je vandaag? dan houdt hij zich voor de domme |
|
@allone: Ben ik dan een cavia? Weet ik wel wat af van vla? Oh, volgens mij houd ik me van de domme. Of is die zin stom? En wil jij de berg op, vandaag? |
|
allone Oudgediende
|
@ThinkManify: ik geloof niet dat jij een cavia bent dat is iets wat iedereen herkent maar t is je huisdier dat met veel plezier de heuvels op- en afrent !!  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
zo eindelijk aan de senseo de tijd duurt veel te lang zonder senseo ben ik bang  |
|
@allone: Ik wist niet dat 'ie zo energiek was! Waarschijnlijk doet 'ie dat te pas en te onpas Alleen bij jou Dat vindt ik flauw Want ik wil hem dat kunstje leren voor het circus! |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Senseo vind ik niet te zuipen, 't moet door een filtertje druipen, Zo'n echt bakkie pleur, Met een heerlijke geur, Mag bij mij naar binnen kruipen. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
koffie dat door een filtertje moet druipen vind ik juist niet te zuipen het is allemaal zo'n gedoe en dan word ik moe en moet ik vervolgens naar mijn bed toe kruipen  |
|
allone Oudgediende
|
op rijm recepten geschreven  waar is ons Kokkie gebleven? is hij er niet? als iemand hem ziet vraag hem om een teken van leven! |
|