limmerick en andere rijmsels |
allone Oudgediende
 WMRindex: 52.455 OTindex: 94.458
|
er was eens een burgemeester in nooddie zijn burgers het sterven verboodt hij zei "t spijt me zeer maar het kan niet meer geen begraafplaats dus ook geen dood" |
|
allone Oudgediende
|
er is weer een nieuwe hobby ontstaan: wie is het snelst op de bobsleebaan.. maar niet op de slee -te gewoontjes- wel nee: men neme een motor om naar boven te gaan (en weldra kom je in de hemel aan) |
|
MuseMatt
Oudgediende
 WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
Er was eens politie in Sterling, Die met taseren heel erg ver ging, het kindje was negen, 't gevolg viel tegen, Er was eens politie in Sterling |
|
allone Oudgediende
|
@MuseMatttoen was er GEEN politie in sterling!! . . er was eens een jonge Bulgaardie kreeg het niet voor elkaar om honderd reptielen die hij wilde dealen de grens over te krijgen als smokkelwaar |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
nee joh, er was eens politie  |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Tien rovers in't verre Egypte, Zochten hun heil in een crypte, Het zat ze niet mee, De wand die gaf mee, Waardoor hen het leven ontslipte |
|
nietmeer
|
Er was eens een Schotse bruid die hield het gewoon niet lang uit Ze trouwt nu al weer voor de zoveelste keer Niet in 't wit maar in Schotse ruit |
|
allone Oudgediende
|
@MuseMatt: ah ja, zo is ie ook goed   in schotse ruit |
|
allone Oudgediende
|
er was eens een Nederlands konijndie goed gezelschap kon zijn een gorilla met verdriet want vriendjes had ze niet vond deez' nieuwe 'partner' heel fijn |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
gut o gut wat is het leven toch kut snikte een mooie meid uit Leiden hoe moet ik dit drama zien te vermijden ze struikelde en brak haar nek in een put  |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Een brandstofverkoper te Goor, Had snel de overheid door, Voor korting op bier, Geeft hij een papier, De zuipschuiten roepen nu: 'score!' |
|
nietmeer
|
Een vogelspotter vertelde mij zonet Kijk nou eens, daar staat een echt toiletDat is overbodig Want al moet je soms nodig er is hier toch niemand die oplet |
|
nietmeer
|
Quote @Jura6: Een Engelsman in het Nederlandse Vianendacht zich in eigen land te wanen Al plassende tegen het politiebureau kreeg hij een deur tegen zijn hol als cadeau Hé, is dat nu m'n pies of zijn het m'n tranen? |
|
allone Oudgediende
|
in Coevorden dacht een gewonde eeuwige rust te hebben gevonden die hoop is vervlogen toen archeologen hem niet met rust laten konden |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Mamsie: De man was gewoon een pechvogelwant hij werd gedood door een kogel die vond men terug want die lag naast zijn rug dus wat er gebeurd is, dat snappen we zo wel. |
|
nietmeer
|
Een pizzabakker uit Nieuw-ZeelandKeek iets af van Duyvis uit ons land Als je van Hell's Pizza's eet worden je scheten zelfs heet Want één stukje maakt dat je je bek brandt. |
|
allone Oudgediende
|
er was eens een red-acteurdie hield niet zo erg van sleur zij ging van the hill vandaan om Johnie Dep bij te staan dat gaf haar leven kleur en geur |
|
Giovanni
Oudgediende
|
ik deed mee met raad het lied maar wist het goede antwoord niet ik ben echt een ramp in dat spel maar dacht ik weet dit keer het antwoord wel  |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.562 OTindex: 56.369
|
Je zat er echt mijlen ver naast Je moet beter zoeken en heb niet zo'n haast |
|
Giovanni
Oudgediende
|
het spijt me Sjaak ik dacht na heel vaak maar ik ben te dom en dus ook te stom  |
|
allone Oudgediende
|
de schaakbabes hadden veel knopen die stonden te wagenwijd opentoen konden de heren zich niet concentreren ..kweet niet hoe tis afgelopen.. ..als ik het goed heb verstaan: ze wilden geen dames slaanen ik heb ook van horens: ze hadden drie torens tis niet volgens regels gegaan of ze hebben verloren vanwege die toren dat zou ik echt niet weten maar wil je soms schaken het zal je vermaken die toernooien zijn om nooit te vergeten |
|
Giovanni
Oudgediende
|
zit hier een rijm te verzinnen niet buiten maar binnen zal ik mij gereed gaan maken om toch maar die noot te kraken om kwijt te raken mijn onderkinnen  |
|
allone Oudgediende
|
@Giovanniis wat jij schrijft een limmerick? of is het een raadsel? want ik kan niet verzinnen hoe je onderkinnen kwijt raakt door die noot 'krak-krik' |
|
Giovanni
Oudgediende
|
dichterlijke vrijheid jij mooie meid  |
|
allone Oudgediende
|
@Giovanniah, ik vat hem, een beetje laat, "jij wil naar buiten" is wat daar staat en die noot om te kraken was om duidelijk te maken dat die beslissing een beetje moeizaam gaat |
|