opstart problemen |
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
xp computer van me zusje krijgt opstart problemen computer start wel op maar *bliebje* dat computer het beeldscherm vind komt maar niet.. en beeldscherm blijft zwart.. probleem had ik eerder ook al met computer.. ik wijt het aan afsluiten middels stroom van voeding te halen leuke switch op achterkant, zusje en pa hebben daar wel beetje handje van... maar probleem is er al dus ik zoek naar oplossing remedie ik denk niet dat bij mij thuis enigste met dit probleem zijn dus... share experience (als je die hebt) |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Kun je wel in t bios komen? |
|
lentebriesje Erelid
Quote Kpuc: Kun je wel in t bios komen? euhm kweet niet denk het wel, na iets van 10 pogingen vond beeldscherm en kast elkaar en staat hij nu aan... hij doet het nu gewoon geen veilige modus shit enzo tis gewoon dat de kast link met beeldscherm niet kan leggen ofzo computer kast wil wel opstarten, lichtjes gaan knipperen wanneer ze dat zouden moeten etc. maar beeldscherm wil niet mee, ruilen van beeldscherm veranderd er niks aan |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Zit de videokaart nog wel goed in het slot? |
|
lentebriesje Erelid
ja hoor |
|
nietmeer
|
hallo Lentebriesje,
Ik doe de studie ICT en heb ook al veel pc's gerepereerd ook met deze probleem. maar naar mijn ervaring kunnen het meerdere dingen zijn dus ik zal hier een paar instructies geven die je kunt uitvoeren.
1. Haal de videokaart eruit (wel eerst alles van stroom) 2. zet de computer ff aan (als het goed is hoor je later een aantal piepjes. zet hem dan weer uit 3. zet de videokaart er weer in en sluit monitor er weer aan kijken of die het doet. Een andere probeer instructie mocht de 1e niet werken
Je weet wat werkgeheugen is neem ik aan zo niet dan kun je dat ff aangeven.
1. haal de werkgeheugen eruit 2. start de computer op zal piepen aangezien er geen werkgeheugen is. 3. gooi de computer uit en zet de werkgeheugen weer terug 4. start de computer op en kijk of er weer beeld is.
Voor nu even deze 2 dingen proberen en graag reactie of het is gelukt! enne wees voorzichtig raak de gouden streepjes niet aan van de videokaart of werkgeheugen. en zorg dat de stroom eraf is als je het eruit en er weer inzet.
Succes!
Douwe |
|
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Lentebriesje, in aanvulling op wat Douwe je verteld: Zorg ervoor dat je statisch ontladen bent bij het verwijderen van de verschillende onderdelen. Je kunt het beste de schakelaar achterop de voeding uitzetten, en de stekker in de voeding laten steken. Op die manier is (als je stopcontact dat tenminste is ) je computer nog steeds geaard. |
|
lentebriesje Erelid
douwe dat ga ik even testen vanmiddag dan, moet nu naar school edit: weet niet hoe werkgeheugen eruit ziet |
|
Pixeltje Erelid
WerkgeheugenZie hier Lentebriesje. Dat werkgeheugen zit op de plek van Deze oranje en zwarte bankjes, die bij jou overigens helemaal niet zwart/oranje hoeven te zijn! |
|
nietmeer
|
Ja pixeltje heeft gelijk over dat je statisch ontladen moet zijn ben ik vergeten erbij te melden. dankje Pixeltje! En succes op school dan en ik hoor het vanmiddag wel Douwe |
|
Pixeltje Erelid
Overigens, Lentebriesje, zou je het volgende nog kunnen proberen. Het probleem zit hoogstwaarschijjnlijk in je videokaart, gezien het wisselen van monitor geen oplossing geeft. Je kunt de videokaart uit de computer halen, en de monitor aansluiten op de connector van het moederbord. (controleer van tevoren dus of je moederbord zo'n (vaak blauwe) aansluiting heeft. Deze vind je aan de achterzijde van de computer. ( Zie de rechter connector) Als je hiermee nog steeds geen beeld hebt zit het kennnelijk dieper. |
|
lentebriesje Erelid
ik heb niks hoeven te proberen... ik heb gister aaf persoonlijk andere pc afgesloten middels start -> afsluiten en vanmiddag wou hij gewoon opstarten in 1x |
|
Pixeltje Erelid
Hoe sluit je normaliter dan de PC af? de steker eruit trekken? da tis wel vragen om problemen eh. |
|
lentebriesje Erelid
Quote Pixeltje: Hoe sluit je normaliter dan de PC af? de steker eruit trekken? da tis wel vragen om problemen eh. voeding stroom eraf, favo optie van mijn pa en zusje, snel en doelzeker stond wel in topic verklaar stukkie |
|
Pixeltje Erelid
Dat soort mensen maak ik dus geen computers meer voor. 'ja, ik heb steeds zoveel spam' Als ik erachter sta zie ik ook waarom: op alles met een 'ja' knop wordt geklikt. 'mijn pc is zo traag' Joh, misschien moet je dan niet alle mogelijke data op je Cschijf flikkeren. Als je nog 4 mb over hebt word thet wel langzaam ja. 'Mijn pc doet het slecht, opstartproblemen of hardwarefailure' Je pc uitdoen met de stekker is de moord. Bah, sommige mensen |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Op slaan |
|
nietmeer
|
hahaha oke dan... ja op dat stuk hek dus overheen geleze maar inderdaad, als je dat heel vaak doet de hardware krijgt knallen... en ja dan gaat het oplaatst moeilijk doen. Dus? leer je pa en je zusje ff normaal aftesluiten van de pc |
|
lentebriesje Erelid
douwe praten tegen dovemans oren hij doet het nu ook niet, dus ik gaat even wat in praktijk proberen te brengen |
|
Pixeltje Erelid
Het is heel simpel: trek de stekker van de voeding uit het moederbord als je pa weg is. Als dan de computer het een dag lang helemaal niet meer doet raken ze vanzelf van dit probleem af;) 'savonds doe je alsof je het ding repareerd en steek je de stekker er weer in |
|
lentebriesje Erelid
@Pixeltjeals ik al die kabeltjes zie zitten ontwikkel ik spontaan een fobie 5 min stroom eraf zodat ie dat korte termijn spul reset heeft net gewerkt ben bang wat ik aantref als ik kast losdraai xD |
|
Pixeltje Erelid
zuig het ding een uit;) dan komt er 100 kilo stof uit, en als je het goed doet lbijft de hardware zitten |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
*NOOIT* met een stofzuiger de computer stofvrij maken. Bij voorkeur met een zacht borsteltje waarvan je zeker weet dat er geen statische lading op zit. |
|
nietmeer
|
@lentebriesje haha zal volgend keer beter lezen, Zo te zien heeft toch iets een knal gehad maar wat je kunt doen is even de werkgeheuegen en videokaart eruit halen en ff lekker met een stofzuiger VOORZICHTIG de stof eruit zuigen maar ga niet op de platen gaan rammen met de zuiger Douwe;) |
|
Pixeltje Erelid
@IkkeIk gebruik de stofzuiger (minimumstand) regelamtig om de kast te zuigen (bodemplaat, fan-roosters etc.) uiteraard kom ik het de slurf niet in de búúrt van de hardware, dan kan ik t ding net zo goed uitkloppen tegen de muur |
|
nietmeer
|
@Ikke dat valt reuze mee met een stofzuiger... als je maar voorzichtig bent;) zoals pixeltje zei |
|