opstart problemen |
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
Quote Andreesie: kpuc: niet zo oud, er zitten op redelijk wat pc's nog wel 1 printerpoort oid;) de minder uitgerekt en 3 rijen pinnetjes, das de vga denk ik is ie toevallig blauw? dat is de kabel die aan monitor vast zit |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
dat is de VGA dus;) edit: zit terug te lezen, had het fout gelezen lang uitgerekt met 2 rijen pinnen is de printerpoort past inderdaad niet op vga |
|
lentebriesje Erelid
@Andreesienou die heeft dan geen aansluiting op moederbord.. en printer van ons zit aan usb... |
|
Andreesie Oudgediende
|
ok das vaag dan moet er een aparte videokaart in neem ik aan |
|
lentebriesje Erelid
er zit een videokaart in... maar mijn nieuwste theorie... wat denken jullie daarvan.. dat versterker en tuner elektrische of magnetische interactie met computer hebben waardoor niet fijn werkt zoals magnetron en metaal? frapand hoe andere computer het in een keer deed nadat hij paar uur in kamer had gestaan... terwijl dat hij het vanmorge niet deed... kan iemand het bevestigen of ontkennen? en andere computer toen ik die vanmorge ophaalde van zolder deed het ook niet op die plek maar wel op zolder... dus... |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ghostcomputer, ask the Helldesk for how to bust it |
|
Andreesie Oudgediende
|
@lentebriesje: als ik het zo lees kan het inderdaad een probleem zijn, maar had die pc dan eerder al problemen in die kamer? |
|
lentebriesje Erelid
welk nummer hebben die kpuc? wat was duivelse getal nou ook alweer? 666? bel: 666-omen |
|
Andreesie Oudgediende
|
666 inderdaad |
|
lentebriesje Erelid
Quote Andreesie: @lentebriesje: als ik het zo lees kan het inderdaad een probleem zijn, maar had die pc dan eerder al problemen in die kamer? jahzeker.. maar toen stond tuner en spul nog iets van halvemeter tot meter verderop we hebben maar 1 computer hokkie en tuner uitgang heeft probleem met statische elektriciteit... heb me er al vaak genoeg aan geschokt zal me broer vnaaf wel vragen om spul even te verwijderen... we'll see... maar zou fijn zijn als ik enig gefundeerd bewijs kan krijgen dat het zou kunnen.. aangezien mijn broer spul daar voor zichzelf mooi heeft staan... zal ik pressiemiddel genaamd ''ouders'' moeten gebruiken.. en die zijn makkelijker over te halen met bewijs xD |
|
Andreesie Oudgediende
|
whaha succes en het lijkt dus wel zo te zijn, want ik weet dat internet kabels ook niet onder magnetrons moeten doorlopen etc, krijg je bitflipping etc. |
|
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Uehm, is die tuner aangesloten op de pc?
Zoja: haal de verbinding tussen de tuner en de PC weg. Als de tuner problemen heeft met statische poorten etc, kan het zijn dat je via de kabel tussen je pc en tuner een stroomkring maakt met je pc, en die wil je daar niet.
Als hij er alleen maar naaststaat moet het voldoende zijn om de stekker uit de tuner te trekken. Dan kan de tuner geen straling meer veroorzaken.
@ Andreesie: ik heb een vriezer die onder de magnetron staat, die wordt ook boos als ik de magnetron lang aanheb |
|
Andreesie Oudgediende
|
magnetronnen zijn ook gewoon een van de klootste apparaten in huis door al die golfjes enzo |
|
Pixeltje Erelid
Wel spannend |
|
lentebriesje Erelid
@Pixeltjehij was wel ooit aangesloten op pc... maar niet toen ik probeerde op te starten... |
|
Pixeltje Erelid
Quote lentebriesje: @Pixeltjehij was wel ooit aangesloten op pc... maar niet toen ik probeerde op te starten... wat gebeurd er dan als je de stekker van de tuner eruit trekt, of de pc op een andere plek opstart? |
|
lentebriesje Erelid
Quote Pixeltje: Quote lentebriesje: @Pixeltjehij was wel ooit aangesloten op pc... maar niet toen ik probeerde op te starten... wat gebeurd er dan als je de stekker van de tuner eruit trekt, of de pc op een andere plek opstart? die computer heb ik niet geprobeerd andere plek op te starten maar hij staat nu momenteel jetzt aan gelukje? anyways.. hij staat nu aan.. kan ik op een of andere manier ding na laten kijken met programma? hardware? ofzoiets? dat ik wat krijg waarmee ik bezig kan? |
|
Pixeltje Erelid
Apparaatbeheer zou je moeten kunnen laten zien of een apparaat correct werkt. Met SIW (System information for Windows Klik) kun je eea zien, maar echte controle weet ik niet.. |
|
lentebriesje Erelid
@bernieuw ik ben er achtergekomen wat jij bedoelde met piepjes als iets kapot is of iets mist.. had videokaart eruit gedraaid en computer opgestart... damn ik schrok me de pleures en hond ook.. wat een geluid zit er in dat ding weet niemand manier om hardware te laten checken door computer? |
|
Kpuc Oudgediende
Via Apparaatbeheer kun je echt zien wat wel of niet correct werkt LB. Welk OS staat erop, win 98, w2000 of xp? Vista kan ik niks mee, sorry |
|
lentebriesje Erelid
xp media center 2006 service pack 3
apparaatbeheer kom ik nog wel in.. maar dan zie ik lijst met hardware? en dan? hoe zie ik of iets niet werkt of mist? |
|
Kpuc Oudgediende
Ik ga even spieken, momentje |
|
Kpuc Oudgediende
Je zit in AB, dan zie je rechts als t goed is je apparaten, met plusjes. Kijk daar eens met openklappen of er gele dingen op staan. Pff, lang gelee zeg dat ik daar ben geweest |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Apparaten die uitgeschakeld zijn, hebben er een rood kruis doorheen staan en apparaten die niet goed werken, hebben een vraagteken o.i.d. erij staan. Ze springen gemakkelijk in het oog (draag dus een veilgheidsbril ). Kijk ook in het eventueel aanwezige mapje Overige apparaten. Daarin staan apparaten, die zich niet als een bepaald soort apparaat hebben laten detecteren. |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Je kunt ook nog de verborgen apparaten zichtbaar maken door een vinkje aan te zetten. |
|