opstart problemen |
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Eujj, waar zit dah vinkie Sjaak? |
|
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Quote Sjaak: (draag dus een veilgheidsbril ) Punten voor deze opmerking! Inderdaad, wat Sjaak zegt (en nu zegt nog een Sjaak het) vallen apparaten die uitgeschakeld zijn of niet herkend worden óf niet goed werken meteen op. Je hoeft daarvoor in principe niet op het kleine '+'je te drukken. Als er iets te melden is doet Microsoft dat automatisch voor je. Als je de videokaart eruit trekt het het moederbord begin te piepen, kun je er redelijkerwijs van uitgaan dat de basisfuncties van je graka (grafische kaart) in orde zijn. Ik begin steeds meer een moederbord failure te vermoeden, anyone with me? Kijk of je misschien een lekke condensator kunt vinden? (Zometeen upload ik hier een plaatje van een condensator, don't worry;)) afbeelding |
|
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
owke... er staat maar 1 ? en dat is bij mediaplayer sneltoetsen voor toetsebord en dat vind ik best... ik zal die verborgen apparaten nog even nakijken... maar anders zou computer perfect moeten werken.. wat hij dus niet doet [edit] verborgen bestanden toont ook geen kruisjes... |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
mediaplayer sneltoetsen voor tb? Wat is dat dan? |
|
lentebriesje Erelid
ik zal even kijken naar condensators pixeltje... zaklamp, check, veiligheidsbril , check, kapmes voor al die kabeltjes, check, ben er klaar voor |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Die verborgen apparaten kun je zichtbaar maken onder Beeld. (geen vinkje dus. ) |
|
lentebriesje Erelid
Quote Sjaak: Die verborgen apparaten kun je zichtbaar maken onder Beeld. (geen vinkje dus. ) ik had al gevonden, bne ik nu een genie? [update]comp1: -geen defecte hardware -draait momenteel... comp2: -geen opvallend uitziende condensators (of kun je dat lekken niet goed zien?) -had hem opgestart zonder videokaart.. nu probeerde ik weer op te starten met videokaart.. maar hij bleef piepen en gek doen wasda? (had stroom er af voor +/- 10 min... dan reset ie toch...) videokaart zit er wel fijn in -kilo's en kilo's aan stof in zowel moederbord vennetje als voeding had nog niet opgemerkt totdat ik met zaklamp ging inschijnen ideeen zijn welkom... zal in iedergeval stof er ff uithalen xD en ik ga even op zoek naar ouwe grafische kaart.. volgens mij heb ik nog ergens een liggen.. kan ik kijke of het aan kaart ligt |
|
Sjaak Moderator
|
Haal de memory-modules er eens een voor een uit en kijk wat hij dan doet. Zo kun je een defecte module traceren. Natuurlijk wel altijd even de stekker eruit, als je op het moederbord moet frunniken. |
|
Pixeltje Erelid
Sorry LB, er is iets fout gegaan zie ik. De afbeelding die ik heb gepost is superklein geworden, maar ik gebruik steeds een eenmalig account op imageShack, dus kan m niet meer terugvinden. Je ziet hier gekke cilindertjes met bruine schmet erop. Die zijn lek. Dus stuk. |
|
lentebriesje Erelid
@Sjaak wat is een memory module @Pixeltjeop die image shack ding had je rondjes gezet toch? gaat he om de kleur van die dingen boven op die ''condensator'' dus wit -> goed bruin -> fout? dan ga ik even re-check |
|
Pixeltje Erelid
Bruin= gelekte vloeistof, is fout. De bovenkant is doorgaans metaalkleurig.. jij kon de grote afbeelding wel zien? ik hier niet |
|
Sjaak Moderator
|
Memory modules zijn dit soort dingetjes. Je kunt ze losmaken door de grendeltjes links en rechts naar beneden te duwen. Erin zetten doe je door ze in de juiste stand er weer in te duwen, tot de grendeltjes weer dichtklikken. |
|
Pixeltje Erelid
Maar, Handle with Care Lentebriesje! |
|
Sjaak Moderator
|
|
|
lentebriesje Erelid
trallalala ik heb hem aangekregen nadat ik hem uitgestofzuigt heb.... hij draait nu in veilige modus het vennetje van moederbord zat vol met stof... kan dat het probleem zijn... of had ik geluk met opstarten? @Pixeltjeer zitten 6 hele kleine van die dinge diameter 1 of 2 mm en die zijn bruin.... maar hij staat nu aan dus... kweenie |
|
Sjaak Moderator
|
De CPU (de processor) moet voldoende gekoeld worden. Zo'n fannetje blaast hem wel koel, maar verzamelt ook stof, dat zich erg dicht ophoopt in de koelsleuven en aan de bladen van het fannetje zelf. Remedie: eens in het half jaar grondig reinigen. |
|
lentebriesje Erelid
raar ik heb dus even een .dll fout overgeschreven die hij gaf na het opstarten... die zal ik dus zo even gaan googlen.. in iedergeval.. ben naar apparaat beheer gegaan... videokaart ding en hij zegt dat er 2 videokaarten inzitten... ati radeon 9600 en een ati radeon 9600 secundairy... |
|
Pixeltje Erelid
euh.. Je probleem wordt steeds vreemder LB Welke DLL fout kreeg je? Als de temperatuur van de CPU te hoog wordt, gaat de pc vanzelf uit (deo volente). Als hij te heet is, start de computer niet op, maar hij zal dan wel een POST-error geven (die piepjes die je hoorde toen je de videokaart eruithad) @LB hieronder: De processor kan natuurlijk niet heet worden als de pc uitstaat. |
|
lentebriesje Erelid
Quote Sjaak: De CPU (de processor) moet voldoende gekoeld worden. Zo'n fannetje blaast hem wel koel, maar verzamelt ook stof, dat zich erg dicht ophoopt in de koelsleuven en aan de bladen van het fannetje zelf. Remedie: eens in het half jaar grondig reinigen. maar als hij niet aanstaat en niet draait en geen warmte ontwikkeld hoeft hij niet te koelen... ik weet waarom er een vennetje inzit... maar kan het zorgen voor opstart problemen... |
|
lentebriesje Erelid
Quote Pixeltje: euh.. Je probleem wordt steeds vreemder LB Welke DLL fout kreeg je? Als de temperatuur van de CPU te hoog wordt, gaat de pc vanzelf uit (deo volente). Als hij te heet is, start de computer niet op, maar hij zal dan wel een POST-error geven (die piepjes die je hoorde toen je de videokaart eruithad) dan is het dat niet... .dll fouten C:WindowsMicrosoft.NETFrameworksv1.1.4322fusion.dll C:WindowsMicrosoft.NETFrameworksv1.1.4322mscorwks.dll mscorwks staat ook in videokaart besturingsprogrammalijst, fusion misschien ook wel maar was me niet opgevallen in iedergeval |
|
Pixeltje Erelid
Kun je me vertellen wat voor processor je hebt? Intel of AMD?
En videokaart is een ATI-kaart toch? |
|
lentebriesje Erelid
ik kan geen //// die de andere kant op wijzen hier typen |
|
lentebriesje Erelid
Quote Pixeltje: Kun je me vertellen wat voor processor je hebt? Intel of AMD?
En videokaart is een ATI-kaart toch? intel pentium 4 processor |
|
Pixeltje Erelid
oke. Ik denk dat de fusion-dll een videokaart-driver probleem is.
Ook getuige het 'secundary' verhaal.
Ik zou de drivers en de kaart de-installeren (driver via configuratiescherm>software, de kaart via apparaatbeheer>rechter muisknop>installatie ongedaan maken) rebooten, en de videokaart opnieuw laten herkennen door windows.
Gooi eerst de software weg, en dan de kaart uit apparaatbeheer. Start tussendoor niet opnieuw op.
Doe dit alleen als je zeker weet dat de pc kán rebooten... Als je twijfelt of hij wel opnieuw op zal starten, moet je even op internet zoeken of jou probleem (met de DLL melding) vaker voorkomt |
|
lentebriesje Erelid
Quote Pixeltje:
Ik zou de drivers en de kaart de-installeren (driver via configuratiescherm>software, de kaart via apparaatbeheer>rechter muisknop>installatie ongedaan maken) rebooten, en de videokaart opnieuw laten herkennen door windows.
Gooi eerst de software weg, en dan de kaart uit apparaatbeheer. Start tussendoor niet opnieuw op.
reboot is toch ''opnieuw opstarten'' optie van windows? en kaart herkennen door wizard nieuwe hardware? |
|