opstart problemen |
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
euhm, ik schreef net die stappen dus even op.. maar hoe kan ik computer opstarten zonder batterij of voeding? dan doet hij toch niks? of zitten jullie me voor de gek te houden ooh wat ben ik een pinda xD editik heb die batterij er uit geprutteld ennu? nieuwe batterij erin? of?? wa? |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Umm.. je kunt je pc niet opstarten zonder voeding Dus ik neem aan: 1. stekkertjes eruit 2. pc openhalen 3. batterijtje eruit 4. pc dichtmaken 5. stekkers erin en pc opstarten etc etc |
|
lentebriesje Erelid
bernieuw ik dacht al dat je computer niet op kon starten zonder voeding logica vs onwetenheid 1-0 xD maar ik heb graag van iemand die het zeker weet een antwoord hoef geen kortsluiting en shit |
|
lentebriesje Erelid
het is me gelukt opgestart zonder die batterij... kreeg foutcode: ati2dvag corrupte gravische kaart drivers infinite loop bladiebla oftewel grafische kaart drivers even herstellen/vernieuwen whooooho |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
tje? |
|
lentebriesje Erelid
Quote Giovanni: tje? als jij trakteerd |
|
|
Quote lentebriesje: ik heb graag van iemand die het zeker weet een antwoord Maar ik weet t zeker tenminste, anders schijn ik iets fout gedaan te hebben bij al die pc's die ik in elkaar gezet en/of gerepareerd heb |
|
lentebriesje Erelid
Quote berniew: Quote lentebriesje: ik heb graag van iemand die het zeker weet een antwoord Maar ik weet t zeker tenminste, anders schijn ik iets fout gedaan te hebben bij al die pc's die ik in elkaar gezet en/of gerepareerd heb je had gelijk hoor computertje doet het weer xD nu moet ik ergens wat drivers gaan scoren voor grafische kaart die erin zit |
|
ELBeemer Senior lid WMRindex: 341 OTindex: 406 Wnplts: Roermond -
|
Ik had vanmorgen een opstart probleem, ik kwam me bed niet uit |
|
lentebriesje Erelid
ik heb precies dezelfde opstelling als de opstelling die werkte op zolder naar beneden gesleept... en niet teveel mee geschokt enzo, heb ik opgelet maar hij doet het weer niet ooooomg enigste verschil is dat beneden computer bedrading van 3 comps op stekkerblokkie op stekkerblokkie op stekkerblokkie zitten (wordt dus via via alle stroom uit 1 stopcontact gezogen) vraag me af... kan dat het probleem zijn of spreek ik onzin xD help would be appreciated editstreep maar weg... anders stopcontact werkt niet poep iemand idee? |
|
|
Een stekkerblok op een stekkerblok op een stekkerblok??? Is dat wel helemaal veilig? Ik meen ergens op gevangen te hebben dat dat niet helemaal veilig is in verband met brandgevaar.. Maar dat weet ik niet zeker, daar zul je anderen op na moeten vragen... Maar umm.. staan die andere pc's aan als je die ene pc (die t niet doet) op wilt starten? edit: ah, ik had de edit niet gezien |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Oef, dan vrees ik toch dat er een contactje ergens de weg kwijt is geraakt op je mobo |
|
eehbiertje Senior lid WMRindex: 909 OTindex: 51 Wnplts: westerlee T |
Quote berniew: Umm.. je kunt je pc niet opstarten zonder voeding stekkers eruit en pc aan en uit drukken paar keer zorgt ervoor dat het restrerende stroom wat nog in de pc zit eruit gaat.. altijd uitkijken met het zomaar uitdrukken van een pc.. vorige week nog iemand gehad die zijn hardeschijf naar de kloten was.. (windows heeft altijd paar seconden nodig om info op te slaan) werkt de pc nu of niet? |
|
lentebriesje Erelid
Quote eehbiertje: Quote berniew: Umm.. je kunt je pc niet opstarten zonder voeding stekkers eruit en pc aan en uit drukken paar keer zorgt ervoor dat het restrerende stroom wat nog in de pc zit eruit gaat.. altijd uitkijken met het zomaar uitdrukken van een pc.. vorige week nog iemand gehad die zijn hardeschijf naar de kloten was.. (windows heeft altijd paar seconden nodig om info op te slaan) werkt de pc nu of niet? hij deed het tussendoor een keer nadat ik die batterij eruit gepeurd had... komt hij in bios.. ik exit and save changes gedaan zoals ik op zolder ook had gedaan waarna hij het deed... maar toen wou hij niet verder.. en toen dacht ik.. dan probeer ik het op nieuw maar hij wil nog niet opnieuw opstarten |
|
|
> Wat voor melding geeft de pc?? Druk anders op de pause knop om het opstarten te pauzeren om een melding te kunnen lezen > Geeft de pc ook piepjes bij t opstarten? Misschien dat je bij het leeggooien van de bios een instelling verwijderd hebt die ingesteld moet zijn om te kunnen opstarten |
|
lentebriesje Erelid
bernieuw... ik kom niet opnieuw in de bios.. en normaal geeft hij piepjes.. als hij beeldscherm ''vind'' wat hij niet doet... vrij hopeloze situatie xD melding die ik kreeg toen hij op zolder stond was van ati2dvag.. corrupte drivers van video kaart... maar daar kun je zo verrekte weinig aan doen als je ding niet aan de praat krijgt |
|
|
Bij kapotte of missende onderdelen piepen pc's ook En dan zou je aan de hand van de piepjes (aantal, snel, langzaam) kunnen bepalen aan welk onderdeel t ligt Maar dat was vroeger, geen idee of dat tegenwoordig nog zo is. Heb jij een ingebouwde of een losse videokaart in die pc zitten? Hoe dan ook.. als je zelfs niet meer in de bios kunt komen, dan is het een vrij hopeloze zaak denk ik |
|
lentebriesje Erelid
hij zit op het moederbord en kan hem naar believen eruit halen als ik daar zin in heb...
dus dat is los neem ik aan xD |
|
lentebriesje Erelid
oke.... ik ben verder gaan zoeken naar mogelijkheden waarom niet doet... heb computer met zelfde probleem die ik even tijdelijk aan kant had gezet op de plaats van computer die ik van zolder had gehaald gezet... en die pakte het in een keer.. terwijl die vanmorge het ook niet deed.. dus.. er staat een tuner en versterker vrij dicht bij pc.. kan het zijn dat de op een of andere manier elektrisch of magnetisch (?) communiceren waardoor pc niet lkkr werkt... het wordt vrij moeilijk om tune en versterker weg te halen dus vraag ik het eerst maar even... is het net zoiets als dat je nooit iets van metaal bij magnetron mag zetten omdat die statisch geladen wordt of? want.. vind het vrij opmerkelijk... |
|
Kpuc Oudgediende
Aardstralen |
|
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Je moederbord heeft geen VGA-poort? waar je een beeldscherm op aan zou kunnen sluiten? Een andere videokaart in je moederbord steken zou een idee kunnen zijn, maar is riskant omdat je niet weet wat er aan de hand is, en je mobo die andere videokaart misschien wel pijn doet. Als je door de CMOS batterij weg te halen, én de jumper te gebruiken niet meer in de bios kan komen, heb je denk ik een redelijk onoverkomelijk probleem.. |
|
lentebriesje Erelid
Quote Pixeltje: Je moederbord heeft geen VGA-poort? waar je een beeldscherm op aan zou kunnen sluiten? Een andere videokaart in je moederbord steken zou een idee kunnen zijn, maar is riskant omdat je niet weet wat er aan de hand is, en je mobo die andere videokaart misschien wel pijn doet. Als je door de CMOS batterij weg te halen, én de jumper te gebruiken niet meer in de bios kan komen, heb je denk ik een redelijk onoverkomelijk probleem.. vga? moederbord heeft wel een poort die lijkt op ding van beeldscherm.. maar die is veeeeeeel breder en heeft 2 rijen gaatjes terwijl beeldscherm ding iets minder uitgerekt is en 3 rijen pinnetjes heeft.. dus dat past niet of is dat niet van beeldscherm? |
|
Kpuc Oudgediende
Hoe oud is die pc LB? |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
kpuc: niet zo oud, er zitten op redelijk wat pc's nog wel 1 printerpoort oid;) de minder uitgerekt en 3 rijen pinnetjes, das de vga denk ik is ie toevallig blauw? |
|
lentebriesje Erelid
Quote Kpuc: Hoe oud is die pc LB? die moederbord aansluiting heeft? 2 jaar... die ander heeft geen moederbord beeldscherm aansluiting en die is van.. euhm, 2003 of 2004 die is afgeschreven.. maar die wou het op zolder wel doen ... |
|