opstart problemen |
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Met een stofborsteltje kom je ook nog eens in alle hoekjes waar een stofzuiger niet kan komen. |
|
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Wat ik ook weleens doe is de stofzuiger op maximumkracht boven de kast houden (die leg ik op de tafel oid) en dan blazen in de hoekjes waar stof zit, dan blaas je het op, en de stofzuiger rkent ermee af;) |
|
nietmeer
|
of je gebruikt een compressor dat doe ik ook welleens |
|
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
en emmertje met sop mag dan natuurlijk weer niet |
|
Pixeltje Erelid
Quote lentebriesje: en emmertje met sop mag dan natuurlijk weer niet Jawel, maar haal dan wel de voeding er eerst uit |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
@Pixel: hoe blaas je met een zuiger? |
|
Pixeltje Erelid
Quote berniew: Pixel: hoe blaas je met een zuiger? Met walging. |
|
lentebriesje Erelid
hij wil niet starten geprobeerd wat jullie zeiden niet gewerkt ik probeer nu op oude manier keer op keer opnieuw opstarten is er manier om hardware te testen ofzo? kijken waar probleem zit? |
|
nietmeer
|
haal het batterijtje van de bios eruit zet de pc aan zet de pc na 3 minuten uit batterij er weer in pc weer aan doen Werkt bij mij altijd |
|
lentebriesje Erelid
Quote redryder: haal het batterijtje van de bios eruit zet de pc aan zet de pc na 3 minuten uit batterij er weer in pc weer aan doen Werkt bij mij altijd ik ben geen techneut... is dit sarcastisch of niet? waar zit bios batterij? is het niet hetzelfde als reset gedoe als je 5 min voeding eraf haalt? |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Nope, batterij eruit en weer beginnen, wel zorgen dat je een backup op cd of opstartdiskette hebt |
|
lentebriesje Erelid
Quote Kpuc: Nope, batterij eruit en weer beginnen, wel zorgen dat je een backup op cd of opstartdiskette hebt omdat? |
|
Kpuc Oudgediende
Uit Mandrivaclub: Wat je zou kunnen proberen is: Een cmos clear te geven op het mainboard (moet met een jumpertje), let wel dat alle instellingen verdwenen zijn die jezelf gemaakt hebt. Je kunt een Bios upgrade uitvoeren, als bovenstaand niet werkt. Als dit nog niet werkt kun je gaan denken aan een nieuw batterij'tje. Wat het ook nog kan zijn is een schijf of CD/DVD speler die zichzelf niet wil laten initialiseren. Om dit te controleren zou je deze 1 voor 1 moeten loskoppelen en kijken of ie dan wel makkelijk doorstart. Dit probleem ook wel eens op een servertje gehad, precies zoals jij het omschrijft, na het vervangen van de betreffende schijf was het probleem opgelost! Succes! Hier de hele draad |
|
lentebriesje Erelid
oke... en waar kan ik die batterij vinden? en wat voor batterij is het? |
|
Kpuc Oudgediende
Op je moederbord, een platte batterij van ongeveer een cm in diameter. Maar weest gewaarschuwd, het is een onorthodoxe manier om probleemoplossing uit te voeren |
|
sjatter Oudgediende
WMRindex: 10.025 OTindex: 7.180 T S |
Quote lentebriesje: oke... en waar kan ik die batterij vinden? en wat voor batterij is het? In je PC. het heeft de grote van een euro. Even los wippen, PC aanzetten zonder stroomkabels, en na 5 minuten batterij erin en alles weer aansluiten. |
|
lentebriesje Erelid
als het risky is dan doe ik het niet en gaat ie naar reparateur kan het goed fout gaan? |
|
Kpuc Oudgediende
Echt veel fout denk ik niet maar tis een manier om uit te zoeken of t aan een hdd of ander apparaat ligt. |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Als de mijne kapot gaat dan koop ik meteen een nieuwe. |
|
Kpuc Oudgediende
Ook als t enkel een harde schijf is welke kaduuk is? |
|
Giovanni Oudgediende
|
Denk het wel. Moet gerepareerd worden, kost weer 2 of 3 weken. Dat zal wennen worden, geen laptop. |
|
sjatter Oudgediende
WMRindex: 10.025 OTindex: 7.180 T S |
Quote lentebriesje: als het risky is dan doe ik het niet en gaat ie naar reparateur kan het goed fout gaan? Ligt eraan hoe je werkt. Met een bijtel en voorhamer lukt het wel, maar de kans op beschadiging is dan wel groter dan wanneer je het batterijtje eruit wipt met je nagel. |
|
lentebriesje Erelid
oke... dus:
stap1: zoek batterij op moederbord ter grote van € stap2: haal hem er uit? stap3: opstarten zonder voeding stap4: 5 min laten kloten? stap5: uitschakelen stap6: batterij er terug in stoppen stap7: kijken of het werkt
dit is het? |
|
Giovanni Oudgediende
|
Succes. |
|
lentebriesje Erelid
ik bedacht me net dat ik nog pc op zolder heb staan die we om dezelfde reden niet meer gebruiken.... ohgosh, kapitaal aan hardware staat te verstoffen xD hmm kapitaal, zal ondertussen wel net zoveel waard zijn als oud ijzer prijs maar was toen wel deftig ding zal daar eerst die batterij shit op botvieren omdat die al afgeschreven is die heeft zijn jaartjes trouw volgemaakt |
|