Vista |
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Woord vooraf: alsjeblieft geen "windows zuigt zowieso" reacties...
Zijn hier mensen die Vista al gebruiken, en zo ja, ben je er tevreden over? Waarom wel/niet. |
|
oplk Senior lid WMRindex: 262 OTindex: 320 Wnplts: Baarn S |
Ik gebruik Vista, toevallig eigenlijk, want we hebben gewoon de overstap gemaakt van een hele oude: windows 98, naar het nieuwste wat er was, Vista dus.
Ten opzichte van windows 98 is het natuurlijk vele malen beter, maar het heus niet zo dat Vista nu echt perfect is. De vele grafische verbeteringen die erin zitten zijn naar mijn idee overbodig, hoewel je er wel vrij snel aan gewend raakt.
Waar ik me nu wel weer aan stoor, is dat sommige programma's nu juist niét werken met Vista, maar dat zal wel veranderen. Voor de meeste van die programma's is dan ook wel een update te downloaden.
Voorderest ben ik wel tevreden, echt vastlopen is bij mij verleden tijd, al gebeurd het nog wel eens dat een programma opeens niet meer werkt. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik heb 't twee dagen gebruikt bij iemand anders op de pc (Pentium 4, 2GB werkgeheugen.. Geen slappe pc dus) 1. Het is lelijk. Maar dat is vooral 'n kwestie van smaak... Vooral aan de titelbalk erger ik me wezenloos... Dan heb je 'n donkere titelbalk, met 'n donkere tekst erin, en een lichte gloed eromheen... Wie heeft dat in vredesnaam ontworpen Maar nogmaals: dit is 'n kwestie van smaak.. 2. Die venstertjes die om toestemming voor weet ik veel wat vragen, komen veel te vaak voor, echt, de zoveelste incarnatie van het 'yes-yes-yes'-probleem... En nog iets: die vensters vragen helemaal niet om 'n wachwoord! Wat heb je aan 'n beveiligingsvenster dat niet om 'n wachtwoord vraagt? 3. De verkenner heeft geen "directory up"-knop... Een verkenner die geen "directory-up"-knop heeft is zo goed als nutteloos.. 4. Het vreet geheugen. En nu niet aankomen met "onzin"... Het is zo: De computer van mijn zusjes (Pentium 3, 128MB werkgeheugen) kan 'n DVD met 2,83GB aan mp3-bestanden moeiteloos lezen (Kubuntu 6.06), maar 'n P4 met 2GB aan werkgeheugen onder de motorkap loopt vast. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
@Ikke: 1. Ik gok dat je die kleuren ook kunt instellen... tot nu toe deed windows daar niet zo moeilijk over... 2. ik haat yyy-vensters... 3. sneltoets wel? 4. Vista is natuurlijk het kindje van de Dual Core's... ik had begrepen dat het daar niet zo vertraagde... |
|
Ikke Oudgediende
@pietjevlip: 1. Ik wil helemaal niet zo'n rare titelbalk, ik wil er gewoon eentje in 1 kleur, of hoogstens 'n gradient... 2. Precies, en het is 'n beveiligingsrisico... 3. Ik ken 'n hele hoop mensen die geen sneltoetsen kunnen onthouden, die knop moet er gewoon zitten... 4. Het gaat niet om de processor, het gaat om de hoeveelheid werkgeheugen... Als er 4GB in die computer had gezeten zou hij 't waarschijnlijk wel gedaan hebben... Maar dat is belachelijk... 128MB is genoeg voor andere besturingssystemen.... En dan nog: ik ken maar heel weinig mensen met 'n dualcore processor.... |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Ik zit erover te denken om mn pc te vervangen... deze is drieëneenhalf... de nieuwe wordt op zn minst dual core, met 1gb geheugen en 512video, maar of ik nou voor vista moet kiezen... hoor een hoop negatiefs, vandaar dit topic... wordt ik ook niet echt veel vrolijker van... |
|
Puck Oudgediende
WMRindex: 277 OTindex: 12.280
|
Quote pietjevlip: Ik zit erover te denken om mn pc te vervangen... deze is drieëneenhalf... de nieuwe wordt op zn minst dual core, met 1gb geheugen en 512video, maar of ik nou voor vista moet kiezen... hoor een hoop negatiefs, vandaar dit topic... wordt ik ook niet echt veel vrolijker van... Wij hebben Vista, werkt gewoon goed hoor Alleen soms is het wel irritant bij msn dat hij het venster niet meteen opent, dan klik je, komt er niks en moet je nog twee keer klikken.. Mja |
|
Ikke Oudgediende
Wat voor pc heb je nu dan? Als je 'n goed OS hebt, heb je bijna niks aan 'n dualcore... De processor van 'n pc zit sowieso bijna de hele tijd op z'n gat. Ik heb nu BOINC in de achtergrond draaien, een programma dat normaal alleen in idle-time draait en ik heb er verder geen last van. HET positieve punt van een dualcore is dat ik mijn kernel nu 17,3 keer zo snel kan compileren in vergelijking met m'n ouwe pc |
|
Puck Oudgediende
WMRindex: 277 OTindex: 12.280
|
Quote Ikke: 1. Het is lelijk. Maar dat is vooral 'n kwestie van smaak... Vooral aan de titelbalk erger ik me wezenloos... Dan heb je 'n donkere titelbalk, met 'n donkere tekst erin, en een lichte gloed eromheen... Wie heeft dat in vredesnaam ontworpen Maar nogmaals: dit is 'n kwestie van smaak.. Dat kan je met 1 klik op de muis veranderen |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Volgens mij kun je beter met Vista wachten tot de eerste servicepack. |
|
Ikke Oudgediende
Volgens mij kun je beter tot de sint juttemus wachten met vista.... |
|
Ikke Oudgediende
Quote Puck: Dat kan je met 1 klik op de muis veranderen Dat lijkt me lichtelijk overdreven |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Ik denk dat ik gewoon mn huidige kastje een beetje versterk... en een jaartje wacht... ik zal er toch een keer aan moeten geloven... dat zag je met XP ook... op een gegeven moment heb je het gewoon nodig om de nieuwste software te kunnen draaien... en als Gamer zul je dan wel moeten... |
|
jacodenni Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 1.868
|
vista = viruses intruders spyware troyanhorses adware |
|
nietmeer
|
Klinkt als XP |
|
jacodenni Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 1.868
|
ja en ? |
|
nietmeer Erelid
WMRindex: 217 OTindex: 5.548
|
Gebruik Vista naar volle tevredenheid....heb geen problemen en al mijn hardware is geïnstalleerd. Alle software die ik eerst onder XP draaide, draait gewoon goed onder Vista. Heb geen dualcore processor, heb een 64bits AMD Sempron processor en 1Gb geheugenbankje erin, draait gewoon goed @IkkeHier heb ik geen problemen met het lezen van een DVD vol met MP3 bestanden, dus ligt denk ik niet aan Vista, want anders zou ik er ook last van moeten hebben. Ik werk tenslotte maar met 1Gb werkgeheugen. |
|
nietmeer
|
Quote jacodenni: ja en ? das ook een groot virus. |
|
ToMxlr Erelid
WMRindex: 296 OTindex: 7.186
|
@lessienElensar voor die 64 bit zou voor jouw wel eens een groot voordeel kunnen zijn |
|
nietmeer
|
haha ok ik doe mijn best om dit niet te negatief te laten klinken.. ik heb 1 maand Vista op mijn PC gehad.. Vista "Ultimate" zelfs de look vind ik best aardig.. ziet er wel leuk uit.. je kan na de install zelf je kleur kiezen enzo dus zal best zijn dat er wel iets tussen zit wat je mooi vind nou na de ruim 3 uur lange install klik ik op start en kreeg mijn eerst BSOD.. vraag me niet waarom maar het leek mij dat dat wel een tikkie snel was vervolgens ben ik een hele fucking week bezig geweest met drivers te zoeken waarvan 4 dagen voor netwerk kaart.. daarna ging het wat sneller nou na dat drama kon ik eindeluk weer is mijn pc voor normaal gebruik gaan gebruiken dacht ik maar ook dit viel hard tegen.. de meeste van mijn programma's werkten niet of crashten vaak nou na een tijdje waren er wel nieuwe versies enzo dat ging beter maar ach was wel weer een negatief iets.. vervolgens word je ook nog doodgegooid met van alles en nog wat aan waarschuwingen enzo waar je echt helemaal gestoord van word gelukkig had ik op internet gevonden dat je die onzin kan uitzetten en dit heb ik toen dus ook gelijk gedaan toen kwam ik er nog achter dat microschoft zelf drivers had geupdate voor mijn videokaart.. allemaal leuk en aardig maar die drivers werkten voor geen meter en kreeg dus elke 5 minuten weer zo'n mooie crash en dan een fijn balonnetje wat mij verteld dat het systeem hersteld is dus toen moest ik die klote drivers weer gaan fixen wat best wel hard tegenviel want na het verwijderen van de microschoft drivers krijg je weer zo'n prachtig balonnetje die zeg van ey je heb geen drivers ik installeerd ze wel ff voor je.. wat dus weer dezelfde drivers waren.. en ik kon de drivers ook niet updaten met mijn eigen drivers want mijn drivers hadden een ouder versie nummer.. dus ik kon het internet weer af zoeken voor andere drivers nou na zo'n 3 weken had ik dit gezeik allemaal verholpen en kon ik inmiddels de instellingen van configuratie scherm ook wel weer redelijk vinden ik begon me minder te ergeren aan alle veranderingen en het was wel een redelijk systeem.. en toen kwam windows ineens met de melding van ey klootzak je heb illigale windows ga een ding kope.. nou ik had een legale serial van school dus dat was al raar.. vervolgens bleek ook dat ik alleen IE kon openen met de betaal site van microschoft vervolgens heb ik een cdtje van ubuntu gepakt.. mijn volledige hdd gewist en ubuntu op gezet.. alles werkt.. drivers voor mijn videokaart heb ik op internet opgezocht en was met 1 enkel commando te installeren dus ik had dat maar gekopierd van internet en verdomd ja het werkte.. dit alles binnen 1 enkel uurtje installeren en alle hardware werkend met goede drivers.. firefox stond er al op.. en had via google gevonden dat ik amsn moest gebruiken ipv 'normale' msn daarna bleek zelfs dat Enemy Territory ook perfect werkt met ubuntu en aangezien dat de enige game was die ik speelde kwam mij dit allemaal heel goed uit en tja ik zit nu nog steeds met Ubuntu en ben zeer tevreden |
|
nietmeer
|
@Ikke die #1 van jou valt te verhelpen.. je kan nog steeds windows klassiek kiezen als thema dinges voor de rest ben ik het met je eens |
|
nietmeer Erelid
|
Snap niet wat jullie aan problemen hebben hoor, ik heb nergens last van....heb Vista Enterprise draaien en gaat helemaal goed....installatie was super snel klaar en alle software kon ik gewoon weer installeren....hardware vond ie allemaal zelf en ja, voor sommige dingen moest ik bij de fabrikant even een Vista driver downloaden, maar ja, dat is ook zo gedaan..... Draait bij mij naar alle tevredenheid en zonder problemen....
|
|
nietmeer
|
ehm elfje ik had voor die tijd XP volledig geript en getweakt.. verdomd end sneller dan normale XP.. nog geen 150 MB groot
in dual boot met Ubuntu 6.06 die ik vrijwel nooit gebruikte maar toch
allebei die OS'en draaiden extreem stabiel en snel (jaja zelfs de XP.. na het rippen en tweaken)
misschien moet je zelf ook eens een echt stabiel en goed werkend OS proberen en dan vergelijken of je nou echt 'geen problemen' heb of het gewoon gewenning is van 'och ja een vastloper zo af en toe hoort toch gewoon bij computers' |
|
nietmeer Erelid
|
Nizzle
Dat is het nou juist, ik heb geen vastlopers meer, die ik onder XP wel had. Bij mij is Vista stabiel, dus zou niet weten waarom ik een andere OS erop zou zetten.... |
|
stammfuzz Senior lid WMRindex: 96 OTindex: 319 Wnplts: Hank
|
Ten eerste: mensen die zeggen: ik wacht op SP1 kunnen een jaar of meer wachten. Nadelen: Business heeft geen spelletjes Blijft regelmatig hangen(gaat na 30 sec. over) Geen GIF's als achtergrond Te veel compabiliteits problemen Geen directory up button Überveel confermatie pop-ups Te grote pictogrammen (veranderbaar) Siderbar kan niet bovenin (zoals ik wel bij XP versie kon) Vervelende Onoverzichtelijke Program Files lijst Windows XP theme niet mogelijk, maar wel een 95/98 theme and many, many more Voordelen: Windows vista is eigenlijk Windows XP met een ander kleurtje en wat extra dingetjes. Maar het zoeken gaat binnen 3 seconden! echt top. Er zijn nog meer voordelen, maar kan ze ff nie herinneren. Als je vragen hebt, stuur een berichtje;) |
|