Vista |
possible Senior lid WMRindex: 118 OTindex: 167 Wnplts: verhuist
|
weetje voor ikke: vista's uitterlijk is ontworpen door Nederlanders.
heb zelf ook vista en moet zeggen dat ik beter draai daan op xp. vooral me geluids en video kaart lopen nu beter. geforce 7950gx2 heeft het probleem onder xp dat ie maar 512mb heeft. moet 1gb zijn. en kwa geluid kan ik me surround heel makkelijk instellen.
en voor wie zich stoort aan alle glas effecten: je kan gewoon terug naar windows classic of xp. en voor wie het weten wil: me vista ervarings cijver is 5.1 . |
|
Puck Oudgediende
WMRindex: 277 OTindex: 12.280
|
Quote possible: heb zelf ook vista en moet zeggen dat ik beter draai daan op xp. vooral me geluids en video kaart lopen nu beter.
Zeker weten Quote possible: en voor wie zich stoort aan alle glas effecten: je kan gewoon terug naar windows classic of xp. Moet er alleen nog ff achter komen hoe |
|
|
|
|
hoopsandyoyo Junior lid WMRindex: 7 OTindex: 11 Wnplts: ZH
|
Ik heb nu zo'n maand vista, en het is prima! nu ging ik van een hele slome compu naar n best wel snelle laptop (volgens mn broer), maar vista werkt prima
nadeel: sommige programma's of spellen doen t niet, omdat ze niet compatible zijn, dat kan irriteren.. maar t schijnt dat er een goeie update komt, of SP1, dus dat is mooi! |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
bedankt voor de info, ga denk nog maar ff een jaartje wachten... misschien daalt de prijs dan ook een beetje... |
|
hoopsandyoyo Junior lid WMRindex: 7 OTindex: 11 Wnplts: ZH
|
ja ik kreeg m bij mn laptop dus hoefde t niet te kopen... |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Ik kreeg m gratis van school Legale versie!!! Maar het was business ofzo Dus niet eens de ultimate |
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Wat heeft vista wat xp niet kan? volgens windows nederland: eenvougiger: -easy transfer niet nodig als je xp houd -flip 3d ga naar tweakwindows.nl en zoek ff -windows snel zoeken ga ondertussen dat ie zoekt wat anders doen -windows fotogalerie hou je schijf op orde en je hebt nix nodig -ie7 downloaden -sidebar google desktop en yahoo widgets leuker: -win media center hou je schijf op orde, en die afstandsbediening heb ik niet nodig -windows movie maker wat zag ik ook al weer standaard staan bij xp? -games voor windows-titels winkels vol met spellen voor xp -directx10 kun je downen -spelverkenner een map op je bureaublad -stabielere verbinding ik heb gewoon internet, snap niet waar ze het over hebben -wmp11 downloaden mobieler: -slaapstand kun je met xp ook -draadloos netwerk kan xp ook -netwerk en synchronisatiecentrum bij xp zijn er ook toepassingen te downen die dat kunnen -win meeting space gewoon extern bureaublad veiliger: -iets met backup systeemherstel -Dynamic Security-bescherming downen -win defender downen -ouderlijke beveiliging heb je in xp ook -Windows BitLocker-stationsversleuteling alles is te kraken en het is alleen in ulitmate (maar wie raakt er dan ook zijn pc kwijt?) eigen toevoeging: eenvoudiger? nee. leuker? hooguit als je er van houd om geld te verspillen. mobieler? ook niet veiliger? als je geen geld uitgeeft aan een goede virusscan doe je dat ook niet aan vista voor de beveiliging. mooier (taakbalk e.d.)? kwestie van smaak en anders de goede skin op xp duwen (en misschien nog een programma als win blinds of styler enz.) Het beste is (als je niet iedere 2jaar 300euro voor een systeem wil uitgeven) om iets in de aanbieding te kopen, en dan iedere echt nieuwe verzie kopen (eerst was het nieuwste om überhaupt een computer te hebben, toen was 95 een omslag, en daarna kreeg windows eindelijk kleur met xp, en nu moet je iets kopen wat weer een hoop nieuwe functies heeft (of als de spellen voor xp uitsterven). Quote pietjevlip: bedankt voor de info, ga denk nog maar ff een jaartje wachten... misschien daalt de prijs dan ook een beetje... Ik zou het dus helemaal niet kopen, en anders veel plezier met je veel te dure 99% kopie van xp (als xp tenminste up-to-date is ) |
|
pietjevlip Oudgediende
|
@luc1be: Je zal op een gegeven moment wel moeten... of je moet de pinguin een appeltje geven... |
|
|
Quote: Quote possible: en voor wie zich stoort aan alle glas effecten: je kan gewoon terug naar windows classic of xp. Moet er alleen nog ff achter komen hoe rechter muisknop op je beroblad(kweet het) -> kies thema's -> kies xp of classic uit het menu -> klik op ok. even wachten en klaar is kees. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Wat dat aangaat dus nog niet echt verandert... als ze nou es wat meer met die centrumknop deden... |
|
evertwinter Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Ik vind Vista ook een achteruitgang. Met XP sloeg Microsoft een hele goeie weg in maar met Vista is het weer een en al ellende. Grafisch hebben ze geprobeerd Apple te imiteren, een zeer slechte imitatie... Al die bevestigingen waar Windows om vraagt zijn irritant. (Kun je uitschakelen overigens). Het vreet geheugen, echt niet normaal! En neemt ontzettend veel ruimte op de HDD. Ik had een 10GB partitie en dat was eigenlijk niet genoeg. Het simpele 1x-klikken-in-de-verkenner-om-een-map-uit-te-vouwen werkt niet en is niet in te schakelen, in XP werkte dit wel. Drivers werken niet altijd even goed, probeer bij Nvidia maar eens de GeForce Go 7600 te vinden. Onvindbaar (ik geloof dat het dat type was). Al die extra dingen als de sidebar waar ik niet op zit te wachten. Het logon scherm en met name voor schakelen tussen gebruikers is niet handig... Dus al met al, blijf alsjeblieft Windows XP gebruiken!! Of stap over op Linux! |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
WMRindex: 1.300 OTindex: 15.343 S |
@EW, vind ik een juiste weerspiegeling van Windows Fiasco. Ik blijf ook XP gebruiken, ik ga voor geen goud overstappen... vind XP een prima platform, en ik hoef al die visuele snufjes niet.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
CNC: dat vond ik nou toen Westwood werd overgenomen door EA... |
|
nietmeer
|
Quote pietjevlip: CNC: dat vond ik nou toen Westwood werd overgenomen door EA... Generals vond ik idd ook niet echt geweldig.. maar die nieuwe C&C 3 vind ik dan wel weer een pracht spel al vind ik dit nou niet echt een vergelijking maar goed |
|
pietjevlip Oudgediende
|
nizzle: beetje offtopic, maar RA2-YR was al een EA-titel... en bij TS-FS stond de naam er ook al bij... |
|
nietmeer
|
yuri vond ik juist GE-WEL-DIG alleen jammer dat die yuri race zo overpowered was maar verder cker tof tiberium sun heb k nooit echt tof gevonden.. kon het niet winnen die aller eerste C&C heb k helemaal stuk gespeeld.. net als RA2.. C&C3 kan ik ook winnen dus vind ik tof spel generals eigenlijk alleen tegen me broertje gespeeld over netwerk.. te simpel bederfde het plezier ok genoeg offtopic ontopic.. ik zit momenteel met XP.. heb Vista overwogen omdat ik dual boot wil.. triple boot lukte me niet omdat Mac niet wou meewerken toch maar geen vista genomen omdat ik de dualboot alleen wil voor gamen en vista heeft dan wel DirectX 10 maar daar zijn toch nog geen games voor en voor de rest alle tests die ik gezien heb haalt vista minder FPS dus tja geen moeilijke keus |
|
hallobestemense Junior lid WMRindex: 6 OTindex: 1 Wnplts: zwartemeer S |
jongen mag ik dit ff zeggen ik heb nieuwe p.c met vista en spellen passen er gewoon niet normaal op dus ik zeg het si niet echt optimaal maar wel snel el leuk. dus voor en nadelen genoeg |
|
nietmeer
|
en nu nog een keer maar dan realistisch en begrijpbaar..
snel is het zoiezo niet.. dat je computer snel is ligt aan de hardware.. als je een ander OS erop zet zal het vrijwel altijd sneller zijn dan met Vista.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Een PC van de huidige generatie of de vorige moet je ook geen vista geven, daar istie nog niet op gebouwd... je zult zien dat over een paar maanden tot maximaal een jaar alle kastjes het perfect draaien... |
|
nietmeer
|
tja das ook interessant zeg een OS kopen waar nog geen computers voor zijn.. je koopt toch ook geen nieuwe soort speciale benzine die niet werkt in je diesel auto.. nou heb k geen verstand van auto's maar dat gaat vast niet goed ofzo |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Nizzle: ik bedoel dus ook te zeggen dat je Vista alleen moet kopen icm een next-gen PC... |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Gewoon geen Vista kopen.. Hou het dan maar gewoon bij XP |
|
Oboema Senior lid WMRindex: 602 OTindex: 353 Wnplts: Nimwegeh
|
Wat een gezeur toch weer over Vista. ik heb het nu 2 maanden en heb er *geen* enkel probleem mee gehad. Eg woar. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik heb er al 'n paar keer 'n week lang mee moeten werken... Was 't na 2 uur al helemaal zat, was meer dan bereid om de betreffende pc uit 't raam te gooien..
Er zullen vast gevallen zijn waarin 't werkt, maar uit het aantal klachten blijkt dat er ook meer dan 'n paar gevallen zijn waarin 't faalt.. |
|